1.
| Омўзиши фанни маданиятшиносӣ аз се қисмати калони ба ҳам пайваста иборат аст: назарияи маданият,маданияти милли,маданияти ҷаҳонӣ
|
A)
| ҳа
| +
|
B)
| не
| -
|
2.
| Маданият асосан аз ду қисм иборат аст: моддӣ ва маънавӣ
|
A)
| ҳа
| +
|
B)
| не
| -
|
3.
| Дар омўзиши мафҳуми маданият равияҳои фалсафии натуралистӣ ва идеалистӣ вуҷуд дорад...
|
A)
| ҳа
| +
|
B)
| не
| -
|
4.
| Решаҳои маданият аз давраҳои қадим ба назар расад ҳам, омўзиши он ҳамчун фан дар асри XVI оғ оз меёбад
|
A)
| не
| +
|
B)
| ҳа
| -
|
5.
| Аз рўи хулосаи фарҳангшиносон тамаддун чор давраи асосиро дар бар мегирад
|
A)
| ҳа
| +
|
B)
| не
| -
|
6.
| То асри XX истилоҳи «сивилизация»ҳамчун муродифи фарҳанг истифода мешуд.
|
A)
| Ҳа
| +
|
B)
| Не
| -
|
7.
| Тамоми дастовардҳои моддию маънавие,ки инсон дар тули фаолияти таърихии худ ба даст овардааст,маданият ё фарҳанг мебошад...
|
A)
| Ҳа
| +
|
B)
| Не
| -
|
8.
| Санъат низ яке аз унсурҳои мустақили фарҳанг мебошад?
|
A)
| Ҳа
| +
|
B)
| Не
| -
|
9.
| Истилоҳи «фарҳанг» аввалин маротиба дар китоби дини зардуштиён «Авесто» ёдоварӣ шудааст.
|
A)
| Ҳа
| +
|
B)
| Не
| -
|
10.
| Санъат унсури фарҳанг аст?
|
A)
| Ҳа
| +
|
B)
| Не
| -
|
11.
| Чаро дўстон ба осонӣ душман мешаванду, душманон бо машаққати зиёд дўст мегарданд, ин панди Бузургмеҳр аст?
|
A)
| ҳа
| +
|
B)
| не
| -
|
12.
| Хату алифбо ба пешрафти фарҳанг аҳамият дорад?
|
A)
| ҳа
| +
|
B)
| не
| -
|
13.
| Истилоҳи «сивилизатсия» асри XVI пайдо шудааст?
|
A)
| ҳа
| +
|
B)
| не
| -
|
14.
| Олмони фарҳангшинос чор шакли фарҳангро ҷудо карданд?
|
A)
| Не
| +
|
B)
| Ҳа
| -
|
15.
| Қонун «Дар бораитанзими анъана ва ҷашну маросимҳо» соли 2009 қабул шуд?
|
A)
| Не
| +
|
B)
| Ҳа
| -
|
16.
| Мақоми байналмиллалиро Наврўзи Аҷам соли 2008 соҳиб гашт?
|
A)
| Не
| +
|
B)
| Ҳа
| -
|
17.
| Асосгузори дини насрони Исои Масеҳ мебошад?
|
A)
| ҳа
| +
|
B)
| не
| -
|
18.
| Пойтахти давлати Византия шаҳри Константинопол буд?
|
A)
| ҳа
| +
|
B)
| не
| -
|
19.
| Муаллифи асари "Иллиада" ва Одиссея" Гомер мебошад?
|
A)
| ҳа
| +
|
B)
| не
| -
|
20.
| Империяи муқаддаси Рим соли 476 аз байн рафт?
|
A)
| ҳа
| +
|
B)
| не
| -
|
21.
| Ибни Сино озодфикр буд?
|
A)
| Ҳа
| +
|
B)
| Не
| -
|
22.
| Мазҳаби Имоми Аъзам оё ҳанафия аст?
|
A)
| Ҳа
| +
|
B)
| Не
| -
|
23.
| Мазҳабе, ки таҳаммулпазириро ва принсипҳои демократии исломро дар худ инъикос дорад – ин Ҳанафия аст?
|
A)
| Ҳа
| +
|
B)
| Не
| -
|
24.
| Мусулмонони тоҷик эътиқодмандони мазҳаби ваҳҳобияанд?
|
A)
| Не
| +
|
B)
| Ҳа
| -
|
25.
| Ақидаҳои ба масъалаҳои динӣ ва идеологияи замона мухолифро баён кардан ин шаккокӣ аст?
|
A)
| Не
| +
|
B)
| Ҳа
| -
|
26.
| Шубҳа кардан ба ҳаққонияти ин ё он ҳукме, ки дар фалсафа ё дин ҳузур дорад – ин озодандешӣ аст?
|
A)
| Не
| +
|
B)
| Ҳа
| -
|
27.
| Ҳуҷҷат ул-ислом унвони фахрии ибн Сино аст?
|
A)
| Не
| +
|
B)
| Ҳа
| -
|
28.
| «Таҳовут-ул-фалосифа» асари ал-Форобӣ аст?
|
A)
| Не
| +
|
B)
| Ҳа
| -
|
29.
| Дар таълимоти фалсафии исмоилия офаридгори олам Худованд аст?
|
A)
| Не
| +
|
B)
| Ҳа
| -
|
30.
| Оё дар давраи ҳукмронии халифа Усмон Қуръон китобат шуд?
|
A)
| Ҳа
| +
|
B)
| Не
| -
|
31.
| Шарҳу эзоҳи оятҳои Қуръон – тафсир аст?
|
A)
| Ҳа
| +
|
B)
| Не
| -
|
32.
| Индулгенсия – ин политсияи махфии Папаи Рим буд?
|
A)
| Не
| +
|
B)
| Ҳа
| -
|
33.
| Пайравони Ян Гус – лолардҳо буданд?
|
A)
| Не
| +
|
B)
| Ҳа
| -
|
34.
| Мӯтадилон пайравони Ян Гус аз ашрофзодагони аҳолии Прага буданд?
|
A)
| Ҳа
| +
|
B)
| Не
| -
|
35.
| Таълимоти Фомаи Аквинӣ – томизм буд?
|
A)
| Ҳа
| +
|
B)
| Не
| -
|
36.
| Исои Масеҳ дар дини насрония ҳамчун пайёмбар эътироф карда шудааст?
|
A)
| Не
| +
|
B)
| Ҳа
| -
|
37.
| Оё дини ислом дини ҷаҳонӣ аст?
|
A)
| Ҳа
| +
|
B)
| Не
| -
|
38.
| Дини насронӣ дини монотеистӣ аст?
|
A)
| Ҳа
| +
|
B)
| Не
| -
|
39.
| Оё маънои шариат роҳи рост аст?
|
A)
| Ҳа
| +
|
B)
| Не
| -
|
40.
| Оё дини яҳудия дини монотеистӣ аст?
|
A)
| Ҳа
| +
|
B)
| Не
| -
|
41.
| Оё илми диншиносӣ дар асри XIX пайдо шудааст?
|
A)
| Ҳа
| +
|
B)
| Не
| -
|