Главная страница

ЭТНОЛОГИЯ ТЕСТ. Этнология.doc. Xx асырды басында этнология ылымында функционалистік баытты пайда болуын тмендегі саяси оиамен байланыстырады


Скачать 0.52 Mb.
НазваниеXx асырды басында этнология ылымында функционалистік баытты пайда болуын тмендегі саяси оиамен байланыстырады
АнкорЭТНОЛОГИЯ ТЕСТ
Дата15.03.2022
Размер0.52 Mb.
Формат файлаdoc
Имя файлаЭтнология.doc.doc
ТипДокументы
#398122
страница4 из 7
1   2   3   4   5   6   7

H) Мәдени, әлеуметтік.

$$$ 149

Этнологиядағы ағылшындық диффузионистік бағыттың өкілдері:

A) Б.Малиновский.

B) Л.Фробениус.

C) Г. Эл­лиот-Смит.

D) Ф.Гребнер.

E) У. Перри.

F) В.Шмидт.

G) У. Риверс.

H) Р.Турнвальд.

$$$ 150

Іс жүзінде мәдени-антропологиялық, этнологиялық білімді қайта құруды ұсынған Франц Боастың пікірінше қате түсініктен қате қорытынды жасап келген этнологиядағы ғылыми бағыттар:

A) Эволюционизм.

B) Релятивизм.

C) Диффузионизм.

D) Символизм.

E) Функционализм.

F) Постмодернизм.

G) Структурализм.

H) Конструктивизм.

$$$ 151

Л.Н. Гумилевтің теориясы бойынша акматиалық фазадан кейін этностың дағдарыс жағдайын бейнелейтін фаза басталады. Оның созылу ұзақтығы шамамен:

А) 100 жыл.

B) 150 жыл.

C) 250 жыл.

D) 200 жыл.

E) 300 жыл.

$$$ 152

Бұрын біртұтас этносты артық немесе кемдігі шамалы тең бөліктерге бөлу, және жаңадан құрылған этностардың ешқайсысы да өзін бұрынғымен толық сәйкестендірмеуі:

А) Этникалық консолидация.

B) Этникалық сепарация.

C) Этникалық парциация.

D) Этникалық фузия.

E) Этникалық ассимиляция.

$$$ 153

Бұрын тәуелсіз этностың немесе оның бір бөлігінің басқа, көп жағдайда, ірі халықтардың арасында араласып, сіңісіп кетуі:

А) Этникалық консолидация.

B) Этникалық сепарация.

C) Этникалық фузия.

D) Этникалық парциация.

E) Этникалық ассимиляция.

$$$ 154

Жаңа этнос туыстық байланысы жоқ халықтардың толық араласып, сіңісіп кетуі арқылы пайда болатын этнобіріктіруші үрдістің сирек кездесетін типі:

А) Этникалық консолидация.

B) Этникалық миксация.

C) Этникалық фузия.

D) Этникалық парциация.

E) Этникалық ассимиляция.

$$$ 155

Дж.Стюардтың «мәдени экология» концепциясының басты міндеті:

A) Қоғамның назарын экологиялық мәселелерге аудару.

B) Мәдениет дамуының шешуші факторларын анықтау.

C) Экономикалық факторлардың мәдениет дамуындағы шешуші ролін негіздеу.

D) Бейімделудің артынан эволюциялық үрдістер жалғасуын анықтау.

E) Әлеуметтік факторлардың мәдениет дамуындағы шешуші ролін негіздеу.

$$$ 156

Альтруистік мінез-құлық типі:

А) Генетикалық деңгейде бекітіледі.

B) Кейін қалып қоюдың басты себебі болады.

C) Эволюциялық артықшылықтар береді.

D) Әлсіреу мен жойылуға апарады.

E) Эволюцияда неғұрлым тұрақты болады.

F) Уақыт өте қажеті болмай қалады.

$$$ 157

Конструктивизм ең кең тараған елдер:

А) Япония.

B) Франция.

C) АҚШ.

D) Полинезия.

E) Канада.

F) Германии.

G) Австралия.

H) Белгия.

$$$ 158

Дриопитек приматына қатысты мәліметтер:

А) Ми көлемі - 550-600 см3.

B) Киімді жасауда жоғарғы деңгейдегі кемелдікке жеткен.

C) Маймылдардың көптеген белгілері сақталған.

D) Артқы аяғымен жүрген.

E) Бас сүйегі тұрпайы құрылымды.

F) Ми көлемі - 900 см3.

G) 4 млн-2 млн ж. бұрынғы аралықта өмір сүрген.

H) Бас сүйегі дөңгеленіп келген.

$$$ 159

Питекантроп приматына қатысты мәліметтер:

А) 4 млн-2 млн ж. бұрынғы аралықта өмір сүрген.

B) Ми көлемі - 550-600 см3.

C) Қазіргі адам типінен бас сүйегі құрылысымен ерекшеленеді.

D) Артқы аяғымен жүрген.

E) Бас сүйегі дөңгеленіп келген.

F) Ми көлемі - 900 см3.

G) Кең үйлерді тұрғызуда жоғарғы деңгейдегі кемелдікке жеткен.

H) Бас сүйегі тұрпайы құрылымды.

$$$ 160

Кроманьон приматына қатысты мәліметтер:

А) 4 млн-2 млн ж. бұрынғы аралықта өмір сүрген.

B) Ми көлемі - 1400 см3.

C) Қазіргі адам типінен бас сүйегі құрылысымен ерекшеленеді.

D) Артқы аяғымен жүрген.

E) Бас сүйегі дөңгеленіп келген.

F) Ми көлемі - 900 см3.

G) Кең үйлерді тұрғызуда жоғарғы деңгейдегі кемелдікке жеткен.

H) Бас сүйегі тұрпайы құрылымды.

$$$ 161

А.П.Садохиннің пікірінше алғашқы қауымдық адамдардың басқа түрлері мен түр ішіндегі топтарымен конкуренттік күресте кроманьондардың жеңіп шығу себебі:

А) Физикалық күші жағынан әлсіз болды.

B) Ми көлемі үлкен болды.

C) Ми көлемі төмен болғанмен, жүгіру жылдамдығы жоғары болды.

D) Саусақтың ерекше икемділігі артық болды.

E) Ми көлемі төмен болғанмен, физикалық икемділігі артық болды.

F) Физикалық күші артық болды.

G) Дамыған көмейі болды.

$$$ 162

Ұлт:

А) Орталық және Шығ. Европада «ұлт», «халық» және «этнос» ұғымдары - синонимдер.

B) Батыс ғылымында - этностың жоғарғы формасы.

C) Батыс ғылымында - аумақтық-саяси қауымдастық.

D) Ресейде «ұлт», «халық» және «этнос» ұғымдары - синонимдер.

E) Орталық және Шығ. Европада - этностың жоғарғы формасы.

F) Батыс ғылымында «ұлт», «халық» және «этнос» ұғымдары - синонимдер.

G) Орталық және Шығ. Европада - аумақтық-саяси қауымдастық.

H) Ресейде - этностың жоғарғы формасы.

$$$ 163

Дж. Стюардтың көзқарасы бойынша қандай да бір мәдени қалыптардың шығу тегін анықтау үшін үш құбылыстың өзара байланысын талдау керек. Олар:

A) Қоршаған табиғи орта.

B) Этникалық төңірек.

C) Әлеуметтік орта.

D) Қоғамның технологиялық даму деңгейі.

E) Саяси орта ением.

F) Экономиканың қызмет етуі.

G) Қоғамның қызмет етуі.

H) Мәдениет ерекшелігі.

$$$ 164

Этнологиядағы неоэволюционизм (әлеуметтік/мәдени антропология) өкілдері:

A) В.Тернер.

B) Э.Притчард.

C) М. Салинс.

D) К.Гирц.

E) Д. Беннет.

F) М.Вебер.

G) М.Харрис.

H) А.Щюц.

$$$ 165

Дж. Деврё адамды тану - психо­анализ, этнология және социология өзара әрекеттескенде сәтті болады деп ойлады және осы түсінікті өзінің мына теориялық еңбектерінде іс жүзіне асырады:

A) «Откровенность зла: эссе об экстремальных феноменах» (1990).

B) «Реальность и сон» (1951), «Этнопсихоанализ» (1978).

C) «Будущее одной иллюзии» (1927).

D) «Терапевтическое, образование» (1956).

E) «Психоанализ и антропология» (1950).

F) «Психология масс и анализ человеческого «Я»» (1921).

G) «Пересекайте рвы, засыпайте границы» (1969).

H) «Основные проблемы этнопсихиатрии» (1980).

$$$ 166

«Индивидтерді писхиатриялық тұрғыдан сипаттау саласынан алынған клиникалық категорияларды мәдениетті этнологиялық тұрғыдан сипаттауға экстраполяциялау (көшіру)» У. Ла Барре теориясының негізгі тезистерінің бірі болды және оның мына трилогиясы кеңінен танымал деген атаққа ие:

A) «Психоанализ и антропология».

B) «Реальность и сон».

C) «Человеческое животное».

D) «Психология масс и анализ человеческого «Я»».

E) «Этнопсихоанализ».

F) «Призрачный танец: происхождение религии».

G) «Основные проблемы этнопсихиатрии».

H) «Поющая голова».

$$$ 167

Психоаналитикалық бағыт өкілі У. Ла Баре діннің пайда болуында писхотерапевтикалық қызмет атқарған ғұрыптардың әртүрлі типін қарастыра отырып, соның ішінде, көңіл аударғаны осы құбылыста белегілі бір рөл ойнаған:

A) Есірткілер.

B) Әуен.

C) Би.

D) Алкоголь.

E) Ертегі.

F) Галлюциногендер.

G) Мистика.

$$$ 168

Зерттеу әдебиеттерінде бірде постмодернистер, бірде постструктуралистер деп атайтын ғалымдар:

A) Ж.Лакан.

B) Э.Фромм.

C) Р.Барт.

D) Х.Медик.

E) X. Мозер.

F) Г.Рохейм.

G) М.Фуко.

$$$ 169

Алғашқы кезде постмодернизм, немесе постструкту­рализмге теорияларында дамытылған негізінен философиялық-мәдениеттанулық бағыттағы зерттеушілерді жатқызды. Олар:

A) Э.Притчард, Р.Браун.

B) Ж. Делез.

C) Р. Барт.

D) Ж.-Ф. Лиотар.

E) Х.Медик, А.Людтке.

F) М. Фуко.

G) Ж. Бодрийяр, Ж. Деррида.

H) Ж. Лакан.

$$$ 170

Постмодернизм ұғымы XIX ғ. аяғынан бері орын алған трансформациялар нәтижесіндегі мәдениет жағдайын белгілейді және мына салалардағы ойын ережесін өзгертті:

A) Саясаттағы.

B) Ғылымдағы.

C) Спорттағы.

D) Әдебиеттегі.

E) Театрдағы.

F) Өнердегі.

$$$ 171

Мәдениеттерді зерттеуде субъект ролі батыс зерттеушісіне беріліп, европадан тыс қоғамдар тек объект ролін орындайтын европаға табынушылық принципінен өкілдері толығымен бас тартқан бағыт:

A) ) Психологиялық антропология.

B) Релятивизм.

C) Структуралық антропология.

D) Герменевтикалық антропология.

E) Әлеуметтік антропология.

$$$ 172

Этнологиядағы басқа мәдениеттерді жәй зерттеу объектісі деп қарастырмай, оларды мәдени-тарихи үрдістің теңқұқылы мүшесі деп қабылдайтын бағыт. Бөтен өмір қалыптарын, құндылықтар жүйесі мен ой бейнесін түсінуге басымдылық мән беріп, әлеуметтік және мәдени өзара байланыстарды түсіндіруді екінші орынға қояды:

A) Неоэволюционизм.

B) Объективистік антропология.

C) Диффузионизм.

D) Герменевтикалық антропология.

E) Модернизм.

$$$ 173

Герменевтикалық антропологияның негізгі идеяларының сипаты мен мазмұнына философиялық көзқарастары елелулі әсер еткен:

A) Позитивизм негізін қалаушы О.Конт.

B) «Позитивистік лингвистика» өкілі Витгенштейн.

C) «Өмір фолософиясы» өкілі В.Дильтей.

D) «Түсінуші социология» өкілі М.Вебердің.

E) «Ғылым философиясы» өкілі К.Поппер.

$$$ 174

Дильтей философиясында ең басты орын алып, адамның болмыс тәсілі, мәдени-тарихи шындық ретінде түсінілетін ұғым. Осыған байланысты ол «түсіну» әдісін белгілі бір рухани тұтастықты тікелей тану (тұтас қабылдау) ретінде ұсынады:

A) «Сана».

B) «Тіл».

C) «Өмір».

D) «Идея».

E) «Зерде».

$$$ 175

Этнологиядағы адамның іс-әрекетіндегі реакция мен стимулдың ортасында ылғида интерпретация, басқаша атқанда, бұл символ нені көрсетіп тұр, қандай салдардың болатынын меңзеп тұр деген қағидаға сүйенетін әдіс:

A) Функционалдық.

B) Релятивистік.

C) Эволюционистік.

D) Герменевтикалық.

E) Психологиялық.

$$$ 176

Әлеуметтік үрдісте белсенді күш ретінде іс-әрекет ететін символдың прагматикалық аспектісі бірінші кезекте қызықтыратын мәселесі болған ғалым:

A) Виктор Тернер.

B) Эрнст Кассирер.

C) Клод Леви-Строс.

D) Клиффорд Гирц.

E) Эванс Притчард.

$$$ 177

Стремление познать этнические корни есть не что иное, как «нарцистические попытки... быть постоянно в детстве». Т.е., концепцию этничности считает фантазией:

A) К.Юнг.

B) Э. Фромм.

C) Г.Стейн.

D) З. Фрейд.

E) Р. Бенедикт.

$$$ 178

Постмодернизм әлеуметтік құбылыс ретінде алдымен пайда болаған сала:

A) Дінде.

B) Ғылымда.

C) Көркем мәдениетте.

D) Саясатта.

E) Философияда.

$$$ 179

Этнологиядағы, көзқарасы бойынша мәдениет - адам іс-әрекетін құрастырушы және шектеуші ережелердің жиынтығы ретінде ұйымдастқан символдар жүйесі - деп түсіндіретін бағыт:

A) Неоэволюционизмнің.

B) Постмодернизмнің.

C) Релятивизмнің.

D) Структурализмнің.

E) Когнитивті антрополо­гияның.

$$$ 180

Этнологиядағы, көзқарасы бойынша әлем туралы түсініктің әртүрлілігі және белгілі деңгейдегі адамдар арасындағы өзара түсінбеуі мәдени тәртіптің сақталуына қызмет етеді - деп түсіндіретін бағыт:

A) Диффузионизмнің.

B) Постмодернизмнің.

C) Когнитивті антропологияның.

D) Структурализмнің.

E) Неоэволюционизмнің.

$$$ 181

Леви-Стростың аңыз бен ритуалдарды талдауында маңызды әдіснамалық рөлді ойнайтын ұғым. Мәдениеттің генезисі мен даму механизмін байланыстыратын:

A) Зерде. Танымға қабылеттілігімен.

B) Тәжірибе. Еңбек үрдісіндегі жасампаздық қабылетпен.

C) Символ. Ойлаудың символға айналдыру қабылетінің күшімен.

D) Сенім. Қайғыға ортақтасу қабылеттілігімен.

E) Идея. Алдын болжай алу қабылеттілігімен.

$$$ 182

Л. Уайттың пікірінше мәдениеттің тамыры адамдардың еркін түрде заттарға (символикалық) мән беру қабылетінде. Ол мән нені білдіреді:

A) Заттың ақиқат мәнін бейнелейді.

B) Заттың мазмұнын түрлендіріп өзгертеді.

C) Заттың негізігі мағынасын ашып көрсетеді.

D) Заттың өзіне тән еместі.

E) Заттың нақты бейнесін қайтадан жасайды.

$$$ 183

Л. Уайттың мәдениеттанулық концепциясында орын табылмағаны:

A) Табиғат.

B) Экономика.

C) Адам.

D) Қоғам.

E) Зерде.

$$$ 184

Әр символда бір-бірінен ажырамайтын байланыста болатын екі жақ:

A) Саналылық пен бейсаналылық.

B) Ішкі және сыртқы.

C) Физикалық қалып пен мән.

D) Сезім мен рационалдылық.

E) Ашықтық пен жабықтық.

$$$ 185

Мәдениетті психоаналитикалық тұрғыда зерттеудің негізін қалаушы:

А) Л.Уорд.

B) Х.Штейнталь.

С) К.Юнг.

D) З.Фрейд.

Е) М.Лацарус.

$$$ 186

Тарих ғылымы тек жазуы бар халықтарды зерттейді. Себебі, оның негізгі дерек көзі - жазба дерек. Ал, этнологиялық зерртеу тарихтағы жазу жоқ кезеңді және жазуы жоқ халықтарды да қамтиды. Осы фактіден этнологияның статусына байланысты шығатын қорытынды:

A) Этнология – алғашқы қауымдық құрылыс тарихының көмекші саласы.

B) Этнология – жазуы жоқ халықтарды зерттейтін ғылым.

C) Этнология – дәстүрлі тарихтан кең ғылым.

D) Этнология – социологияның көмекші саласы.

E) Этнология – әмбебап антропологиялық ғылым.

$$$ 187

Кеңес этнографтары ең алғаш қатысуымен өткен АЭҒХК-нің конгресі:

A) 7-ші конгресс, 1964 ж., Мәскеу.

B) 5-ші конгресс, 1956 ж., Филадельфия.

C) 8-ші конгресс, 1968 ж., Париж.

D) 6-ші конгресс, 1960 ж., Токио, Киото.

E) 4- ші конгресс 1952 ж., Вена.

$$$ 188

Антропология және этнография мұражайы (МЭА) ұлы Петрдің атымен атала бастаған жыл:

А) 1903.

B) 1900.

С) 1879.

D) 1878.

Е) 1918.

$$$ 189

Кеңес үкіметі кезінде этнограф кадрларды дайындау және көпшілік университеттерде жоғары оқу орындық этнографиялық орталық қызметтерін тоқтату орын алған жылдар:

A) 40-ыншы ж. аяғында.

B) 30-ыншы ж. аяғында.

C) 60-ыншы ж. басында.

D) 20-сыншы ж. аяғында.

E) 50-інші ж. басында.

$$$ 190

АҚШ-ындағы этнограф кадрларын дайындайтын оқу орындарының сонша көп болуы немен байланысты:

А) Этнологияның әлемдегі ең мықты мамандары Америкада.

B) Америка үкіметінің жаһандық стратегиясымен.

С) демократиялық құрылыспен.

D) Америка қоғамының гуманистік ниетімен.

Е) Бюджеттен бөлінетін қаражаттың «арыстанның үлесіндей» бөлігін қамтуымен.

$$$ 191

Петербургте Орыс мұражайын ашу нәтижесінде:

А) АЭМ-нің жарты коллекциялары Орыс мұражайына өтті.

B) Елдегі барлық мұражайларды Орыс мұражайына бағындырды.

C) АЭМ мен Орыс мұражайының арасында атқаратын қызметтері бөлінді.

D) Орыс мұражайы славян халқының өнер туындылары коллекцияларын жинаумен шектелді.

Е) Орыс мұражайы АЭМ-на бағынды.

$$$ 192

Әлемге әйгілі этнограф-дінтанушы Питт Риверс мұражайының ғылыми-зерттеу тобынан шыққан:

А) Эмиль Дюркгейм;

B) Вильгелм Шмидт;

С) Тейяр де Шарден;

D) Эрнcm Ренан;

E) Джон Фрезер;

$$$ 193

Абориген атауының орысша нұсқасы:

А) Инородец.

B) Чужак.

С) Древний житель.

D) Отсталый.

Е) Туземец.

$$$ 194

Грек тілінен «стереотип» деген ұғым аудармасы:

A) Стерео - қатты, тип – таңба (түскен белгі).

B) Стерео - ескі, тип – із.

С) Стерео – көне, тип – бейне.

D) Стерео - сана, тип - таңба (түскен белгі).

Е) Стерео - ой, тип – мазмұн.

$$$ 195

«Мәдениет морфологиясы» туралы ілімнің авторы:

А) Ф.Ратцель.

B) И.Бахофен.

С) Л.Морган.

D) Л.Фробениус.

Е) Миклухо-Маклай.

$$$ 196

Л.Н.Гумилев теориясы бойынша этногенездік жарылыстардың негізгі себебі:

A) Табиғи ортаның әсері.

B) Әлеуметтік-экономикалық фактор.
1   2   3   4   5   6   7


написать администратору сайта