Главная страница

Пдф. фарҳаншгшиносӣ_ва_диншиносӣ_к-1__Почоҷонова_М.С. Донишгои давлатии УУ, бизнес ва сиёсати тоикистон кафедраи таърих ва диншинос Саволномаи тестии имтихони ниоии нимсолаи якуми соли хониши 20202021 аз фанни фараншгшинос ва диншинос барои амаи ихтисосои донишго Хуанд 2021 Дар Шрои илм методии факултети сиёсатшинос ва муносибатои


Скачать 173.88 Kb.
НазваниеДонишгои давлатии УУ, бизнес ва сиёсати тоикистон кафедраи таърих ва диншинос Саволномаи тестии имтихони ниоии нимсолаи якуми соли хониши 20202021 аз фанни фараншгшинос ва диншинос барои амаи ихтисосои донишго Хуанд 2021 Дар Шрои илм методии факултети сиёсатшинос ва муносибатои
Дата24.10.2022
Размер173.88 Kb.
Формат файлаdocx
Имя файлафарҳаншгшиносӣ_ва_диншиносӣ_к-1__Почоҷонова_М.С.docx
ТипДокументы
#752286
страница10 из 16
1   ...   6   7   8   9   10   11   12   13   ...   16
1   ...   6   7   8   9   10   11   12   13   ...   16

D)

5-октябри соли 2009

4.

Рўзи забони давлатӣ







5.

Рўзи Дониш

15

Вобаста ба мафҳумҳои сутуни якум санаи мувофиқро аз сутуни дуюм нишон диҳед

A)

Давраи асримиёнагии Аврупо

1.

V-XV

B)

Давраи Эҳё

2.

XIV-XVI

C)

Давраи Маорифпарварӣ

3.

XVII-XVIII

D)

Давраи шўравӣ

4.

1922-1991







5.

XIX-XX

16

Вобаста ба идҳои миллии сутуни якум ҷавоби мувофиқро аз сутуни дуюм нишон диҳед

A)

Наврўз

1.

21-22 март

B)

Рўзи Модар

2.

8-март

C)

Иди Ғалаба

3.

9-май

D)

Рўзи муҳофизати кўдакон

4.

1-июн







5.

22-апрел

17

Вобаста ба мафҳуми таърихии сутуни якум маъноҳои калимахоро аз сутуни дуюм нишон диҳед

A)

Палеолит

1.

Давраи асри санги аввалин

B)

Мезолит

2.

Давраи асри санги миёна

C)

Неолит

3.

Давраи асри санги нав

D)

Энеолит

4.

Давраи асри санги навтарин







5.

Давраи асри санги қадим

18

Вобаста ба ашхоси сутуни якум асарҳои онҳоро аз сутуни дуюм нишон диҳед

A)

Мигел де Сервантес Сааведро

1.

«Дон Кихот»

B)

Рафаэл Санти

2.

«Хоби ритсар»

C)

Уилям Шекспир

3.

«Шоҳ Лир»

D)

Ҷованни Бокаччо

4.

«Декамерон»







5.

«Граф Монте Кристо»

19

Вобаста ба ашхоси сутуни якум ҷавоби мувофиқро аз сутуни дуюм нишон диҳед

A)

Умари Хайём

1.

Рубоинависи бузург

B)

Абуали ибни Сино

2.

Дар илми тиб

C)

Абўрайҳони Берунӣ

3.

Дар илми ситорашиносӣ

D)

Муҳаммад ал Хоразмӣ

4.

Дар илми алгебра







5.

Ғазалсарои машҳур

20

Вобаста ба ашхоси сутуни якум ҷавоби мувофиқро аз сутуни дуюм нишон диҳед

A)

Б.Ғафуров

1.

Котиби аввали Кумитаи Марказии партияи коммунистии Тоҷикистони шўравӣ, академик

B)

С. Айнӣ

2.

Аввалин Президенти Академияи фанҳои Тоҷикистони шўравӣ

C)

М.Турсунзода

3.

Сафири сулҳ байни Осиё ва Африқо

D)

Мўъмин Қаноат

4.

Шоири халқии Тоҷикистон







5.

Артисти халқии Тоҷикистон

21

Ин фанҳоро бо моҳияташон мувофиқат кунонед

A)

Диншиносӣ


1.

Илме, ки динро дар ҳайъати маданияти ҷаҳонӣ меомўзад, арзишҳо, моҳият ва шаклҳои онро аз нуқтаи назари илмӣ холисона муайян менамояд.

B)

Фалсафаи дин

2.

Фанне, ки динро дар ҳайъати фалсафа омўхта, ба он асоси назариявӣ – фалсафӣ медиҳад, мафҳумҳо ва категорияҳои онро кор карда мебарояд.

C)

Фалсафаи динӣ

3.

Фалсафае, ки динро аз ҷиҳати назариявӣ асоснок менамояд, дурустии динро, мавҷудоти Худоро, аз нуқтаи назари фалсафӣ - мантиқӣ исбот менамояд

D)

Таърихи дин.

4.

Илме, ки ба омўзиши пайдоиш, эволютсия ва инкишофу инқирози дин аз нуқтаи назари таърихӣ машғул аст.







5.

Динро чун зерсистемаи ҷамъиятӣ дида баромада, таъсири динро ба ҷомеа, таҳқиқ мекунад.

22

Ин фанҳоро бо моҳияташон мувофиқат кунонед

A)

Феноменологияи дин.

1.

Фалсафае, ки динро аз нуқтаи назари шуур ва забон омўхта, ба эҳсос, идрок ва тасаввуроти динӣ диққати махсус медиҳад.

B)

Герменевтикаи дин.

2.

Ба омўхтани матни китобҳои муқаддас, асарҳои асосгузорон ва файласуфони дин диққати махсус медиҳад.

C)

Сотсиологияи дин.

3.

Динро чун зерсистемаи ҷамъиятӣ дида баромада, таъсири динро ба ҷомеа, таҳқиқ мекунад.

D)

Психологияи дин.

4.

Ин илм динро аз нуқтаи назари равоншиносӣ чун падидаи рўҳшиносӣ тадқиқ менамояд.







5.

Илме, ки ба омўзиши пайдоиш, эволютсия ва инкишофу инқирози дин аз нуқтаи назари таърихӣ машғул аст.

23

Ин методҳои илми диншиносиро бо моҳияташон мувофиқат кунонед

A)

Методи таҳлили казуалӣ.

1.

Ин методи тадқиқот бо исботу инкор сару кор дошта, принсипи асосии он, принсипи сабабият аст.

B)

Методи таҳлили таърихӣ.

2.

Ин метод ҳар як падидаро аз пайдоиш то инкишофу инқирозаш, вобаста ба замонаш дида менбарояд.

C)

Методи герменевтикӣ.

3.

Ин метод имкон медиҳад, ки тафсирҳои китобҳои муқаддас, матни асарҳои пешиниён, чӣ хеле, ки муаллифаш мефаҳмид, ҳамон тавр тафсир карда шавад.

D)

Методи феноменологӣ.

4.

Ин метод аз он бармеояд, ки Дин пеш аз ҳама шуур ва эҳсос аст. Танҳо фаҳмишу баёни дурусти идеяҳо, оҳанги баёни онҳо ба фаҳмиши рўҳияи дину эҳсосоти динӣ оварда метавонад.







5.

Ин метод имконият медиҳад, ки ҳар як падида ё ки ҳодиса дар муқоиса бо дигараш фаҳмида шавад

24

Ин ақидаҳои файласуфони тоҷикро бо муаллифашон мувофиқат кунонед?

A)

Ин файласуфи озодандеши тоҷик ба ҳар гуна хурофот зид баромада, ба танқиди шадиди дин пардохтааст. Ў Худоро инкор накунад ҳам яке аз 5 чавҳар медонад. Аз ҳеҷ офарида шудани оламро инкор мекунад.

1.

Закариёи Розӣ.

B)

Ин файласуфи бузурги тоҷик, озодандеш буда, Худою табиатро ҳамзамон медонад. Принсипи сабабиятро пеш оварда, мегўяд, ки худо оламро на ба хоҳиши худ, балки ба амри зарурат офаридааст.

2.

Ибни Сино.

C)

Ин мутафаккири тоҷик файласуфи дин буда, вазифаи фалсафааш ҳимояи ислом аз дигар динҳо ва куфру бидъат мебошад. Барои хизматҳояш дар назди дин ў ба лақаби Ҳуҷҷат – ул – ислом мушарраф шудааст.

3.

Абўҳомиди Ғаззолӣ.

D)

Ин файласуфи Шарқ дар асараш «Рада Фалосифа Ар - Розӣ» фалсафаи Розиро аз нуқтаи назари машшоия ва дини ислом танқид намудааст. Ў соҳиби унвони фахрии «муаллими сонӣ» буд.

4.

Абунасри Форобӣ.







5.

Абўсаиди Абулхайр.

25

Ин афоризмҳо ва ақидаҳоро бо муалифашон

мувофиқат кунонед

A)

«Дин афюни халқ аст». «Агар Худо набошад ҳам, онро фикр карда баровардан лозим буд».

1.

Волтйер.

B)

«Хурофот фиреб бошад ҳам, ба оммаи халқ зарур аст».

2.

Б. Спиноза.

C)

«Эътиқод ин ғояи зинда аст, он бо таасурот зич алоқаманд аст. Асоси дин хирад аст ва он аз худи табиати одам бармеояд».

3.

Д. Юм.

D)

«Танҳо як Худо ва як дин вуҷуд дорад, вале оину мазҳабҳою шаклҳои эътиқод бисёранд. Аз ин рў ҷоиз аст, ки тарзи эътиқоди яҳудия, насрония, ислом бигўем, на ин, ки дини яҳудия, насронӣ ва ислом».

4.

И. Кант.







5

Ситсерон

26

Ин шаклҳои динҳои ибтидоиро бо моҳияташон мувофиқат кунонед

A)

Тотемизм.

1.

Ҳайвонпарастӣ. Эътиқод бар он, ки дар ибтидо ин ё он ҳайвон аҷдоди инсон будааст.

B)

Фетишизм.

2.

Ашёпарастӣ. Эътиқод бахусусияти фавқуттабиӣ ё сеҳрнок доштани ашё, чизҳои моддиро ифода мекунад. Тўмор.

C)

Анимизм.

3.

Рўҳпарастӣ. Эътиқод бар он, ки тамоми мавҷудот, дорои ҷон ё рўҳ ҳастанд, ки даруни онҳо махфӣ ва ноаён вуҷуд дорад. Боварӣ ба он, ки ҳар як инсон дорои руҳ аст ва он намиранда абадӣ мебошад.

D)

Табу.

4.

Манъ аст. Ҳаром эълон карда шудани чизе, хўроке ё ягон мавҷудоти дигар.








написать администратору сайта