Главная страница

философия. азастанресей медициналы университеті меббм


Скачать 56.68 Kb.
Названиеазастанресей медициналы университеті меббм
Анкорфилософия
Дата09.03.2023
Размер56.68 Kb.
Формат файлаdocx
Имя файлаDOC-20230309-WA0005.docx
ТипДокументы
#975573

ҚАЗАҚСТАН-РЕСЕЙ МЕДИЦИНАЛЫҚ  УНИВЕРСИТЕТІ» МЕББМ

                                                                                    



БОӨЖ
Пәні: Философия

Тақырыбы: Философияның зерттеу әдістері. Медицина мен философия өзара байланысының диалектикасы


Орындаған: Айтжанова Салтанат

Тобы: 106-Б

Мамандығы: Жалпы Медицина

Тексерген: Оразхан Т.О

Алматы, 2023


Философияны зерттеу әлемдегі әрбір адам үшін өте маңызды, өйткені ол барлық басқа пәндердің негізі болып табылады. Философия, кез келген басқа сала сияқты, бірегей. Бірақ философияның бірегейлігі әлдеқайда әсерлі көрінеді. Менің түсінуімше, философтар өздерінің шынайы зерттеу саласын не құрайтыны туралы ешқашан келіспейді, ал математиктер, физиктер және т.б. әдетте келіседі. Менің ойымша, философияда философтар өздерін қызықтыратын нәрселерді зерттей алатындай кең ауқымды салалары бар.

Осы тұста философиялық әдістер мен философиялық бағыттарға материализм, идеализм, эмпиризм және рационализмді жатқызамын. Материалистік әдіспен шындық шын мәнінде бар, материя бастапқы субстанция ретінде қабылданады, ал сана – оның режимі – ананың көрінісі. (Материалистік-диалектикалық әдіс кеңестік философияда үстемдік етті.) Идеалистік философиялық әдістің мәні идеяны бастау және анықтаушы күш ретінде, ал материяны идеяның туындысы ретінде тану, оның іске асуы. Идеалистік әдіс әсіресе АҚШ-та Батыс Еуропаның бірқатар елдерінде (мысалы, Германияда) кең таралған. Эмпиризм – танымдағы әдіс пен бағыт, оған сәйкес таным процесі, білім негізінен сезімдік таным нәтижесінде алынған тәжірибеге негізделеді. Рационализм — философиядағы философиялық әдіс және бағыт, оның арқасында шынайы, абсолютті сенімді білімге тек ақыл-ойдың көмегімен ғана қол жеткізуге болады ( яғни ақыл-ойдың өзінен алынған) тәжірибе мен сезімнің әсерінсіз.

Философиялық зерттеудің маңызды әдісі софистика болып табылады. Софистика – бар позициялар мен теорияларды сақтау және бекіту мақсатында логикалық қорытынды жасау ережелерін субъективисттік пайдалануға негізделген аргументтердің алуан түрлі түрлерінің жиынтығы. Софизмдер, Гегель атап өткендей, мұқият зерттеген кезде қайшылықтардың теориялық дамуының бастапқы формасы болып шығады, әдетте апориялар мен
парадокстар түрінде пайда болады. Метафизикалық ойлаудың бір түрі бола отырып, софистика білімнің салыстырмалылығын абсолюттандыруға негізделген.

Медицина ғылымы тарихта әрқашанда адам ағзасын қалыпты және патологиялық жағдайларда зерттеуге диалектикалық көзқарасты талап ететін кейбір философиялық құрамды қамтиды. Мысыр медицинасы адамдардың салауатты өмір салтын қалыптастыру мәселелерін интеллектуалды түсінудің бастаушысы болды. Ал мыңжылдық өткен соң грек медицинасы өз тағдырын философиямен байланыстырды.

Медицина әрқашан дерлік философия жауап бере алатын мәселелерге тап болады. Диалектикалық ойлауды дамытатын және жетілдіретін медицина мен фармация философиясы – медицина қызметкерлерінің шеберлігінің шыңы. Философиялық мәдениет дәрігерлерге жоғары мамандандырылған ғылыми-тәжірибелік қызметтің артуы жағдайында зерттелетін мәселелерге көзқарастағы біржақтылықты жеңуге мүмкіндік береді.

Медицинаның дамуы қалыпты және патологиялық жағдайларда адам ағзасының тіршілік әрекетін зерттеудегі соңғы жаңалықтар үшін де, философиялық заңдылықтарды растау үшін де орасан зор материал береді.

Философияның теориялық принциптеріне - философиялық антропологияға, танымдық іс-әрекет мәселелеріне қатысты зерттеулерге сүйенбей, қазіргі заманғы медицинаның біртұтас теориялық негізін жасау мүмкін емес. Дәрігер жеке білімге ғана емес, сонымен бірге дене жұмысының жалпы заңдылықтарын білуге ​​де сүйенген кезде ғана мақсатқа сай әрекет ете алады. Философия қазіргі ғылыми, логикалық үйлесімді ойлауды қалыптастырады.

Біздің болмысымызда барған сайын тереңірек орныққан жаңашылдық рухы адам төзгісіз инерция мен тоқырауға ұшыратады, адамның өзін-өзі жетілдіруіне, қызмет түрлері мен әдістерінің жаңаруына, қоғамның прогрессивті дамуына ықпал етеді. Біздің көз алдымызда қалыптасып жатқан жаңа қоғамдық құрылымдар мен адам қызметінің формалары, егер олар тарих жасаған барлық жақсылықты мұра етіп алса, қоғамдық дамудың барлық тәжірибесін бойына сіңіріп, отандық және ұлттық экономиканың жетістіктеріне толық сүйенген жағдайда ғана өміршең бола алады.

Қорытындылай келе айтқым келетіні қазіргі қоғамда болып жатқан терең өзгерістер жағдайында ойлауда ғана емес, практикалық қызметте де ескірген стереотиптерден, қатып қалған догмалар мен алыпсатарлық схемалардан бас тарту қажет. Адам конструктивті және сыни, шығармашылық, сындарлы, диалектикалық ойлау және әрекет ете білуі керек. Бұл өнерді меңгеру үшін жалпы әлемдік философияның бүкіл байлығын және оның ең маңызды әдістерін жан-жақты меңгеру үшін үлкен өзіндік жұмыс қажет.

ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ

  • https://medconfer.com/




написать администратору сайта