тренинг. Неке және отбасы (Тренинг ата аналармен)). Неке жне отбасы
Скачать 54.02 Kb.
|
Неке және отбасы Отбасы әр адамның өмірінде, қоғам мен мемлекетте ерекше маңызды орын алатыны бәрімізге мәлім. өйткені отбасы әр адам үшін махаббат пен қолдаудың сарқылмас бұлағы болып табылады. Мықты, әрі берік отбасы – кез – келген қоғамның дамуына, оның тұрақты болуына кепілдік береді. Отбасы әлеуметтік институты есебінде адам қоғамның қалыптасуымен бірге пайда болды. Отбасының дербестігі болғанымен, отбасылық қатынастар қоғам мен оның дамуымен тікелей байланысты. Отбасы – кіші әлеуметтік топ, ал оның мүшелері некемен немесе қаны бар туыстығымен, тұрмыстық ортақтығымен және өзара адамгершілік жауапкершілікпен байланысты. Отбасы – қоғамның бастапқы ұясы, қоғамның әлеуметтік құрлымының негізі болып табылады. Ер мен әйел – отбасының екі іргетасы, бұл іргетас үйленумен құрылады. Отбасында адамдар ұрпақ жалғастырады. Сонымен қатар қоғамның қартайған, еңбекке жарамсыз мүшелеріне қамқорлық та осында іске асырылады. Отбасы тұрмыстық қатынасты қалыптастырудың да алғашқы ұясының бірі. Қоғамның тұрақты болуына, дамуына отбасының тигізетін әсері зор. Өзінің табиғаты бойынша ол ортамыздағы түбегейлі мәселелерді шешуге көмектеседі. Отбасы тарихи өзгеріп отыратын әлеуметтік құбылыс, себебі формасы өндірістік қатынастарға тікелей тәуелді. Мәселен, некелік қатынастардың алғашқы тарихи формасы полигамия, ал өндіріс құрал-жабдықтарына жеке меншіктің пайда болуына байланысты ол моногамиялық отбасымен ауысады. Отбасы некеге қарағанда күрделі жүйе, себебі ол жұбайларға ғана емес, олардың балаларын, басқа туыстарын да біріктіреді. Отбасының негізін қалайтын неке – ол ерікті де тең болуы керек, күштеп немесе тәуелділіктің салдарынан некелестіруге болмайды. Отбасы әр түрлі жыныстар арасындағы жұбайлық қатынас болғандықтан, табиғи, адалдық – эстетикалық қатынасқа негізделі керек, жұбайлардың сүйіспеншіліктен қанағат алу материалдық есепке негізделуі тиіс. Отбасының қоғамдық құндылығы тек меншікке, мұрагерлік мүддеде негізделуі қажет, ол жеке адамдардыі рухани қалыптасуы, дамуына байланысты болуы қажет. Неке – қоғаммен санкцияланған, жыныстық қатынастардың әлеуметтік және тұлғалық қалыпты формасын айтады. Отбасының негізін некелік жұбайлар құрайды, сонымен бірге толық емес, юридикалық түрде рәсімденбеген отбасылар. Отбасы тұрақты жүйе. Олардың тұрақтылығынан беріктігі де әр кезде өзгеріп отырады. Оған әсер ететін құқық, дін, қоғамдық пікір, психологиялық факторлар, әсіресе экономикалық өмір бірлігі. Сондықтан да қоғам некелік – отбасылық қатынастардың нығайуына тікелей ынталы болып, соған қамқорлық жасайды. Отбасы жұбайлардың, ата-ананың қоғам алдындағы жауапкершілігі нәтижесінде дамып, нығая түсуі керек. Тұрақты махаббаттың негізі Абай: «Махаббатсыз – дүние бос, хайуанға оны қосыңдар. Махаббат өмір көркі» деген. Ол өзінен-өзі пайда болмайды, оның мыңдаған қыры мен сыры, өз мұңы, өз бақыты мен хош исі болады. Олай болса, некеге дейінгі қатынастың негізі – сүйіспеншілік, махаббат. Онсыз некеге тұратындардың бақытсыздыққа кездескен мысалын әр ұлт адамдарының өмірінен көптеп келтіруге болады. Тұрмыс құрмағандар – адамдық міндетін орындаудан қашқандар. Адам баласы адамгершілік қасиетінің борышы мен міндетін тек үйлену ғана орындай алады. Бальзак: «Ерлі-зайыптылар бастары қосылғанша бір-бірінің мінез-құлқын, әдеттерін біліп алмаса, некенің бақытты болуы мүмкін емес», — деген болатын. Некеге тұру ер мен әйелдің жауапкершілігін арттыратынжоғарыда айттық. Соған байланысты өмірге жаңа адам келеді. Қоғамның материалдық негізі – экономика, өндіріс, адамның іс-әрекеті арқылы дамиды. Ол үшін ұрпақ жалғасы үнемі дамып отыруы керек. Демек, некелесіп отбасын құру адамзат ұрпағын дамытудың бірден-бір негізі болып табылады. Отбасының өмір сүріп, дамуының ерекше жағдайлары да бар. Олар: әлеуметтік, таптық, ұлттық сипаты, өмір сүру ортасы материалдық жағдайы, отбасы мүшелерінің білім дәрежесін сақтайтын әдет-ғұрыптар, әрбір жаңа отбасының адамдық динамикалық негізі. Бұлар отбасы мүшелерінің, адамгершілігін, жауапкершілігін сезінуіне байланысты. Отбасының маңызы оның атқартын қызметі арқылы анықталады. Екінші сөзбен айтқанда, отбасының мазмұны мен қатынасы тікелей байланысты. Отбасының қызметі деген түсінік оның жүйесімен қатынасының жүйесін көрсетеді. Отбасы адамның бастапқы ұясы,қоғамдық-әлеуметтік негізігі компонеттерінің бірі бола отырып,көптеген әлеуметтік қызметтерді атқарады. Отбасының қызметі қоғамдық тарихи жауапкершілікке оның мүшелерінің жігерлілігі мен еңбек сүйгіштігінде тәуелділділігі мен қатар отбасының негізгі қызметтеріне тоқталайық. Отбасының бірінші міндеті-ұрпақ жалғастыру қызметі. Бұл барлық тарихи кезеңдерде қоғам үшін де,жеке адам үшін де маңызды қызмет болып келеді. Бірақ жұбайлардың балалы болу тілегі,қоғамының қай кезеңінде болмасын,оны қанағаттандыратын әлеуметтік жағдайларға сәйкес өзгеріп отырған,қазірде солай. Отбасылық міндеттері мен лидерлік қасиеттеріне байланысты отбасы үш негізгі типтерге бөлінеді: — дәстүрлі (патриархалды)отбасы; — дәстүрлі емес(эксплуататорлық)отбасы; — эгалитарлы(теңдіктері бірдей отбасы); Дәстүрлі отбасыларда бір баспанада кем дегенде үш ұрпақ тұруы тиіс. Бұл типтің мінездемесі: 1) әйелдің күйеуіне экономикалық тәуелділігі; 2) әйел мен еркектерінің міндеттерінің білуі; 3) еркектің отбасының басында тұруы. Дәстүрлі емес отбасыларда: 1) әйел мен еркектің қоғамдық еғбекке бірдей қатысуы; 2) үй шаруашылығын әйел атқарады. Эгалитарлы отбассының мінездемесі: 1) үй шаруашылығының бірдей бөлінуі; 2) туған мәселені отбасының барлық мүшелерімен келісуімен шешілуі; 3) отбасындағы қатынастардың эмоционалдылығы [1]. С.П.Дружинин «эгалитарлы отбасы»деген ұғымды –біздің «ешкім де басшы емес, би емес, ерлі-зайыптының екеуі де билікке теңдей қатысады» дейтін бүгінгі таңдағы отбасылардың түрі. Бірақ мұнда дау-дамай көп болады. Оны дау-жанжалды отбасы деу керек, дейді ол [2]. Отбасының негізгі функциялары: Репродуктивтік функция – балаларды өмірге әкелу. Әрине, бұл репродуктивтік функция тек отбасылық жағдайларда жүзеге асуы мүмкін. Қоғам масштабы мен репродуктивтік халықтыққа адам саны азаймас үшін жұбайлардың әрқайсысына екі баладан аз емес бала сәйкес келуі керек. Көптеген әйелдер мен еркектер некеге тұрғызса келмегендіктен әр отбасыға үш баладан болғаны дұрыс. Бірақ, бұл «қоғамдық қажеттіліктерді» тек кейбір отбасылар ғана орындайды. Экономикалық-шаруашылық функциясы отбасылық қатынастардың келесі аспектісі қамтиды: үй шарушылығын жүргізу, отбасы бюжеті, үй еңбегін бөлу. Тәрбиелік функциясы баланың тұлға ретінде қалыптасуына негіз болады. Отбасының рекреационды функциясы – отбасы мүшелерінде психологиялық комфортын және қауіпсіздік сезімін тудыру, отбасының демалысын ұйымдастыру. Мысалы, дәстүрлі (патриархалдық) отбасы – шаруашылық экономикалық қажеттіліктен туындаған. Отбасының қызметі ерлі-зайыптылардың неше баламыз болуы керек деген ерік бостандығына тікелей байланысты емес, оның санына шек қоюлуын таңқалу болмайды. 1936 жылы Кеңес Одағында аборт жасауға тыйым салынды. Яғни, ерлі-зайыптылардың неше балалы болуымыз керек деген бостандығына тыйым салынды. Дегенмен, солай болғанда да, қоғам отбасының өмірге қанша жаңа адам әкелу қызметіне әсер етпейді деуге болмайды. Қоғам әртүрлі әлеуметтік саясатты басшылыққа ала отырып, яғни өмірге адам әкелудің экономикалық, саяси, әлеуметтік жағдайларын жасай отырып, ерлі-зайыптылардың өз тілегінен көп немесе аз баласы болуына итермелейді. Мысалы, Қытайда отбасында бір бала ғана болуы саясатты жүргізілді. Бұл тарихи факт. Мұның зиянды жағы – отбасында бір баланың болуы ұрпақ жалғасуына, халықтың өсуіне кері әсерін тигізеді. Соның нәтижесінде туу азайады да, елдің еңбек ресурстарының негізі болатын жұмысқа қабілетті адамдар азайып кетеді. Бірақ халқының саны бір милиардтан асқан Қытайда шектеулі жер аумағына шамадан артық адам санын орналастыру мүмкіндігінің жоқтығы бала табу мөлшеріне шек қоюға мәжбүр етті. Қазір біздің республикамыздағы әртүрлі саяси-экономикалық жағдайларға байланысты орыстар және басқа да ұлттардың өкілдері көшіп жатыр, ал олар өндірістің шешуші салдарында қызмет атқаратын. Сондықтан да жаңа ұрпақтың көбеюуі, яғни бала тууға ынталандыру көлемді әлеуметтік, саяси-экономикалық проблемаларға айналды. Сондықтан да қоғамның болашағын ойлап отырып, бала тууды ынталандыру, балалы аналардың материалдық жағдайын қазіргіден жақсарту жағын ойластыру керек. Балалар бақшасын жабуды доғарып, қайта оларды көбейту, жағдайын жақсарту болашаққа бүгін жасаған қамқорлық болуы тиіс. Олай болса, ұрпақ жалғастыру әлеуметтік қана емес, саяси-экономикалық та проблема болып табылады. Отбасының екінші маңызды қызметі – материалдық-экономикалық және тұрмыстық-шаруашылық мәселелері. Отбасының бұл қызметі қазіргі уақытта бірінші орынғ көтерілді, себебі халықтың әлеуметтік жағдайы төмендеп кетті. Ана ерінің – күйеуінің, туысқандарының көмегінсіз өмір сүре алмайтын дәрежеге түсті. Сонымен отбасы мүшелерінің экономикалық тәуелділігі артты, әсіресе көп балалы отбасында. Отбасы мүшелерінің шаруашылық-тұрмыстық қызметтерін ерлі-зайыптылар атқаруы қажет. Қазақта «Үйлену – оңай, үй болу – қиын», «Бас екеу болмай, мал екеу болмайды» деген мақал сөздер бар. Оның мәнісі отбасылық өндірісті қйымдастыру керек, отбасылық меншікті, үй шаруашылығын жүргізу қажет деген сөз. Табыс табу, отбасы экономикалық-материалдық жағынан қамтамасыз ету ерлі-зайыптылардың ортақ парызы, отбасының беріктігі де осыған байланысты. Бұрынғы кезде әйел үйде ұй шаруасын жүргізді, бала тууды, оны тамақтандырып, тәрбиеледі, ал ері шаруашылық жұмысын жүргізді, отбасының экономикалық дербестігіне жағдай жасады. Қазір жағдай өзгерді. Әйелдер ерлермен бірдей жұмыс істейді. Сондықтан шаруашылықтық-тұрмыстық қызметті бірігіп жүргізуі өмір талабына айналды. Отбасында тұрмыстық мәселелерді шешумен қатар әдет-ғұрыптарды сақтау іске асырылады. Отбасы мүшелерінің, туған-туысқанның туған күні, оқуға бару, оқу бітіру, т.б.мерекелі күндер өткізіледі, оларды да ортақтасып өткізу қажет. Отбасының шаруашылық қызметін ерлі-зайыптылардың өзара бөлісуі әртүрлі. Әйелдер тамақ істеу, қонақ қабылдау, кір жуу, бала күту, т.б. жұмыстарға бос уақытының 70-80% жұмсаса, еркектер олардан 3-4 есе кем уақыт бөледі, ал балалар тіпті 10-15 есе кем істейді екен. Ал тұрмыстық қызмет атқару мекемелері отбасының тұрмыстық қызметінің отыздан бір бөлігін ғана атқарады екен. . Ғ.Мүсірепов атындағы жалпы орта мектебі Баяндама «Отбасы және неке» Дайындаған: Шұғайыпова Ш.Ө 2022-2023 оқу жылы Бақытты отбасы Менің отбасымда 5 адам бар. Олар - апам, ата-анам, ағам, әпкем және мен. Мен - үйдің кенжесімін. Ес білгелі кеш батысымен апамның жанына қаз-қатар тізіліп жата қалатынбыз. Мен үйдің кенжесі, апамның еркесі ретінде жып-жылы құшағына кіріп алып, үшеуіміз апамның әр сөзіне ұйып, ертегі тыңдайтынбыз. Апам адамгершілік, мейірбандық туралы өнегелі әңгімелерді де жиі айтатын. Ал ата-анам жылы-жұмсағын бізден аямай, таңнан кешке дейін еңбек ететін. Анам - мектепте мұғалім. Ал әкем - инженер. Екеуі де балаларын қажеттінің бәрімен қамтамасыз етіп, біздің ешкімнен кем болмасымыз үшін жанталасып еңбектенеді. Ал кешке жұмыстан келгенде үстел басында емен-жарқын отырып тамақтанамыз. Әкеміз күніміздің қалай өткенін сұрайтын. Мұнан соң анаммен бірге кітап оқимыз. Әкем дойбы ойнатып, домбырада ойнауды үйрететін. Кейде үшеуіміз концерттік бағдарлама жасап, мереке, туған күндерде концерт қойып беретінбіз. Апам, ата-анам шаттанып, бәріміз де мәз-мейрам болып қаламыз. Біздің бақытты отбасымыздың әр күні осылай өтеді. Тақырыбы: Мектеп,ата-ана,оқушы арасындағы байланыс” АТА-АНАЛАРМЕН ТРЕНИНГ-САБАҚ Мақсаты: Қазіргі кездегі баланың дамуына, жеке тұлға болып қалыптасуына ата-ана тәрбиесінің әдіс-тәсілдерін жетілдіре отырып, қарым-қатынас орнату. Міндеттері: Ата-аналардың мектеппен, мұғаліммен тығыз байланысын арттыру, балаларын білімге, мейірімділікке, ұстамдылыққа тәрбиелеудің жолдарын көрсету. Бала тәрбиелеу саласының аз да болса жоғарылауына ықпал ету. Қажетті құрал-жабдықтар: Үлестірме қағаздар, А4 формат, қалам, доп, ватман, маркерлер және т.б. Әдістері: пікір алмасу, сұрақ-жауап, тест, психологиялық жаттығулар. ТРЕНИНГ БАҒДАРЛАМАСЫ: «Танысу» жаттығуы; Топқа бөлу; Ой жинақтау; Ситуациялық сұрақтар; «Үй, жол, жылан, бокал, шалбар және орамал» диагностикасы; «Ашық айтсам…» жаттығуы; Рефлексия; қорытынды. ТРЕНИНГ БАРЫСЫ: Психолог сөзі: Сәлеметсіздер ме, құрметті ата-аналар! Бігінгі біздің «Бала тәрбиесіндегі ата-ана» атты тренинг-сабағымызға хош келдіңіздер! Ата-ананың тілегі – баласының жақсы адам болуы, еңбексүйгіштігі, оқу мен еңбектегі табыстары. Баланы жастан бақпасаң, Жамандықтан қақпасаң, Қадірден жұрдай қасқа боп, Кешкенің өмір босқа тек. – дегендей, баланың ыстық суығына күймейтін, жақсылығына сүйінбейтін ата-ана жоқ шығар. Бүгінгі ұл ертеңгі әке, ол әкеге қарап өседі. Бүгінгі қыз ертеңгі ана, ол шешеге қарап өсіп, бой түзейді. Балаға білім, тәрбие беруде басты тұлға ұстаз болса оны жалғастырушы, демеуші – ата-ана. «Танысу» жаттығуы: Ата-аналар шеңбер бойымен тұрып, әрқайсысы өзінің есіміне сын есім қосып және өз бойындағы 1 қасиет кезекпен айтып шығады. Талқылау: Қандай әсер алдыңыздар? Не қиындық келтірді. Топқа бөлу: Ата-аналар сол тұрған күйлерінде түрлі-түсті гүлдерді таңдайды. Түстер бойынша топ құрып, үстелдерге жайғасып отырады. Ой жинақтау: Үш топқа тақырып беріледі. Ата-аналар сол бойынша өз ойларын ортаға салады. I-топ. Баланың сапалы білім алуы үшін ата-ана тарапынан жасалатын жағдайлар. II-топ. Балаларды теріс әрекеттері үшін жазалаудың түрлері. III—топ. Бала үшін мұғалім мен ата-ана арасында қандай байланыс болу керек. Ситуациялық сұрақтар: Ата-аналар үстел үстіндегі үлестірме қағаздарды бөліп алып, сұрақтарға жауап береді. Балаңыздың өнері, қандай да бір іске қызығушылығы, бейімділігі байқалса, не істер едіңіз? Баламен сөйлесе білу де үлкен өнер.Балаңыздың тілі енді ғана шығып келеді. Айналасына деген қызығушылығы мол. Мысалы, анау не, мынау не,деген сияқты .Сіздің балаңыз да осындай сауалдарды көп қойса, жауап беруге тырысасыз ба, жоқ әлде, елеусіз қалдырасыз ба? Сізге балабақшадағы тәрбиешілер «Сіздің балаңыз басқа балаларды ұрады» деген бірнеше шағым айтылады. Тағы көрші ата-аналардан да «біздің баланы ұрды» деген сөз естуге тура келеді дейік. Не істейсіз? Балаңызды қалай тәрбиелейсіз? Кейбір ата-аналардың баласының әрбір іс-әрекетіне көңілі толмай: «Сен жаман баласың, жылауықсың»,-деп айтып жататынын байқаймыз. Бала\ іс-әрекетіне теріс баға беруге қалай қарайсыз? Балаңыз балабақшаға келмеймін деп жылайды не істейсіз? Балаңыз өзін балабақшаға тастап кеткеніне өкпелі. Ондай жағдайда қандай жұбату айтасыз? Балаңыздың тәртібі жайлы білгіңіз келіп, балабақшаға келіп тұрсыз. Тәрбиеші сізді қатулы қабақ, ашулы күймен қарсы алды. Сіздің әрекетіңіз? Сіздің балаңыздың балабақшадағы үлгерімі жақсы. Үйде сонны қайталағыс келіп, сізге қиғылық салады (Мысалы ермексазбен жұмыс немесе бояулы қарындаштармен немесе сулы бояумен) сіз оған рұқсат етесізбе? Сіздің тұңғышыңызды атасы мен әжесі бауырына басқан. Сіздерге бағынбаған соң , өздерің қадағалаңдар деп әкеп тастады. Ал, балаңыз тәрбиеңізге еш көнер емес, не істейсіз? 5. «Үй, жол, жылан, бокал, шалбар және орамал» диагностикасы Ата-аналарға мынандай ережелерді қадағалап отырып сурет салатындығы ескертіледі: Бұл жұмыста Сіздер өз бейсаналарыңыздың хатшысы іспеттес боласыздар, сол себепті де еш ойланбай, қорықпай, берілген тапсырманы тездетіп орындауға тырысыңыздар. Сурет салу тапсырылғанда, «Қалай саламын? Суреттер қандай болу керек?» деп сұрауға болмайды: өз қалауларыңыз бен шешімдеріңіз бойынша салу керек. Суреттерді тез салу керек, өйткені оларды салуға уақыт өте аз беріледі. Суреттерді салғанда, басқалардың суреттеріне қарауға болмайды. Осыдан кейін ата-аналарға үй, жол, жылан, шарап ішетін бокал, шалбар мен әйелдердің басына тағатын орамалды кезекпен салуға тапсыру керек: әр затты салуға мейлінше аз уақыт беріп (5-10 сек), ата-аналарды асықтырып, жұмыстарын жеделдетіп отырған жөн. Ата-аналар салынып біткен суреттерін бір-біріне көрсеткеннен кейін, оқытушы олардың мынандай мағына білдіретіндігін айтады: Үй – адамның өзін-өзі бағалау деңгейін көрсетеді. Үйдің суреті кең әрі биік болса, онда бұл ата-ана өзін-өзі бағалау деңгейі жоғары деп есептеуге тұрарлық. Үйдің есік-терезелері бар болса онда бұл студент – қарым-қатынасқа ашық адам. Үйдің есігі ашық болып немесе оның тұтқасы бар болатын юолса, бұл жәйт ата-ананың қонақжай екендігін білдіреді. Жол – адамның қарым-қатынасқа қандай деңгейде араласатындығының айғағы. Жол кең, әрі үйдің есігінен басталатын болса, бұл адамның қарым-қатынасқа бейім және қонақжай екендігін көрсетеді. Жол тар немесе үйдің қасынан (үйге бұрылмай) өтіп жатса, онда бұл жәйт адамның қарым-қатынасқа оңай кірісіп кетпейтіндігін білдіреді. Жылан – «Басқа адамдардың мен туралы пікірі қандай?» деген сұраққа өзіңіздің қалайша жауап беретініңіздің айғағы. Жылан үй жаққа қарап тұрса әрі оның айрық тілі аузынынан көрініп тұрса, онда Сіз «Басқалардың мен туралы пікірі жақсы емес: олар күні бойы мені жамандаудан басқа іспен айналыспайды екен» деген ойдасыз. Жылан үй жаққа қарап тұрмаса, онда, онда Сіз «Басқалардың мен туралы ойы жаман емес» деген ұстанымдасыз. Бокал – адамның ішімдікке деген көзқарасын білдіреді. Бокалдың суреті кішкене болып, оның іші бос болса, онда мұны салған адамның ішімдікке немқұрайды болғаны. Шалбар мен орамал – ата-аналардың түсінігіндегі ер адамдар мен әйелдердің дәрежесін көрсетеді. Шалбардың суреті орамалдан биік тұрса, онда ата-ана өмірде ер адамды әйелдерден жоғары санайды деген сөз. «Ашық айтсам…» жаттығуы; қорытынды: Ата-аналарға төмендегідей бланкілер таратылып, толтырылады. Сабақтың жүргізілген күні___________________________________________ Менің тренингтік есімім_____________________________________________ Менің тренинг барысында түйгенім____________________________________ __________________________________________________________________ Бәрінен де маған мына жаттығу ұнады_________________________________ Жүргізушіге ұсыныс_________________________________________________ __________________________________________________________________ Қолы__________________ Рефлексия: Қорытынды: Ата-анаға көз қуаныш, Алдына алған еркесі. Көңіліне көп жұбаныш, Гүлденіп ой-өлкесі, — деп Абай атамыз ата-ананың қуанышы, гүлденген үміт-арманы тек перзент сүю, оны тәрбиелеу екендігін айтқысы келген екен. Ендеше, ата-аналар, қолымыздағы алтынымызды жақсылап тәрбиелейік және біздер оларға үлгі болар бейне екендігімізді ұмытпайық. Адам да өсімдік сияқты, күтілмесе жайнап өспейді дейді. Сондықтан да мына жайттарды есімізде ұстайық. Балаға жан және дене өзгерістерінің байланыстарын табуға көмектесу. Балаға маман тарапынан тағылған мін, ескертулерді шын пейілмен түсіну және түсіндіру. Баланы ағза қызметінің қалыптасуымен мұқият таныстыру. Сабақтың жүргізілген күні___________________________________________ Менің тренингтік есімім_____________________________________________ Менің тренинг барысында түйгенім____________________________________ __________________________________________________________________ Бәрінен де маған мына жаттығу ұнады_____________________________________________________________ Жүргізушіге ұсыныс_________________________________________________ __________________________________________________________________ Аты- жөні:_________________________________________________________ Қолы__________________ Сабақтың жүргізілген күні___________________________________________ Менің тренингтік есімім_____________________________________________ Менің тренинг барысында түйгенім____________________________________ __________________________________________________________________ Бәрінен де маған мына жаттығу ұнады_____________________________________________________________ Жүргізушіге ұсыныс_________________________________________________ __________________________________________________________________ Аты- жөні:_________________________________________________________ Қолы__________________ Сабақтың жүргізілген күні___________________________________________ Менің тренингтік есімім_____________________________________________ Менің тренинг барысында түйгенім____________________________________ __________________________________________________________________ Бәрінен де маған мына жаттығу ұнады_____________________________________________________________ Жүргізушіге ұсыныс_________________________________________________ __________________________________________________________________ Аты- жөні:_________________________________________________________ Қолы__________________ Сабақтың жүргізілген күні___________________________________________ Менің тренингтік есімім_____________________________________________ Менің тренинг барысында түйгенім____________________________________ __________________________________________________________________ Бәрінен де маған мына жаттығу ұнады_____________________________________________________________ Жүргізушіге ұсыныс_________________________________________________ __________________________________________________________________ Аты- жөні:_________________________________________________________ Қолы__________________ Ғ.Мүсірепов атындағы жалпы орта мектебі Ата – аналармен тернинг Тақырыбы: “Мектеп,ата-ана,оқушы арасындағы байланыс” Дайындаған: 1 “ә” сынып жетекшісі Шұғайыпова Ш 2022-2023 Балаңыздың өнері, қандай да бір іске қызығушылығы, бейімділігі байқалса, не істер едіңіз? Баламен сөйлесе білу де үлкен өнер.Балаңыздың тілі енді ғана шығып келеді. Айналасына деген қызығушылығы мол. Мысалы, анау не, мынау не,деген сияқты Сіздің балаңыз да осындай сауалдарды көп қойса, жауап беруге тырысасыз ба, жоқ әлде, елеусіз қалдырасыз ба? Сізге балабақшадағы тәрбиешілер «Сіздің балаңыз басқа балаларды ұрады» деген бірнеше шағым айтылады. Тағы көрші ата-аналардан да «біздің баланы ұрды» деген сөз естуге тура келеді дейік. Не істейсіз? Балаңызды қалай тәрбиелейсіз? Кейбір ата-аналардың баласының әрбір іс-әрекетіне көңілі толмай: «Сен жаман баласың, жылауықсың»,-деп айтып жататынын байқаймыз. Бала іс-әрекетіне теріс баға беруге қалай қарайсыз? Балаңыз балабақшаға келмеймін деп жылайды не істейсіз? Балаңыз өзін балабақшаға тастап кеткеніне өкпелі. Ондай жағдайда қандай жұбату айтасыз? Балаңыздың тәртібі жайлы білгіңіз келіп, балабақшаға келіп тұрсыз. Тәрбиеші сізді қатулы қабақ, ашулы күймен қарсы алды. Сіздің әрекетіңіз? Сіздің балаңыздың балабақшадағы үлгерімі жақсы. Үйде сонны қайталағыс келіп, сізге қиғылық салады (Мысалы ермексазбен жұмыс немесе бояулы қарындаштармен немесе сулы бояумен) сіз оған рұқсат етесізбе? Сіздің тұңғышыңызды атасы мен әжесі бауырына басқан. Сіздерге бағынбаған соң , өздерің қадағалаңдар деп әкеп тастады. Ал, балаңыз тәрбиеңізге еш көнер емес, не істейсіз? Балаңыздың өнері, қандай да бір іске қызығушылығы, бейімділігі байқалса, не істер едіңіз? Баламен сөйлесе білу де үлкен өнер.Балаңыздың тілі енді ғана шығып келеді. Айналасына деген қызығушылығы мол. Мысалы, анау не, мынау не,деген сияқты Сіздің балаңыз да осындай сауалдарды көп қойса, жауап беруге тырысасыз ба, жоқ әлде, елеусіз қалдырасыз ба? Сізге балабақшадағы тәрбиешілер «Сіздің балаңыз басқа балаларды ұрады» деген бірнеше шағым айтылады. Тағы көрші ата-аналардан да «біздің баланы ұрды» деген сөз естуге тура келеді дейік. Не істейсіз? Балаңызды қалай тәрбиелейсіз? Кейбір ата-аналардың баласының әрбір іс-әрекетіне көңілі толмай: «Сен жаман баласың, жылауықсың»,-деп айтып жататынын байқаймыз. Бала іс-әрекетіне теріс баға беруге қалай қарайсыз? Балаңыз балабақшаға келмеймін деп жылайды не істейсіз? Балаңыз өзін балабақшаға тастап кеткеніне өкпелі. Ондай жағдайда қандай жұбату айтасыз? Балаңыздың тәртібі жайлы білгіңіз келіп, балабақшаға келіп тұрсыз. Тәрбиеші сізді қатулы қабақ, ашулы күймен қарсы алды. Сіздің әрекетіңіз? Сіздің балаңыздың балабақшадағы үлгерімі жақсы. Үйде сонны қайталағыс келіп, сізге қиғылық салады (Мысалы ермексазбен жұмыс немесе бояулы қарындаштармен немесе сулы бояумен) сіз оған рұқсат етесізбе? Сіздің тұңғышыңызды атасы мен әжесі бауырына басқан. Сіздерге бағынбаған соң , өздерің қадағалаңдар деп әкеп тастады. Ал, балаңыз тәрбиеңізге еш көнер емес, не істейсіз? Балаңыздың өнері, қандай да бір іске қызығушылығы, бейімділігі байқалса, не істер едіңіз? Баламен сөйлесе білу де үлкен өнер.Балаңыздың тілі енді ғана шығып келеді. Айналасына деген қызығушылығы мол. Мысалы, анау не, мынау не,деген сияқты Сіздің балаңыз да осындай сауалдарды көп қойса, жауап беруге тырысасыз ба, жоқ әлде, елеусіз қалдырасыз ба? Сізге балабақшадағы тәрбиешілер «Сіздің балаңыз басқа балаларды ұрады» деген бірнеше шағым айтылады. Тағы көрші ата-аналардан да «біздің баланы ұрды» деген сөз естуге тура келеді дейік. Не істейсіз? Балаңызды қалай тәрбиелейсіз? Кейбір ата-аналардың баласының әрбір іс-әрекетіне көңілі толмай: «Сен жаман баласың, жылауықсың»,-деп айтып жататынын байқаймыз. Бала іс-әрекетіне теріс баға беруге қалай қарайсыз? Балаңыз балабақшаға келмеймін деп жылайды не істейсіз? Балаңыз өзін балабақшаға тастап кеткеніне өкпелі. Ондай жағдайда қандай жұбату айтасыз? Балаңыздың тәртібі жайлы білгіңіз келіп, балабақшаға келіп тұрсыз. Тәрбиеші сізді қатулы қабақ, ашулы күймен қарсы алды. Сіздің әрекетіңіз? Сіздің балаңыздың балабақшадағы үлгерімі жақсы. Үйде сонны қайталағыс келіп, сізге қиғылық салады (Мысалы ермексазбен жұмыс немесе бояулы қарындаштармен немесе сулы бояумен) сіз оған рұқсат етесізбе? Сіздің тұңғышыңызды атасы мен әжесі бауырына басқан. Сіздерге бағынбаған соң , өздерің қадағалаңдар деп әкеп тастады. Ал, балаңыз тәрбиеңізге еш көнер емес, не істейсіз? Балаңыздың өнері, қандай да бір іске қызығушылығы, бейімділігі байқалса, не істер едіңіз? Баламен сөйлесе білу де үлкен өнер.Балаңыздың тілі енді ғана шығып келеді. Айналасына деген қызығушылығы мол. Мысалы, анау не, мынау не,деген сияқты Сіздің балаңыз да осындай сауалдарды көп қойса, жауап беруге тырысасыз ба, жоқ әлде, елеусіз қалдырасыз ба? Сізге балабақшадағы тәрбиешілер «Сіздің балаңыз басқа балаларды ұрады» деген бірнеше шағым айтылады. Тағы көрші ата-аналардан да «біздің баланы ұрды» деген сөз естуге тура келеді дейік. Не істейсіз? Балаңызды қалай тәрбиелейсіз? Кейбір ата-аналардың баласының әрбір іс-әрекетіне көңілі толмай: «Сен жаман баласың, жылауықсың»,-деп айтып жататынын байқаймыз. Бала іс-әрекетіне теріс баға беруге қалай қарайсыз? Балаңыз балабақшаға келмеймін деп жылайды не істейсіз? Балаңыз өзін балабақшаға тастап кеткеніне өкпелі. Ондай жағдайда қандай жұбату айтасыз? Балаңыздың тәртібі жайлы білгіңіз келіп, балабақшаға келіп тұрсыз. Тәрбиеші сізді қатулы қабақ, ашулы күймен қарсы алды. Сіздің әрекетіңіз? Сіздің балаңыздың балабақшадағы үлгерімі жақсы. Үйде сонны қайталағыс келіп, сізге қиғылық салады (Мысалы ермексазбен жұмыс немесе бояулы қарындаштармен немесе сулы бояумен) сіз оған рұқсат етесізбе? Сіздің тұңғышыңызды атасы мен әжесі бауырына басқан. Сіздерге бағынбаған соң , өздерің қадағалаңдар деп әкеп тастады. Ал, балаңыз тәрбиеңізге еш көнер емес, не істейсіз? |