Главная страница

аударма жұмысы. акад аударма. Студенттерді наыз алымдар, математиктер жне тарихшылар сияты ойлауыны пиясы неде


Скачать 2.16 Mb.
НазваниеСтуденттерді наыз алымдар, математиктер жне тарихшылар сияты ойлауыны пиясы неде
Анкораударма жұмысы
Дата21.12.2022
Размер2.16 Mb.
Формат файлаdocx
Имя файлаакад аударма.docx
ТипДокументы
#857192
страница3 из 3
1   2   3


"X" деп аталатын бұл қарапайым пішін төмендегі күрделі фигураның ішінде жасырылған:



2-сурет: өріске тәуелділікті немесе тәуелсіздікті анықтаудың екі әдісі. Сол жақта таяқша мен жақтау сынағы бар. Таяқша мен жақтау жарқырап көрінеді қараңғы бөлмеде. Субъект өзекті тік болатындай етіп реттейді. Егер объектінің параметріне қоршаған жақтау қатты әсер етсе, ол өріске байланысты болады, егер жоқ болса. ол өріске тәуелсіз. Оң жақта кірістірілген фигуралары бар тест тапсырмасы бар, онда субъект күрделірек фигурада жасырылған қарапайым фигураны табуға тырысады. Мұндай міндеттердегі жетістік өрістің тәуелсіздігін көрсетеді. Өзек пен жақтау тапсырмасы сияқты, бұл оның визуалды тәжірибесінің бір бөлігін ол көрген барлық нәрселерден бөлу мүмкіндігін көрсететін сияқты.

2-сурет шын мәнінде стильді емес, қабілеттерді өлшейді, бірақ біз механизмнің не екенін білмеуіміз мүмкін.

Мен когнитивтік стильдер теориясының келесі үш ерекшелігі болуы керек екенін айттым: ол адамға бір стильді дәйекті түрде жатқызуы керек, ол әртүрлі стильдегі адамдардың басқаша ойлайтынын және үйренетінін көрсетуі керек және әртүрлі стильдегі адамдар басқаша әрекет ететінін көрсетуі керек. орташа алғанда, олар қабілеттерімен ерекшеленбейді. Қазіргі уақытта мұндай сипаттамаларға ие теория жоқ. Бұл когнитивті стильдер жоқ дегенді білдірмейді-олар, әрине, мүмкін; бірақ ондаған жылдар бойы тырысқаннан кейін психологтар оларды таба алмады. Бұл зерттеудің қалай өткенін жақсы түсіну үшін бір теорияны егжей-тегжейлі қарастырайық: визуалды, аудиалды және кинестетикалық оқыту теориясы.

Көрнекі, есту және кинестетикалық оқушылар

Көрнекі, аудиалды және кинестетикалық оқыту тұжырымдамасы сізге таныс шығар. Онда әр адамның үш сезімнің бірі арқылы жаңа ақпарат алудың қолайлы әдісі бар екендігі айтылған. Көру (көру) және есту (есту) жеткілікті айқын, бірақ кинестезия түсіндіруді қажет етуі мүмкін. Кинестезия-бұл сіздің денеңіздің бөліктері қайда екенін көрсететін сезім. Егер сіз көзіңізді жұмып, мен сіздің қолыңызды сіз сияқты қозғалатын болсам; қолыңызды бұлғап, сіз оны көре алмасаңыз да, қолыңыздың қайда екенін білетін едіңіз. Бұл ақпарат буындардағы, бұлшықеттердегі және терідегі арнайы рецепторлардан келеді. Бұл кинестезия.

Есту-көру кинестезиясы теориясы кез-келген адам жаңа ақпаратты үш сезім мүшесінің кез-келгенімен қабылдай алады, бірақ біздің көпшілігімізде артықшылықты сезім бар дейді. Жаңа нәрсені үйрену кезінде визуалдар диаграммаларды немесе тіпті қарапайым нәрселерді қарастырғанды ұнатады

мұғалімнің айтқан сөздерін баспадан қараңыз. Аудиалды типтер сипаттамаларды, әдетте олар тыңдай алатын ауызша сипаттамаларды жақсы көреді. Кинестетиктер заттарды физикалық манипуляциялауды ұнатады; олар үйрену үшін денелерін қозғалтады (сурет. 3).



Сурет 3. Әр түрлі стильдегі студенттер бір материалды ұсынудың әртүрлі тәсілдерінен пайда көре алады. Мысалы, қосуды үйрену кезінде визуалды оқушы объектілер топтарын қарастыра алады, аудио оқушы ритақтар жиынтығын тыңдай алады, ал кинестетикалық оқушы объектілерді топтарға біріктіре алады.

Сізге осы теорияны бағалауға негіз беру үшін мен когнитивтік ғалымдар жасаған есте сақтау туралы бірнеше фактілерден бастаймын. Адамдар визуалды және есту қабілеттерімен ерекшеленеді. Яғни, біздің жад жүйесі заттардың сыртқы түрін де, дыбысын да сақтай алады. Біз қиялымызда көрнекі бейнені жасаған кезде визуалды жадтың көріністерін қолданамыз. Мысалы, Мен сізден: "неміс шопанының құлағы қандай?"немесе" сіздің сыныпта қанша терезе бар?"Көптеген адамдар бұл сұрақтарға визуалды кескін жасау және оны зерттеу арқылы жауап беретіндерін айтады. 1970 жылдардағы эксперименталды психологтардың үлкен жұмысы мұндай бейнелердің көру қабілетімен көптеген ұқсастықтары бар екенін көрсетті, яғни сіздің "ақыл-ой көзқарасыңыз" мен мидың көруге мүмкіндік беретін бөліктері арасында көптеген ұқсастықтар бар. Біз сондай-ақ Кэти Куриктің дауысы, MGM арыстанының дауысы немесе ұялы телефонымыздың қоңырау үні сияқты кейбір естеліктерді дыбыс ретінде сақтаймыз. Егер Мен сізден сұрасам, мысалы: "кімнің дауысы төмен: сіздің директорыңызда немесе сіздің бастығыңызда?"сіз, бәлкім,

әр адамның дауысын ұсынуға тырысыңыз және оларды салыстырыңыз. Біз визуалды және есту естеліктерін сақтай аламыз және кез келген басқа когнитивті функция сияқты, әрқайсымыз өз қабілеттерімізбен ерекшеленеміз.

біз мұны қаншалықты тиімді жасаймыз. Біздің кейбіреулерімізде өте егжей-тегжейлі және жарқын визуалды және есту жады бар; басқалары жоқ.

Алайда, когнитивті ғалымдар біздің барлық естеліктерімізді бейнелер немесе дыбыстар түрінде сақтамайтынымызды көрсетті. Біз сондай-ақ естеліктерді біз үшін нені білдіретіні тұрғысынан сақтаймыз. Мысалы, егер досыңыз сізге әріптесіңіз туралы өсек айтса (ересектерге арналған кітап дүкенінен шыққанын көрген), сіз оқиғаның көрнекі және есту бөлшектерін есте сақтай аласыз.

(мысалы, оқиғаны баяндайтын адам қандай болып көрінді және сөйледі), бірақ сіз тек оқиғаның мазмұнын есте сақтай аласыз (ересектерге арналған кітап дүкені)

айтылғанның есту немесе визуалды аспектілерін есте сақтамай. Сезім сенсорлық бөлшектерге тәуелсіз өз өмірін өткізеді (сурет. 4).

Енді біз визуалды-есту-кинестетикалық теорияның мәніне келеміз. Кейбір адамдардың визуалды немесе есту қабілеті жақсы екені рас. Бұл мағынада көрнекіліктер мен аудиалдар бар. Бірақ бұл теорияның негізгі болжамы емес. Негізгі болжам-егер оқыту олардың когнитивті стиліне сәйкес келсе, оқушылар жақсырақ үйренеді. Яғни, Энн аудио, ал Виктор визуалды деп есептейік. Әрі қарай, бұл Мен Энн мен Викторға үйренуге болатын жаңа сөздік сөздердің екі тізімін беремін. Бірінші тізімді үйрену үшін олар сөздер мен анықтамалардың жазбаларын бірнеше рет тыңдайды; екінші тізімді үйрену үшін олар сөздерді бейнелейтін суреттердің слайдшоуын қарайды. Теория Анна бірінші тізімнен екіншісіне қарағанда көбірек сөздерді үйренуі керек деп болжайды, ал Виктор бірінші тізімнен гөрі екінші тізімнен көбірек сөздерді үйренуі керек. Бұл жалпы бағытта ондаған зерттеулер жүргізілді, соның ішінде сыныптарда қолданылатын материалдарға ұқсас материалдарды қолданатын зерттеулер және жалпы теорияға қолдау көрсетілмейді. Оқушының "артықшылықты" модальділігіне сәйкес келу бұл оқушыға оқуда ешқандай артықшылық бермейді.

Бұл қалай болуы мүмкін? Неліктен Анна аудио студент екенін ескере отырып, презентация аудио болған кезде жақсы оқымайды? Өйткені есту ақпараты тексерілетін нәрсе емес! Есту ақпараты таспадағы ерекше дауыс дыбысы болады. Сөздердің мағынасы тексеріледі. Аннаның есту жадындағы артықшылығы оған мағынасы маңызды жағдайларда көмектеспейді. Сол сияқты, Виктор слайдтардағы сөздерді бейнелеу үшін қолданылатын кескіндердің көрнекі бөлшектерін жақсы тани алады, бірақ бұл қабілет тағы да тексерілмейді.

Бұл экспериментте сипатталған жағдай мектеп сабақтарының көпшілігіне сәйкес келуі мүмкін. Оқушылар көбінесе заттардың дыбысы немесе сыртқы түрі емес, нені білдіретінін есте ұстауы керек. Әрине, кейде бұл ақпарат маңызды; визуалды есте сақтау қабілеті жақсы адам картадағы елдердің белгілі бір формаларын есте сақтаудың артықшылығына ие болады, мысалы, есту қабілеті жақсы адам шет тіліне дұрыс екпін беруі керек. Бірақ мектеп оқушыларының басым көпшілігі заттардың сыртқы түріне немесе дыбысына емес, нені білдіретініне назар аударады.

Бұл визуалды-аудиалды-кинестетикалық теория оқушылардың картаға шет тілінің немесе елдің екпінін үйренуі сияқты жағдайлардың кейбір шағын бөлігінде дұрыс дегенді білдіре ме? Дәл емес. Өйткені теорияның мәні-бір материалды әр оқушының күшіне сәйкес әр түрлі жолмен ұсынуға болады. Сонымен, мұғалім келесі әрекеттерді орындауы керек (теорияға сәйкес): картадағы елдерді зерттей отырып, көрнекі оқушылар елдердің пішіндерін көруі керек, ал аудио оқушылар әр елдің пішінінің сипаттамасын тыңдауы керек; шетелдік екпінді үйрену кезінде аудиалдар ана тілін тыңдауы керек, бірақ визуалдар дыбыстардың жазбаша көрінісін көрсе, тезірек үйренеді. Бұл тәсіл жұмыс істемейтіні анық сияқты.

Егер визуалды-аудиалды-кинестетикалық теория дұрыс болмаса, неге бұл дұрыс болып көрінеді? Мұғалімдердің шамамен 90 % - ы негізінен визуалды, аудиалды немесе кинестетикалық адамдар бар деп санайды және Вирджиния университетінде (мен сабақ беретін жерде) шамамен бірдей студенттер бар деп санайды. Теорияның сенімділігіне ықпал ететін бірнеше факторлар болуы мүмкін. Біріншіден, бұл жалпы даналыққа айналды. Бұл әркім дұрыс деп санайтын фактілердің бірі, өйткені бәрі оларға сенеді.
1   2   3


написать администратору сайта