Главная страница
Навигация по странице:

  • УНИВЕРСИТЕТІ УНИВЕРСИТЕТ Глоссарий Тақырыбы: «Әл-Фарабидің музыка теориясының дамуына қосқан үлесі» Орындаған

  • Курс

  • №13 БОӨЖ Саясаттану Бердбек Қымбат. Меббм азастан нуо казахстанско ресей медициналы российский медицинский


    Скачать 76 Kb.
    НазваниеМеббм азастан нуо казахстанско ресей медициналы российский медицинский
    Дата23.04.2023
    Размер76 Kb.
    Формат файлаdocx
    Имя файла№13 БОӨЖ Саясаттану Бердбек Қымбат.docx
    ТипДокументы
    #1083537





    МЕББМ ҚАЗАҚСТАН- НУО КАЗАХСТАНСКО

    РЕСЕЙ МЕДИЦИНАЛЫҚ РОССИЙСКИЙ МЕДИЦИНСКИЙ УНИВЕРСИТЕТІ УНИВЕРСИТЕТ


    Глоссарий

    Тақырыбы: «Әл-Фарабидің музыка теориясының дамуына қосқан үлесі»


    Орындаған: Бердбек Қымбат

    Курс: 1 курс

    Факультеті: Жалпы медицина

    Тобы: 111 A

    Қабылдаған: Ерғали Ерғазыұлы

    Алматы, 2021


    1. «Инна-шай» - орындаушылық өнердің бастапқы кезеңі, музыканттың ойналатын әуеннің себебін түсінбей, білмей ғана орындай алатыны.




    1. «Ламана-шай» – күйшінің әуенді мәнерлі орындай алатын орындаушылық өнердің биік сатысы.




    1. Танбур [танбуриндер] - екі ішекті аспап. Әл-Фараби танбурдың екі түрін – Бағдат пен Шығыс Хорасанды сипаттайды.




    1. Хал («позиция, күй») – дыбыстың биіктік орны, интервал, тетрахорд, масштаб.




    1. Рабаб – екі ішекті садақ аспабы.




    1. Лют, цитра, уд, най, гипжак – музыкалық аспаптардың түрлері.




    1. «Хида» – түйешілердің әні.




    1. Тарық, равашин – музыкалық аспаптардың көне парсы түрлері.




    1. «Әл-мафруда» - еркін төменгі ішектің музыкалық үні. Аль-Фа Раби дәуіріндегі аспаптарда тондарды белгілеу цифрлық және саусақ анықтамалары арқылы жүзеге асырылды. Саусақ белгісі люта ішектері мен саусақтардың атауларына негізделген.




    1. Шахруд — көне соғды музыкалық аспабы.




    1. «Әл-Джаварс» – тары дәндері.




    1. «Әл-фадла» - қалдық аралығы. «Нисф-ат-таннини» - үлкен тонның жартысы




    1. Сатура (гр.) – сатиралар, хоры сатиралардан тұратын драмалық шығарманың бір түрі. Сатиралық хор мүшелері киініп, бетперде киіп, терісін киіп, шарапқа мас болып, би биледі. Дионистің қасіретін айтатын дитирамбтан айырмашылығы, сатиралар Дионис туралы мифті ойнады, ойнады және қайталайды.




    1. Фиумата – өлең. «Поэма» термині эпоспен синонимдік мағынада қолданылады. Өлеңнің шығуы мен қалыптасуы лиро-эпостық жырлардың қарабайыр синкреттік өнерден бөлініп шығуымен, олардағы эпикалық принциптің күшеюімен байланысты. Эпостық жырлардың циклизациясы негізінде эпостық немесе эпикалық жыр жанры қалыптасады.




    1. Бейіт – екі жолдан тұратын шумақ. Бейіттер ғазал, қасид, рубай және шығыс поэзиясының басқа түрлерін шығару үшін қолданылады.




    1. Ар. акауил ши’рийа – поэтикалық пайымдау.




    1. Афика - эпос [сөзбе-сөз: сөз, баяндау]. Эпостың пайда болуы ең көне дәуірге жатады. Эпос деп қоғамдық даму процестері мен тарих оқиғаларын бейнелейтін батырлар жыры, аңыздар мен жырлар түсініледі.




    1. Вакфа («тоқта, үзіліс») – шығарманың бөлімдері арасындағы үзіліс




    1. Сийах(«жылау») – октаваның жоғарғы дыбысы.




    1. Сина’ату л-мусика(«музыка өнері») – музыка өнері.


    написать администратору сайта