Пдф. фарҳаншгшиносӣ_ва_диншиносӣ_к-1__Почоҷонова_М.С. Донишгои давлатии УУ, бизнес ва сиёсати тоикистон кафедраи таърих ва диншинос Саволномаи тестии имтихони ниоии нимсолаи якуми соли хониши 20202021 аз фанни фараншгшинос ва диншинос барои амаи ихтисосои донишго Хуанд 2021 Дар Шрои илм методии факултети сиёсатшинос ва муносибатои
Скачать 173.88 Kb.
|
121 | Кадом илмҳо то асри XIX ба омўзиши дин ва таъсири он ба ҳаёт ва маданияти ҷомеа машғул буданд? |
A) | Илмҳои фалсафӣ. |
B) | Илми таърих. |
C) | Лингвистика. |
D) | Илмҳои табиатшиносӣ. |
122 | Кадом илм динҳо ва таъсири онҳоро ба ҳамдигар ва умуман ба маданияти ҷаҳонӣ меомўзад? |
A) | Диншиносӣ |
B) | Теология. |
C) | Феноменология. |
D) | Казуастика |
123 | Бо кўмаки кадом илм, фанни диншиносӣ назария ва мафҳумҳои илмии худро кор карда мебарояд? |
A) | Бо кўмаки фалсафа. |
B) | Бо кўмаки лингвистика. |
C) | Бо ёрии мантиқ. |
D) | Бо ёрии илми таърих. |
124 | Аввалин асарҳо оиди дин, таърихи он ва таносуби дину фалсафа аз тарафи кӣ иншо карда шудааст? |
A) | Аз тарафи Абўҳомид Муҳаммад Ал – Ғаззолӣ дар асри XI. |
B) | Аз тарафи Дэвид Юм дар асри XVII. |
C) | Аз тарафи Карл Маркс дар асри XIX. |
D) | Аз тарафи Владимир Соловёв дар асри ХХ. |
125 | Арабҳои мусулмон даврони тоисломии таърихи худро чӣ меноманд? |
A) | Ҷоҳилия. |
B) | Бутпарастӣ. |
C) | Тоисломӣ. |
D) | Ваҳшоният. |
126 | Каъба пеш аз ислом аз ҷиҳати моҳият чӣ буд? |
A) | Ибодатгоҳи асосии бутпарастон. Дар он қабилаҳои араб бутҳои худро нигоҳ медоштанд ва соле як бор ҳаҷ мекарданд. |
B) | Маркази савдои қабилаҳои араб ё худ бозор. |
C) | Маркази сиёсии қабилаҳои араб, дар он ҷо қабилаҳои араб ҷамъ омада, масъалаҳои муносибати байниҳамдигариро ҳал мекарданд. |
D) | Бутхона ва ибодатгоҳи қабилаи Қурайшиён. |
127 | Ҳанифҳо кӣ буданд? |
A) | Тарафдорони дини тавҳидӣ, ба худои ягона «Раҳмон» саҷда мекарданд. |
B) | Коҳинони асоии бутпарастон. |
C) | Яке аз қабилаҳои дар Макка сукунат доштаи араб. |
D) | Мубаллиғони дини яҳудия дар Арабистон. |
128 | Кадом илми фалсафӣ масъалаҳои онтологӣ, гносеологӣ, ва арзишии динро меомўзад? |
A) | Фалсафаи дин. |
B) | Фалсафаи динӣ ва психологӣ. |
C) | Феноменология. |
D) | Психологияи динӣ |
129 | Ин илм динро чун падидаи ҷамъиятӣ омўхта, қонуниятҳои ҷамъиятии пайдоиш фаъолият ва эволютсияи онро тадқиқ мекунад. Ин илм чӣ ном дорад? |
A) | Социологияи дин. |
B) | Психологияи дин. |
C) | Фалсафаи дин. |
D) | Фалсафаи Шарқ |
130 | Ин илм қонуниятҳои психологии пайдоиш, фаъолият ва инкишофи динро омўхта, ба дин аз нуқтаи назари равоншиносӣ баҳо медиҳад. Ин илм чӣ ном дорад? |
A) | Психологияи дин. |
B) | Психологияи умумӣ. |
C) | Психологияи иҷтимоӣ. |
D) | Психологияи падидаҳои ҷамъиятӣ |
131 | Ин халифаи рошидин ба муқобили онҳое, ки баъд аз вафоти Муҳаммад иддаои паёмбарӣ кардаанд ва бо он қабилаҳое, ки аз ислом рўй гардониданд ҷангида, онҳоро аз нав таслим намуд ва доманаи исломро густариш дод. Сухан оиди кӣ меравад? |
A) | Халифаи рошидин Абўбакр |
B) | Халифаи рошидин Умар. |
C) | Халифаи рошидин Усмон. |
D) | Халифаи рошидин Ҳайдар. |
132 | Арабҳо шахсони ғайриарабро, ки исломро қабул карда буданд чӣ меномиданд? |
A) | Мавло. |
B) | Эшон. |
C) | Махдум. |
D) | Тақсир. |
133 | Бо ин истилоҳ дар диншиносӣ ва умуман дар фалсафа таълимоте ифода карда мешавад, ки мувофиқи он Худованд оламро аз ҳеҷ офаридааст. Ин истилоҳ дар илм чӣ ном дорад? |
A) | Креатсионизм. |
B) | Реактсионизм. |
C) | Пертсонализм. |
D) | Казуализм. |
134 | Унвони «Ҳуҷҷат-ул-ислом» ба кӣ мансуб буд? |
A) | Муҳаммад Ғаззолӣ |
B) | Ибни Сино |
C) | Закариёи Розӣ |
D) | Абўбакри Розӣ |
135 | Дар давраи кадом халифаи рошидин Қуръон китобат шуд? |
A) | Дар давраи халифа Усмон. |
B) | Дар давраи халифа Абўбакр. |
C) | Дар давраи халифа Умар. |
D) | Дар давраи халифа Ҳайдар. |
136 | Маҷмўаи ҳукмҳо, қоидаву қонун, муқаррароте, ки дар асоси гуфтор, рафтору кирдор ва тарзи зиндагии пайғамбари ислом ба вуҷуд омадааст, мухтасар чӣ номида мешавад? |
A) | Суннат. |
B) | Тафсир. |
C) | Фиқҳ. |
D) | Шариат. |
137 | Фиқҳ чист? |
A) | Фиқҳ аз забони арабӣ фаҳмиш, дониши пурраи динию ҳуқуқӣ тарҷума мешавад. |
B) | Фиқҳ аз забони арабӣ чун дониши ахлоқӣ тарҷума мешавад. |
C) | Фиқҳ китобест, ки чун дастурамали қозиён шинохта мешавад. |
D) | Фиқҳ илми ҳуқуқиест, ки дар мадраса омўхта мешавад. |
138 | Истилоҳи динро аввалин маротиба кадом олим истифода кардааст? |
A) | Ситсерон |
B) | Лактансий |
C) | Арасту |
D) | Фафлотун |
139 | Файласуфон, ҳангоми таҳлили дин, чун шуури ҷамъиятӣ, ба кадом ҷиҳатҳои он аҳамият медоданд? |
A) | Файласуфон ба масъалаҳои пайдоиш ва эволютсияи дин ва таъсири он ба инсону ҷомеа, аҳамияти махсус медоданд |
B) | Файласуфон ба пайдоиши дин чун ба идеологияи давлатӣ аҳамияти махсус медоданд. |
C) | Файласуфон асосан сабаби пайдоиши дин ва таносуби дину илмро дида мебаромаданд. |
D) | Файласуфон ба масъалаи таносуби хурофоти динӣ ва озодандеширо ба маркази диққати худ монда буданд. |
140 | Ба ақидаи теологҳо (фақеҳон) моҳияти дин ва вазифаи асосии он дар чист? |
A) | Эътиқод ба офариниши олам аз тарафи қувваи фавқуттабиа, моҳияти дин, талқини зарурати парастиши Офаридагор вазифаи дин аст. |
B) | Тарсондани одамон аз азоби дўзах ва нигоҳ доштани онҳо аз ҷинояту беадолатӣ моҳият ва вазифаи динро ташкил медиҳад. |
C) | Бедор кардани муҳаббат ба Офаридагор, моҳияти дин, талқини некию ҳаёти ондунёи вазифаи дин аст. |
D) | Зери итоати давлат нигоҳ доштани мардум ва кор карда баромадани идеологияи ҷамъият моҳият ва вазифаи дин аст. |
141 | Озодандешӣ чист? |
A) | Динро, фиреби коҳинону рўҳониён ҳисобидан ё ақидаҳои ба дини расмӣ мухолифро ба миён гузоштан озодандешӣ аст |
B) | Ба эътибор нагирифтани эътиқоди мардум таҳқири он озодандешӣ аст. |
C) | Динро ба манфиати худ истифода бурдан, одамонро фиреб додан озодандеши аст. |
D) | Мухолиф будан ба давлат ва идеологияи он, кўшиши сарнагун кардани давлат озодандешӣ аст. |
142 | Закариёи Розӣ дар асарҳояш мавҷудоти Худоро инкор намекунад, балки Ўро яке аз панҷ ҷавҳари олам медонад. Китобҳои илмиро аз китобҳои динӣ боло мегузорад. Ин ақидаи ў шаҳодат медиҳанд, ки: |
A) | Ў озодандеш аст. |
B) | Ў таҳаммулгаро мебошад. |
C) | Ў хурофотпараст мебошад. |
D) | Ў умуман бедин аст. |
143 | Ибни Сино дар асарҳояш қадимӣ, ҳамзамони худо будани олам ва ба амри зарурат офарида шудани онро талқин мекард. Ин зидди ақидаҳои дини ислом аст. Ин ақидаи ў шаҳодат медиҳанд, кӣ ў: |
A) | Ў озодандеш аст. |
B) | Ў таҳаммулгаро мебошад. |
C) | Ў хурофотпараст мебошад. |
D) | Ў умуман бедин аст. |
144 | Фалсафаи ин мутафаккир услуби исботи ақоиди дин, ахлоқ дар ҷомеаи исломӣ, фалсафаи илоҳиётро дар бар мегирад. Ў намояндаи фалсафаи Калом аст. Ин шахс кист? |
A) | Ғаззолӣ. |
B) | Ибни Сино. |
C) | Форобӣ. |
D) | Закарриёи Розӣ. |
145 | Мақсади фалсафаи ў ҳимояи дини ислом аз бидъатҳо ва аз динҳои дигар аст. Ў аввалин файласуфест, ки тасаввуфро бо ислом оштӣ додааст. Барои хизматҳояш дар назди дин унвони Ҳуҷҷат- ул – исломро соҳиб шудааст. Ин файласуф кист? |
A) | Ғаззолӣ. |
B) | Ибни Сино. |
C) | Форобӣ. |
D) | Закарриёи Розӣ. |
146 | Халифа Алӣ ибни Абўтолиб аз тарафи кӣ кушта шуд? |
A) | Аз тарафиХавориҷӣ Ибни Мулҷам. |
B) | Аз тарафи қотилони зархариди Муовия ибни Суфён. |
C) | Аз тарафи яҳудиён. |
D) | Аз тарафи ғуломи Муовия. |