Главная страница
Навигация по странице:

  • Антикалы қ психология дамуы

  • антика Базарова.А. Сж таырыбы Антикалы кезедегі психологияны даму тарихы


    Скачать 21.6 Kb.
    НазваниеСж таырыбы Антикалы кезедегі психологияны даму тарихы
    Дата29.10.2021
    Размер21.6 Kb.
    Формат файлаdocx
    Имя файлаантика Базарова.А.docx
    ТипДокументы
    #258774

    Қазақстан Республикасы Білім және Ғылым Министрлігі Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік университеті «Педагогика және психология» кафедрасы

     
    СӨЖ

    Тақырыбы: Антикалық кезеңдегі психологияның даму тарихы.

     .
     
    Тексерген: Едигенова.А.Ж

    Орындаған: Базарова.А

    Тобы: ДПиП-101в

    Семей, 2020ж

    Антикалық кезеңдегі психологияның даму тарихы.

    1. Платонның 427-347 б. Э. Д. жан мен таным туралы ілімі.

    2. Гераклиттің УІ-У ғ. б. Э. Д. жан туралы, табиғаттың жалпы заңдарына тәуелділігі жайлы ілімдері.

    3. Эпикурдың материалистік көзқарастары.

    4. Аристотелдің 384-322 б. Э. Д. жан мен оның құрылымы туралы ілімі.

    5. Грек және Рим дәрігерлерінің сезім мүшелерін зерттеудегі ғылыми жетістіктері.

    6. Антикалық кезеңдегі психология дамуының нәтижесі.

    Б. Д. Д. УІІ-УІғғ. Ежелгі Грецияда психологияның пайда болуы. Адам жайлы ғылымды мифтер, ертегілер, аңыздар негізінде қарастырмай, сол кезеңде пайда болған обьективті білімдерді (математикалық, медициналық, философиялық) қолдану қажеттілігімен байланысты туындады. Ол кезеңде психология қоғам, адам және табиғаттың жалпы заңдылықтарын зерттейтін ғылым қойнауында болады. Бұл ғылым, яғни философияның қойнауында, бір саласы ретінде 20 ғ-дай дамыды.

    Антикалық психология дамуы:

    Өмір мен жан туралы

    Таным туралы

    Тәртіптің еркіндігі мен реттелуі жайлы










    Материа-лизм

    Идеализм

    Сенсуализм

    Рациона-лизм

    Эмоционалды реттелуі

    Ақыл-ой негізін-де ретте-луі

    әлем- бос кеңістікте қозғалып жүретін атомдардан тұрады. Өмірде барлығы (адамда) белгілі заңға бағынады. Жан тәннің қозғаушы энергиясы қызметін атқарады, ол ұсақ, қозғалғыш атомдардан тұрады, ол өледі; тәнмен бірге пайда болып, онымен бірге жоғалады, Эпикур мен лукреция бойынша 4 бөліктен, стоиктер бойынша 8 бөліктен тұрады.

    Әлем- материя мен идеялардан құралған. (Платон) табиғат шығармашы- лық бастамасынан тұрады. Адам-табиғат бөлшегі. Жан-ақыл-ой мен адамгершілік-тің қайнар көзі. Ол мәңгілік өлмейді (тұтастай немесе бөлшектері). Түрлі қасиеттерге ие бірнеше бөлшектер-ден тұрады.

    Таным процесінің негізінде түйсік ақыл-ойдың көмегімен қорытындылатын тәжірибе. Түйсіктің негізінде истечение теориясы туады. (демокрит, Эпикур, Лукреций, стоикилер). Таным процесінде бірнеше кезеңдер бар (2 ден 4 ке) сезім әсерлері барысындағы салыстырулар мен қорытындылау ассоциация-лар көмегімен жүзеге асады (Аристотель)

    Білімнің негізгі қайнар көзі-ақыл-ой, түйсік жекелеген заттармен олардың көлеңкесі жайлы ғана білім береді (Платон). Олар шынайы танымға кедергі келтіреді. Таным процестері бірнеше кезеңдерден тұрады (3 тен 5 ке дейін) түйсік пассивті, ойлаумен, сөйлеумен интуиция-мен байланыс- ты белсенді процесс (Платон, стоики)

    Эмоциялар тәртіпті басқарады, сыртқы әлеммен байланысты (Демокрит) сондай-ақ, адамның рухани қажеттіліктерімен байланысты (Эпикур). Адамның еркіндігі шектеулі (Эпикур) немесе мүлде жоқ (Демокрит)

    Адам тәртібін реттеу ақыл-ой негізінде жүзеге асады, ол оқиғаны дұрыс бағалауға көмектеседі, эмоция-ның жетегінде кетпеуге мүмкіндік береді (стоики) және еркіндік береді (Сократ, Платон) Эмоция-мен күресу керек (стоики, Платон) немесе бой бермеу керек, шығару қажет (катарсис) (Аристо-тель). Ішкі және сыртқы еркіндікті бөлу қажет (стоики)


    написать администратору сайта