2017 - Назарова С. О.. Робоча програма для студентів спеціальності 186 " Видавництво та поліграфія"
Скачать 1.05 Mb.
|
Тема 1. Проектування поліграфічного оформлення друкованих видань 1. З яких стадій складається процес виробництва поліграфічної продукції (ВПП)? Дайте коротку характеристику кожної з них. 2. Які процеси ВПП виконує видавництво, а які – типографія? 3. У чому полягає логіка редакційно-видавничого процесу (РВП)? 4. У чому полягає процес верстання поліграфічного видання? 5. У чому полягає спуск смуг? 6. Як виконується ручний спуск смуг? 7. Як виконується електронний спуск смуг? 8. В чому полягає технологія "Комп'ютер – Фотоформа"? На якому етапі РВП вона застосовується? 35 9. У чому полягає технологія "Комп'ютер – Друкарська форма"? На якому етапі РВП вона застосовується? 10. Назвіть учасників РВП. Які функції виконує кожен з учасників РВП? 11. Що таке "композиція видання"? Які питання вона визначає? 12. Що необхідно знати учасникам РВП на момент початку праці над майбутнім виданням? 13. Чим необхідно забезпечити верстальника, щоб він виконав перше або "чистове" верстання? 14. Чим закінчується РВП? Що подається до типографії та в якому вигляді? Тема 2. Основні засади макетування та верстання як провідних етапів додрукарського опрацювання інформації 1. У чому полягає процес верстання поліграфічного видання? 2. Що становить процес макетування видання? 3. Що таке "модульна сітка"? Для чого та в якому разі вона засто- совується? 4. Зазначте обов'язкові елементи модульної сітки та вимоги до ма- кету, який побудовано на її основі. 5. Назвіть і поясніть композиційні вимоги до верстання видання. 6. Назвіть і поясніть вимоги однаковості верстання видання. 7. Назвіть і поясніть гігієнічні вимоги до верстання видання. 8. Яких правил верстання основного тексту слід дотримуватися під час підготовки видання? 9. Яких правил верстання колонтитулів і колонцифр слід дотриму- ватися під час підготовки видання? 10. Назвіть і охарактеризуйте види верстання. 11. У чому відмінність акцидентного верстання від інших видів? Тема 3. Сучасні програми верстання текстової інформації. Налаштування макетів сторінок 1. Як здійснюється вибір інструментів у програмі InDesign? 2. Опишіть три способи зміни відображення палітри. 3. Опишіть два способи отримання відомостей про програму InDesign. 4. У чому полягають переваги додавання об'єктів на сторінки майстра? 5. Як змінити схему нумерації сторінок? 6. Як перевизначити елемент сторінки майстра на сторінці документа? 36 7. Коли слід використовувати інструмент виділення ( ) для ви- ділення об'єкту та в яких випадках слід використовувати інструмент пря- мого виділення ( )? 8. Як одночасно змінити розмір фрейма та його вмісту? 9. Як повернути рисунок усередині фрейма без повороту самого фрейма? 10. Як виділити об'єкт усередині групи без того, що розгрупувати об'єкти? 11. Що таке "макет" та яке його призначення? 12. У чому різниця між макетом і модульною сіткою? 13. Перелічіть елементи макету та визначте їхнє призначення. 14. Опишіть технологію створення макету. 15. У чому сутність перевірки макету? 16. Навіщо потрібні шаблони? Опишіть процедуру їхнього створення. 17. Визначте місце додрукарського опрацювання інформації у загаль- ній схемі друкарського технологічного процесу. 18. Перелічіть основні етапи додрукарського опрацювання інфор- мації та їхнє призначення. 19. Перелічіть формати графічних файлів, що підтримують векторну графіку. 20. Яке призначення лінійок, напрямних і сітки? 21. Що таке "шар"? У чому різниця між шарами растрових і вектор- них графічних редакторів? Перелічіть властивості та методи роботи з шарами. Тема 4. Фреймова структура документу. Налаштування шарів 1. Як виконується автозаповнення текстом? Як виконувати запов- нення текстом за одним фреймом? 2. Що таке "стиль" та яке його призначення? 3. Дайте класифікацію стилів. 4. У чому різниця між звичайними та художніми стилями? Їхні влас- тивості та методи роботи з ними. 5. Призначення символів. Опишіть процедуру створення символу. Охарактеризуйте основні властивості символів і методи роботи з ними. 6. Як використання стилів допомагає заощадити час? 7. У процесі перевірки орфографії документа програма InDesign відзначає слова, набрані на інших мовах, як неправильні. Як можна ви- рішити цю проблему? 37 8. Як переглянути сітку базових ліній? 9. Коли та де застосовується змінний пробіл? 10. У яких випадках текст має бути перетворений у криві? Тема 5. Імпорт текстової інформації до макету публікації 1. Що таке "звичайний та художній текст"? 2. Опишіть процедуру введення тексту на розімкнуту доріжку. 3. Опишіть технологію створення нового текстового символу, шрифту. 4. Які трансформації щодо растрового зображення ви знаєте та які з них призводять до зниження його якості? 5. Як створити та відредагувати буквицю? 6. Як імпортувати текст, забезпечивши автоматичне створення від- сутніх сторінок? Тема 6. Локальне та глобальне форматування текстової інформації. Елементи типографіки 1. У чому полягають переваги використання таблиць замість простого введення тексту з використанням табуляцій для розділення стовпців? 2. У яких випадках можуть утворитися переповнені осередки? 3. Який інструмент найчастіше використовується під час роботи з таблицями? Тема 7. Створення та форматування іншої текстової інформації: маркерів, формул, таблиць. 1. Як створюються та редагуються хімічні формули? 2. Як замінити або додати до бібліотеки авторський вид маркеру? 3. Як встановити автоматичну нумерацію сторінок видання? Змістовий модуль 2 Розроблення елементів художнього оформлення макету. Створення та верстання складних текстових публікацій Тема 8. Використання та налаштування параметрів графічних фреймів у макеті 1. Як застосувати градієнт тільки до декількох слів або символів в абзаці? 2. У чому відмінність між мультирядковим компонувальником і компо- нувальником одиночного рядка? 38 3. У чому полягає перевага застосування кольорів за допомогою палітри Swatches (Зразки кольору) замість палітри Color (Колір)? 4. Як переконатися, що трансформація (обертання, масштабування і т.д.) буде проводитися відносно до центральної точки об'єкту? 5. Дайте визначення поняттям "графічний об'єкт" та "графічний примітив". У чому їхня різниця? 6. Дайте характеристику інструментам малювання ліній. 7. Дайте характеристику інструментам малювання фігур. 8. Дайте характеристику інструментам оброблення ліній та фігур. 9. Перелічите основні методи трансформації графічних об'єктів. 10. Яким чином здійснюється точне позиціонування об'єктів? 11. Опишіть технологію створення переходів фігур декількома про- міжними кроками. Тема 9. Імпорт і редагування ілюстрацій 1. Як можна визначити ім'я файла, імпортованого в документ зо- браження? 2. Які три режими доступні в команді Clipping Path (Обтравочний контур) і що повинно містити зображення, яке імпортується, щоб був доступний кожний з режимів? 3. Коли стає доступною нова версія зображення, як переконатися в тому, що документ програми InDesign містить останню версію цього зображення? 4. Чому під час малювання або редагування шляхів використо- вується інструмент Direct Selection (Пряме виділення), а не інструмент Selection (Виділення)? 5. У чому основна відмінність між гладкими крапками та кутовими крапками? 6. За допомогою якого інструменту можна перетворити опорну точку з кутової крапки в гладку крапку або навпаки? Тема 10. Налаштування параметрів кольору та прозорості у макеті 1. Які існують переваги та недоліки використання плашкових ко- льорів порівняно з компонентними кольорами? Як змінити напрям гра- дієнтного переходу після того, як градієнт створений і застосований до об'єкту? 2. Як змінити колір білих областей чорно-білого зображення? А як – чорних областей? 39 3. Як можна змінити ефекти прозорості, не змінюючи значення па- раметра Opacity (Непрозорість) об'єкту? 4. Чому важливий порядок розташування шарів і об'єктів усередині шарів під час роботи з прозорістю? 5. Що робить механізм управління кольором? 6. Що таке "профіль"? Що описують початкові профілі? 7. Якими трьома способами можна вбудувати ICC-профіль у зобра- ження, щоб в програмі InDesign можна було управляти кольором зобра- ження? 8. Навіщо вбудовувати ICC-профіль у зображення? 9. Які файлові формати дозволяють вбудовувати ICC-профілі для використання файла як в операційній системі Windows, так і в операцій- ній системі Mac OS? 10. Перелічіть способи заливки. Охарактеризуйте кожний спосіб. 11. Поясніть, з якою метою створюють плавні кольорові переходи між об'єктами. Тема 11. Інструменти автоматизації верстання. Об'єднання файлів у книги 1. Як можуть бути оформлені (зверстані) виноски у виданні? 2. Які документи забезпечують створення виносок? 3. Які переваги в роботі з документами надають функції палітри Book (Книга) в програмі InDesign? 4. Опишіть процес і результати видалення файлу глави з книги. 5. Який спосіб редагування наочного покажчика є найкращим? Чому? 6. Як забезпечити узгоджене форматування файлів книги? 7. Опишіть процедуру автоматизації нумерації сторінок у книгах. 8. Чи можна автоматизувати формування покажчика рисунків чи таблиць у документах? 9. Під час пошуку тексту за допомогою команди Find/Change (Знайти/Замінити) виводиться повідомлення "Cannot find match" (Збіги не знайдені). Які можуть бути причини відсутності збігів? 10. У чому відмінність між оновленням зв'язку з файлом і заміною файлу? 11. Що таке "зв'язки" та яке їхнє призначення? Охарактеризуйте види зв'язків. 12. Що таке "злиття інформації" та яке його призначення? Опишіть процедуру злиття інформації. 40 13. Опишіть основні завдання автоматизації верстання. 14. Які мови програмування можна використовувати під час ство- рення скриптів для InDesign? 15. Перелічіть приклади роботи скриптів, що використовуються під час додрукарського опрацювання інформації. Тема 12. Створення інтерактивних публікацій 1. Чи будуть ефекти прозорості, створені в програмі InDesign, вхо- дити до складу файла формату PDF, який був експортований із програми InDesign? 2. Що необхідно зробити, щоб програмою InDesign автоматично додавалися в документ закладки формату Adobe PDF? 3. Що може використовуватися як адреса гіперпосилання, що ство- рюється в програмі Adobe InDesign? 4. Чи можна використовувати кнопки для переміщення у файлі програми InDesign? 5. Для чого потрібно перетворювати документи програми InDesign у формат Adobe PDF? 6. Чи всі файли формату Adobe PDF, що створюються за допомо- гою програми Adobe InDesign, є однаковими? 7. Опишіть технологію документів у форматі HTML. Тема 13. Експорт зверстаного оригінал-макету електронного видання для публікації 1. Які елементи включаються програмою InDesign у пакет під час запаковування файла? 2. Які елементи контролюються програмою InDesign під час вико- нання команди Preflight (Переддрукарська перевірка)? 3. Якщо ви бажаєте роздрукувати версію відсканованого зображен- ня з високим дозволом на лазерному принтері з низькою роздільною здатністю або на пристрої виведення пробних відтиснень, які параметри можна вибрати? 4. Які налаштування необхідно використовувати у разі відправлення файла формату Adobe PDF у друкарню або постачальнику послуг друку? 5. З чим пов'язана необхідність перетворення колірних форматів? 6. Що таке "тонова та кольорова корекція"? 7. Опишіть процедуру кольоророзподілу. 8. Перелічіть програмні засоби, які призначені для спуску смуг. 41 Змістовий модуль 3 Технологія створення ілюстрацій для видань Тема 14. Технологія додрукарського опрацювання графічної інформації. Ілюстрації 1. Які основні етапи додрукарського опрацювання інформації ви знаєте? 2. Яка роль додрукарського опрацювання графічної інформації у РВП? 3. Які технічні характеристики ілюстрації впливають на процес її створення? 4. Назвіть типові операції перетворення зображень. 5. Дайте характеристику різновидам і функціям поняття "ілюстрація". 6. Які види образотворчих оригіналів і книжкових ілюстрацій ви знаєте? 7. Які нетрадиційні матеріали застосовуються для створення ілюст- рацій? Тема 15. Засоби та технології вводу графічної інформації в систему оброблення 1. Охарактеризуйте робоче місце ілюстратора. 2. У чому полягає процес створення ілюстрацій? 3. У чому полягає принципова різниця між растровою та векторною графікою? 4. Назвіть основні переваги і недоліки растрової та векторної графіки. 5. У чому полягають взаємні перетворення растрової та векторної графіки? 6. Охарактеризуйте основні графічні формати растрової графіки. 7. Охарактеризуйте основні графічні формати векторної графіки. Тема 16. Програмно-технічні засоби опрацювання (перетворення) графічної інформації. Технічні можливості Adobe Illustrator 1. Опишіть два способи зміни розміру документа. 2. Як вибирають інструменти в програмі Illustrator? 3. Опишіть три способи зміни відображення палітри. 4. Опишіть, як отримати додаткову інформацію про програму Illustrator. 5. Як зберегти розташування палітр і налаштування перегляду? 6. Опишіть, яку користь може принести упорядкування вікон документів. 7. Які параметри монтажних областей ви знаєте? 42 8. Що таке "розмір під обріз"? 9. Назвіть режими перегляду документів. 10. Як виділити об'єкт, який не має заливки ? 11. Назвіть два способи виділення елемента в групі, не вдаючись до команди меню Об'єкт – Розгрупувати (Object-Ungroup). 12. Назвіть два способи виділення закритого об'єкта за наявності вмісту, який заважає виділити його 13. Яку команду слід виконати в палітрі Вирівнювання (Align) або на панелі Управління (Control) під час вирівнювання об'єктів за монтаж- ною ділянкою, перш ніж вибрати варіант вирівнювання? Тема 17. Технології створення векторних графічних об'єктів. Технологія роботи з кольором і заливаннями векторних графічних об'єктів 1. Як відредагувати форму об'єкта? 2. Які основні інструменти для малювання фігур ви знаєте? 3. Як під час малювання змінити число сторін багатокутника? 4. Вкажіть два способи комбінування декількох фігур в одну. 5. Опишіть три способи завдання розмірів фігури. 6. Як змінити розміри об'єкта? Як змінити розміри групи об'єктів пропорційно? 7. Які перетворення можна виконувати за допомогою палітри Трансформація (Transform)? 8. Як намалювати пряму та криву лінію за допомогою інструменту Реn (Перо)? 9. Як вибирати колірні гармонії для кольорів? 10. Опишіть принаймні три способи заливки об'єкта кольором. 11. Які операції дозволяє виконувати швидка заливка? 12. Назвіть два способи заповнення виділеного об'єкта градієнтною заливкою. Тема 18. Редагування векторних графічних об'єктів 1. Назвіть дві переваги використання шарів під час створення ілюс- трації. 2. Як виконати переміщення об'єктів з одного шару в інший? 3. Як створити відсічну (обтравку) маску шару? 4. Як застосувати до шару ефект? Як цей ефект можна відредагувати? 5. Назвіть три переваги використання символів. 43 Тема 19. Створення об'ємних зображень 1. Назвіть два способи додавання тексту в Adobe Illustrator. 2. Що таке "стиль" і яке його призначення? 3. У чому полягають переваги та недоліки перетворення тексту в криві? 4. Назвіть три способи створення текстової області в програмі Illustrator. 5. Як можна зв'язати текст у ділянках? 6. Які дві переваги використання шрифтів ОреnТуре? 7. У чому різниця між стилем абзацу та символьним стилем? 8. У чому переваги та недоліки перетворення тексту в окремі контури? 9. Як можна змінити текст спотворенням оболонки? 10. Назвіть технологічні засоби обтікання текстом об'єкта та вве- дення тексту за контуром. Тема 20. Технології створення та опрацювання текстових елементів ілюстрацій 1. Опишіть різницю між зв'язуванням і вбудовуванням зображень у Illustrator. 2. Опишіть, як виконується заміщення в документі одного поміще- ного зображення іншим. 3. Як перевести растрове зображення у векторне? Які параметри під час цього слід ураховувати? 4. Як можна застосувати контур обтравки з Adobe Photoshop в Adobe Illustrator? 5. Назвіть операції для взаємної передачі зображень з шарами між Adobe Photoshop і Adobe Illustrator. 6. Назвіть два способи переміщення вмісту з Illustrator в Adobe InDesign. 7. Опишіть спосіб заміни в документі поміщеного зображення іншим зображенням. Як впливають кольорові гами RGB і CMYK на співвідно- шення між екранними та друкованими кольорами? 8. Назвіть три типи доступних об'ємних ефектів. Наведіть приклади, в яких краще використовувати кожен з них. 9. Як можна керувати освітленням тривимірного об'єкта? Які кроки потрібно зробити , щоб спроектувати ілюстрацію на об'єкт? 10. Який найкращий спосіб повороту тривимірного об'єкту після його створення? |