Главная страница
Навигация по странице:

  • Lina Kostenko – the Contemporary Ukrainian Writer

  • Ліна Костенко – сучасна українська письменниця

  • англ. Literature of Ukraine


    Скачать 27.67 Kb.
    НазваниеLiterature of Ukraine
    Дата11.12.2018
    Размер27.67 Kb.
    Формат файлаdocx
    Имя файлаангл.docx
    ТипДокументы
    #59842

    Literature of Ukraine

    It was not until the end of the 19th century that modem Ukrainian literature emerged out of the colloquial Ukrainian language and the writers of that time greatly contributed to the reawakening of Ukrainian national consciousness.

    Ivan Kotlyarevsky inaugurated modem Ukrainian literature with his "Eneyida", a brilliant parody on Virgil's "Aeneid". His works are full of humor and recognizable portraits. He influenced many other writers.

    Classicist prose appeared with Hrygory Kvitka-Osnovyanenko's novel "Marusya" and his short stories "Little Russian Stories".

    The early poetry of Taras Shevchenko, the outstanding Ukrainian poet of the 19th century, drew a sad and unhappy portrait of Ukrainian history. His poems "The Haidamaks", "The Dream", "The Caucasus", "The Epistle" and many others made him the founder of modem Ukrainian realistic literature.

    Ivan Netchuy-Levytsky drew the true picture of the village life in his work "The Kaydash Family" and the life of Ukrainian intelligentsia in "The Clouds".

    Panas Myrny took over the realistic traditions and depicted contemporary social injustice and the birth of social protest in his work "Do the Oxen Low When the Manger is Full?"

    The outstanding Ukrainian poet Ivan Franko in his dramas, lyric poetry, short stories and poems "Moses" and "Noblemen's Jests" wrote a chronicle of contemporary Galician society and called Ukrainian people to fight against social and national oppression.

    It will always be a mystery how a gentle little woman with an incurable disease, Lesya Ukrainka (the pen name of Larissa Kosach), could turn into a giant of Ukrainian literature. Her verses "Contra spem spero" ("Dum Spiro Spero"), "On the Wings of Songs" and plays like "The Forest Song" gave hope to the oppressed people of Ukraine and made them stronger in their spirit.

    Lina Kostenko – the Contemporary Ukrainian Writer

    The famous Ukrainian poet Lina Vasylivna Kostenko was born the 19th of March, 1930 in the town of Rzhyshchev in Kyiv region in the teachers' family. Since 1936 she lived in Kyiv. Lina Kostenko got education in the Kyiv Pedagogical Institute. And in 1956 she graduated from the Moscow Literary Institute. Lina Kostenko belongs to the juration that is usually called "the children of the war". That is why the problems of war and a peace are very often raised in her works.

    The Chornobyl tragedy did not leave Lina Kostenko careless. The new topic became interesting for her – the problem of ecology. But the majority of Lina Kostenko's works are dedicated to the historical life of Ukraine.

    The most famous Lina Kostenko's creation is the novel in verses "Marusya Chury". In the centre of the novel is the image of legendary Marusya Chury – the poet and the author of many Ukrainian folk songs. The action takes place in the period of the liberation war of the Ukrainian people that was headed by Bogdan Khmelnitsky. Lina Kostenko depicted the tragic love story of Marusya and Grits Bobrenko.

    Being devoted to national traditions Lina Kostenko proves the immortal spiritual values of the Ukrainian people.

     

    Ліна Костенко – сучасна українська письменниця

    Знаменита українська поетеса Ліна Василівна Костенко народилася 19 березня 1930 р. в місті Ржищів Київської області в сім'ї викладачів. Починаючи з 1936 р. вона жила в Києві. Ліна Костенко здобула освіту в Київському педагогічному інституті. У 1956 р. вона закінчила Московський літературний інститут. Ліна Костенко належить до покоління, яке носить назву "діти війни". Ось чому проблеми війни й миру часто підні¬маються в її роботах.

    Трагедія Чорнобилю не залишила Ліну Костенко байдужою. Для неї стала цікавою нова тема – проблема екології. Проте більшість творів Лінл Костенко присвячені історичному життю України.

    Найзнаменитіший твір Ліни Костенко – роман у віршах "Маруся Чурай". У центрі роману – зображення легендарної Марусі Чурай – поетеси і авторки багатьох українських народних пісень. Дія відбувається в період визвольної війни українських людей під проводом Богдана Хмельницького. У цьому контексті Ліна Костенко зображує трагічну історію кохання Марусі й Гриця Бобренка.

    Присвятивши себе національним традиціям, Ліна Костенко доводить безсмертні духовні якості українських людей.

    Існують різні типи промов за своєю внутрішньою структурою та зовнішньою формою, тобто за своїм знаковим оформленням промови, є різні.

    1. Промови, що читаються за конспектом

    У певних випадках „по-написаному” говорити просто необхідно, й не завжди тому, що промовець не може від себе сказати кілька живих і яскравих слів. Просто ситуація вимагає дуже точного слововживання. Офіційна політична промова є першим прикладом читаної за рукописом промови.

    2. Промови, які готують заздалегідь, але не вчать напам’ять

    Виступи тривалістю 1−2 години напам’ять не вивчити. Запам’ятавши певний обсяг матеріалу викладачі (оратори) викладають його перед аудиторією „з пам’яті”, часом імпровізуючи, що справляє враження плину живої думки та значної ерудиції оратора.

    Допоможуть у такому разі тези, короткий, стислий план виступу, можливо з певним фактичним матеріалом (цифрами та цитатами). Читати тези не слід, а заглядати в них − можна. Розгорнуті тези і план називаються конспектом.

    3. Промови, які готують заздалегідь і вчать напам’ять

    Бувають випадки, коли з тих чи інших міркувань читати промову недоцільно, але потрібно зберегти її зміст, нічим не знехтувавши. Наприклад, при вшануванні ювіляра. Спочатку рекомендують написати свій виступ (розміром приблизно на одну сторінку), а потім вивчити його напам’ять.

    4. Імпровізовані промови (експромти)

    Такі промови виникають спонтанно, самі по собі, за різних обставин. Але найкращий експромт − той, що заздалегідь підготовлено.

    Імпровізувати перед аудиторією може, як правило, дозволити собі або дуже досвідчений оратор, або ж людина, яка має від природи досить рідкісний дар.

    Інформаційні промови передбачають повідомлення інформації. Метапромовця – ознайомити з конкретними даними, фактами. До таких промов належать: оголошення, інформаційний огляд подій, виступ на з’їзді партії, на конференції, на нараді, лекція, наукове повідомлення та ін.

    Вимоги до інформаційної промови:

    * актуальність;

    * цікавий зміст;

    * відсутність спірних положень.

     Переконуючі промови. Мета промовця –переконати слухача. Предмет промови – питання факту (що є правдою, а що – ні) або поведінки (що потрібно робити, а що – ні). До переконуючих промов належать: виступ на диспуті, на мітингу, в парламенті, на суді.

    Вимоги до переконуючої промови:

    * цікава та змістовна тема;

    * наявність спірного питання, що становить інтерес і підлягає вирішенню

    * переконливість.

     Надихаючі (агітаційні) промови умовно поділяються за метою:

    * надихнути;

    * переконати;

    * викликати емоційну реакцію.

    До надихаючих промов належать: виступ на знак важливої події, виступ на зборах політичної сили, передвиборна промова політика, виступ із привітанням, з оцінкою заслуг, проповідь та ін.

    Вимогидо надихаючої (агітаційної) промови:

    * вибір суспільно значущої теми;

    * зрозумілість, дохідливість;

    * переконливість;

    * вплив на емоційну сферу слухачів.

     

    Стимулюючі промови теж мають агітаційний характер. Мета такої промови – спонукатислухача до дії: нової, продовження або припинення попередньої.

    До стимулюючих промов належать: заклики на підтримку заходів (зокрема благодійних); політичні заклики щодо голосування за певних політиків; виступи з рекламною метою; заклики подивитися кінофільм, виставу, відвідати музей, виставку та ін.

    Вимоги до стимулюючої промови:

    * наявність фактичного матеріалу;

    * мобілізація уваги;

    * спрямованість на активні дії.

     Розважальні промови ставлять за мету розважити й потішити слухача. До таких промов належать виступи гумористів, оповідачів кумедних історій та анекдотів.

    Вимоги до розважальних промов: гумор, іронія, новизна, вигадка, несподівана розв’язка.

     Промови виголошують у формі монологу – цілісного розгорнутого висловлювання однієї особи, що не передбачає втручання слухача, або в формі діалогу – розмови двох чи кількох осіб із почерговим їх висловлюванням.

    Залежно від мети виступу можна виділити різні види промов, що мають свої особливості та закономірності побудови [1].[1]

    • 1. Інформаційна мова. Мета інформаційної мови - зміна когнітивної сфери слухачів, привнесення нового знання. Інформаційна мова може включати:

      • - Опис явища, події; розчленовування явища, демонстрація його особливостей, деталей в наочному вигляді;

      • - Оповідання - зв'язний розповідь про явище;

      • - Пояснення - демонстрація механізмів дії явища або предмета, його пристрою.

    Вимоги до інформаційної мови: відсутність суперечливих висловлювань; логічність і аргументованість викладу; орієнтація на мотив пізнання нового у слухачів; актуальність і відповідність інтересу слухачів.

    2. Переконуюча мова. Мета переконливою мови - зміна аттитюдов слухачів, тобто вплив не тільки на когнітивний, а й на емоційний і поведінковий компоненти аттитюда (наприклад, переконання голосувати за певного кандидата).

    Під час такої промови важливо: 1) актуалізувати інтерес до обговорюваної проблеми; 2) зв'язати тему обговорення з актуальними мотивами слухачів; 3) використовувати аргументи для доказу своєї точки зору; 4) використовувати контраргументи для спростування протилежної точки зору (при виборі стратегії двосторонньої аргументації); 5) включати емоційно забарвлені висловлювання для надання емоційного впливу на слухачів.

    3. Мова за спеціальним приводу. Речі за спеціальним приводу є частиною відповідних ритуалів, тому їх мета - не стільки передати якусь інформацію, скільки підтримати або підсилити імідж виступаючого, продемонструвати його включеність у соціальні спільноти, статус в цих спільнотах, лояльність до певних соціальних груп, тобто конкретні цілі мовлення залежать від ритуалу, в який вони включені. Такі промови більшою мірою задані нормативно, іноді до найдрібніших деталей, які визначаються протоколом. Тому важлива вимога до таких промов - дотримання цих норм і проходження ритуалу, який не можна ні в якому разі порушувати.

    До промовам такого виду відносяться:

    • - Протокольна мова;

    • - Траурна мова;

    • - Урочиста промова;

    • - Дружня мова.

    Протокольна мова є частиною протокольних процедур і найбільш нормативно задана. Це можуть бути мови з приводу відкриття, презентації, привітальні, подячні мови і т.п. Конкретні особливості такої промови задані відповідним протоколом, але загальна структура така:

    • 1) подання виступаючого провідним процедуру;

    • 2) вітання аудиторії;

    • 3) основна частина виступу;

    • 4) заключна частина, вираз подяки слухачам.

    Траурна мова вимовляється на цивільних панахидах і повинна бути в міру емоційної, але досить лаконічною. Зміст таких промов визначається традиціями, наявними в співтоваристві: десь прийнято говорити про достоїнства покійного, десь - приділяти увага релігійним почуттям. У будь-якому випадку виражається гіркоту втрати і співчуття близьким покійного.

    Урочиста промова - це емоційне висловлювання з урочистого приводу (ювілей, свято).

    Мета такої промови - створити і посилити позитивний настрій слухачів, продемонструвати своє позитивне ставлення до ювіляра або події. У цьому випадку доречні емоційно забарвлені епітети, образні висловлювання, емоційна підтримка, вираз подяки, вислів добрих побажань на майбутнє.

    Дружня мова, на відміну від перерахованих вище, - більш неформальна і менш структурована, вона може використовуватися, наприклад, в неформальній обстановці фуршету чи застілля і характеризується відсутністю статусних позицій виступаючих і слухають. Під час застілля можуть використовуватися також розважальні мови. Такі промови створюють неформальну обстановку, демонструють позитивне ставлення до партнерів,

    допомагають зняти напругу, особливо після напруженого формального заходи (конференції, переговорів).

    С ь о г о д н і колишні перш о к у р с н и к и о т р и м а л и дипломи — це один із перших та найважливіших д о к у м е н т і в вашого вже дорослого життя. Він, наче путівка у самостійний світ, де набуті в академії знання все частіше ставатимуть у нагоді та відкриватимуть перед вами нові можливості та перспективи професійного росту. Це – водночас радісна та сумна подія, бо нам шкода розлучатися із такими чудовими студентами. Творчо мислити, прагнути пізнавати незвідане, висувати перед собою досяжну мету і добиватися свого – таким є кредо сучасного студента ФІТа. Намагайтесь гідно нести статус випускника ЗДІА, прославляючи рідну alma mater славетними вчинками та корисними справами. Зичимо вам творчого натхнення, наполегливості та успіхів у всіх добрих починаннях, здійснення усіх ваших мрій і життєвих планів. Нехай ваші молоді серця наповняться святковим настроєм і радістю вступу на ниву дорослого життя. З повагою, декан ФІТа М. Ю. Пазюк

    Дорогі випускники, вітаю із закінченням непростого, важкого етапу вашого пізнавального життя. Ви отримали не тільки професійні знання, але й зросли як особистості. Хотілося б нагадати, що немає сили могутнішої, ніж знання, а людина озброєна знаннями й умінням їх застосувати — це вже професіонал з великої літери — ІНЖЕНЕР. Досягши творчих успіхів, намагайтеся не розгубити студентських друзів, оскільки через багато років ви зрозумієте, що цей період життя був найкращим та найнасиченішим. Залишаючи рідну alma-mater, не забувайте тих, хто вас вчив, вкладав свою душу та завжди був поряд. У добру путь, випускники! Творіть добро!


    написать администратору сайта