Главная страница

пмихправо. Комп'ютерна_залежн_ст_. Компютерна залежність Цей світ чудовий, але не забути б мені повернутися


Скачать 0.51 Mb.
НазваниеКомпютерна залежність Цей світ чудовий, але не забути б мені повернутися
Анкорпмихправо
Дата07.02.2021
Размер0.51 Mb.
Формат файлаdoc
Имя файлаКомп'ютерна_залежн_ст_.doc
ТипДокументы
#174456
страница4 из 4
1   2   3   4

6.1. Американська система рейтингів Entertainment Software Rating Board (ESRB)

EntertainmentSoftwareRatingBoard (ESRB) - недержавна організація, основний напрям діяльності - прийняття та визначення рейтингів для комп'ютерних і відеоігор та іншого розважального програмового забезпечення в США і Канаді. ЕSRВ була створена в 1994 році асоціацією Іnteractive Digital Software Association (сучасна назва — «Еntertainment Software Assocsation»). До початку 2003 року рейтинги ESRB більш ніж 8000 продуктів від 350 отримали виробників.

Рейтинг ігор ESRB засновано на їх змісті аналогічно рейтинговим системам кінофільмів. Знак рейтингу надрукована на упаковці, міститься у рекламі і вказано на сайті гри. Складається з двох частин: знаку рейтингу і короткого опису змісту. Знак розташовано в нижньому лівому або правому кутку на лицьовій частині упаковці і визначає відповідну вікову аудиторію для гри. Опис змісту розташовано на зворотній частині коробки, зазвичай в нижньому лівому або правому кутку і перераховує деякі елементи змісту гри.

На логотипах рейтингів ESRB використовують початкові букви назви вікової категорії, для якої дана гра рекомендована. Спочатку літери мали білий колір з чорним контуром, однак з 1999 року їх зробили чорними для розбірливості.

На сьогодні ми маємо наступні рейтинги ESRB




«ЕС» («Early childhood») — «Для дітей молодшого віку»: гра підходить для дітей від 3 років і доросліше. Не містить матеріалу, який батьки можуть вважати невідповідним для дитячої аудиторії. Продукти, які отримали даний рейтинг, спочатку розроблявся для дітей і зазвичай представляє розвивальні ігри. Деякі ускладнені розвивальні ігри можуть мати рейтинг «Е».



«Е» («Еveryone») — «Для всіх»: - Зміст гри підходить для вікової категорії від 6 років; також вони можуть бути до вподоби дорослим. Ігри з цим рейтингом можуть містити мінімальне насилля, в основному «мультиплікаційного» характеру. Першою грою, яка отримала даний рейтинг, стала Тhe Simpsons Cartoon Studio, в 1996 році.



«Е10+» («Everyone 10 and older») — «Для всіх старше 10 років»: вікова категорія - від 10 років. Проекти з даним рейтингом можуть містити насилля «мультиплікаційного» характеру, або дещо відверті сцени. Рейтинг було прийнято ESRB березня 2005 року. Першою грою, яка отримала даний рейтинг, стала Donkey Kong: Jungle Beat.



«Т» («Тееп») — «Підліткам 13—19 років»: Гра

підходить для підлітків доросліше 13 років. Проекти з даної категорії можуть містити насилля, непристойні сцени, брутальний гумор, частково відвертий сексуальний зміст, кров або нечасте використання ненормативної лексики.



«М» («Маіиге») — «Від 17 років»: матеріали гри не підходять для вікової категорії молодше 17 років. Проекти з даним рейтингом можуть містити досить жорстоке насилля велику кількість крові з розчленінням, непристойні сексуальні сцени або грубу ненормативну лексику, яка небажана для молодшої аудиторії. Деякі торгові мережі не продають ігри с таким рейтингом неповнолітнім без згоди батьків.



«АО» («АйиИк Опіу 18+») - «Тільки для дорослих»: Зміст гри лиже для дорослих. Продукти даної категорії можуть містити довготривалі сцени жорстокого насилля і/або дуже відвертий сексуальний зміст, а також сцени з оголенням. В 2006 році даний рейтинг отримали 22 продукти, більшість яких розрахована на ПК. Рейтинг «Тільки для дорослих» викликає безліч дискусій, через те, що обмежує продаж даних ігор.



«КР» ( «Ка1іп§ Реп(ііп§»») — «Рейтинг очікується»: Продукт було відправлено в Е5ЯВ і очікується присвоєння рейтингу. Даний логотип використовується лише на рекламних презентаціях і в демо-версіях ігор для офіційного релізу.



«К-А» («Кі(1$ <о Айи1І8»)— «Для детей и взросльїх»: - зміст гри підходить для вікової аудиторії від 6 років. Такі ігри підходять для всіх вікових категорій. Вони можуть містити мінімальне насилля або дещо брутальну мову. Цей рейтинг на сьогодні замінено на «Е» і з 1 січня 1998 року може зустрічатись лише в іграх, які видавались раніше.


Друга складова рейтингової системи ESRB передбачає лише не кілька слів, в яких перераховуються можливі негативні теми, які показано або згадаються у грі.

  • «Alcohol Reference» — Наявність алкогольних напоїв.

  • «Аnsmated Blood» — Безкольорова або нереалістична кров.

  • «Вlооd» — Наявність крові.

  • «Вlооd and Gore» — Кров і розчленіння.

  • «Сагtoon Vіоlеnсе» — Присутнє нереалістичне насилля, подібне до мультиплікаційного. Також дана фраза може свідчити про те, що насилля в даній грі не приносить шкоди персонажам.

  • «Соmіс Мisсhief» — Наявність грубих жартів.

  • «Сгиdе Ниmог» — діалоги у грі побудовані з використанням брутальних жартів.

  • «Drug Reference» — У грі є або згадуються наркотичні речовини.

  • «Еdиtаіnmеnt» — Розвивальна гра. Продукт сприяє розвитку у гравця відповідних навичок під час гри.

  • «Fantasу Vіоlеnсе» — Нанесення шкоди фантастичним тваринам (монстрам), які не асоціюються з людиною.

  • «Іпfогmаtіоnаl» — Гра містить інформацію, факти, матеріали і інструкції, які можуть біти використані як довідникова інформація.

  • «Іntеnsе Vіоlеnсе» — Реалістичне насилля. У грі можлива наявність крові, розчленіння, зброя, людські травми і смерть.

  • «Lаngиаgе» — Незначна або помірна ненормативна лексика.

  • «Lуrісs» — Помірна ненормативна лексика, нагадування про сексуальні стосунки, насилля, алкоголь або наркотики в текстах або музиці.

  • «Маtиге Ниmог» — Діалоги у грі містять «дорослий» гумор, включаючи тему сексуальних стосунків.

  • «Мild Lугісs» — Незначна ненормативна лексика, нагадування про сексуальні стосунки, насилля, алкоголь або наркотики в текстах або музиці.

  • «Мild Vіоlеnсе» — Гра містить сцени, де персонажі можуть приймати участь в агресивних конфліктах.

  • «Nиdіtу» — наявність повного оголення у грі.

  • «Рагtіаl Nиdіtу» — Короткі або невідверті сцени оголення.

  • «Rеаl Gаmbling» — Наявність азартних ігор, зі ставками або парі на реальні гроші. Таким іграм присвоюють рейтинг «Лише для дорослих».

  • «Seхиаl Тhеmеs» — Помірно відверті сексуальні сцени. Може біти присутнє часткове оголення.

  • «Sехиаl Vіоlеnсе» — гра містить сцени ґвалтування або інші акти сексуального насилля.

  • «Simиlаted Gambling» — наявність азартних ігор без ставок реальними грошами.

  • «Sоmе Аdиlt Аssistаnсе Мау Ве Needed» — проект розраховано на малечу, для його засвоєння може знадобитись допомога дорослих. Використовується для ігор з рейтингом «Для дітей молодшого віку».

  • «Strong Lаngиаgе» — Дуже брутальна і часта ненормативна лексика.

  • «Strong Lyrics» — Груба і часта ненормативна лексика, часте нагадування сексу, насилля, алкоголю або наркотиків в текстах і музиці.

  • «Strong Sexual Content» — відвертий сексуальний зміст, можливо, включаючи оголення.

  • «Suggestive Themes» Сцени або матеріали які можуть вражати або дратувати.

  • «Тоbассо Referenсе» — Наявність тютюнової продукції.

  • «Use of Drugs» — Споживання наркотиків.

  • «Use of Alcohol» — Споживання алкогольних напоїв.

  • «Use of Тоbассо» — Споживання тютюнової продукції.

  • «Vіоlеnсе» — Наявність сцен, які містять агресивні конфлікти.


6.2. Оn-linе-рейтинг

В оn-linе - іграх, зміст яких може модифікуватись користувачами (діалоги, карти, моделі персонажів), використовується зауваження «Game Experience May Change During Online Play», яке попереджає покупців про те, що контент у грі не проходив рецензування ESRB:

  • «Аnіmаtеd Вlооd аnd Gore» — нереалістична кров та\або розчленіння

  • «Аnіmаtеd Vіоlеnсе» — намальовані або нереалістичні сцени агресії, в яких можуть приймати участь всі персонажі.

  • «Gambling», «Gaming» — Наявність азартних ігор.

  • «Mature Sexual Themes» — Відверті матеріали, можливо з частковим оголенням.

  • «Mild Аnіmаted Vіоlеnсе» — М'яке, нереалістично зображене насилля.

  • «Міld Realistic Vіоlеnсе» — М'яке, реалістично зображене насилля.

  • «Reading Skills, Fine Motor Skills, Higher-Level Thinking Skills» — Такі фрази мажуть зустрітись лише на продуктах з рейтингом «Early Childhood» і вказують на те, що в проекті використовуються такі навички дитини, як читання, реакція, вміння логічно мислити і т.д.

  • «Realistic Blood» — Дуже реалістично деталізована кров.

  • «Realistic Blood and Gore» — Дуже реалістично деталізована кров і розчленіння.

  • «Realistic Violence» — У грі реалістично зображено насилля.


6.3. Європейська система рейтингів Раn Еигореаn Gаmе Іnformаtіоn (РЕGІ)
Раn Еигореаn Gаmе Іnformаtіоn (РЕGІ) — європейська рейтингова система комп'ютерних і відеоігор та іншого програмового забезпечення. Дана система була розроблена Європейською федерацією інтерактивного забезпечення і почала роботу у квітні 2003 року. Система РЕGІ підтримується Єврокомісією, але не керується Євросоюзом.

Система використовується майже в 30 європейських країнах, хоча вона не визначає обмежень на продаж. Рейтинги ігор РЕGІ засновано на їх змісті аналогічно рейтинговим системам кінофільмів.

Рейтинг РЕGІ складається я з двох частин - оцінки вікових обмежень для продуктів, а також від одного до семи характеристик, які містять попереджуючу інформацію. Вікова категорія і короткий опис є на коробці у вигляді логотипу.



Ігри, які підходять дітям у віці 3 років і більше






Ігри, які підходять дітям у віці 7 років і більше



Ігри, які підходять дітям у віці 12 років і більше



Ігри, які підходять підліткам у віці 16 років і більше






Ігри, які підходять дорослим у віці 18 років і більше


У РЕGІ використовують сім коротких характеристик змісту:





Bad Language - Ненормативна лексика

Гра містить грубі і непристойні висловлювання/

Серія grand Theft Auto, The Warriors и Killer 7



Discrimination – Дискримінація

Наявність сцен і матеріалів, які дискримінують деякі соціальні групи.

Original War, Нitman: ВlооdМопеу



Drugs – Наркотики

У грі є наркотичні речовини або є пропаганді їх вживання. |

Deus Ex: Invisible War, The Warriors, NARC.



Fear - Страх:

Матеріали гри можуть лякати маленьких дітей.

Cоndетпеd: СrітіпаlOrіgіns, Resident Evil, Silent Hill



Gambling - Азартні ігри

У грі є можливість грати в азартні ігри, робити ставки на реальні гроші.

42 All-Time Classics, God Hand, Street Hoops



Sexual Content - Непристойності

У грі є оголення та\або зустрічають сцени сексуального характеру.

Singles: FlirtUpYourLife, Leisure Suit Larry, Playboy: ТhеМаnsion, GоdоfWar.



Violence – Насилля

Гра насичена сценами насилля і жорстокості.

Серія Grand Theft Auto,Dоот 3, Rеsіstапсе: Fаllof Мап, Мах Payne, Моrtаl Котbаt, Теккеп, God of War, Gears of War/


Висновки

З кожним роком зацікавленість у створенні новітніх інформаційних технологій стає дедалі більшою. Людина в своїй діяльності намагається використати можливості комп'ютерної техніки максимально. Це в свою чергу може викликати залежність у користувачів. Та комп'ютер сам по собі не є джерелом формування комп'ютерної залежності. Це лише машина. Формування і розвиток комп'ютерної залежності обумовлено виключно психологічним станом адакса.

Як правило, залежними від комп'ютерних ігор і Інтернету стають підлітки, які мають конфлікти у родині або школі. Ці діти не мають жодних серйозних захоплень, дещо інфантильні. Вони намагаються знайти себе у віртуальному світі, самоствердитись у нереальному світі, таким чином розв'язуючи особистісні проблеми.

Попередити формування комп'ютерної залежності набагато простіше, ніж подолати її. Головним у цьому повинно стати профілактична діяльність, яка має велике значення для розв'язання цієї глобальної проблеми.
Короткий словник термінів

Адикт - людина яка потрапляє у залежність від хімічних або нехімічних чинників і прагне до постійного повторення відчуттів, які були ними викликані.

Аднктивна поведінка (від англ.. addiction -схильність, згубна звичка) характеризується прагненням уникнення реальності шляхом штучної зміни свого психологічного стану хімічним або не хімічним способом.

Адикіція - повторна спроба психоактиної речовини або речовин до такого стану, що споживач періодично і хронічно відчуває стан інтоксикації, постійний потяг приймати вибрану речовину і значні складнощі у тому, щоб самостійно відмовитись від цього.

Віртуал - 1) узагальнена назва для віртуальних подій, реальності, сукупності віртуальної реальності, фрагменту віртуальної реальності в протиставленні особи; 2) видова назва для гратуала і ингратуала, коли людина сприймає і переживає світ як реальний, протиставляючи його дійсно існуючому.

Віртуальний образ - психічний образ, який відбиває процеси психіки і керує ними; людина, яка має віртуальний образ, вважає, що він дійсно існує.

Гратуал - відчуття перебування в віртуальній реальності більш високого рівня, чим у реальному світі.

Залежність - необхідність у повторюваних дозах наркотичних речовин, для того, щоб відчувати себе краще або не відчувати гірше.

Інгратуал - відчуття перебування в віртуальній реальності більш низького рівня ніж реальний світ.

Інтернет залежність - це нав'язливе або компульсивне бажання увійти в мережу, перебуваючи в off-line, і неможливість вийти з Інтернету, перебуваючи оn-line. Синонімами можуть виступати поняття Интернет-адикція, віртуальна адикція. кіберадикція, нетаголізм.
Література

  1. Днепров А.Г. Защита детей от компьютерных опасностей. - СПб.: Питер, 2008. - 192 с.

  2. Корнієнко І. Пачковський Ю. Насильство в молодіжному середовищі та основні причини, що його породжують. // Практична психологія та соціальна робота. - 2002. - №7.-С. 4-5.

  3. Л.Н. Юрьева, Т.Ю. Болбот. Компьютерная зависимость: формирование, диагностика, коррекция и профилактика: Монография. - Днепропетровск: Пороги, 2006,- 196 с.

  4. Максимовська Н.О. Дикун Н.В. Соціально-педагогічна профілактика комп'ютерної залежності серед підлітків // Соціальна робота в Україні. - 2009. - С.56-65.

  5. Психологический словар / Под ред. В.В. Давидова, А.В.Запорожца, Б.Ф. Ломова и др.; Науч.-исслед. ин-т общей и педагогической психологии Акад. пед. Наук. —М.: Педагогика, 1983. - 448 с.

  6. Терещук Н. Ігрова залежність у підлітковому віці як форма адитивної поведінки. // Практична психологія та соціальна робота. - 2009. - №1-3.

  7. Чайка Г. Компьютерные игры как современные сказки // Практична психологія та соціальна робота. - 2009. - №4. - С. 65-67.
1   2   3   4


написать администратору сайта