Главная страница

биоэтика рубежка, экзамен. Биоэтика 2 рк. НуржігітАлтынбеков


Скачать 80.15 Kb.
НазваниеНуржігітАлтынбеков
Анкорбиоэтика рубежка, экзамен
Дата02.11.2022
Размер80.15 Kb.
Формат файлаdocx
Имя файлаБиоэтика 2 рк .docx
ТипДокументы
#767513
страница5 из 5
1   2   3   4   5

бап-Қолданылу аясы 1. Декларация медицинаға, өмір туралы ғылымдарға және адамға қатысты технологияларға қатысты, олардың әлеуметтік, құқықтық және экологиялық аспектілерін ескере отырып, этикалық мәселелерді қарастырады.


2. Декларация мемлекеттерге жіберілді. Қажет және орынды болған кезде, ол жеке және жеке тұлғалардың, топтардың, қауымдастықтардың, мекемелер мен корпорациялардың шешімдері мен практикалық іс-әрекеттері үшін нұсқаулар береді.


  1. Бап-Мақсаттар a) биоэтика саласындағы өзінің заңнамалық нормаларын, саясатын немесе басқа да құралдарын әзірлеу кезінде мемлекеттер басшылыққа алуы мүмкін қағидаттар мен рәсімдердің әмбебап кешенін қамтамасыз ету;




  1. мемлекеттік те, жеке де жеке тұлғалардың, топтардың, қауымдастықтардың, мекемелер мен корпорациялардың іс-әрекеттері үшін бағдарлар белгілеу;




  1. адам құқықтары саласындағы халықаралық нормаларға сәйкес адам өмірі мен негізгі бостандықтарын құрметтеуді қамтамасыз ету арқылы адамның қадір-қасиетін құрметтеуді және адам құқықтарын қорғауды көтермелеу болып табылады;




  1. адамның қадір - қасиетін, адам құқықтары мен негізгі бостандықтарын құрметтеу кезінде осындай зерттеулер мен прогрестің осы Декларацияда баяндалған этикалық қағидаттар шеңберінен шықпау қажеттігін көрсете отырып, ғылыми зерттеулер еркіндігі мен ғылыми-техникалық прогресс әкелетін игіліктердің маңызды маңызын тану болып табылады;




  1. бап-адамның қадір-қасиеті және адам құқықтары 1. Адамның қадір- қасиетін, адам құқықтары мен негізгі бостандықтарын толық құрметтеу қамтамасыз етілуге тиіс. 2. Жеке адамның мүдделері мен әл- ауқаты ғылымның немесе қоғамның мүдделеріне үстемдік етуі керек.


4 - бап-игілік пен зиян Ғылыми білімді, медициналық практиканы және олармен байланысты технологияларды қолдану мен дамыту

процесінде пациенттер, зерттеулерге қатысушылар және басқа да қозғалатын адамдар үшін барынша тікелей және жанама игіліктер алуға қол жеткізу және олар үшін кез келген ықтимал зиянды барынша азайту керек.
Есеп Жауабы Жаңа технологияларды, дәрі дәрмек заттарын, тағамдық қоспаларды, медициналық техниканы және медициналық өнімдерді, науқастарды емдеудің және зерттеудің жаңа әдістерін пайдалануымен клиникалық материлдардың тәуелсіз этикалық және құқықтық сараптамасын жүргізу. Клинаикалық зерттеулердің және зерттелетін технологиялары мен дәрі дәрмек заттардың жоспарланған тиімділігі мен қауіпсіздігін өткізудің ғылыми дәлелдеуін бағалау,
Зерттеулер жүргізу бағдарламасын дизайн, рандомизация әдісі және т.б, зеттеулер біліктілігін бағалау және зерттеу ортылығын. Тиісті клиникалық практика GCP ережелеріне сәйкес техникалық жабдықтау.

Жүргізуіне рұқсат алғаннан кейін зеттеу барысына тұрақты қадағалау. Зерттеушілерді және басқа қызығушылық танытқан тараптарды маңызды жағымсыз әсерлер немесе зерттеу қатысушыларына тиетін зиян туралы ақпараттандыру.

Этикалық комитет мүшелерін этикалық сараптама мәселелері бойынша дайындау.

15 билет

Сакралдық тип моделі (патерналистік модель). Ежелгі кезден медицинада медицина қызметкері өз пациентін өзін қамқорлағандай мәпелеуі тиіс деген ұғым қалыптасты. Әріптестік тип моделі. Егер пациент денсаулығын бір маман емес, бірнеше маман қамқорлайтын болса бұл өзарақатынастың әріптестік моделі болып табылады. Контракттық тип моделі. Мұнда олардың өзарақатынас шеңбері анықталатын контракт, шарт, келісім жасалады.
Техникалық тип моделі. Мұнда пациент тек өз организмінде бірдеме "бұзылғанда” ғана "жөндетуге” келеді. Бүгін мен сізге американдық биоэтик Роберт Витч сипаттаған "ауру дәрігердің" қарым-қатынас модельдері туралы айтқым келеді.
Модель 1: инженерлік Дәрігердің міндеті - "сынуды түзету", "ауытқулар". Тек диагностикалық деректер ауру адам емес, "объективті белгілердің жиынтығы" ретінде маңызды. Бұл модель түсіндіруге уақыт болмаған кезде төтенше жағдайларда көмекке келгенде ақталуы мүмкін. Жақсы жағдайда, барлық пікірлер кейін болады. Басқа жағдайда, бұл қақтығыстарды дамыту тұрғысынан жоғары тәуекел моделі.
2 - Модель - "патерналистік" Витч былай деп жазды: "жәбірленушіге көмектесу және оған зиян тигізбеу"маңызды. Дәрігер мен пациенттің қарым-қатынасы дәрігер "ата-ана"болып табылатын ата-ана мен баланың қарым-қатынасына ұқсас. Дәрігер, ата-ана сияқты, "не істеу керектігін, науқасты (баланы) таңдауды жақсы біледі". "Нұсқаулар бар, оларды орындау керек, талқылайтын ештеңе жоқ". Пациентке дәрігердің пікірі бойынша қажетті ақпарат қана беріледі. Көптеген дәрігерлер мен пациенттер үшін бұл ең қолайлы модель: мен үшін шешім қабылдаңыз, мен үшін жасаңыз, Сіз маған айтпадыңыз, ескерткен жоқсыз. Пациенттердің таңдауын құрметтеңіз және оларды емдеу туралы шешім қабылдауға тырысыңыз немесе, кем дегенде, не болып жатқанын түсінуге тырысыңыз. Емдеу кезеңдері қандай болады, сіз қазір қай кезеңде боласыз, профилактикалық тексерулер мен ұсыныстар қажет. Әйтпесе, пациенттен үлкен хабардарлық пен жауапкершілікті күту таңқаларлық, бірақ шағымдар мен шағымдар көп болуы мүмкін. Сонымен қатар, мұндай мінез-құлық үлгісі балалармен және қарт адамдармен жұмыс жасау кезінде сәтті болуы мүмкін. Егер біз жаңа буын пациенттері туралы айтатын болсақ, онда олар дәрігермен көбірек жұмыс істегісі келеді, не болып жатқанын көбірек түсінгісі келеді.


  1. Модель - "алқалы" Пациент дәрігерден өз денсаулығының жай-күйі туралы қолжетімді тілде жеткілікті ақпарат, диагностика нәтижелері, емдеу нұсқалары, болжамдар бойынша түсініктемелер алуға тиіс. Немесе, егер пациент кез-келген ақпаратпен келсе, тіпті Интернетте оның ауруы туралы болса да, дәрігер оны тітіркендірместен құрметтейді. Дәрігер мифтерді нақтылайды, түсіндіреді, айтады, бұзады. Қалай болғанда да, бұл диалог болуы керек. Науқас жиі үйренеді, дәрігерге ашуланғаны үшін емес, оны алаңдатып, қорқытқаны үшін қабылдауға"дайындалады". Науқасқа оған қол жетімді ақпарат беріңіз. Көз, ол түсінеді тағайындауға және ұсыныстар, және оны үрей азаяды.




  1. Модель - "келісімшарттық" Бұл модель дәрігер мен пациенттің өз құқықтары мен міндеттері бар екенін ескереді. Егер пациент қалағанын алмаса, дәрігерді немесе тіпті клиниканы ауыстыруға құқылы. Науқастың дәрігерден өз үміттері бар. Ол үшін сізге басқа дәрігерлермен "сіздің" дәрігеріңізді және оның "ауыртпалығын" табу қаншалықты маңызды екенін айтады. Дәрігердің кәсібилігінен басқа, пациенттің қандай үміттерін таңдау кезінде ол үшін не маңызды екенін сұраңыз. Содан кейін қарым-қатынастың қай моделі пациент үшін қолайлы екендігі белгілі болады. Сондай-ақ, осы модель аясында сіз өз тарапыңыздан пациенттен емдеу нәтижесі бәріне ұнайтынын күтетіндігіңізді нақты мәлімдейсіз және жазасыз.

Қазіргі кезде донорлықтың ең таралған түрі бұл өлген адамның ағзасын және / немесе тінін алу. Донорлықтың бұл түрі бірқатар этикалық құқықтық және діни мәселелермен байланысты, олардың арасында келесілер маңызды болып табылады: адам өлімін Констатациялау мәселесі, өлгеннен кейін өзінің ағзаларын немесе тіндерін трансплантация үшін қалдыруға өздігінен тілек білдіру, діни тұрғыдан адам денесінің ағзаларын трансплантация үшін пайдаланудың қолжетімділігі. Бұл мәселелердің шешімі халықаралық, ұлттық және конфессионалды деңгейдегі бірқатар этика құқықтық құжаттарда келтірілген.


Есеп Жауабы Трансплантологиядағы биоэтика мәселесі арнайыланған жеке медицналық сұрақ емес, ал маңызды философялық және әлеуметтік мәдени мәселе болып табылады. Трансплантологияның биоэтикалық мәселелері шешім қабылдау қажет жағдайда адам өмірін арашалауда өзіне жауапкершілік алатын, өзінің позициясын нақты түрде максималды тұжырымдайтын медиктер үшін әсересе өзекті болып табылады.
1   2   3   4   5


написать администратору сайта