Главная страница
Навигация по странице:

  • 176.

  • 185.

  • 187.

  • 199.

  • азастан Республикасыны білім жне ылым министрлігі Е. А. Бкетов атындаы араанды Мемлекеттік университеті


    Скачать 1.35 Mb.
    Названиеазастан Республикасыны білім жне ылым министрлігі Е. А. Бкетов атындаы араанды Мемлекеттік университеті
    Дата08.10.2021
    Размер1.35 Mb.
    Формат файлаdoc
    Имя файлаFilosofiya_kaz.doc
    ТипДокументы
    #243874
    страница3 из 11
    1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11

    141. Ойлаушы және заттық сияқты екі субстанцияны мойындаған автор:

    A) Бэкон

    B) Спиноза

    C) Декарт

    D) Локк

    E) Гоббс
    142. Қайта өрлеу философиясына тән белгі:

    A) антропоцентризм

    B) гилозоизм

    C) геоцентризм

    D) космоцентризм

    E) антигуманизм
    143. Бэкон, Гоббс, Локк, Беркли, Юм қай бағыттың өкілдеріне жатады?

    A) рационализм

    B) эмпиризм

    C) критицизм

    D) прагматизм

    E) позитивизм
    144. Адам жанын таза тақтаға теңеген Жаңа дәуір ойшылы:

    A) Бэкон

    B) Декарт

    C) Гоббс

    D)Локк

    E) Спиноза
    145. Пантеизмнің мағынасы

    A) құдай табиғатты жаратқан, бірақ кейін оның дамуына араласпайды

    B) табиғатты құдай арқылы тануға болады

    C) табиғат пен құдай бірдей және олар бірлікте

    D) табиғат пен құдай мәңгі және бір бірінен тәуелсіз өмір сүреді

    E) табиғаттың болуы құдайдың болуын жоққа шығарады
    146. Білімнің бастауы тәжірибе деп санаған филсофиялық ағым:

    A) материализм

    B) идеализм

    C) агностицизм

    D) сенсуализм

    E) эмпиризм
    147. Қай дәуірде ғылыми әдіс мәселесі ең маңызды болды?

    A) қайта өрлеу

    B) жаңа дәуір

    C) орта ғасыр

    D) антикалық

    E) ежелгі шығыс
    148. Білімнің қайнар көзі тәжірибеде деп санайтын философия:

    A) эмпиризм

    B) дуализм

    C) монизм

    D) идеализм

    E) скептицизм
    149. Жаңа дәуірде эмпиризмнің негізін қалаған кім?

    A) Ф. Бекон

    B) Р. Декарт

    C) Б. Спиноза

    D) Лейбниц

    E) Руссо
    150. “Әдіс туралы ойлар” еңбегінің авторы:

    A) Лейбниц

    B) Спиноза

    C) Декарт

    D) Бэкон

    E) Юм
    151. Жаңа дәуір философиясының өкілі:

    A) А.Данте

    B) Ф.Петрарка

    C) Дж. Бруно

    D) Ф.Бэкон

    E) П.Помпонации
    152. Пико делла Мирандола философиясындағы адамның басты ерекшелігі

    A) Ақылдылығы, парасаттылығы.

    B) Шығармашылық еңбектенуге қабілеттілігі.

    C) Өз тағдырын айқындаудағы еркіндігі.

    D) Адамгершілік қабілеттілігі.

    E) Мырзалар жолымен жүруге бейімділігі.
    153. Жаңа дәуір философиясының маңызды ерекшелігін көрсет:

    A) құдайдың болмысын дәлелдеуде

    B) танымның әмбебап әдісін іздестіруде

    C) адам болмысын ашуда

    D) санасыздық мәселесін ашуда

    E) диалектикалық логиканы өңдеуде
    154. Жекелеген тұжырымдар негізінде жалпы қорытынды жасау әдісі:

    A) индукция

    B) жүйелік-құрылымдық

    C) дедукция

    D) абстракциялау

    E) анализ
    155. Сенсуалистерге кімдер жатады:

    A) Г. Лейбниц

    B) Р. Декарт

    C) Д. Локк

    D) Б. Спиноза

    E) Ф. Гегель
    156. Зерттеудің индуктивті әдісінің негізін салушы:

    A) Б.Спиноза

    B) Ф.Бэкон

    C) Т.Гоббс

    D) Г.Лейбниц

    E) Р.Декарт
    157. Жекеліктен жалпылыққа өту қалай аталады:

    A) дедукция

    B) силлогизм

    C) аналогия

    D) индукция

    E) модельдеу
    158. Левиафан еңбегінің авторы:

    A) Г.Плеханов

    B) П.Гольбах

    C) Л.Фейербах

    D) Л.Вольтер

    E) Гоббс
    159. Философиялық ағым, танымды рациональды таным ретінде шектеген

    A) сенсуализм

    B) агностицизм

    C) материализм

    D) рационализм

    E) идеализм
    160. Адам жанын таза тақтаға теңеген Жаңа дәуір ойшылы:

    A) Бэкон

    B) Декарт

    C) Гоббс

    D)Локк

    E) Спиноза
    161. Қайта өрлеу дәуәрәнде гелиоцентризмді кім ұсынды

    A) Бруно

    B) Кузанский

    C) Коперник

    D) Дж.Пико

    E) Галилео
    162. Жалпылықтан жекелікке өту

    A) дедукция

    B) индукция

    C) анализ

    D) синтез

    E) социометрия
    163. “Барлығынан күдіктену ” девизі

    A) Декарттікі

    B) Ньютондікі

    C) Бэкондікі

    D) Гоббстікі

    E) Локтікі
    164. “Әдіс туралы ойлар” еңбегінің авторы:

    A) Лейбниц

    B) Спиноза

    C) Декарт

    D) Бэкон

    E) Юм
    165. Ф.Бэкон ұсынған таным әдісі:

    A) индуктивтік

    B) схоластикалық

    C) аналитикалық

    D) метафизикалық

    E) дедуктивтік
    166. ‘Cogіto ergo sum’ –бұл белгілі афоризм кімдікі?

    A) Фома Аквинский

    B) Т.Гоббс

    C) Р.Декарт

    D) Спиноза

    E) И.Кант
    167. «Левиафан» еңбегінің авторы:

    A) Гоббс

    B) Бэкон

    C) Коперник

    D) Гагилей

    E) Гегель
    168. Ренессанс философиясының маңызды белгісі болып табылатын

    A) Атеизм

    B) Теологизм

    C) Социоцентризм

    D) Космоцентризм

    E) Антропоцентризм
    169. Қайта Өрлеу дәуірінде бастапқы әлеуметтік утопияға философиялық көзқараспен ден қойған…

    A) Данте

    B) Томас Мор

    C) Эразм Роттердамский

    D) Лоренцо Валло

    E) Петрарки
    170. Декарт-ұлы

    A) Философ, Нобель сыйлығының лауреаты

    B) Философ және биолог

    C) Социолог және тарихшы

    D) Философ және математик

    E) Ортағасыр философы
    171. Декарт қандай субстанцияларды бөліп көрсетеді ?

    A) Жан мен тән

    B) Құдай мен періштелер

    C) Адамның парасаты мен сананы

    D) Материяны

    E) Ойлайтын және кеңістік
    172. Фр. Бэкон бойынша, танымға зиянды төрт руды келтіреді…

    A) Обьектілер

    B) Белгілер

    C) Идолдар

    D) Заңдар

    E) Идеологиялар
    173. Жаңа Заман философиясындағы маңызды мәселелерді бірі…

    A) Себептілік

    B) Жаратушы Құдай

    C) Хаос

    D) Герменевтика

    E) Өлім және өлместік
    174. Өзінің философиялық шығармаларында адам образын ,,ойлаушы қамыс ретінде қарастырған……….

    A) Паскаль

    B) Вольтер

    C) Кант

    D) Руссо

    E) Монтескье
    175. «Күн қаласы» шығармасының авторы?

    A) Н.Макиавелли

    B) Т.Компанелла

    C) Данте

    D) П.Абеляр

    E) Т.Мор
    176. Неміс классикалық философиясы кімнен басталады

    A) Кант

    B) Маркс

    C) Фихте

    D) Гете

    E) Шеллинг
    177. Творчествосы сынға дейінгі және сыни кезең деп бөлінетін неміс философиясының өкілі:

    A) Маркс

    B) Гегель

    C) Фихте

    D) Кант

    E) Шеллинг
    178. Фейербахтың есімімен нені байланыстыруға болады?

    A) неміс классикалық философиясының бастауын

    B) неміс классикалық философиясының ақырын

    C) неміс классикалық философиясының шыңын

    D) неміс классикалық философиясының өшуін

    E) неміс классикалық философиясының мәңгілігін
    179. Канттың антиномиялары бұл…

    A) аксиомалар

    B) гипотезалар

    C) шешілмейтін қайшылықтар

    D) пікірлер

    E) ұғымдар
    180. Фихтенің философиялық жүйесі қалай аталады?

    A) таза зердеге сын

    B) ғылыми ілім

    C) рух феноменологиясы

    D) трансцендентальды идеализм жүйесі

    E) антропологиялық материализм
    181. Маркс диалектикасының Гегель диалектикасынан ең негізгі ерекшелігі неде?

    A) оның материалистік негізде екендігінде

    B) космизм философиясына жақындығында

    C) оның идеалистік негізде екендігінде

    D) дінге деген қатынасында

    E) ешқандай ерекшелігі жоқ
    182. Гегельдің ең басты жұмысының аты қалай аталады?

    A) таза зердеге сын

    B) Рух феноменологиясы

    C) христиандықтың мәні

    D) табиғат диалектикасы

    E) трансцендентальды идеализм жүйесі
    183. Гегель бойынша адамзаттық таным

    A) ол идеяларды есте сақтау

    B) ол эмпирикалық тәжірибе

    C) ол нителлектуалды интуиция

    D) ол айнымас детализация процесі

    E) ол субьективті рухтың обьективті зердемен қосылуы
    184. Идеалистік диалектиканың жүйесін жасаған неміс ойшылы:

    A) Гегель

    B) Фихте

    C) Сократ

    D) Фейербах

    E) Маркс
    185. Канттан кейінгі неміс идеализмінің өкілі:

    A) Фейербах

    B) Кант

    C) Фихте

    D) Гегель

    E) Шеллинг
    186. Неміс классикалық философиясындағы антропологиялық принциптің авторы

    A) Кант

    B) Шеллинг

    C) Гегель

    D) Фихте

    E) Фейербах
    187. “Таза зердеге сын” атты шығарманың авторы кім?

    A) Кант

    B) Шеллинг

    C) Гегель

    D) Фихте

    E) Фейербах
    188. Канттың пікірінше априорлы формалар:

    A) зерденің жемістері

    B) сезімдік қабылдау

    C) силлогизмдер

    D) тәжірибеге дейінгі білім

    E) туа бітті идеялар
    189. Классикалық неміс философиясы кімнен басталады?

    A) Кант.

    B) Маркс.

    C) Фихте.

    D) Гете.

    E) Шеллинг.
    190. Маркс, Гегельдің қай ілімін дамытушы болды?

    A) Жатсыну.

    B) Коммунизм.

    C) Христианшылдық.

    D) Категорияларды.

    E) Материализм.
    191.«Рух феноменологиясының», «Логика ғылымы», «Құқық философиясы» шығармаларының авторы.

    A) Шеллинг

    B) Кант

    C) Гегель

    D) Фейербах

    E) Фихте
    192. Неміс классикалық философиясында диалектиканы дамудың теориясы ретінде қарастырған.

    A) Фейербах

    B) Кант

    C) Энгельс

    D) Маркс

    E) Гегель
    193. Фейербах ұсынған адамға деген филососфиялық көзқарас қалай

    аталады?

    A) антропоцентризм

    B) философиялық антропология

    C) антропологиялық материализм

    D) антропософия

    E) антропоморфизм
    194. Шеллингтің бірінші болып қолданған ұғымы

    A) Қарым-қатынас

    B) Терістеу

    C) Бостандық

    D) Онтология

    E) Жаттану
    195.,,Диалектика,, терминінің орнына ,,антитетика,, терминін қолданған кім?

    A) Дидро

    B) Руссо

    C) Толант

    D) Кант

    E) Маркс
    196. Субьективтік рух, обьективті рух, абсолюттік рух Гегельдің қай кітабының бөлімдерін осылайша атаған?

    A) Рух феноменологиясы

    B) Логика ғылымы

    C) Дін философиясы

    D) Рух философиясы

    E) Рух пен адамзат руханилығының тарихы
    197. Гегельдің тарих философиясының, оның әлеуметтік даму ,,фазалары,, туралы пікірлерінің негізінде қандай жалпы методологиялық принцип жатыр?

    A) үштік принципі

    B) ақиқаттың нақтылығы принципі

    C) материалдық болмыстың біріншілігі

    D) қатаң детерминизм

    E) құдайлық алдын ала анықтау
    198. Монадалар туралы ілімнің авторы кім?

    A) Лейбниц

    B) Шопенгауэр

    C) Фрейд

    D) Ницше

    E) Фейербах
    199. Адамзаттың рухани мәдениетінің ең ежелгі формасы:

    A) миф

    B) философия

    C) дін

    D) атеизм

    E) ғылым
    200. Диалектиканың негізгі принциптерінің дамуына өз үлесін қосқан неміс – ойшылы:

    A) Аристотель

    B) Платон

    C) Кант

    D) Гегель

    E) Маркс
    201. Марксизм философиясы бойынша танымның негізгі бастауы, негізі, мақсаты және ақиқаттың критериі неде?

    A) ерікте

    B) күмәндануда

    C) интуицияда

    D) сенімде

    E) практикада
    202. Фундаментальды еңбек “Капитал” – дың авторы

    A) Кант

    B) Маркс

    C) Фихте

    D) Гете

    E) Шеллинг
    203. “Неміс идеологиясының” авторы:

    A) Ницше.

    B) Гегель.

    C) Маркс.

    D) Кант.

    E) Хайдеггер.
    204. «Табиғат жүйесі» еңбегінің авторы:

    A) Монтескье

    B) Вольтер

    C) Д.Дидро

    D) Ж.Ж.Руссо

    E) Гольбах
    205. Материализм және эмпириокритицизм еңбегінің авторы:

    A) Абай

    B) Кант

    C) Аристотель

    D) Ленин

    E) К.Маркс
    206. «Қоғамдық-экономикалық формация» түсінігін енгізген

    A) Рикардо

    B) Маркс

    C) Смит

    D) Ленин

    E) Вебер
    207. Ойлаудың болмысқа қатынасы туралы сұрақты ,, философияның негізгі сұрағы деп санаған ...

    A) Платон

    B) Кант

    C) Фихте

    D) Біздің оқытушымыз

    E) Энгельс
    208. Маркс өзінің қоғамдық формациялар теориясында нені абсолюттеді?

    A) жұмысшы табының ролін

    B) еңбектің ролін

    C) билік капиталының басымдылығын

    D) саясаттың ролін

    E) қондырманың үстіндегі базистің басымдылығын
    209. Тоталитарлық экономика мен саясаттың пайда болуы мен қалыптасуы үшін, негізді, ақиқатында төменде көрсетілген себептердің қайсысы құрайды?

    A) Бұқараның сансының жетілмегендігі

    B) Басқарушы топтың тәкаппарлығы

    C) Жаттану

    D) Идеологиялық манипуляция

    E) Партиялық қатардың бірлігі
    210. ,,Дін дегеніміз.. жүрексіз әлемнің жүрегі…,, дін туралы осылайша пікір түйген төмендегілердің қайсысы?

    A) Христос

    B) Мұхаммед

    C) Ницше

    D) Маркс

    E) Абай
    211. Әр бір мәдениеттің негізінде этикалық бастама жатыр деп айтқан кім?

    A) Маркс

    B) Щвейцер

    C) Ясперс

    D) Данилевский

    E) Э.Фромм
    212. Әлеуметтік Маркстік методологиясында не үстемдік етеді?

    A) тарихилық пен логикалықтың бірлігі

    B) социологиядағы идеализм

    C) болжамдық сәттер

    D) пролетариатқа мүлдем және сөзсіз аппеляция

    E) революциялықтың идеологиясы
    213. Әлемдік ғылымда кім бірінші рет халықтардың санының өсуінің қауіптілігі туралы айтты?

    A) Мальтус

    B) Маркс

    C) Маоцзедун

    D) Маркузе

    E) Маршалл
    214.

    Марксистердің ішінен өркениет ұғымы мен оның мәнін зерттеуге зор үлес қосқан кім?

    A) Маркс

    B) Энгельс

    C) Ленин

    D) Плеханов

    E) Лукач
    215. Орыс философиясының жалпы келбетін көрсетініз

    A) рационализм

    B) эмпиризм

    C) діни-адамгершілік сипатта болды

    D) сенсуализм

    E) волюнтаризм
    216. Хомяков, Киреевский, Аксаков қай бағытқа жатады

    A) славяншылдыққа

    B) батысшылдыққа

    C) космистерге

    D) дуалистерге

    E) экзистенциалистерге
    217. Орыс философиясындағы экзистенциалист кім?

    A) Бердяев

    B) Лосев

    C) Шпет

    D) Соловьев

    E) Булгаков
    218. Славянофилдер негізін салушылар қандай принципте болды?

    A) Славяншылдыққа деген сүйіспеншілік.

    B) Халықты-тарихтың қозғаушы күші деп түсіну.

    C)Тілдікмәдениеткеәуестік.

    D) Салалық қауымға иек арту.

    E) Батысқа еліктеу
    219. Соловьев, Флоренскийлер мыналардың қайсысына жатады.

    A) Батысшылдар.

    B) Славянофилдер.

    C) Діни философия.

    D) Софистер.

    E) Интуитивистер.
    220. Метемпсихоз-бұл

    A) Рухтың көшу мүмкіндігін мойындау

    B) Мәңгілікке оралу идеясы

    C) Психикалық ауру

    D) Рухтық материалдық негізін мойындау

    E) Диалог өнері
    221. «Рим клубы» деген не?

    A) футбол жанкүйерлерінің құрамы

    B) коррупцияѓа ќарсы күресуді маќсат еткен Рим саясаттанушылар бірлестігі

    C) Қазіргі заманның глобальды проблемаларын зерттеуге орай қарастыруда құрылған ғалымдар бірлестігі

    D) солтүстік өндірістік даму аумағына қарсы бағытта құрылған Орталық Италия халықтарының бірлестігі

    E) пікірлес суретшілер одаѓы
    222. Мына аталған авторлардың қайсысы тоталитарзмнің мәні мен табиғатын кең көлемде зерттеген ?

    A) Х.Арендт

    B) Ф.Хайек

    C) Дж.Оруэлл

    D) Н.Амрекулов

    E) П.Сорокин

    223. Еврейлердің ұлттық діні қалай аталады?

    A) Ислам

    B) Манихейство

    C) Несториан

    D) Иегова куәгерлері

    E) Иудизм

    224. «Нигилизм» терминінің мағынасы қандай?

    A) Түкке тұрмастық

    B) Мәденниеттің құндылықтарын түгелдей дерлік жоққа шығару

    C) Бос орын

    D) Ештеңе еместік

    E) Мағынасыздық

    225. «Вестернизация» деген не?

    A) Батыстандыру

    B) Мәдени сұхбат

    C)Азаматтық қоғам

    D) Мәдени қозғалыс

    E) Мәдени аймақ

    226. Қай философиялық бірлестіктің өкілдері адам мен қоғам арақатынасы адамзаттық мәселесін болашақтағы орны туралы проблеманы бірінші орынға қойды?

    A) Вена үйірмесі

    B) Львов-Варшава мектебі

    C) Морбугр мектебі

    D) Франкфурт мектебі

    E) Рим клубы

    227. «Гуманизм» термині нені білдіреді?

    A) Адамның тұлға ретінде құндылығын, оның жақсы, ауқатты өмір сүруіне, бостандыққа, өзінің қабілеттерін дамытуға құқығын білдіретін көзқарастар жүйесі.

    B) Адамның орны мен маңызы, осы өмірге не үшін келгені жөніндегі сауалға жауап беретін көпғасырлы халық даналығы мен діни сенімді игеру

    C) Өз Құдайына сүйіспеншілік, оның діни ережесі, қағидасы: «Өзіңді сүйгендей жаныңдағыны сүй»

    D) Аяушылық білдіру, қайғысына, уайымына ортақтасу, махаббат

    E) табиғатқа, тірі жәндіктерге сүйіспеншілік

    228. Л.Н.Толстойдың көзқарасындағы «зорлық-зомбылық жасамау» деген терминін қалай түсінесіз?

    A) Біреуге жамандық жасамау

    B) Жақсылық жасау

    C) Жақсылық пен жамандықтық ортасы

    D) Әрекеттің әрекетсіздігі

    E) Тағдырға көну
    229. Әсемдік әлемді құтқарады – деген ойшыл:

    A) Федоров

    B) Чаадаев

    C) Соловьев

    D) Аксаков

    E) Достоевский
    230. «Адам бол» принципін жариялаған қазақ ойшылы кім?

    A) Ш.Уәлиханов

    B) А.Құнанбаев

    C) Ы.Алтынсарин

    D) Ш.Құдайбердиев

    E) Бұхар жырау
    231.“Қара сөздердің” авторы

    A) Сократ.

    B) Абай.

    C)Уәлиханов.

    D) Алтынсарин.

    E) Абылай хан.
    232. “Үш Анық еңбегінің авторы:

    A) Абай.

    B) Шәкәрім.

    C) Будда.

    D) Лао-цзы.

    E) Конфуций.
    233. Қазақ философиясының өкілі:

    A) Абай.

    B) Яссауи

    C) Будда.

    D) Лао-цзы.

    E) Конфуций.
    234. Қазақтардың дүниетанымындағы қандай орталық құдайлыққа табыну сақталған:

    A) Тәңіршілдік

    B) Ұмай

    C) Жер-су

    D) Ай

    E) Күн
    235. Кеңістік категориясы қазақ философиясында қандай сипатқа ие ?

    A) діни сипатта

    B) онтологиялық сипатта

    C) антопоцентрлік

    D) сакральды-символикалық

    E) аксиологиялық
    236. Төмендегілердің қайсысы қазақ ағартушылары?

    A) А.Құнанбаев, Ш.Уалиханов, Ы. Алтынсарин

    B) Аль-Фараби

    C) Авиценна, Аверроэс.

    D) Қашқари, Яссауи

    E) Баласағұни, Низами, Саади
    237. 19 ғасырдағы қазақтың ұлы ағартушысы,саяхатшысы,географ,шығыстанушысы:

    A) Бөкейханов

    B) Байтұрсынов

    C) Шоқай

    D) Уәлиханов

    E) Алтынсарин
    238. Әл-Фараби… қаласында дүиеге келген

    A) Бұқарада

    B) Отырарда

    C) Домасскіде

    D) Хорезмде

    E) Багдатта
    239. Абай философиясының орталық мәселесі-

    A) Таным

    B) Адам

    C) Дін

    D) Онтология

    E) Методология

    240. Қазақтардың ата-тегі түріктердің наным-сенімдеріндегі басты құдай:

    A) От

    B) Көк тәңірі

    C) Күн

    D) Ұмай

    E) Жер

    241. Қазақ мәдениеті қай өркениеттік болмысқа жатады?

    A) Шығыстық

    B) Батыстық

    C) Орта Азиялық

    D) Көшпелік

    E) Кіндік Азиялық

    242. Өз рухани тамырларынан айрылып қалған «мәңгүрт» ұғымын айналымға кім енгізді?

    A) Р.Парк

    B) Т.Парсонс

    C) Ш.Айтматов

    D) М.Мид

    E) Ә.Кекілбаев

    243. Абай өз шығармашылығында қандай мәдени мұраға көп жүгінеді?

    A)Қазақ халқының төл мәдениетіне

    B) Шығыстың ұлы мәдениетіне

    C) Орыстың озық мәдениетіне

    D) Ұлттық рухани мұраға және әлемнің озық мәдениет үлгілеріне

    E) Феодализмге қарсы бағытталған халық ауыз әдебиетіне
    244. Антикадағы ,,техника ,,терминінің мағынасы.

    A) өнер

    B) өндіріс

    C) табиғат

    D) іс-әрекет

    E) шығармашылық
    1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11


    написать администратору сайта