олкетану саба. Бекітемін Басшыны оу жмыс жніндегі орынбасарыны м у. а Б. М. Тулегенова Саба жоспары
Скачать 47.16 Kb.
|
Сабақ бойынша рефлексия /8 минут/ | Рефлексия : «Білім ағашы» әдісі Жапырақ- түсінбедім Гүл-түсіндім, сұрағым бар Жеміс- түсіндім | |
Үй тапсырмасы /2 минут/ | Оқып түсініп келі, ғаламтор мәліметі |
Күні,айы,жылы | | |
Тобы | | |
Сабақтың тақырыбы | Есет Дәрібай мавзолейі |
Модуль/пән атауы | Өлкетану |
Дайындаған педагог | Кудайбергенова Раушан Жоламановна |
Сабақтың типі | Теория |
Мақсаты , міндеттер | Есет Дәрібай мавзолейі туралы студенттер мағұлмат алады. |
Сабақты жабдықтау | Тірек сызба, слайд, суреттер |
Оқу – әдістер, құралдар, анықтамалық әдебиеттер | Ақтөбе облысының топонимиясы. Туған өлке. Шалқар ауданы,Ақтөбе 2016ж Құрастырушы-автор: К.Б.Оразаева. |
Техникалық құралдар материалдар | Интерактивті тақта |
Сабақ барысы | |
Сабақ кезеңдері | |
Ұйымдастыру кезеңі /5минут/ | Аудитория тазалығын қадағалау, Студенттер қатысымын тексеру. Оқу құралдарын түгелдеу және студенттердің зейінін сабаққа аудару |
Жаңа материалды түсіндіру кезеңі /30минут/ | Солтүстік Аралдың халық сәулетінің айқын ерекшелігі күмбездік мавзолейлер салу дәстүрі. Осы қазақ сәулетшілер мектебі орта ғасырдан бері тараған және Шалқар ауданында ағайынды Есет Дәрібай кесенелері, Балғасын кешені, Тоқпасын мавзолейлері арқылы берілген. Осы жерлер халық арасында киелі деп есептеледі. Бұл жерлерге денсаулығы нашар, медициналық себептерге байланысты балалы бола алмай жүрген, қаржылық проблемалары бар, қарапайым адамдар зиярат етеді.Далада жазылмаған заңға сәйкес кез келген молаға құрмет жасалады, ал халық құрметтейтін және қастерлейтін жерлер ерекше ықыласқа ие. Жергілікті халықтың салт-дәстүрімен таныс емес адам адам үшін осындай сакралдық күші мен киелі есептелетін жерлердің белгісі ретінде байланған және желбіреп тұрған мата үзінділері бола алады. Көне уақыттан бері сол жерлерде түнеген жағдайда тілегені орындалады деп есептелген. Сондықтан бабалардың жерленген жерлерінде зиярат ету жерлерінде соңғы жылдары сол жерде түне»мін деушілерге шырақшы үйлері тұрғызылған. Діни сауаттылығы және ритуалдық және дәстүрлер туралы хабары аз адамдарға шырақшылар көмек көрсетеді. Қаржылай көмек үшін жәшіктер қойылады. Шалқар қаласынан оңтүстікке 67 шақырым жерде Шолақ жиде бауырайында өзінің кіші інісі Дәрібаймен бірге осы жерден шыққан шекті руының атақты батыры Есет Көтібарұлы жерленген рулық бейіт бар. Ағайындылардың кесенесі 1890 жылы салынған. 1993 жылы оны жаңартып, осы жерде тарихи-мемориалдық кешен құрылған. Ағайынды Есет және Дәрібайдың кесенесінің шырақшысы Жылқаман Ахметұлының айтуынша Есет Көтібарұлының көріпкелдік қабілеті болған. Мысалы , ол алақанмен жорыған, 200 шақырым жерден жаудың жақындығын білген, келе жатқан қыстың қандай болатынын жорыған. Батырдың кеңесінсіз малшы-көшпенділер жолға шықпаған. |
Сабақ бойынша рефлексия /8 минут/ | Рефлексия : «Білім ағашы» әдісі Жапырақ- түсінбедім Гүл-түсіндім, сұрағым бар Жеміс- түсіндім |
Үй тапсырмасы /2 минут/ | Оқып түсініп келу, ғаламтор мәліметі |
Пән оқытушысы: Р.Ж. Кудайбергенова
«Бекітемін»
Басшының оқу жұмыс жөніндегі
орынбасарының м.у.а
________________Б.М.Тулегенова
Сабақ жоспары: №
Күні,айы,жылы | | |
Тобы | | |
Сабақтың тақырыбы | Балқасын кешені |
Модуль/пән атауы | Өлкетану |
Дайындаған педагог | Кудайбергенова Раушан Жоламановна |
Сабақтың типі | Теория |
Мақсаты , міндеттер | Студенттер Балқасын кешені туралы мағұлмат алады. |
Сабақты жабдықтау | Тірек сызба, слайд, суреттер |
Оқу – әдістер, құралдар, анықтамалық әдебиеттер | Ақтөбе облысының топонимиясы. Туған өлке. Шалқар ауданы,Ақтөбе 2016ж Құрастырушы-автор: К.Б.Оразаева. |
Техникалық құралдар материалдар | Интерактивті тақта |
Сабақ барысы | |
Сабақ кезеңдері | |
Ұйымдастыру кезеңі /5минут/ | Аудитория тазалығын қадағалау, Студенттер қатысымын тексеру. Оқу құралдарын түгелдеу және студенттердің зейінін сабаққа аудару |
Жаңа материалды түсіндіру кезеңі /30минут/ | Солтүстік Аралдың халық сәулетінің айқын ерекшелігі күмбездік мавзолейлер салу дәстүрі. Осы қазақ сәулетшілер мектебі орта ғасырдан бері тараған және Шалқар ауданында ағайынды Есет Дәрібай кесенелері, Балғасын кешені, Тоқпасын мавзолейлері арқылы берілген. Осы жерлер халық арасында киелі деп есептеледі. Бұл жерлерге денсаулығы нашар, медициналық себептерге байланысты балалы бола алмай жүрген, қаржылық проблемалары бар, қарапайым адамдар зиярат етеді.Далада жазылмаған заңға сәйкес кез келген молаға құрмет жасалады, ал халық құрметтейтін және қастерлейтін жерлер ерекше ықыласқа ие. Жергілікті халықтың салт-дәстүрімен таныс емес адам адам үшін осындай сакралдық күші мен киелі есептелетін жерлердің белгісі ретінде байланған және желбіреп тұрған мата үзінділері бола алады. Көне уақыттан бері сол жерлерде түнеген жағдайда тілегені орындалады деп есептелген. Сондықтан бабалардың жерленген жерлерінде зиярат ету жерлерінде соңғы жылдары сол жерде түне»мін деушілерге шырақшы үйлері тұрғызылған. Діни сауаттылығы және ритуалдық және дәстүрлер туралы хабары аз адамдарға шырақшылар көмек көрсетеді. Қаржылай көмек үшін жәшіктер қойылады. Шалқар ауданында талдықұм аулыының маңайында Балқасын жері бар. Осы жерде Шалқар қаласынан 55 шақырым оңтүстікке және Талдықұм ауылынан 15 шақырым оңтүстік батысқа қарай осы жерге атау берген орта ғасырдың бірегей ескерткіші сақталып қалған. ХІХ-ХХ ғасырлардың тоғысында 1898 жылы Орынбор ғылыми мұражай комиссиясының журналының төртінші нөмірінде оның мүшелері А.Матов , И.Хохлов, Ж.Кастанье осы ескерткіш туралы мақала жазған. Мавзолей ұзату тойына аз уақыт қалғанда өмірден кеткен Балғасын есімді қыздың құрметіне тұрғызған. Мавзолей біздің уақытқа дейін сақталмаған, алайда осы күнге дейін сәукеле киген қыздың мүсіні бар құлпытас сақталған. Аңыз бойынша қызы қайтқаннан кейін оның әкесі Қазтуған хан әрбір тұрғынға молаға бір кірпіштен әкеліге бұйырған екен. Осылай мавзолей тұрғызылған екен. Міне осылай халықтың көне заманның сұлуына деген жарқын естелігі мен құрметімен киеленген тастың үлкен шоғыры зиярат ету орынын символдауды жалғастыруда. |
Сабақ бойынша рефлексия /8 минут/ | Рефлексия : «Білім ағашы» әдісі Жапырақ- түсінбедім Гүл-түсіндім, сұрағым бар Жеміс- түсіндім |
Үй тапсырмасы /2 минут/ | Оқып түсініп келу, ғаламтор мәліметі |
Пән оқытушысы: Р.Ж. Кудайбергенова
«Бекітемін»
Басшының оқу жұмыс жөніндегі
орынбасарының м.у.а
________________Б.М.Тулегенова
Сабақ жоспары: №
Күні,айы,жылы | | |
Тобы | | |
Сабақтың тақырыбы | Тоқпасын мавзолейі. |
Модуль/пән атауы | Өлкетану |
Дайындаған педагог | Кудайбергенова Раушан Жоламановна |
Сабақтың типі | Теория |
Мақсаты , міндеттер | Студенттер Балқасын кешені туралы мағұлмат алады. |
Сабақты жабдықтау | Тірек сызба, слайд, суреттер |
Оқу – әдістер, құралдар, анықтамалық әдебиеттер | Ақтөбе облысының топонимиясы. Туған өлке. Шалқар ауданы,Ақтөбе 2016ж Құрастырушы-автор: К.Б.Оразаева. |
Техникалық құралдар материалдар | Интерактивті тақта |
Сабақ барысы | |
Сабақ кезеңдері | |
Ұйымдастыру кезеңі /5минут/ | Аудитория тазалығын қадағалау, Студенттер қатысымын тексеру. Оқу құралдарын түгелдеу және студенттердің зейінін сабаққа аудару |
Жаңа материалды түсіндіру кезеңі /30минут/ | Солтүстік Аралдың халық сәулетінің айқын ерекшелігі күмбездік мавзолейлер салу дәстүрі. Осы қазақ сәулетшілер мектебі орта ғасырдан бері тараған және Шалқар ауданында ағайынды Есет Дәрібай кесенелері, Балғасын кешені, Тоқпасын мавзолейлері арқылы берілген. Осы жерлер халық арасында киелі деп есептеледі. Бұл жерлерге денсаулығы нашар, медициналық себептерге байланысты балалы бола алмай жүрген, қаржылық проблемалары бар, қарапайым адамдар зиярат етеді.Далада жазылмаған заңға сәйкес кез келген молаға құрмет жасалады, ал халық құрметтейтін және қастерлейтін жерлер ерекше ықыласқа ие. Жергілікті халықтың салт-дәстүрімен таныс емес адам адам үшін осындай сакралдық күші мен киелі есептелетін жерлердің белгісі ретінде байланған және желбіреп тұрған мата үзінділері бола алады. Көне уақыттан бері сол жерлерде түнеген жағдайда тілегені орындалады деп есептелген. Сондықтан бабалардың жерленген жерлерінде зиярат ету жерлерінде соңғы жылдары сол жерде түне»мін деушілерге шырақшы үйлері тұрғызылған. Діни сауаттылығы және ритуалдық және дәстүрлер туралы хабары аз адамдарға шырақшылар көмек көрсетеді. Қаржылай көмек үшін жәшіктер қойылады. Жаңақоныс ауылынан солтүстік батысқа қарай 25 шақырым жерде орналасқан. Ғимарат ХІХ ғасырдың басына жатады. Күйдірілген кірпіш және ылғал кірпішпен араласқан тіктөртбұрыш жиынтығы ретінде салынған. Мавзолейдің биіктігі – 3,5 м. Бағанында өмір шындықтары жазылған. Ұлттық сәулет дәстүрінде салынған. |
Сабақ бойынша рефлексия /8 минут/ | Рефлексия : «Білім ағашы» әдісі Жапырақ- түсінбедім Гүл-түсіндім, сұрағым бар Жеміс- түсіндім |
Үй тапсырмасы /2 минут/ | Оқып түсініп келу, ғаламтор мәліметі |
Пән оқытушысы: Р.Ж. Кудайбергенова