Главная страница
Навигация по странице:

  • 14.Explain what is motherboard and what does the common modern motherboard contain

  • 16. File Allocation Table (File Allocation Table) and NT File System.Where there are used Which of them better in your opinion. File Allocation Table (FAT

  • Network Cable - physical transmission medium. Types of cables, where better use each of them A transmission medium

  • Describe how computer represents characters. Difference between ascii and Unicode. Give a complete explanation for each of them


    Скачать 107.09 Kb.
    НазваниеDescribe how computer represents characters. Difference between ascii and Unicode. Give a complete explanation for each of them
    Дата22.05.2018
    Размер107.09 Kb.
    Формат файлаdocx
    Имя файлаikt_ekzamen.docx
    ТипДокументы
    #44509
    страница3 из 4
    1   2   3   4

    10. In your opinion why computers use the binary system. And why we need octal or hexadecimal systems?

    Binary, hexadecimal, and octal are useful because it turned out that it was more practical to construct complex machinery that uses digital electronics rather than analog electronics."Digital" means discretized, existing in chunks rather than as a continuous flow. In the context of electronics, it means treating a current or voltage as if it can just have a few values, values that fall into ranges within its full analog spectrum of values. It further turned out to be most practical for the number of these few digital values to be just two -- as in on or off, high or low. It turned out to be easiest for our electronics to work in terms of “bits”, or binary digits.Constructing machines that treat an analog current as if it has two discrete values leads directly to using base-2 to do arithmetic with such machinery. Thus the use of such machines leads to the primacy of the binary representation of a number.The other two number systems became useful as a result of the above. Binary numbers are a pain for humans to deal with because they get large, in terms of number of digits, quickly — e.g., a seven digit decimal number is more than a million whereas seven binary digits can represent at most one hundred twenty-seven — and humans don’t like numbers with lots of digits. To make things easier for ourselves, it makes sense to group raw binary and treat these groups as the digits. Treating three bits as a digit gives you octal. Treating four bits as a digit gives you hexadecimal. Двоичные, шестнадцатеричные и восьмеричные полезны, потому что оказалось, что более практично строить сложные машины, которые используют цифровую электронику, а не аналоговую электронику."Цифровой" означает дискретизированный, существующий в кусках, а не как непрерывный поток. В контексте электроники, оно значит обрабатывать течение или напряжение тока если оно может как раз иметь немного значений, значения которые падают в ряды внутри свой полный сетноой-аналогов спектр значений. Кроме того, оказалось наиболее практичным, чтобы число этих нескольких цифровых значений было всего два-как в on или off, high или low. Для нашей электроники оказалось проще всего работать в терминах “битов", или двоичных цифр.Построение машин, которые рассматривают аналоговый ток, как если бы он имел два дискретных значения, приводит непосредственно к использованию base-2 для арифметики с такими машинами. Таким образом, использование таких машин приводит к первичности бинарного представления числа.Две другие системы счисления стали полезными в результате вышесказанного. Двоичные числа-это боль для людей, потому что они становятся большими, с точки зрения количества цифр, быстро — например, семизначное десятичное число больше миллиона, тогда как семь двоичных цифр могут представлять не более ста двадцати семи-и люди не любят числа с большим количеством цифр. Чтобы сделать вещи проще для себя, имеет смысл сгруппировать raw binary и рассматривать эти группы как цифры. Рассматривая три бита как цифру, вы получаете восьмеричный. Обрабатывать 4 бита как число дает вас шестнадцатиричное.

    11. Explain how to convert from octal to hexadecimal and vice-versa.

    First of all, use $ {inline formula} $ and $$ {paragraph formula} $$ to typeset mathematics, to get proper subscripts. One strategy is to just convert to decimal and back, but a much better strategy is to remember that in hexadecimal each digit corresponds to four binary digits (24=1624=16) and in octal each digit is three bits (23=823=8).

    (FD56.52A)16=(1111′1101′0101′0110.0101′0010′1010)2

    (FD56.52A)16=(1111′1101′0101′0110.0101′0010′1010)2

    Then we regroup to three digits and pad with zeros:

    (001′111′110′101′010′110.010′100′101′010)2=(176526.2452)8

    (001′111′110′101′010′110.010′100′101′010)2=(176526.2452)8

    You can use this method the other around way too.

    The easiest way to do that is perhaps to go trought binary

    FD56.52A16=1111 1101 0101 0110.0101 0010 10102FD56.52A16=1111 1101 0101 0110.0101 0010 10102

    and then to form groups of 3 digits left and right from the decimal point and padding with zeros the extremes if necessary

    FD56.52A1616=001 111 110 101 010 110.010 100 101 0102=176526.24528FD56.52A1616=001 111 110 101 010 110.010 100 101 0102=176526.24528

    So I think your answer is correct.

    The other is the same but reversed .
    Прежде всего, используйте $ {inline formula} $ и $$ {paragraph formula} $$ для набора математики, чтобы получить правильные подстрочные индексы.

    Одна стратегия состоит в том, чтобы просто преобразовать в десятичное и обратно, но гораздо лучшая стратегия-это помнить, что в шестнадцатеричной системе счисления каждой цифре соответствует четыре двоичных разряда (24=1624=16) и в восьмеричной системе счисления каждая цифра-три бита (23=823=8).

    (FD56.52А)16=(1111'1101'0101'0110.0101'0010'1010)2

    (FD56.52А)16=(1111'1101'0101'0110.0101'0010'1010)2

    Затем мы перегруппируемся до трех цифр и pad с нулями:

    (001'111'110'101'010'110.010'100'101'010)2=(176526.2452)8

    (001'111'110'101'010'110.010'100'101'010)2=(176526.2452)8

    Вы можете использовать этот метод и наоборот.

    Самый простой способ сделать это, возможно, пройти через бинарные

    FD56.52A16=1111 1101 0101 0010 0110.0101 10102FD56.52A16=1111 1101 0101 0010 0110.0101 10102

    а затем сформировать группы из 3 цифр слева и справа от десятичной запятой и дополнить нулями крайности при необходимости

    FD56.52A1616=001 111 110 101 110.010 010 100 101 0102=176526.24528FD56.52A1616=001 111 110 101 110.010 010 100 101 0102=176526.24528

    Поэтому я думаю, что ваш ответ правильный.

    Другой такой же, но обратный .

    12. How dou you think, which one is better: Linux or Windows? Write adventages and disadventages of them.

    Both operating systems, both for personal systems, and for web servers, computing clusters, etc.

    Windows NT managed to win the leadership on desktop and personal systems (about 97% of desktop computers in 2016), whereas Linux-based solutions are popular on web servers, computing clusters, supercomputers and mobile devices (50-90% 2006 -2010).These systems differ in the underlying philosophy, the cost of acquisition and use, ease of management, convenience and stability. When comparing them, one has to take into account the roots, historical factors and methods of distribution.In 2015, Microsoft released for internal use its Linux distribution - Azure Cloud Switch (ACS), which can be described as a cross-platform modular operating system for managing data centers.

    Windows and Linux are difficult to compare "on an equal footing" due to the following factors:

    Historically, the word "Linux" stands for the core of the operating system.

    1.Operating systems based on the Linux kernel, GNU project utilities historically are called GNU / Linux, but recently the name has been simplified to "Linux", which is not universally welcomed.

    2.Linux is not a specific OS, there are more than 600 [5], among them there are those that differ significantly from each other, and some are quite few [6].

    3.Both Windows and Linux come in different configurations. Especially Linux, for which there are a huge number of options, some of them are designed for a narrow range of tasks.

    4.The price and breadth of technical support vary from vendor to vendor, and also depending on the version and distribution [7].

    5.Hardware manufacturers can install additional software with an operating system that makes the available functions of the system more diverse. Sometimes they even sponsor the seller, reducing the price of the product for the user.

    6.The data received from the marketing departments, and the results of testing may diverge. [source not specified 1899 days]

    7.Microsoft distributes Windows under different licenses (closed). Linux distributions, for their part, may contain proprietary components

    Обе операционные системы предназначены как для персональных систем, так и для web-серверов, вычислительных кластеров и т.п.Windows NT удалось завоевать первенство на настольных и персональных системах (около 97 % настольных компьютеров на 2016 год)[1], тогда как решения на базе Linux популярны на веб-серверах, вычислительных кластерах, суперкомпьютерах и мобильных устройствах (50—90 %, 2006—2010 г.)Эти системы разнятся в лежащей в основе их философии, стоимости приобретения и использования, простоте управления, удобстве и стабильности. При их сравнении приходится принимать во внимание корни, исторические факторы и способы распространения.В 2015 году фирма Microsoft выпустила для внутреннего использования свой дистрибутив Линукс — Azure Cloud Switch (ACS), который можно описать как кроссплатформенную модульную операционную систему для управления дата-центрами[

    Windows и Linux трудно сравнивать «на равных» из-за следующих факторов:

    1.Исторически слово «Linux» означает ядро операционной системы. Операционные системы на основе ядра Linux, утилит проекта GNUисторически называют GNU/Linux, но в последнее время имя упрощают до «Linux», что не везде приветствуется.

    2.Linux — это не определённая ОС, их более 600[5], среди них есть те, которые отличаются друг от друга значительно, а некоторые совсем немного[6].

    3.И Windows, и Linux поставляются в различных конфигурациях. Особенно Linux, для которой существует огромное количество вариантов, некоторые из них предназначены для узкого круга задач.

    4.Цена и широта технической поддержки различаются у разных поставщиков, а также в зависимости от версии и дистрибутива[7].

    5.Производители оборудования могут устанавливать дополнительное ПО с операционной системой, которое делает доступные функции системы разнообразнее. Иногда они даже спонсируют продавца, снижая цену продукта для пользователя.

    6.Данные, полученные от маркетинговых подразделений, и результаты тестирования могут расходиться. [источник не указан 1899 дней]

    7.Microsoft распространяет Windows под разными лицензиями (закрытыми). Дистрибутивы Linux, со своей стороны, могут содержать проприетарные компоненты[8].
    13. The History Timeline of Computers

    The computer was born not for entertainment or email but out of a need to solve a serious number-crunching crisis. By 1880, the U.S. population had grown so large that it took more than seven years to tabulate the U.S. Census results. The government sought a faster way to get the job done, giving rise to punch-card based computers that took up entire rooms.Today, we carry more computing power on our smartphones than was available in these early models.

    1801: In France, Joseph Marie Jacquard invents a loom that uses punched wooden cards to automatically weave fabric designs. Early computers would use similar punch cards.

    1890: Herman Hollerith designs a punch card system to calculate the 1880 census, accomplishing the task in just three years and saving the government $5 million. He establishes a company that would ultimately become IBM.

    1939: Hewlett-Packard is founded by David Packard and Bill Hewlett in a Palo Alto, California, garage, according to the Computer History Museum.

    1939: Hewlett-Packard is founded by David Packard and Bill Hewlett in a Palo Alto, California, garage, according to the Computer History Museum.

    1970: The newly formed Intel unveils the Intel 1103, the first Dynamic Access Memory (DRAM) chip.

    1971: Alan Shugart leads a team of IBM engineers who invent the "floppy disk," allowing data to be shared among computers.

    1986: Compaq brings the Deskpro 386 to market. Its 32-bit architecture provides as speed comparable to mainframes.

    1993: The Pentium microprocessor advances the use of graphics and music on PCs.

    1999: The term Wi-Fi becomes part of the computing language and users begin connecting to the Internet without wires.

    2003: The first 64-bit processor, AMD's Athlon 64, becomes available to the consumer market.

    2007: The iPhone brings many computer functions to the smartphone.

    2011: Google releases the Chromebook, a laptop that runs the Google Chrome OS.

    2012: Facebook gains 1 billion users on October 4.

    2015: Apple releases the Apple Watch. Microsoft releases Windows 10.

    Компьютер был рожден не для развлечений или электронной почты, а из-за необходимости решить серьезный кризис с кризисом. К 1880 году население США выросло настолько велико, что потребовалось более семи лет для составления таблицы результатов переписи населения США. Правительство стремилось к более быстрому выполнению своей работы, что привело к появлению компьютеров на основе перфокарт, которые занимали целые комнаты.Сегодня мы используем больше вычислительной мощности на наших смартфонах, чем было доступно на этих ранних моделях

    1801: Во Франции Джозеф Мари Жаккард изобретает ткацкий станок, который использует перфорированные деревянные карты для автоматического ткачества. Ранние компьютеры использовали бы похожие перфокарты.

    1890: Герман Холлерит разрабатывает систему перфокартов для расчета переписи 1880 года, выполняя задачу всего за три года и экономя правительство в 5 миллионов долларов. Он создает компанию, которая в конечном итоге станет IBM.

    1939: Hewlett-Packard основана Дэвидом Паккардом и Биллом Хьюлеттом в Галерее Пало-Альто, Калифорния, согласно Музею истории компьютеров.

     1939: Hewlett-Packard основана Дэвидом Паккардом и Биллом Хьюлеттом в Галерее Пало-Альто, Калифорния, согласно Музею истории компьютеров.

    1970: недавно созданная Intel представляет Intel 1103, первый чип Dynamic Access Memory (DRAM).

    1971: Алан Шугарт возглавляет команду инженеров IBM, которые изобретают «флоппи-диск», позволяя делиться данными между компьютерами.

    1986: Compaq выводит Deskpro 386 на рынок. Его 32-битная архитектура обеспечивает скорость, сравнимую с мэйнфреймами.

    1993: Микропроцессор Pentium продвигает использование графики и музыки на ПК.

    1999: термин Wi-Fi становится частью вычислительного языка, и пользователи начинают подключаться к Интернету без проводов.

    2003: первый 64-разрядный процессор AMD Athlon 64 становится доступным для потребительского рынка.

    2007: iPhone приносит множество функций компьютера смартфону.

    2011: Google выпускает Chromebook, ноутбук под управлением операционной системы Google Chrome.

    2012: Facebook получает 4 миллиарда пользователей 4 октября.

    2015: Apple выпускает Apple Watch. Microsoft выпускает Windows 10.
    14.Explain what is motherboard and what does the common modern motherboard contain

    A motherboard (sometimes alternatively known as the mainboard, system board, baseboard, planar board or logic board, or colloquially, a mobo) is the main printed circuit board (PCB) found in general purpose microcomputers and other expandable systems. It holds and allows communication between many of the crucial electronic components of a system, such as the central processing unit (CPU) and memory, and provides connectors for other peripherals. Unlike a backplane, a motherboard usually contains significant sub-systems such as the central processor, the chipset's input/output and memory controllers, interface connectors, and other components integrated for general purpose use. Motherboard specifically refers to a PCB with expansion capability and as the name suggests, this board is often referred to as the "mother" of all components attached to it, which often include peripherals, interface cards, and daughtercards: sound cards, video cards, network cards, hard drives, or other forms of persistent storage; TV tuner cards, cards providing extra USB or FireWire slots and a variety of other custom components.Similarly, the term mainboard is applied to devices with a single board and no additional expansions or capability, such as controlling boards in laser printers, televisions, washing machines and other embedded systems with limited expansion abilities.

    Материнская плата (иногда альтернативно известная как материнская плата, системная плата, платная плата, плановая плата или логическая плата или разговорно-мобильная) является основной печатной платой (PCB), найденной в микрокомпьютерах общего назначения и других расширяемых системах. Он поддерживает и обеспечивает связь между многими важными электронными компонентами системы, такими как центральный процессор (CPU) и память, и обеспечивает разъемы для других периферийных устройств. В отличие от объединительной платы материнская плата обычно содержит значительные подсистемы, такие как центральный процессор, контроллер ввода / вывода чипсета и контроллеры памяти, интерфейсные разъемы и другие компоненты, интегрированные для общего использования.

    Материнская плата специально относится к PCB с возможностью расширения и, как следует из названия, эта плата часто упоминается как «мать» всех подключенных к ней компонентов, которые часто включают в себя периферийные устройства, интерфейсные карты и дочерние карты: звуковые карты, видеокарты, сетевые карты, жесткие диски или другие формы постоянного хранения; Карты ТВ-тюнера, карты, предоставляющие дополнительные слоты для USB или FireWire, а также множество других пользовательских компонентов. Аналогично, термин «материнская плата» применяется к устройствам с единой платой и без дополнительных расширений или возможностей, таких как контрольные платы в лазерных принтерах, телевизорах, стирках машин и других встроенных систем с ограниченными возможностями расширения.
    15. Computer Graphics. Vector vs. raster (Definitions, Advantages and disadvantages)

    Raster Graphics. Raster images use bit maps to store information. This means a large file needs a large bitmap. The larger the image, the more disk space the image file will take up. As an example, a 640 x 480 image requires information to be stored for 307,200 pixels, while a 3072 x 2048 image (from a 6.3 Megapixel digital camera) needs to store information for a whopping 6,291,456 pixels. We use algorithms which compress images to help reduce these file sizes. Image formats like jpeg and gif are common compressed image formats. Scaling down these images is easy but enlarging a bitmap makes it pixelated or simply blurred. Hence for images which need to scaled to different sizes, we use vector graphics.

    Vector Graphics.Making use of sequential commands or mathematical statements or programs which place lines or shapes in a 2-D or 3-D environment is referred to as Vector Graphics. Vector graphics are best for printing since it is composed of a series of mathematical curves. As a result vector graphics print crisply even when they are enlarged. In physics: A vector is something which has a magnitude and direction. In vector graphics, the file is created and saved as a sequence of vector statements. Rather than having a bit in the file for each bit of line drawing we use commands which describe series of points to be connected.
    AS a result a much smaller file is obtained.

    Растровые изображения используют битовые карты для хранения информации. Это означает, что большой файл требует большого растрового изображения. Чем больше изображение, тем больше места на диске занимает файл изображения. Например, для изображения 640 x 480 требуется, чтобы информация хранилась на 307,200 пикселей, а изображение 3072 x 2048 (с цифровой камеры емкостью 6,3 мегапикселя) должно хранить информацию для колоссальных 6 291 456 пикселей. Мы используем алгоритмы, которые сжимают изображения, чтобы уменьшить размер этих файлов. Форматы изображений, такие как jpeg и gif, являются распространенными форматами сжатых изображений. Масштабирование этих изображений легко, но увеличение растрового изображения делает его пиксельным или просто размытым. Следовательно, для изображений, которые нужно масштабировать до разных размеров, мы используем векторную графику. Использование последовательных команд или математических операторов или программ, которые размещают строки или фигуры в двухмерной или трехмерной среде, называется векторной графикой. Векторная графика лучше всего подходит для печати, поскольку она состоит из серии математических кривых. В результате векторная графика печатается четко, даже когда они увеличены. В физике: вектор - это то, что имеет величину и направление. В векторной графике файл создается и сохраняется как последовательность векторных операторов. Вместо того, чтобы иметь бит в файле для каждого бита чертежа линии, мы используем команды, которые описывают последовательность подключаемых точек.В результате получается гораздо меньший файл.
    16. File Allocation Table (File Allocation Table) and NT File System.Where there are used? Which of them better in your opinion.

    File Allocation Table (FAT) is a computer file system architecture and a family of industry-standard file systems utilizing it. The FAT file system is a continuing standard which borrows source code from the original, legacy file system and proves to be simple and robust.[3] It offers useful performance even in lightweight implementations, but cannot deliver the same performance, reliability and scalability as some modern file systems. It is, however, supported for compatibility reasons by nearly all currently developed operating systems for personal computers and many mobile devices and embedded systems, and thus is a well-suited format for data exchange between computers and devices of almost any type and age from 1981 up to the present.

    Originally designed in 1977 for use on floppy disks, FAT was soon adapted and used almost universally on hard disks throughout the DOS and Windows 9x eras for two decades.[4] As disk drives evolved, the capabilities of the file system have been extended accordingly, resulting in three major file system variants: FAT12, FAT16 and FAT32. The FAT standard has also been expanded in other ways while generally preserving backward compatibility with existing software.

    Таблица распределения файлов (FAT) - это архитектура файловой системы компьютера и семейство стандартных файловых систем, использующих ее. Файловая система FAT является постоянным стандартом, который заимствует исходный код из исходной, устаревшей файловой системы и оказывается простым и надежным. [3] Он предлагает полезную производительность даже в небольших реализациях, но не может обеспечить такую ​​же производительность, надежность и масштабируемость, как некоторые современные файловые системы. Тем не менее, он поддерживается по соображениям совместимости почти всеми разрабатываемыми в настоящее время операционными системами для персональных компьютеров и многих мобильных устройств и встроенных систем и, таким образом, является хорошо подходящим форматом для обмена данными между компьютерами и устройствами практически любого типа и возраста с 1981 года до настоящего времени.Первоначально разработанный в 1977 году для использования на гибких дисках, FAT вскоре адаптировался и использовался почти повсеместно на жестких дисках в течение DOS и Windows 9x эпох в течение двух десятилетий [4]. По мере развития дисковых дисков возможности файловой системы были соответственно расширены, в результате появились три основных варианта файловой системы: FAT12, FAT16 и FAT32. Стандарт FAT также был расширен другими способами, в то же время сохраняя обратную совместимость с существующим программным обеспечением.
    17. Virtual Memory and it’s purpose. History of Virtual Memory.

    In computing, virtual memory (also virtual storage) is a memory management technique that provides an "idealized abstraction of the storage resources that are actually available on a given machine"[ which "creates the illusion to users of a very large (main) memory." The computer's operating system, using a combination of hardware and software, maps memory addressesused by a program, called virtual addresses, into physical addresses in computer memory. Main storage, as seen by a process or task, appears as a contiguous address space or collection of contiguous segments. The operating system manages virtual address spaces and the assignment of real memory to virtual memory. Address translation hardware in the CPU, often referred to as a memory management unit or MMU, automatically translates virtual addresses to physical addresses. Software within the operating system may extend these capabilities to provide a virtual address space that can exceed the capacity of real memory and thus reference more memory than is physically present in the computer.The primary benefits of virtual memory include freeing applications from having to manage a shared memory space, increased security due to memory isolation, and being able to conceptually use more memory than might be physically available, using the technique of paging.

    При вычислении виртуальная память (также виртуальное хранилище) представляет собой метод управления памятью, который обеспечивает «идеализированную абстракцию ресурсов хранения, которые фактически доступны на данной машине» , которая «создает иллюзию для пользователей очень большой (основной ).

    Операционная система компьютера, используя комбинацию аппаратного и программного обеспечения, отображает адреса памяти, используемые программой, называемые виртуальными адресами, в физические адреса в памяти компьютера. Основное хранилище, как видно из процесса или задачи, отображается как смежное адресное пространство или совокупность смежных сегментов. Операционная система управляет виртуальными адресными пространствами и назначением реальной памяти виртуальной памяти. Аппаратное обеспечение преобразования адресов в ЦП, часто называемое модулем управления памятью или MMU, автоматически переводит виртуальные адреса на физические адреса. Программное обеспечение в операционной системе может расширить эти возможности, чтобы обеспечить виртуальное адресное пространство, которое может превышать емкость реальной памяти и, таким образом, ссылаться на большее количество памяти, чем физически присутствует на компьютере.Основными преимуществами виртуальной памяти являются освобождение приложений от необходимости управлять общим пространством памяти, повышенная безопасность из-за изоляции памяти и возможность концептуально использовать больше памяти, чем может быть физически доступной, используя технику пейджинга.
    18. Basic definitions of computer network. What kind of types of Networks do you know? Where each one is used? Why we use network in your opinion?

    computer network, or data network, is a digital telecommunications network which allows nodes to share resources. In computer networks, computing devices exchange data with each other using connections between nodes (data links.) These data links are established over cable media such as wires or optic cables, or wireless media such as WiFi.Network computer devices that originate, route and terminate the data are called network nodes.[1] Nodes can include hosts such as personal computers, phones, servers as well as networking hardware. Two such devices can be said to be networked together when one device is able to exchange information with the other device, whether or not they have a direct connection to each other. In most cases, application-specific communications protocols are layered (i.e. carried as payload) over other more general communications protocols. This formidable collection of information technology requires skilled network management to keep it all running reliably.Computer networks support an enormous number of applications and services such as access to the World Wide Web, digital video, digital audio, shared use of application and storage servers, printers, and fax machines, and use of email and instant messaging applications as well as many others. Computer networks differ in the transmission medium used to carry their signals, communications protocols to organize network traffic, the network's size, topology, traffic control mechanism and organizational intent. The best-known computer network is the Internet.

    Компьютерная сеть или сеть передачи данных - это цифровая телекоммуникационная сеть, которая позволяет узлам совместно использовать ресурсы. В компьютерных сетях вычислительные устройства обмениваются данными друг с другом с помощью соединений между узлами (линией передачи данных). Эти линии передачи данных устанавливаются на кабельных носителях, таких как провода или оптические кабели, или на беспроводные носители, такие как WiFi.Сетевые компьютерные устройства, которые инициируют, маршрутизируют и завершают данные, называются сетевыми узлами. [1] Узлы могут включать хосты, такие как персональные компьютеры, телефоны, серверы, а также сетевое оборудование. Можно сказать, что два таких устройства объединены в сеть, когда одно устройство может обмениваться информацией с другим устройством, независимо от того, имеет ли оно прямое соединение друг с другом. В большинстве случаев протоколы связи конкретного приложения являются многоуровневыми (то есть переносятся как полезная нагрузка) по другим более общим протоколам связи. Этот грозный сбор информационных технологий требует квалифицированного управления сетью, чтобы обеспечить надежную работу.Компьютерные сети поддерживают огромное количество приложений и услуг, таких как доступ к Всемирной паутине, цифровое видео, цифровое аудио, совместное использование серверов приложений, хранилищ, принтеров и факсимильных аппаратов, а также использование приложений электронной почты и мгновенных сообщений, а также многие другие. Компьютерные сети различаются в среде передачи, используемой для передачи своих сигналов, протоколов связи для организации сетевого трафика, размера сети, топологии, механизма управления трафиком и организационных целей. Самая известная компьютерная сеть - это Интернет.
    19. Network Cable - physical transmission medium. Types of cables, where better use each of them?

    transmission medium is a material substance (solid, liquid, gas, or plasma) that can propagate energy waves. For example, the transmission medium for sounds is usually a gas, but solids and liquids may also act as a transmission medium for sound.The absence of a material medium in vacuum may also constitute a transmission medium for electromagnetic waves such as light and radio waves. While material substance is not required for electromagnetic waves to propagate, such waves are usually affected by the transmission media they pass through, for instance by absorption or by reflection or refraction at the interfaces between media.The term transmission medium also refers to a technical device that employs the material substance to transmit or guide waves. Thus, an optical fiber or a copper cable is a transmission medium. Not only this but also is able to guide the transmission of networks.

    A transmission medium can be classified as a:

    Linear medium, if different waves at any particular point in the medium can be superposed;

    Bounded medium, if it is finite in extent, otherwise unbounded medium;

    Uniform medium or homogeneous medium, if its physical properties are unchanged at different points;

    Isotropic medium, if its physical properties are the same in different directions.

    Передающая среда является материальным веществом (твердым, жидким, газообразным или плазменным), которое может распространять энергетические волны. Например, среда передачи звуков обычно представляет собой газ, но твердые вещества и жидкости также могут выступать в качестве среды передачи звука.Отсутствие материальной среды в вакууме может также представлять собой среду передачи для электромагнитных волн, таких как световые и радиоволны. Хотя материальное вещество не требуется для распространения электромагнитных волн, на такие волны обычно влияют передаваемые среды, через которые они проходят, например, поглощением или отражением или рефракцией на границах раздела между средами.Термин «среда передачи» также относится к техническому устройству, которое использует материальное вещество для передачи или направления волн. Таким образом, оптическое волокно или медный кабель является передающей средой. Не только это, но и способно направлять передачу сетей.

    Среда передачи может быть классифицирована как:

    Линейная среда, если различные волны в любой конкретной точке среды могут быть наложены друг на друга;

    Ограниченная среда, если она конечна по протяженности, иначе неограниченная среда;

    Однородная среда или однородная среда, если ее физические свойства не изменяются в разных точках;

    Изотропная среда, если ее физические свойства одинаковы в разных направлениях.
    20. Wired vs Wireless network. IEEE 802.3 or Ethernet and TCP/IP Protocols.

    Ethernet and IEEE 802.3 specify similar technologies. Both are CSMA/CD LANs. Stations on a CSMA/CD LAN can access the network at any time. Before sending data, CSMA/CD stations "listen" to the network to see if it is already in use. If it is, the station wishing to transmit waits. If the network is not in use, the station transmits. A collision occurs when two stations listen for network traffic, "hear" none, and transmit simultaneously. In this case, both transmissions are damaged, and the stations must retransmit at some later time. Backoff algorithms determine when the colliding stations retransmit. CSMA/CD stations can detect collisions, so they know when they must retransmit.

    Both Ethernet and IEEE 802.3 LANs are broadcast networks. In other words, all stations see all frames, regardless of whether they represent an intended destination. Each station must examine received frames to determine if the station is a destination. If so, the frame is passed to a higher protocol layer for appropriate processing.

    Differences between Ethernet and IEEE 802.3 LANs are subtle. Ethernet provides services corresponding to Layers 1 and 2 of the OSI reference model, while IEEE 802.3 specifies the physical layer (Layer 1) and the channel-access portion of the link layer (Layer 2), but does not define a logical link control protocol. Both Ethernet and IEEE 802.3 are implemented in hardware. Typically, the physical manifestation of these protocols is either an interface card in a host computer or circuitry on a primary circuit board within a host computer.

    Ethernet и IEEE 802.3 определяют аналогичные технологии. Оба являются CSMA / CD LAN. Станции на LAN CSMA / CD могут получить доступ к сети в любое время. Перед отправкой данных станции CSMA / CD «прослушивают» сеть, чтобы узнать, уже ли она используется. Если это так, то станция, желающая передать, ждет. Если сеть не используется, станция передает. Столкновение происходит, когда две станции прослушивают сетевой трафик, «не слышат» и не передают одновременно. В этом случае обе передачи повреждены, и станции должны повторно передать через некоторое время. Алгоритмы отказов определяют, когда повторные передачи на встречных станциях. Станции CSMA / CD могут обнаруживать столкновения, поэтому они знают, когда они должны повторно передавать.
    Сети Ethernet и IEEE 802.3 являются широковещательными сетями. Другими словами, все станции видят все фреймы, независимо от того, представляют ли они предназначенные адресаты. Каждая станция должна проверять принятые кадры, чтобы определить, является ли станция пунктом назначения. Если это так, кадр передается на более высокий уровень протокола для соответствующей обработки.
    Различия между локальными сетями Ethernet и IEEE 802.3 являются незначительными. Ethernet предоставляет услуги, соответствующие слоям 1 и 2 эталонной модели OSI, в то время как IEEE 802.3 определяет физический уровень (уровень 1) и часть доступа канала к канальному уровню (уровень 2), но не определяет протокол управления логической связью , Как Ethernet, так и IEEE 802.3 реализованы на аппаратном уровне. Как правило, физическое проявление этих протоколов является либо интерфейсной картой в главном компьютере, либо схемой на первичной плате в главном компьютере.

    21. IP address. Theoretically, a total of ≈ 4.3 billion addresses are available. WHY? Write about network classes. Private networks’ addresses. Why we use them?

    An Internet Protocol address (IP address) is a numerical label assigned to each device connected to a computer network that uses the Internet Protocol for communication.[1] An IP address serves two principal functions: host or network interface identification and location addressing.Internet Protocol version 4 (IPv4) defines an IP address as a 32-bit number.[1] However, because of the growth of the Internet and the depletion of available IPv4 addresses, a new version of IP (IPv6), using 128 bits for the IP address, was developed in 1995,[2] and standardized in December 1998.[3]In July 2017, a final definition of the protocol was published.[4] IPv6 deployment has been ongoing since the mid-2000s.IP addresses are usually written and displayed in human-readable notations, such as 172.16.254.1 in IPv4, and 2001:db8:0:1234:0:567:8:1 in IPv6. The size of the routing prefix of the address is designated in CIDR notation by suffixing the address with the number of significant bits, e.g., 192.168.1.15/24, which is equivalent to the historically used subnet mask 255.255.255.0.The IP address space is managed globally by the Internet Assigned Numbers Authority (IANA), and by five regional Internet registries (RIRs) responsible in their designated territories for assignment to end users and local Internet registries, such as Internet service providers. IPv4 addresses have been distributed by IANA to the RIRs in blocks of approximately 16.8 million addresses each. Each ISP or private network administrator assigns an IP address to each device connected to its network. Such assignments may be on a static (fixed or permanent) or dynamic basis, depending on its software and practices.

    Адрес интернет-протокола (IP-адрес) - это числовая метка, назначенная каждому устройству, подключенному к компьютерной сети, которая использует Интернет-протокол для связи. [1] IP-адрес выполняет две основные функции: идентификацию хоста или сетевого интерфейса и адресацию адресов.Протокол Интернета версии 4 (IPv4) определяет IP-адрес как 32-разрядное число. [1] Однако из-за роста Интернета и истощения доступных адресов IPv4 в 1995 году была разработана новая версия IP (IPv6) с использованием 128 бит для IP-адреса [2] и стандартизована в декабре 1998 года [3]. ] В июле 2017 года было опубликовано окончательное определение протокола [4]. Развертывание IPv6 продолжается с середины 2000-х годов.IP-адреса обычно пишутся и отображаются в удобочитаемых обозначениях, таких как 172.16.254.1 в IPv4 и 2001: db8: 0: 1234: 0: 567: 8: 1 в IPv6. Размер префикса маршрутизации адреса обозначается в нотации CIDR путем суффикса адреса с количеством значимых битов, например 192.168.1.15/24, что эквивалентно исторически используемой маске подсети 255.255.255.0.IP-адрес управляется глобально авторитетом Интернет-назначенных номеров (IANA) и пятью региональными интернет-реестрами (RIR), ответственными на своих назначенных территориях, для назначения конечным пользователям и локальным интернет-реестрам, таким как интернет-провайдеры. Адреса IPv4 были распределены IANA в RIR в блоках примерно по 16,8 млн адресов. Каждый интернет-провайдер или администратор частной сети назначает IP-адрес каждому устройству, подключенному к его сети. Такие назначения могут быть на статическом (фиксированном или постоянном) или динамическом основании, в зависимости от его программного обеспечения и практики.
    22. General structure of the HTML document. History of HTML. Domain registration and site placement on a hosting.

    The html, head, and body elements have been part of the HTML specification since the mid 1990s, and up until a few years ago they were the primary elements used to give structure to HTML documents. However, the situation has changed dramatically in the last few years as HTML5 has added a slew of new tags that can be used to add rich semantic meaning to the structure of an HTML document.An HTML document has two main parts: the head and the body. But firstly every HTML document should start by declaring that it is an HTML document.

    These tags are of the form:

    1   2   3   4


    написать администратору сайта