Главная страница

Эдмунд Гуссерль. Эдмунд Гуссерль


Скачать 17.79 Kb.
НазваниеЭдмунд Гуссерль
Дата12.10.2020
Размер17.79 Kb.
Формат файлаdocx
Имя файлаЭдмунд Гуссерль.docx
ТипДокументы
#142560

Эдмунд Гуссерль

Эдмунд Густав Альбрехт Гуссерль (нем. Edmund Gustav Albrecht Husserl; 8 сәуір 1859, Просниц, Моравия (Австрия) — 27 сәуір 1938, Фрайбург-в-Брайсгау) — неміс философы, феноменологияның негізін қалаушы.

Гуссерль еврей отбасында дүниеге келді және төрт баланың екіншісі болды. Адольф Абрахам Гуссерльдің (1827-1884) және оның әйелі Юлия Гуссерлдің (не Зелингер, 1834-1917) әйел шляпаларының саудагері отбасында сөйлеу тілі идиш болды[1]. Философтың атасы Хершл Гуссерль (1783-1827) Просницаға қоныстанды. 1855 жылы әкесі сол жерде галантерея кәсіпорнын құрды, онда 1860 жылдан бастап өндіріс жұмыс істеді.

Он жасында Венадағы нақты мектепке түсіп, бір жылдан кейін, 1870 жылы Олмюцтегі мемлекеттік гимназияға ауыстырылды. 1876 жылы Лейпциг университетіне қабылданып, онда астрономия, математика, физика және философия пәндерін оқи бастады; 1878 жылы Берлин университетіне ауысып, онда Л.Кронеккер мен К. Вейерстрасс математикасын, сондай-ақ Ф. Паульсеннен философия бойынша оқуды жалғастырды. 1881 жылы Венада математиканы оқыды. 1882 жылы 8 қазанда Вена университетінде Лео Кенигсбергерде "вариациялық есептеу теориясына" диссертация қорғап, Франц Брентанода философиямен айналыса бастады.[2] 1886 жылы, әкесі қайтыс болғаннан екі жыл өткен соң, Гуссерль қалыңдықпен бірге протестанттық дінді қабылдады, 1887 жылы неке құрылды, содан кейін Гуссерль Галле университетінде сабақ берді.

Оның алғашқы жарияланымдары математика негіздері мәселелеріне ("арифметика философиясы", 1891) және логикаға ("логикалық зерттеулер" I, 1900; II, 1901) арналды. "Логикалық зерттеулер" Гуссерль — феноменология негізін қалаған философияның жаңа бағытының алғашқы кітабы болды.

1901 жылдан бастап ол Геттинген мен Мюнхенде достық атмосфераны және өзінің алғашқы пікірлестерін (Райнах, Шелер, Пфендер) кездестіреді. Дәл осы кезеңде ол "Логоста" — "Философия қатаң ғылым ретінде" (1911) бағдарламалық мақаласын және "таза феноменология мен феноменологиялық философияға арналған идеялардың" (1913) бірінші томын жариялады.

1916 жылы ол Риккерт басқарған Фрайбург университетінде кафедра алды.

Мартин Хайдеггер, Гуссерлдің ең қабілетті шәкірті, оны "уақыттың ішкі санасының феноменологиясы туралы дәрістер" (1928) редакциялайды. Содан кейін "ресми және трансцендентальды логика" (1929), "Декарттық рефлексия" (француз тілінде, 1931), "еуропалық ғылымдар дағдарысы және трансцендентальды феноменология" (1936, қолжазбаның толық мәтіні қайтыс болғаннан кейін, 1954 жылы жарық көрді) I және II бөліктері жарық көрді.

Нацистер билікке келгеннен кейін Гуссерль Баденнің жер заңына сәйкес еврей ретінде біраз уақытқа босатылды; ол еврейлерді азаматтығынан айырған "Нюрнберг заңдары" қабылданғаннан кейін ғана қызметінен босатылды. Хайдеггер 1933 жылдың көктемінде университет ректоры болып сайланды және көп ұзамай NSDAP құрамына кірді; оның Гуссерльді қудалауға жеке қатысуы және олардың осы кезеңдегі қарым-қатынасы туралы мәселе көптеген пікірталастар туғызады. Гуссерлге 1933 және 1937 жылдардағы философиялық Конгрестерге ресми және жеке түрде қатысуға тыйым салынды; оның ескі кітаптары кітапханалардан алынған жоқ, бірақ жаңаларын шығару мүмкін болмады. Нацистік режим оны қоршап алған дұшпандыққа қарамастан, Гуссерль көшіп кетпеді (оның балалары АҚШ-қа кетті). Ол 1938 жылы фрайбургте плевриттен толықтай жалғыз қайтыс болды. Бельгиялық франсискандық монах, Неміс Жоғары философия институтының аспиранты Лео Ван Бреда Гитлердің антисемитизмінен қорқып, Лувен кітапханасына және Гуссерлдің жарияланбаған жұмыстарына көшіп келді, сонымен қатар Германиядан философтың жесірлері мен студенттеріне кетуге көмектесті. Егер Ван Бреда араласпаса, Гуссерлдің жесірі концлагерьге жер аударылып, оның мұрағаты тәркіленіп, қайтыс болады деп қорқытқан болар еді[3]. Осылайша Лувенде Гуссерль мұрағаты-Гуссерль мұрасын зерттеу орталығы құрылды.

Лувендегі Эдмунд Гуссерльдің бөлшектелген мұрағатында қырық мың басылмаған парақтар (ішінара транскрипттер) бар, олар гуссерлиан шығармаларының толық жинағында жарияланады.

Гуссерльдің философиялық эволюциясы, оның бір идеяға деген құштарлығына қарамастан (және, мүмкін, осыған байланысты) бірқатар метаморфоздардан өтті. Алайда, келесілерді ұстану өзгеріссіз қалды:

қатаң ғылымның идеалы;

философияны кездейсоқ үй-жайлардан босату;

радикалды автономия және философтың жауапкершілігі;

субъективтіліктің "кереметі".

Гуссерль өзінің ойы бойынша адамның терең алаңдаушылығымен жоғалған байланысты қалпына келтіруге қабілетті философияға жүгінеді. Ол логикалық және дедуктивті ғылымдардың қатаңдығына қанағаттанбайды және ғылым дағдарысының негізгі себебін, сондай-ақ Еуропалық адамзатты, қазіргі ғылымның құндылық пен мағына проблемаларына бет бұруға қабілетсіздігі мен құлықсыздығынан көреді. Радикалды шарасы, ол бұл дегеніңіз, бар әрекеті жету "түбір" немесе "бастады", барлығы білімдерін болдырмай, барлығы күмәнді және қабылданатын еді. Решившемуся осындай сайысты терең түсіну өз жауапкершілігін. Бұл жауапкершілікті біреуге тапсыру мүмкін емес. Осылайша, ол зерттеушінің толық ғылыми және моральдық дербестігін талап етті.

Гуссерль жазғандай,"нағыз философ еркін бола алмайды: философияның маңызды табиғаты оның өте радикалды автономиясынан тұрады". Демек, субъективтілікке, өз болмысын және басқалардың болмысын түсінетін сананың жойылмайтын және іргелі әлеміне назар аудару. Гуссерльдің өмірі мен ғылыми қызметі Жеке автономияның, ой сынының және дәуір алдындағы жауапкершіліктің қатаң талаптарына толық сәйкес келді. Бұл күшті қасиеттер жемісті ынтымақтастықта феноменологиялық қозғалыс қалыптасқан көптеген студенттерді таң қалдырды. Барлық студенттер өздерінің ойлау қабілеттерін бастауға міндеттелген адамға деген құрметін сақтап қалды, дегенмен олардың ешқайсысы Гуссерльді ұзақ уақыт ұстанбады.

Философия негіздері

1. Гуссерль философиясы эпистемологиялық мәселелерге бағытталған.

2. Гуссерль үшін танымның негізі-дәлел (тікелей ойлау); Гуссерль танымның анықтық критерийін "барлық принциптердің принципі"деп атайды. Басқаша айтқанда, эпистемологиялық зерттеу негізсіз болуы керек, яғни ол барлық алдын-ала теориялардан бас тартып, айқын көрінетін нәрсеге негізделуі керек.

2.1. Сана құрамындағы артықшылықты орын сенсорлық ойларға (қабылдау, идеялар және т.б.) сананың барлық басқа тәжірибелерінің (құндылық, ерік-жігер және т. б.) негізін құрайтын элемент ретінде беріледі. Бұл жағдайда" іргелі"," праискондық " тәжірибе қабылдау болып табылады; басқа сенсорлық ойлар — оның модификациясы.

2.2. Шынайылығы тән емес созерцанию нақты бар заттарды чувственном тәжірибесі, бірақ созерцанию мәндердің (идеация). Осылайша, идеалды объектілерді — объектілерді, құндылықтарды тікелей ойлау (идеациялау) мүмкіндігі және мүмкіндігі постулат етіледі.

3. Философия феноменология ретінде түсіндіріледі-кез-келген ғылыми білімнің негізі болуы керек "бар нәрсенің жан-жақты бірлігіне" қатысты қатаң ғылым. Феноменология-сипаттаушы ғылым, ол (айқындық принципі мен феноменологиялық редукция негізінде) ақыл-ойдағы априорнаны зерттеп, жүйеге әкеледі, сол арқылы ғылымдарға негізгі ұғымдарды белгілейді.

4. Феноменологияның құралы-феноменологиялық төмендету. Феноменологиялық-психологиялық және эйдетикалық төмендету табиғи көзқараста берілген нақты әлемді "өшіруге" және сананың тәжірибелеріне назар аударуға мүмкіндік береді; содан кейін трансцендентальды төмендету эмпирикалық субъектінің санасынан таза санаға ауысуды жүзеге асырады (яғни кез-келген нәрседен, оның ішінде психикалық, тәжірибенің шындығынан тазартылады).

4.1. Феноменологиялық рефлексия сананың негізгі қасиеті-бұл ниет, яғни оның әрекеттерінің қасиеті "сана туралы", бір нәрсенің сана — сезімі, атап айтқанда, қасақана объект (ол нақты нәрсе немесе нақты кеңістік — уақыт әлеміндегі психикалық акт ғана емес, сонымен бірге идеал-мәні, мағынасы). Осылайша, сананың нақты және қасақана мазмұны арасындағы іргелі айырмашылық пайда болады (трансцендентальды редукцияны орнатуда — ноезис пен ноэма). Ноэзис — тақырыпқа бағытталудың, затқа мағына берудің актісі; ноэма-актіге қатысты трансцендентті болмысты көрсететін осы мағынаның өзі (зат, нақты немесе мінсіз). Болмыс туралы айту (трансцендент туралы), оның санадағы көрінісінен басқа (ноэм) абсурд.

4.2. Сананың қасақана табиғатынан бастап, феноменологиялық редукцияны орнатудағы егжей-тегжейлі зерттеулер ноэманың құрылымын ашады, сонымен қатар таза "өзін"анықтайды. Ноэма құрамында: 1) материя (ядро, заттық мағына); 2) сапа (сипаттама); 3) болжанатын (интендирленген) зат бөлінеді. Трансцендентальды қондырғыда субъектінің жалпы құрылымы: Таза "мен" / noesis / Noema.

5. Аналогты қабылдаудың арқасында субъект үшін тағы бір нәрсе пайда болады (яғни, "менен" өзгеше тақырып). Бірінші адамның көзқарасы бойынша, Гуссерльдің пікірінше, бастапқыда маған бір ғана "тірі дене" (психо-физикалық бірлік, субъективтілікпен үйлескен дене) берілген деп айтуға болады. Мен сияқты басқа денені таба отырып, мен оған психо-физикалық "тірі дене", яғни субъект болу қасиетін өзіме ұқсас деп санаймын. Осыдан кейін" менің айналамдағы әлем " маған және басқаларға объективті (объективті) әлемге ортақ.


написать администратору сайта