план профілактики ігроманії. Компютерна та Інтернет залежність як актуальні проблеми сучасності виховна година з представленням відеоматеріалів, які демонструють небезпеку залежності від компютера
Скачать 27.64 Kb.
|
План психопрофілактичної роботи практичного психолога в школі з теми «Ігроманія та її наслідки»
Анкета 1. Як часто ви граєте в комп'ютерні ігри? а) кожен день б) день через день в) коли нічим зайнятися 2. Скільки годин зазвичай граєте? а) більше 3 годин б) 1-2 години в) максимально 1 годину 3. Чи легко ви можете відірватися від гри? а) ні, важко б) коли як в) так, досить легко 4. Чи часто ви витрачаєте вільний час на ігри? а) завжди або майже завжди б) час від часу в) досить рідко 5. Ви пропускали важливі заходи заради гри? а) так, часто б) так, один або два рази в) ні 6. Як часто ви думаєте про комп’ютерні ігри? а) постійно б) час від часу в) не думаю зовсім 7. Яку роль у вашому житті відіграють комп'ютерні ігри? а) дуже значну б) досить важливу в) можу легко обійтися без них 8. Чи часто ви сідаєте за ігри відразу після приходу додому? а) завжди або майже завжди б) час від часу в) як правило, такого не буває За кожну відповідь "а" - 3 бали, за відповідь "б" - 2 бали і за відповідь "в" - 1 бал. Результати: 8-12 балів - у вас немає яскраво виражених симптомів залежності; 13-18 балів – у вас виявлена незначна залежність від ігор; 19-24 бали - швидше за все, ви є ігроман.
Тема заняття: «Комп’ютерна та Інтернет -залежність як актуальні проблеми сучасності» Мета: визначити та проаналізувати основні проблеми комп’ютерної та інтернет-залежності у молодіжному середовищі, визначити причини появи, симптоми та наслідки комп’ютерної залежності, способи формування адекватної самооцінки для профілактики комп’ютерної залежності. Хід заняття Психолог: Сьогодні майже вся діяльність людини супроводжується інноваційними технологіями, які допомагають людині розвиватись та збагачувати свої знання, швидко і оперативно отримувати необхідну інформацію, економити час і раціоналізувати свою діяльність. З появою комп’ютерних технологій людство вийшло на нову сходинку свого розвитку. Саме завдяки інформаційним технологіям є можливість виконати великий обсяг роботи за менший проміжок часу, що підвищує ефективність професійної діяльності. Вправа «Асоціативний кущ»: учням пропонується дати відповідь на запитання: «Для мене комп’ютер це …» (розваги, спілкування, перегляд фільмів, пошук додаткової інформації, велика бібліотека, помічник у навчанні….) Психолог: У сучасному світі повноцінне життя людини неможливо уявити без інформаційних технологій. Але разом з тим в результаті проникнення комп’ютерів та Інтернету в повсякденне життя людини з`явилися і хвороби, про які ще кілька років тому ніхто не знав – це комп’ютерна та Інтернет-залежності. Розглянемо загальні ознаки комп’ютерної залежності Психологічні симптоми:
Фізичні симптоми: зап’ястний тунельний синдром — оніміння та зниження чутливості пальців; сухі очі; головні болі (схожі на мігрень); болі у спині; недотримання гігієни; розлади сну; нехтування власним здоров’ям, гігієною, сном на користь часу, який проведено за комп’ютером; готовність нерегулярно харчуватись випадковою або одноманітною їжею, не відволікаючись від комп’ютера. Розглянемо перші признаки залежності дитини/підлітка:
Психолог: Отже, ми бачимо, що саме ця проблема на сьогоднішній день є досить актуальною. Для її профілактики хочеться запропонувати кілька порад, що стануть вам у пригоді:
А також, якщо ви все таки вирішили посидіти за комп’ютером, слід дотримуватись таких правил безпеки: 1. Комп’ютер потрібно розташувати в кутку чи задньою стінкою до стіни. 2. У приміщенні, де працює комп’ютер, необхідне щоденне вологе збирання. Тому підлогу в кімнаті не треба накривати килимом. 3. До і після роботи на комп’ютері слід протирати екран спеціальними серветками. 4. Вважають, що наші зелені друзі – кактуси – також допомагають зменшити негативний вплив комп’ютера. 5. Не забувайте частіше провітрювати кімнату. Акваріум або інші ємності з водою збільшують вологість повітря. Завершити нашу класну годину вважаю за доцільне висловом братів Стругацьких: «Цей світ чудовий, але не забути б мені повернутися» Дякую за увагу! Нехай вам щастить!
Мета: Розглянути вплив комп’ютера та мережі інтернет на соціокультурний розвиток учнівської молоді. Надання статистичної інформації щодо випадків комп’ютерної залежності.Хід заняттяВправа «Як би ви вчинили?» Мета: на прикладі конкретних ситуацій навчити молодь оцінювати ступінь ризику потрапляння у залежність від ігор та Інтернету. Підлітки об’єднуються у дві групи. Кожна отримує картки з описом ситуації та відповідає на запитання до них. Після того, як обидві групи закінчили обговорення, необхідно зробити підсумки. Ситуація 1. Ваш найкращий друг Юрій проводить багато часу у залах гральних автоматів, або (якщо не може собі цього дозволити) грає у дворі з підлітками в азартні ігри, часто на гроші або речі. Запитання: 1.Що б ви зробили у такій ситуації? Напишіть шляхи, які б ви використали під час розмови з ним. 2.Чи повинні ви розповісти батькам про залежність їхнього сина? Якщо «так» (або «ні»), то чому? 3.Чи потрібно відвести Юрія до лікаря чи психолога, який допоміг би йому подолати цю залежність? Ситуація 2. Максим пропонує піти Дмитру на вулицю погуляти з друзями о десятій годині ранку. Дмитро відмовляє другові, кажучи, що він ще не виспався, бо до четвертої «зависав» у Інтернеті. Запитання: 1.Чи має Максим розповісти другові про шкоду для здоров’я, яку викликає постійна робота за комп’ютером, не кажучи вже про «зависання» в Інтернеті? 2.Як ви вважаєте, чи налякає Дмитра інформація про втрату друзів? 3. Як треба вчинити друзям Дмитра, щоб він перестав сидіти в Інтернеті вночі? Психолог: Послухайте короткі історії, що трапились із залежними людьми: Двоє підлітків розстріляли дванадцять однокласників, вчителя і поранили ще кілька людей, розкидаючи саморобні гранати. Після цього покінчили життя самогубством. У знятому перед тим фільмі один з них говорить, що відбуватиметься щось на зразок Doom. Двадцяти дворічний житель Таїланду вмер під час гри в Counter-Strіke. Відпрацювавши зміну на заводі, він пішов до Інтернет – клубу, а щоб зайве не відриватися від комп’ютера, закупив по дорозі провізію. Друзі знайшли його в критичному стані тільки наступного дня. Молоду людину доставили в лікарню, однак було вже пізно і він помер не приходячи до тями. Причиною смерті стала серцева недостатність — геймер просто перехвилювався під час гри. Двадцяти дворічний безробітний китаєць украв у матері 2900 юанів (майже 300 доларів), що збирався витратити на комп’ютерний клуб. Коли мати влаштувала своєму чаду скандал, той її просто отруїв. Батько нещасного знайшов труп дружини через півтора місяці після вбивства в шухляді для білизни. Убивцю страчено. Двоє геймерів випадково зустрівшись у реальному житті почали з’ясовувати стосунки які згодом перетворилися у бійку в результаті якої одного було забито на смерть. Винуватця засудили до 8 років обмеження свободи. Кожен робіть свої висновки. Але якщо пройдений тест показав, що існує ймовірність залежності, то можливо варто серйозно задуматись? Можливо потрібно більше часу гуляти з друзями, читати книги, прогулюватись по свіжому повітрі, вести здоровий спосіб життя, а не сидіти за комп’ютером і псувати своє здоров’я. Домашнє завдання: попробувати хоча б 1 день прожити без комп’ютера та інтернету. Після цього зробити висновок, про вплив його на ваше життя. Дякую за увагу! Нехай вам щастить!
Тема: інтернет-залежність.Мета: інформування про наслідки зловживання комп'ютером у підлітків.Хід заняття Демонстрація відеоматеріалів, згідно теми заняття. Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=JE2k3ToYeKc Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=b1l4Zcn6ZQc
Заняття з елементами тренінгу на тему: «Інтернет - залежність - хвороба століття»Мета: вироблення особистого алгоритму духовно-психологічної роботи над собою для досягнення особистісної гармонії і цілісності. Уміння особистості на основі своєї цілісності ставити своєрідні "фільтри" для різного роду енергетичних впливів ззовні. Вправа «Знайомство». Познайомитися я Вам пропоную наступним чином. Назвати своє ім'я і придумайте три прикметників на першу букву імені, які ви будете використовувати при знайомстві в Інтернеті зі своїм опонентом. Вправа «Казка». Працюємо в 4 групах, які вже створені. Сьогодні ми будемо придумувати казку про безпечну роботу в інтернеті з конкретними словами. (15 хвилин). Кожній групі задається по три слова:
Придумати і прочитати казку.Рефлексія: кожен учасник висловлює свою думку про правила безпечного використання інтернету за допомогою казкотерапії.Вправа «Асоціації». Ведучий: «Зараз візьміть листочки і напишіть на них слово « Комп'ютер» так, як вам хочеться. Тепер напишіть поруч з цим словом ваші асоціації з ним, писати можна все, що приходить в голову». Після розповідають про свої результати всієї групи, учасники обговорюють, що спільного і які відмінності є в їх асоціаціях до слова «Комп'ютер».Рефлексія:- Що ви зараз відчуваєте?- Які думки виникли у вас, коли ви слухали списки інших люди?- Чи було щось для вас відкриттям?Вправа «Щастя». Зараз я пропоную вам скласти список всього того, за що ви можете бути вдячні долі зараз. Прослідкуйте, щоб в ваш список було включено все, що варто подяки: сонячний день, заощадження (навіть якщо сума не дуже велика), своє здоров'я, здоров'я членів сім'ї, житло, їжа, краса, любов, мир ». Далі ці списки джерел щастя зачитуються учасниками по черзі.Рефлексія:- Що ви відчуваєте зараз?- Які думки виникли у вас, коли ви слухали списки інших люди?- Чи було щось для вас відкриттям?- Яке у вас зараз настрій?Вправа «Сміх». Ведучий: Кажуть, якщо людині сумно, то вона може сама себе розсмішити. Давайте перевіримо, чи зможемо ми без жодного приводу посміятися і підняти собі настрій? Налаштуйтеся повеселитися просто так, буквально без і кого приводу. У кожного в житті були такі моменти, коли сміх з'являвся без причини. Просто смішно - і все тут. Сміх - прекрасне емоційне розвантаження, звільнення від напруги, відмінний відпочинок після важкої розумової діяльності. На кілька секунд закриємо очі і згадаємо стан, яке кожен з нас відчув у своєму житті, коли ми сміялися нестримно, від душі, просто до сліз. Отже, зараз ми посміємося все разом, ха-ха-ха!Рефлексія:- Що ви відчуваєте зараз?- Чи сподобалося вам вправу?- Піднялося Чи є у вас настрій?Вправа «Я - подарунок для людства». Мета: Підвищення впевненості в собі, зниження тривожності. «Кожна людина - це унікальна істота. І вірити в свою винятковість необхідно кожному з нас. Подумайте, в чому полягає ваша винятковість, унікальність. Подумайте над тим, що ви дійсно є подарунком для людства. Аргументуйте своє твердження, наприклад: Я подарунок для людства, тому що я ... ».Рефлексія:- За час роботи дізналися ви для себе щось нове?- Порівняйте свої відчуття і почуття на початку заняття і зараз.Відбувається обговорення - підводяться підсумки. |