ЭТНОЛОГИЯ ТЕСТ. Этнология.doc. Xx асырды басында этнология ылымында функционалистік баытты пайда болуын тмендегі саяси оиамен байланыстырады
Скачать 0.52 Mb.
|
А) Өзгермелі. B) Алғашқықауымдық. C) Бірегей. D) Бастапқы. E) Әмбебап. F) Тұрақты. G) Бұрыннан. $$$ 54 Этнкалықты зерттеу тұрғысындағы инструменталистік бағыттың ең көрнекті өкілдері: А) Дж. Ротшильд. B) А. Радклифф-Браун. C) Ф. Барт. D) К. Гирц. E) К. Энлое. F) М. Мид. G) К. Янг. H) Э. Стюард. $$$ 55 Синантропқа қатысты мәліметтер: А) Орта бойлы және мығым денелі. B) Иекастының шығыңқы болуы. C) Ми көлемі - 1400 см3. D) Тұрақты мекені бар. E) Биік бас сүйегі. F) Отты қолданбаған. G) Ми көлемі - 1050 см3. H) Кең үйлер тұрғызған. $$$ 56 Неандерталдыққа қатысты мәліметтер: А) Орта бойлы және ерекше мығым денелі. B) Ми көлемі - 1050 см3. C) Биік бас сүйегі. D) Ми көлемі - от 1200 до 1600 см3. E) Кең үйлер тұрғызған. F) Шамамен 35—40 мың жыл бұрын қалыптасқан. G) Маңдай алды онша дамымаған. H) Отты қолданған. $$$ 57 Антропология мен палеонтологияның мәліметтері бойынша антропогенез үдерісінің өткен кезеңдері: А) 200 мың ж.б. - кроманьон және 40 мың ж.б. – қазіргі заманғы адам. B) 5-6 млн ж.б. – маймылдар пайда болды, олардан 2 млн ж.б. шамасында – австралопитек. C) 2,7 млн ж.б. – тік жүретін адам — неандерталдық. D) 9-10 млн ж.б. - маймылдар пайда болды, олардан 4 млн шамасында – австралопитек. E) 3,2 млн ж.б. - тік жүретін адам — неандерталдық. F) 400 мың ж.б. - кроманьондық және 60 мың ж.б. - қазіргі заманғы адам. G) 1,6 млн ж.б. - тік жүретін адам — неандерталдық. $$$ 58 Кейінгі жылдары нәсілдердің негізгі белгілерімен қоса «жасырын» деп аталатындарды да есепке алатын болды. Олар: А) Дене пропорциясы. B) Тістердің құрылысы және саусақ, алақан, аяқ табанындағы өрнектер. C) Мұрын мен ерін қалпы. D) Қан тобы. E) Көз бен шаш түсі. F) Бас сүйек қалпы. G) Дәмдік түйсік ерекшеліктері. $$$ 59 Басқа халықтар туралы тұрақты түсініктер. Олардың ішінде ең кең тарағаны және белгілісі анекдоттар. Онда әр халық өкілдері бір жағдайға өздеріне дәстүрлі түрде таңылатын мінезіне сай әрекет етеді. Мысалы: A) Француздар – құмар және адуын келеді. B) Немістер – салқын және тәкәппар келеді. C) Француздар – жеңілтек және сүйгіш келеді. D) Ағылшындар - құмар және адуын, испандықтар – салқын, тәкәппар келеді. E) Немістер – байсалды және меңіреулеу келеді. F) Французы - салқын және тәкәппар келеді. G) Ағылшындар - салқын және тәкәппар, испандықтар – құмар, адуын келеді. H) Немістер - жеңілтек және сүйгіш келеді. $$$ 60 «Стереотип» ұғымы. Ғылыми әдебиетте мағыналары бір-біріне жақын әртүрлі терминдер бар. Олар: A) Ұлттық стереотиптер. B) Ұлттық дүниеге көзқарас. C) Этникалық соқыр сенім. D) Этникалық түсінік. E) Ұлттық бейне. $$$ 61 Көптеген ғасырлар бойы Ресейде билек авторитарлы сипатта болды. Соған сай деспотиялық, арсыз билік адамдарда мына мінездердің қалыптасуына себеп болды: A) Шектен тыс күдікшілдік. B) Заңға деген құрмет. C) Ұсақ алаяқтыққа бейім тұру. D) Белсенділік. E) Тұйықтық. F) Өмірге үміттене қарау. $$$ 62 Американдықтар өз мінездерін орыстармен салыстыра отырып, көп ұқсастықтар табады. Олар: A) Оптимизм. B) Дөрекі қонақжайлылық. C) Іскерлік. D) Аристократтарға күдікпен қарау. E) Заңға деген құрмет. F) Ашықтық. G) Кең ауқымда ойлау. $$$ 63 А.П.Садохин мен Т.Г. Грушевицкаяның пікірінше орыс халқы көнеден өзінің мына мінездерімен белгілі: A) Заңға деген құрметімен. B) Меймандостығымен. C) Өмірге үміттене қарауымен. D) Қонақжайлылығымен. E) Іскерлігімен. F) Еңбексүйгіштігімен. G) Ашықтығымен. $$$ 64 Америкалықтар мына мінез қырларына бейілді келеді: A) Барлық жаңаға. B) Қайырымдылыққа. C) Жетілуге. D) Мейірімділікке. E) Өнертапқыштыққа. $$$ 65 Ағылшындардың ас қабылдаудағы бұлжымайтын тәртібі; A) Таңертең бірінші таңғы ас, сағ. 13.00-де — екінші таңғы ас. B) Сағ. 15.00 — шай. C) Сағ. 17-18.00 — обед. D) Сағ. 17.00 — шай. E) Таңертең бірінші таңғы, сағ. 14.00 — екінші таңғы ас. F) Сағ. 19—20.00 — обед. $$$ 66 Автократикалық қатынастар типі ветрикалды да, горизонталды да жағынан моралдық және әлеуметтік міндеттердердің қатаң иерархиясының қалыптасуына себеп болды. Осы жағдай жапондықтардың ұлттық психологиясының төмендегідей ерекшеліктерінің түзіліуіне себеп болды; A) Әлсіздің күштіге бағынуы. B) Қонақжайлылық. C) Авторитет алдында бас ұру. D) Референтті топтардағы ашықтық. E) Басқаның қайғысына енжарлылық. F) Аристократтарға күдікпен қарау. $$$ 67 Когнитивтік антропология – антропологияның (этнологияның) бөлімі, адамның қоршаған ортасын тану үдерісін және алынған білімнің бейнеленуі қандай қалыптарда көрініс табатынын зерттеуге арналған: A) Вербалды емес. B) Белгілік. C) Материалдық. D) Бейнелі. E) Рухани. F) Символдық. $$$ 68 Символикалық интеракционизм өкілдерінің пікірінше қоғамдағы тұлғаның не істей алмауы оның ақыл-ой қабылетінің дамуына кері әсерін тигізеді: A) Ортаға бейімделе алмауы. B) Басқаның рөлін қабылдай алмауы. C) Не үшін туса, сонымен ғана айналса алмауы. D) Жағдайға қарамай, өзінікіне жетуге тырыса алмауы. E) Басқалар онымен қалай қатынас жасаса, соған орай әрекет ете алмауы. F) Өзін басқаның көзқарасымен көре алмауы. G) Мықтыларға еліктей алмауы. H) Дегенін орындай алмауы. $$$ 69 Кеңес ғалымдары 90-шы жылдарға дейін этнология ғылымына берген анықтамаларының жиі өзгеру себептері: A) Анықтама ғалымдардың зерттеу тақырыбынан тәуелді болғандықтан. B) Кей этнографиялық зерттеу орталықтардың тез дамуы әсерінен. C) Анықтамалар әкімшілік сипатта, жоғарыдан анықталатындықтан. D) Маркстік методологиядан тәуелді болғандықтан. Е) Ғалымдар арасында келісімнің болмауынан. F) Елдегі этнографиялық орталықтың ғылыми жұмыс жоспарымен сәйкес келу қажеттілігінен. $$$ 70 «Тарихи» деп, тек жазуы бар халықтар ғана аталады, ал тарих, тек жазба деректе ғана емес, сонымен бірге салт-дәстүрде, қоршаған орта туралы түсінікте және сенімде, еңбек құралдарында, тамақта, киімде, үйде, аңыз бен эпикалық жырларда бейнеленеді. Осыдан қандай қорытынды шығады: A) Тарихты этнологияның көмекші саласы деп қарастыру керек. B) Тарих пен этнологияны мүлде бөлек ғылымдар деп есептеу керек. C) Этнологияны тарихтың көмекші саласы деп қарастыру керек. D) Этнологияны тарихи және тарихи емес деп екіге бөлу керек. E) Этнология өз алдына жеке ғылым. F) Халықтарды «тарихи», «тарихи емес» деп бөлу дұрыс емес ". $$$ 71 Автохтонды: А) Келімсек. B) Тұрғылықты. С) Изгой. D) Жатжерлік. Е) Жергілікті. F) Жат. $$$ 72 «Абориген» сөзінің көнерим тілінен аудармасы: А) Басынан. B) Изгой. С) Бастау. D) Туземдік. Е) Бірінші. F) Жабайы. G) Бастапқы. $$$ 73 Этнологиядағы функционализм бағытының негізін қалаушылар: А) Дж.Леббок. B) Б.Малиновский. С) Дюркгейм. D) Г.Морган. Е) К.Леви-Cmpocc. F) А.Радклифф-Браун. G) М.Вебер. $$$ 74 АҚШ-тағы структуралық-функционалдық бағыттың өкілдері: А) Т.Парсонс. B) Р.Ферс. С) А.Рэдклифф-Браун. D) К.Леви-Строс. Е) М.Фортес. F) Р.К.Мертон. G) М.Глакман. $$$ 75 Москвада 1930-шы жылдары болған халықтану мұражайын кейін таратқанда оның коллекциялары берілген мұражайлар: А) Орыс музейі. B) АЭМ (МАЭ). С) Өнер музейі. D) Бейнелеу өнері музейі. Е) МЭМ (ГМЭ). F) Кунсткамера. $$$ 76 Ипполит Тэн өзінің мәдениет туралы теориялық концепцияларында ең алғаш енгізген ұғымдар: A) «Этос». B) «Үстем тип». C) «Орталық тақырып». D) «Негізгі мінез». E) «Тоталды адам». F) «Символдық универсум». $$$ 77 Көптеген зерттеуші антропологтардың (этнолог) пікірінше ХХ ғ. екінші жартысындағы мәдениеттанудағы ең көп дәйексөз алынған, бірігіп жазылған зерттеудің авторлары: A) М.Мид. B) Э.Притчард. C) А.Кребер. D) Л.Уайт. E) Р.Бенедикт. F) К.Леви-Строс. G) К.Клакхон. H) А.Гольденвейзер. $$$78 Функциональдық тұрғының ең маңызды міндеті: A) Мәдениеттің тарихи өзгерісін зерттеу. B) Мәдени қалыптарыдң таралу тарихын зерттеу. C) Тұтастық ретіндегі мәдениетті құрамдас бөліктерге жіктеу. D) Әлеуметтік фактіні зат ретінде зерделеу. E) Дәстүр мен салттардың өткенін реконструкциялау. F) Бөлшектер арасындағы өзара байланыстылықты анықтау. G) Тарихи өзгерістердің заңдылығын анықтау. $$$ 79 Функционализм идеясының негізінде ағылшын саясатында отарлық қауымдастықтарды «жанама» басқару концепциясын жасағанда олардың сүйенгені: A) Халық. B) Дәстүрлі билік институттары. C) Тұрғындардың төменгі топтары. D) Қалыптасқан әлеуметтік құрылым. E) Армия. F) Байлар. $$$ 80 Этнологиядағы функционализм бағытының негізін қалаушы Б.Малиновскийдің этнографиялық монографиялары: A) «Мәдениет эволюциясы» (1959). B) «Батыс Мұхиттықтың аргонавтары» (1922). C) «Филиппин халықтары» (1919). D) «Қарапайым халықтардың экономикалық өмірі» (1940). E) «Адам және оның туындылары» (1948). F) «Дәстүрлі қоғамдағы қылмыс және әдет» (1926). $$$ 81 З.Фрейд ілімі өте көпқырлы, одан мыналарды атап өтуге болады: A) Адамның психологиялық қобалжуына бойлау әдісі. B) Ұжымдық бейсана архетиптері. C) Бейсаналық психикалық үдерістерді зерттейтін ерекше әдіс. D) Өткен кезеңдердің салттарын тұсіндіретін қалдықтар әдісі. E) Адам мәні мен ол тудырған мәдениеттің психиатриялық теориюсы. $$$ 82 З.Фрейдтің ерекше психологиялық концепция жасап шығуына себеп болған жүйкетозуын гипноз арқылы емдеу тәжірибесін қолданғандар: A) Г. Рохейм. B) Й. Брейер. C) Ж. Шарко. D) К.Юнг. E) Э.Фромм. F) Берхейм. $$$ 83 З. Фрейдтің ең сенімді ізбасарларымен қатар өз беттерімен және өзіндік мәдениеттің психоаналитикалық концепцияларын жасап шыққан ғалымдар: A) Ж.Шарко. B) Г.Рохейм. C) А.Кребер. D) К.Юнг. E) М.Мосс. F) О.Ранк. G) Э.Фромм. $$$ 84 «Этникос» терминінің інжілдік мәтіндерде қолданылатын мағынасы: А) «Алғашқықауымдық». B) «Жабайы». C) «Варвар». D) «Пұтқа табынушы». E) «Туземдік». F) «Христиандық емес». $$$ 85 Л.Н. Гумилевтің этносты құбылыс ретінде түсіну көзқарасы: А) Әлеуметтік. B) Субъективті. C) Табиғи. D) Объективті. E) Географиялық. $$$ 86 ХХ ғ. соңғы онжылдығында әлемдік этнологиялық ғылымда кең тараған зерттеу тұрғысы этникалық қауымдастықтарды: С последнего десятилетия XX века в мировой этнологической науке широкое распространение получил подход к изучению этнических общностей как: А) Билік қалыптастырған иллюзия - деп қарастырады. B) Мақсатты тырысу нәтижесінде пайда болатын және өмір сүретін - деп қарастырады. C) Субстанционалды құбылыс - деп қарастырады. D) Әлеуметтік құрастырылым. E) Жойылушы құбылыс. $$$ 87 ХХ ғ. 60-шы жылдары барлық континенттегі көптеген елдер халықтарын шарпыған этникалық («этничности») құбылысқа берілген атау: А) Экстремизм. B) Қазіргі заманның этникалық парадоксі. C) Фанатизм. D) Трайбилизм. E) Этноцентризм. F) Этникалық қайта өркендеу. $$$ 88 Этникалық не арқылы байқала бастайды: А) Рухани қайта өркендеу. B) Консолидация, интеграция. C) Әлеуметтік контакт. D) Діни қозғалыс. E) Әлеуметтік өзара әрекеттестік. $$$ 89 Этникалықтың пайда болуын эволюциялық идеялардың көмегімен, яғни, генетикалық және географиялық факторлардың себептерінен туындаған құбылыс деп түсіндіретін примордиализмнің әлеуметтік-биологиялық бағытының өкілдері: А) Дж. Ротшильд. B) Ф. Барт. C) К. Янг. D) Пьер ван ден Берге. E) К. Энлое. F) Н.Г. Скворцов. G) Л.Н. Гумилев. $$$ 90 Қандас туыстық қатынаспен байланыспайтын, туыстығы бір-бірінен алшақ туыстар мен индивидттердің арасындағы өзара қатынас пен ынтымақтастықтың ерекше қалпын бейнелейтін «реципрокность» ұғымының этникалық табиғатын зерттейтін әлеуметтік-биологиялық концепцияларда білдіретіні: А) «Конкуренция». B) «Әрекеттестік». C) «Жасырын күрес». D) «Немқұрайлылық». E) «Төзім». F) «Өзаралылық». $$$ 91 Этнологиядағы инструменталистік концепцияның маңызды қыры этникалықтың объективті негіздерін іздеуге емес, қауымдастықтар мен этностардардың оларды қоршаған әлемде атқаратын қызметтерін анықтауға бағытталады. Сондықтан олардың сүйенетіні: А) Структурализм. B) Диффузионизм. C) Прагматизм. D) Релятивизм. E) Символизм. F) Функционализм. $$$ 92 XVIII—XIX ғғ. тоғысында жүргізген адам анатомиясын зерттеулері адамның адамтәріздес маймылдармен туыстығын дәлелдеуге мүмкіндік берген ғалымдар: А) Чарльз Дарвин. B) Карл Линней. C) Томас Гексли. D) Важе де Ляпуж. E) Адольф Бастиан. F) Карл Фогт. G) Людвиг Бюхнер. H) Отто Амон. $$$ 93 Б.э. дейінгі 40—16 мың ж. жер шарында пайда болған нәсілдердің қалыптасу ошақтары: А) Батыс (Африканың солтүстік-батысы және Азияның оңтүстік-батысы). B) Шығыс (Азияның солтүстік-шығысы және шығысы). C) Батыс (Африканың солтүстік-шығысы және Азияның оңтүстік-батысы). D) Оңтүстік (Африканың солтүстік-шығысы және Азияның оңтүсті). E) Шығыс (Азияның оңтүстік-шығысы және шығысы). $$$ 94 Этникалық парциация: А) Бұрын еркін болған бірнеше халықтардың біртұтас жаңа этносқа бірігуі. B) Жаңа этностардың ешқайсысы өзін ескі этноспен толық ұқсатпайды. C) Еркін болған этностың (оның бөліктерінің) басқаның ортасына сіңіп кетуі. D) Тұтас болған этностың бірнеше азды-көпті бірдей бөліктерге бөлінуі. E) Жаңа этнос туыс емес халықтардың толық араласып кетуімен құралуы. $$$ 95 Неоэволюционизм идеясы кең тараған мемелекет және сол идеялар зерттеулерінде толық қарастырылған ғалым: A) Франция. B) А.Грамши. C) Л. Уайт. D) М.Мосс. E) Италия. F) АҚШ. $$$ 96 Мәдениеттің даму заңдылықтарын бір бағытты эволюция теориясы негізінде зерттегенде сүйенетіні: A) Географиялық детерминизм. B) Барлық халықтар мәдениетінің бірдей даму идеясы. C) Экологиялық бейімделу заңдылығы. D) Әр халықтар мәдениеті арасындағы сапалық айырмашылықтар. E) Тек даму сатысындағы айырмашылықты мойындау. $$$ 97 Интерпретативтік антропологияның дамуы тығыз байланысты болған: A) Неоэволюционизм. B) Экзистенциализм. C) Білім әлеуметтануы. D) Герменевтика. E) Релятивизм. F) Объективтік антропология. G) Түсінуші әлеуметтану. $$$ 98 Ене отырып (включенный) бақылау әдісін қолданғанда этнолог: A) Этнографиялық үдерісте өзінің және басқаның араласуын сезінеді және бақылайды. B) Зерттеу мәдениеті өкілдері өмірін ынтықпай, әділ бақылауға тырысады. C) Бақылау үдерістерінің детальдеріне көңіл бөледі. D) Зерттеуге алынғандармен эмоционалды контакт екінші орынға ығыстырылады. E) Бақылауды қашықтықтан жүргізеді. $$$ 99 Этнологиядағы (әлеуметтік/мәдени антропологиядағы) герменевтикалық бағыттың негізін қалаушылар: A) Томас Лукман. B) Клиффорд Гирц. C) Эванса Притчард. D) Альфред Щюц. E) Питер Бергер. F) Макс Вебер. G) Виктор Тернер. $$$ 100 Клиффорд Гирц үшін этнографиялық зерттеулердің міндеті: A) Салттар мен әдет-ғұрыптардың қызметін анықтау. |