Главная страница

Тест с ответами по истории научной философии. ҒТФ тест емтихан шпаргалка. Блінбейтін Бірінші итеру ( трту ) арасында дай арыш озалысын іске осты идеясын алаш сынды Аристотель


Скачать 19.91 Kb.
НазваниеБлінбейтін Бірінші итеру ( трту ) арасында дай арыш озалысын іске осты идеясын алаш сынды Аристотель
АнкорТест с ответами по истории научной философии
Дата04.03.2022
Размер19.91 Kb.
Формат файлаdocx
Имя файлаҒТФ тест емтихан шпаргалка.docx
ТипАнализ
#383261

«Атом» грек тілінен аударғанда қандай мағына береді? Бөлінбейтін;

«Бірінші итеру ( түрту )» арқасында Құдай ғарыш қозғалысын іске қосты идеясын алғаш ұсынды: Аристотель;

«Ғылыми ойлау адамға о бастан тән және ешқашан өзгермейді» - деген тұжырымды Г.Спенсер жасады. 1892 ж. ғылым тарихы қолдау тапты. Оған не себеп болды? Францияда ғылым тарихы кафедрасының ашылуы;

«Ғылыми революцияның құрылымы» атты еңбектің авторы: Т.Кун;

«Идеалды обьектілер» танымның қандай деңгейіне жатады? Теориялық;

XVII ғ. жаратылыстану методологиясының негізін салушы кім болған? Г.Галилей;

XXғ. басындағы жаратылыстанудағы революция.....ашылуымен байланысты болды: Радиоактивтік құбылысымен;

А.Эйнштейннің салыстырмалылық теориясының мәні: Есептің бір жүйесінен басқаға ауысқанда кеңістік және уақыттық ара қашықтық өзгереді;

Абсолюттік идеялар секілді ақыл – ойдың тарихилығы, яғни әлемдік рухты өзіне айналдырған, оны алғаш бекіткен; Г.Гегель;

Аксиома дегеніміз не? Бұл ақиқаттылығын дәлелдеуді керек етпейтін тұжырымдама;

Алғаш рет антикалық ойда бар мәнінің негізіне сан жатқызылды: Пифагор ілімінде;

Алғаш рет ең жалпы ұғымдарға анықтама бере бастаған кім? Сократ;

Алғыашғылым зерттейді: Адамның практикалық қызметі мен қарапайым тәжірибесінде сан рет кездестіретін нәрселерді;

Алғыашғылымның қалыптасу кезеңі сонда қашан аяқталады: Эмпирикалық тану деңгейінде үдерістерді түсіндіретін ғылымда теория қалыптасады;

Алдағы қызметтің идеалдарын, шешімдерін, бағдарламаларын, нормаларын және жоспарларын жасау тұрғысынан, қызметті және нәтижесін алдын ала көру: Болжау;

Анализ – бұл: Талдау;

Арнаулы және жалпы салыстырмалы теорияны негіз жасаушы: А.Эйнштейн;

Астрология мына салаға жатады: Ғылыми және ғылым маңайындағы білімдерді біріктіретін бағытқа;

Атомдар неден құралған? Элементарлық бөлшектерден;

Әлемді бейнелеудің қандай тәсіліне ғылыми таным сүйенеді? Рационалды;

Әлемді мақсатты бағытталған қабылдауының танымдық әрекеті: Бақылау;

Әлемді мифология арқылы емес, ғылым арқылы түсіндіргісі келген алғашқы философтар: Милеттіктер;

Әлемнің ғылыми картинасы ( бейнесі ) деген не? Өз заманының ғылыми жетістіктеріне негізделген әлемді біртұтас тұрғыдан тану

Әлемнің шексіздігі туралы алғаш қатаң физикалық – теоретикалық тұжырымдаманы ұсынды: А.Эйнштейн;

Әлеуметтік институт ретінде ғылымның өзінің құрылымы бар: когнитивтік, ұйымдастыру және моральдық. Аталған компоненттерден әлеуметтік ресурстарды көрсетіңіз: Ерекше мекемелер және таным құралдары;

Белгілі міндет немесе мәселені шешу үшін белгілі ережелер бойынша рет – ретімен қолданылатын операциялар жүйесі: Алгоритм;

Болмыстың философиялық анықтамасы: Дүниенің жалпыланған картинасы ( бейнесі ) мен адамның қайталанбас болмысын түсіндіретін ұғым;

Бүгінгі таңда ғылымның құлықтылық жауапкершілігі келесі қалыптасу саласына жатады: Ғылыми мәдениетке;

Бүкіл жаратылыстың бастапқы негізі, бастапқы себебі: Субстанция;

Бізді қоршаған әлемнің бірыңғай материалдық негізі туралы идеяны ең алғаш рет ұсынған: Ежелгі грек Милет мектебінің философтары;

Біздің біліміміздегі жалғыз обьективті – ақиқатты мазмұнды теріске шығару: Релятивизм;

Гносеологияда «ақиқат» мағынасына қарама – қарсы ұғым: Адасу ( заблуждение );

Ғылым – бұл: Табиғат, қоғам, адам және танымның өзін тануға бағытталған рухани мәдениеттің компониенті;

Ғылым әлеуметтануы – бұл: Әлеуметтану саласы;

Ғылым мен философияның ортақтығы неде? Ойлаудың ұғымдық формасы, қисындық, жүйелілік, дәлелдеушілік;

Ғылым философиясы пәні: Ғылыми білімнің заңды түрде дамуының анализі;

Ғылымда ойды білдірудің негізгі формасы: Ұғым;

Ғылымда постмодернизмге байланысты жағдай қашан пайда болды? XXғ. 80 жылдары;

Ғылымдағы интеграция тенденциясының оң салдарлары қандай? Әр түрлі ғылымдардың күшінің бірігу үдерісі ізденімдік қызметтің жүйелі сипатына әкеледі;

Ғылымдағы формализация нені білдіреді: Формулалар мен заңдарды қолдану;

Ғылымдар тарихында алғашқы физикалық бейне қандай түрде болған? Механикалық;

Ғылыми – техникалық прогресс ( ор.НТП ) дегеніміз не? Ғылым мен техниканың қоғамда жалпы дамуы;

Ғылыми – теориялық танымда сезімдік деректердің рөлі мен манызын абсолютизациялауды немен байланыстырады? Сенсуализммен;

Ғылыми білім ең алдымен ненің негізінде қалыптасады: Білім – ақпарат;

Ғылыми білімді ұғынуға арналған философиялық білімнің тарауы: Ғылым философиясы;

Ғылыми білімнің дифференциясының оң салдарлары қандай? Таным сферасының терендеуі мен кеңеюі жүзеге аса, ғылыми еңбектің мамандануына әкеледі;

Ғылыми білімнің екі деңгейін анықтаныз: Эмпирикалық және теориялық;

Ғылыми зерттеудің эмпирикалық дәрежедегі әдісін көрсетіңіз: Өлшеу;

Ғылыми парадигма дегеніміз не? Ғылыми болжау;

Ғылыми революция дегеніміз не? Ғылым негіздемелеріне сәйкес зерттеу стретегияларың өзгеруі;

Ғылыми танымда помферация концепциясын ұсынған: В. П.Фейерабенд;

Ғылымның басты ерекшелігі – бұл оның: Обьективтілігі;

Ғылымның дамуындағы интерналистік тенденция деп мынаны айтамыз: Ғылым өзінің ішкі логика және шығармашылық ойлау нәтижесінде дамиды;

Ғылымның ерекше түрі болып табылады: Регионализм;

Ғылымның экстериалистік даму концепциясы – бұл: Ғылымның дамуына қоғамның әсері;

Ғылымының рухани өндірістің ерекше типі және әлеуметтік институт ретінде пайда болған дәуірі: Жаңа заманда;

Дамудағы революция дегеніміз не? Сапалық өзгерістер;

Дамуды сандық өзгерістер ретінде қарастыратын философиялық теория: Эволюция;

Дедукция дегеніміз не? Жалпы білімнен жеке сипаттағы қорытынды жасалынады;

Денелерді қыздырудан пайда болатын жылудың табиғатын ағартушылық дәуірде заттың бөліктерінің арасында денелердің қуыстарында бар белгісіз сұйықтар болуымен түсіндірді: Жылутегі;

Диалектика теориясын негіздеген? Гегель;

Егер де ақиқат классикалық танымда танитын субьектіден тәуелді болмаса, онда ол: Обьективті;

Ежелгі грек философиясында қозғалыстың болмау мүмкіндігін дәлелдеуге арналды: Зенон апорийлері;

Жалпы байланыс пен даму туралы ғылым: Диалектика;

Жаңа уақыттағы ( XVI ғасыр аяғы XVII ғасыр басы ) зерттеу нормалары мен идеалдары: Танымның негізгі мақсаты – табиғаттың табиғи себептері мен заңдарын ашу;

Заттар мен құбылыстар арасындағы қандай да болмасын қатынасқа байланысты ұқсастығы: Аналогия;

Зерттеу бағдарламалары коцепциясының авторын көрсетіңіз: И.Лакатос;

Зерттеудің жалпы логикалық әдісін көрсетіңіз: Абстракциялау;

Индукция дегеніміз не? Жеке алғы шарттардан жалпы сипаттағы қорытынды шығарылады;

Кез келген дамудың қайнар көзі не? Қайшылық;

Кез келген өзгеріс, қайта жаңару, үрдісі – бұл: Қозғалыс;

Келесі ойшылдардың қайсысы ғылымның әлеуметтанушылар категориясына жатады: Т.Парсонс;

Кеңістік пен уақыттың субстанциялық тұжырымдамасы: Кеңістік пен уақыт материяның қасиеттері;

Классикалық ғылымның тану мақсаты қандай ( XVII – XIXғ.ғ. )? Таным обьектісі жайлы обьективтік – шын білімдер алу;

Классикалық ғылымның хронологиялық шектерін көрсет: XVIIғ.-XXғ. басы

Классикалық емес ғылымдағы таным обьектісі: Танымның мақсаттарын, әдістерін, құралдарын және т.б. анықтайтын жетекші негіз ретінде танымға таным субьектісі кіргізіледі;

Классикалық емес ғылымның хронологиялық шектерін көрсет: XXғ. бірінші жартысы;

Классикалық механиканың негізі заңдарын түйіндеген ғалым; И.Ньютон;

Коэволюция – бұл: Табиғат пен адамның келісімді тіршілігінің жаңа кезеңі;

Көне дәуірде табиғат жайлы барлық білімдердің бастапқы негізі: Физикалық;

Күрделіні қарапайымға, құрамдылықты элементарлыққа жеткізу, келтіру; Редукционизм;

Қазіргі гносеологияда танымның обьектісі: Оны анықтау танушының концептуалды жүйесіне тәуелді;

Қазіргі ғылымдағы танымның субьектісі – бұл; Техникалық құралдар ( компьютер, ғылыми құрал – жабдық және с.с.);

Қазіргі теориялық – танымдық зерттеулер жорамалдайды: Теориялық – әдістемелік плюрализмді;

Қазіргі физика элементарлық бөлшектердің саны қанша деп есептейді? 200 және одан астам;

Қазіргі философияда таным негізінен осы ретінде қарастырылады: Практиканың талабына сәйкес білімдерді алу және дамыту үрдісі; Ғылым философиясында «агностицизм» мағынасы: Танымның принципиалды мүмкіндігін жартылай немесе толық жоққа шығару

Қандай да болмасын бөлшектерді қалпына келтіру, біртұтастыққа біріктіру: Синтез;

Қашан алғығылым ( протоғылым ) пайда болады? Б.з.д. 7-6 ғасырларда;

Құбылыстың немесе заттың шындығын білдіретін жалпы ғылыми философиялық категория: Факт;

Құдай ғылыми білімнің пәні бола алмайды, себебі ол туралы мәліметтер ғылымилықтың мынадай критерийіне ие емес: Обьективтілік;

Макроәлем дегеніміз – Макроденелерді қамтитын әлем;

Мегаәлем – ол: Жұлдыздар жүйесінің әлемі;

Механицизм деген не? Күрделі формаларды қарапайым ету редукциясы;

Найзағайдың электірлік табиғаты туралы гипотезасын және жай тартқыш идеясын ұсынған; Г.Рихман ;

Натурфилософия – бұл ....... философиясы: Табиғат;

Негізінен ғылымда қай әлемнің қазіргі табиғи – жаратылыстану бейнесі жасалған: Физика;

Ньютонның механикасы заңдарына негізделген әлемнің механикалық картинасы өмір сүрді: XVIIIғ.- XIXғ. соңына дейін;

Планеталарға айтарлықтай бөгет ( тоқтау ) жасамайтын әлемдік материяның өте сиректігі туралы ньютондық идея ағартушылық дәуірде тұрпайы және қатаң принциппен ауыстырылды: Бүкіләлемдік итеріліс;

Постклассикалық емес ғылымдағы таным обьектісі: Ашық дамушы жүйе деп қарастырылатын обьектіні тану;

Постклассикалық емес ғылымның хронологиялық шектерін көрсет: XXғ. аяғы;

Постклассикалық емес рационалдылық жағдайында ғылым БӘҒК жасайды. Ол қалай аталады? Пульсирлеуші Ғалам;

Революциялар нәтижесінде ғылымда қандай өзгеріс болады ( Т.Кун бойынша )? Ғылымда парадигмалардың ауысуы;

Салыстырмалық теориясына сәйкес материалдық нүктенің кеңістіктік – уақыттық континуумда қозғалысы өтеді: Гравитация күшімен анықталатын қисықта;

Себептілік – бұл: Каузальдылық;

Сезімдер мен қабылдаулар арқылы обьект туралы алынған ақпарат санада сақталынып, кейін обьектінің субьектке тікелей әсерінсіз жаңартылған танымдық үдерістің ( процестің ) белгілі бір кезеңі - бұл: Елес;

Синергетика – бұл: Глобалдық дамудың ғылымы, әдіснамасы және сүзбасы;

Субьектінің өмірлік қызметіне сіңіп кеткен, бірақ дәлелдеушілік күші жоқ танымның түрі: Күнделікті;

Танымда мағынаны іздеу және анықтау: Анализ;

Теорияны эксперимент немесе теориялық талғау нәтижесінде тексеру: Фальсификация принципі;

Техногендік еуропалық өркениет шеңберінде әлемнің ғылыми картинасын ( ӘҒК ) қалыптастырушы аса маңызды компонент ретінде ғылыми тиімділік рационалдылық қатысады. Әлемнің механикалық картинасының мақсаттық ұстанымы қандай? Табиғатты «өңдеу» техногендік мәдениеттің басым құндылығына айналды;

Төмендегі ғылым функцияларының қайсысы практикалық сипатқа ие? Өндіргіш күш болу функциясы;

Төмендегі қандай термин пайда болу, туу мағынасын білдіреді: «Гензис»;

Физика мына ғылымдарға қатынасы бар: Жаратылыстану;

Философия мен ғылым арасындағы тығыз байланыс көрініс тапты: Идеялармен алмасуда және дүниетанымды қалыптастыруда;

Философиядағы ұғымдардың ғылымдағы ұғымдардан айырмашылығы неде? Дихотомдық ( екі ұдайлы ) сипатқа ие және өзара байланысты;

Фундаменталды және жолданбалы болып бөлінетін ғылым: Физика;

Шындық құбылыстарының обьективті, қайталанатын байланысы: Заң;

Экстернализм мен интернализмнің біржақтылығынан құтылуға ең алғаш талаптанған кім? Т.Кун;

Электр зарядтарының арасындағы күш мөлшерін алғаш рет анықтады: А.Вольта;


написать администратору сайта