Гераклит о Первоначале мира. Диалектика Гераклита Выдающимся пре. Гераклит о Первоначале мира
Скачать 200.11 Kb.
|
215. Конфуций философиясындағы «есімдерді өзгерту» дегеніміз нені білдіреді: 1. атын ауыстыруды 2. +шындықты түзеуді 3. жеке адамдарды тәрбиелеуді 4.мұндай ұғым Конфуцийде жоқ 5.діни текстерді аударуды 216. Конфуций философиясындағы ізгіліктің орталық принціпі: 1.+ алтын орта принціпі 2. құдай мәнін түсіну жолы 3.азаптанудан құтылу 4.витальді қажеттіліктерді қанағаттандыру 5.әр адам үшін өзінікі бар 217. Лао Цзы философиясындағы басты ұғым: 1. жол 2. медитация 3. аскетизм 4.+ дао жолы 5.зұлымдыққа күшпен қарсыласу 218. «Өзіңді өзің таны « деген философиялық көзқарас: 1. Гераклиттiкi 2. Демокриттiкi 3. +Сократттікі 4. Платондiкi 5. Аристотельдiкi 219. Фалес ..... (неге) қараған кезде грек құдайлары өмір сүруін тоқтатты деп - жазған Герцен: 1. Жерге 2. +Суға 3.қоршаған адамдарға 4.аспандағы бұлтқа 5.гүлдеп тұрған ағашқа 220. Зенонның апориясы: 1. Ахилл жане ниндзя тасбақасы 2. Ахиллдiң тасбақасы 3. Ахилл жане тасбаалар 4. +ахилл және тасбақа 5. Ахилл 221. Зенонның апориясы қалай аталады: 1. +Ұшып бара жатқан жебе 2.ұшудағы жебе 3.ұшқыш жебе 4.жебелер зуылдауда 5.жебелер ұшпайды 222. Платон құрған философиялық мектеп: 1.Лицей 2.Гимназия 3. +Академия 4. Агора 5. Афина диалектиктерi 223. Фома Аквинскийдің негізгі философиялық шығармаларының бірі: 1. +Теология жинағы 2. құдай қаласы 3. құдайды қорғау жиынтығы 4. дәлелдеу жинағы 5. құбыжыққа қарсы жинақтар 224. Антикалық философиядан Әл Фараби қабылдаған, маңызды дәстүрдің атауы: 1. мистицизм 2. +Перипатетизм 3. гилозоизм 4. материализм 5. идеализм 225. Әл Фарабиді қалай атады: 1. +Аристотельден кейінгі екінші ұстаз 2. Аристотельдiң ең жақын екiншi шәкiртi 3. Түркiлердiң екiншi философы 4. Араб философы 5. Аристотель мектебiнiң мақтан тұтарлық философы 226. Ренессанс философиясының маңызды белгісі болып табылатыны: 1. атеизм 2. теологизм 3. социоцентризм 4. космоцентризм 5. +Антропоцентризм 227. Қайта өрлеу дәуірінде бастапқы әлеуметтік утопияға философиялық көзқараспен ден қойған : 1. Данте 2. +Томас Мор 3. Эразм Роттердамский 4. Лоренцо Валло 5. Петрарки 228. Италяндық натур философияның өкілдеріне жататын кардинал (1401 жыл): 1. +Николай Кузанский 2. Николай Коперник 3. Джордж Беркли 4. Лоренцо ди Медичи 5. Савонарола 229. «Өмір сүргендіктен ойлаймын» деген философиялық пайымдау: 1. Спиноза 2. +Декарт 3. Сократ 4. Паскаль 5. Аристотель 230. «Бұл тамаша әлемнің барі де жақсылыққа» деп айтқан : 1. Паскаль 2. Леонардо да Винчи 3. Декарт 4. Гоббс 5.+ Лейбниц 231. Фр. Бэконның ғылымға кіріспе дәстүрін жалғастыра отырып, жазған кітабы: 1. Жаңа Атлантида 2. +Жаңа Органон 3. Жаңа ғылыми әдiс 4. ғылымның жаңа идолы 5. Ғылымға деген жаңа көзқарас 232. «Білім- күш» деп тұжырымдаған: 1. +Фр. Бэкон 2. Паскаль 3. Р. Бэкон 4. Спиноза 5. Декарт 233. Бостандықты қажеттіліктің танылуы ретінде ең бірінші айқан кім: 1. +Спиноза 2. Кант 3. Аристотель 4. Декарт 5. Лейбниц 234. Тарихт ең бірінші рет географиялық детерминизмді зерттеген: 1. Кант 2. +Монтескье 3. Вольтер 4. Гердер 5. Гумилев 235. Энгельс Жаңа Замандағы материалисттік философияны, оның жеке белгісін теріске шығарады: 1. Рационализімін 2. Волюнтаризмін 3. +Механистігін 4. гилозоизмiн 5. диалектикалығын 236. Шеллингтің бірінші болып қолданған ұғымы: 1. қарым-қатынас 2. терістеу 3. бостандық 4. онтология 5. +Жаттану 237. Фейербахтың есімімен байланыстыруға болады: 1. бастапқы немiс классикалық философиясын 2.+ Неміс классикалық философиясының соңымен 3. немiс классикалыі философиясыныµ шыµымен 4. немiс классикалыі философиясыныµ ортасымен 5. мәңгілік немiс классикалық философиясымен 238. Экзистенциализмнің негізін салушы «немесе немесе» атты шығарманы жазған: 1. Карл Ясперс 2. +Серен Кьеркегор 3. Гамлет 4. Мартин Хайдеггер 5. Жан-Поль Сартр 239. Ницше жоғары адам теориясын философиялық негізде қалай құрады: 1. Күштемеу этикасы 2. Жақын адамға деген махаббат этикасы 3. қызметтестiк этикасы 4. +Алыстағыға деген махаббат этикасы 5. Кез-келген этикалық бастаманың жоітығы 240. Қазақ ағартушыларының басты қарастырған мәселесі: 1. материалистік 2. метафизикалық 3. ирационалдық 4. +гуманизм 5. телеологизм 241. Абай қазақ қоғамының жағдайын қалай сипаттайды? 1. алтын ғасыр ретінде 2. ол баға бермейді 3. мәлімет ретінде 4. анық мақсаттқа жету жолындағы кезең ретінде 5. +Білімділікті талап ететін, сыни көзқараста 242. Гегель-неміс классикасының көрнекті өкілі, қандай көзқарасында мына принциптер ерекшеленеді: 1. +диалектикалық 2. атеизм 3. иррационализм 4. мистицизм 5. метафизикамен 243. Материалистік гносеология тұрғысынан, бейнелеу бұл – 1.+ материяның атрибуты, ажырамас қасиеті 2. бейнелі шығармашылық 3. адам санасы 4. Тiрi жанның психикалық қабiлеттiлiгi 5. Адам қабiлеттiлiгi 244. Ұлы Дао, жалпыға ортақ заң, Абсолют туралы ілім: 1. +даосизм 2. кинизм 3. буддизм 4. конфуциишылдық 5. джайнизм 245. Ежелгі Қытайдағы «Қайырымды ер» концепциясының авторы кім? 1. Лао-цзы 2. Лю-цзы 3. Хань-фей 4. +Конфуций 5. Сюнь-цзы 246. «Дао-дэ-цзин» (Доа және дэ туралы канондық кітап) трактатының авторы кім? 1. +Лао-цзы 2. Лао-цзы 3. Лю-цзы 4. Хань-фей 5. Сюнь-цзы 247. Ежелгі Қытай философиясындағы негізгі философиялық мектепті атаңыз: 1.+ даосизм 2. кинизм 3. скептицизм 4. джайнизм 5. санкхья 248. «У-вэй» принципіне қатысты философиялық дәстүрді атаңыз: 1. буддизм 2. моизм 3. кинизм 4. чарвака-локаята 5.+даосизм 249. Қытайдағы заңшылдар қалай аталды: 1. вандар 2. даостар 3.+легистер 4. сяо 5.қайырымдылар 250. Конфуцийдің этикалық-саяси көзқарастарының мәні бойынша басқару теориясы ненің көмегімен жүзеге асады: 1. +қайырымдылықтың 2. мемлекеттiң 3. заңдылықтың 4. күштеудiң 5. қоғамның 251. Конфуцийшылдықтың басты принциптері : этикет, адамсүйгіштік: 1. таным 2. медитация 3. сұлулық 4. +парыз 5.ақиқат 252. Үнді философиясындағы қайта дүниеге келу «дөңгелегін» білдіретін концепция: 1. +сансара 2. таным 3. сұлулық 4. сенiм 5. ақиқат 253. Сиддхартха Гаутама негізін салған діни-философиялық ілім: 1. даосизм 2. кинизм 3. +буддизм 4. конфуцийшылдыі 5. джайнизм 254. Үнді философиясындағы адамгершілік әрекеттеріне қарай тағдыр тағайындау заңы: 1. нирвана 2. таным 3. +карма 4. атман 5. сенiм 255. Буддизмдегі «Азат болудың Сегіз өлшемді жолының» мақсаты не болып табылады: 1. +нирвана 2. таным 3. карма 4. атман 5. сансара 256. Кім әлемнің түпнегізі ауа болып табылады деп есептеді: 1. Аристотель 2. Гераклит 3. +Анаксимен 4. Сократ 5. Платон 257. Кім бірінші болып әлемнің дамуының диалектикалық принциптерін тұжырымдады: 1. Анаксимандр 2. +Гераклит 3. Парменид 4. Платон 5. Аристотель 258. Демокриттің пікірі бойынша болмыстың негізінде не жатыр? 1. су 2. апейрон 3. +атомдар 4. бос кеµiстiк бос кеµiстiк 5. ауа 259. Философияға «болмыс» және «биболмыс» ұғымдарын кім енгізді? 1. Фалес 2. Гераклит 3. +Парменид 4. Платон 5. Аристотель 260. Қарама-қарсылықтардың бірлігі мен күресінің заңын бірінші рет кім негіздеді: 1. Фалес 2.+ Гераклит 3. Парменид 4. ПлатонПлатон 5. Аристотель 261. «Философия» терминін алғаш қолданған: 1. Фалес Фалес 2. Гераклит 3.+ Пифагор 4. Платон 5. Аристотель 262. Пифагордың пайымдауынша: 1. +«санға барлық заттар тең» 2. "соғыс барлығының әкесi" 3. "адамдардың түсiнуi-жүрек айналасындағы қан" 4. "мен бiлемiн өзiмнiң ешнәрсе бiлмейтiнiмдi" 5. "бәрi ағады, бәрi өзгередi" 263. Парменидтің пайымдауынша: 1. +«болмыс қозғалмайды» 2. "жер шар тәрiздi" 3. "бәрi ағады, бәрi өзгередi" 4. "санға барлық заттар тең" 5. "жер айналады" 264. Кім суды түп негіз деп санады: 1. Анаксимен 2. +Фалес 3. Левкипп 4. Парменид 5. Анаксимандр 265. Болмыс пен ойлаудың тепе-теңдігі туралы идея: 1. Фалестiкi 2. Демокриттiкi 3. +Парменидтікі 4. Аристотельдiкi 5. Эмпедоклдiкi 266. «Мен білемін, өзімнің ештеңе білмейтінімді» сөзі: 1. Аристотель 2. +Сократ 3. Горгий 4. Платон 5. Гераклит 267. «Бір өзенге екі рет түсуге болмайды» нақыл сөзінің авторы: 1.+ Гераклит 2. Платон 3. Сократ 4. Аристотель 5. Фалес 268. Кім отты барлық тіршіліктің түп негізі деп санады: 1. +Гераклит 2. Платон 3. Сократ 4. Аристотель 5. Фалес 269. «Адам барлық заттардың өлшемі» афоризмі: 1. Сократтiкi 2.+ Протагордікі 3. Аристотельдiкi 4. Платондiкi 5. Эпикурдiкi 270. Кім ақиқатты табудың диалогтік әдісін кіргізді: 1. Гераклит 2. Парменид 3. +Сократ 4. Аристотель 5. Фалес 271. Ежелгі Греция мен ежелгі Римнің тарихы мен мәдениеті: 1. ағартушылық 2. ортағасыр 3.+ антика 4. жаңа заман 5. қайта өрлеу 272. Бұл ағымның екі негізгі мағынасы бар: кең мағынада бұл барлық қоршаған әлем, тар мағынада адам мен қоғамның өмірі өтетін орта: 1. сана 2. қоғам 3. болмыс 4. материя 5. +табиғат 273. Ежелгі Грециядағы идеализмнің негізін салушы: 1. Гераклит 2. Парменид 3. +Платон 4. Аристотель 5. Эпикур 274. Аристотель төмендегілердің қайсысының негізгі заңдарын жасады: 1. психологияныµ 2. герменевтиканыµ 3. атомистiк материлизмнiµ 4.+Логиканың 5. эристиканыµ 275. Жыламау, күлмеу, жек көрмеу, ал түсіну керек сөзінің авторы: 1. Гераклит 2. Парменид 3. +Спиноза 4. Аристотель 5. Эпикур 276. «Органон» шығармасының авторы: 1. Гераклит 2. Парменид 3. Сократ 4. +Аристотель 5. Фалес 277. Стоиктер философиясындағы «апатия» ұғымы нені білдіреді? 1. қоғамдық өмiр кешудi терiстеу 2. +Өмірді құмарлықсыз және қорқынышсыз қабылдау 3. қоғамдық бастаулар мен нормаларға деген жеккєрушiлiк 4. адамгершiлiк жүрiс-тұрыс 5. экстаз 278. Негізгі категориялары – космос, логос, табиғат, эйдос, жан : 1. қайта өрлеу 2. ортағасыр 3. +Антика 4. ағартушылық 5. жаңа заман 279. Бұл кезеңнің философиясының негiзгi белгiлерi космоцентризм, онтологизм, ойлаудың стихиялық диалектикасы : 1. қайта өрлеу 2. орта ғасыр 3. +антика 4. жаңа заман 5. ағартушылық 280. Эпикурдың есептеуінше болмыстың түп негіздері: 1. идеялар 2. атомдар, бос кеңiстiк 3. +Су, жер, ауа, от 4. су, жер,ауа 5. су, от 281. «Платон менің досым, бірақ ақиқат қымбат» қанатты сөз кімдікі : 1. Пифагор 2. Гераклит 3. Анаксимандр 4. +Аристотель 5. Эпикур 282. «Нус» (Ақыл) ұғымын философияға кім енгізді : 1. Пифагор 2. Гераклит 3. Анаксимандр 4. +Анаксагор 5. Эпикур 283. Сократ танымды қандай әдісті пайдалануды ұсынды: 1. догматизм 2. эклектика 3. +Майевтика 4. тавтология 5. софизм 284. Диалектиканың формасы аңғал және стихиялық болған кезең: 1. материализм 2. орта ғасыр 3. +Антика 4. жаңа заман 5. қайта өрлеу 285. Ежелгі Грециядағы ұғымдарды анықтау мақсатымен сұхбат жүргізу өнері төмендегілердің қайсысының формасы болып табылады: 1. қиялдау 2. метафизика 3. +Диалектика 4. дуализм 5. бiлiм 286. Ежелгі Үнді, Ежелгі Қытай, Ежелгі Грецияға тән философиялық дүниетаным: 1. герменевтика 2. прагматизм 3. +Космоцентризм 4. постмодернизм 5. феноменология 287. Мына пайымдаудың авторы кім : «Адам өзінің табиғаты жағынан – саяси тіршілік иесі» ? 1. +Аристотель 2. Т.Гоббс 3. О.Шпенглер 4. Ж.П.Сартр 5. И.Кант 288. Бұл кезеңнің философиясының негізгі белгілері - теоцентризм , креоценизм, теодиция, эсхатология, провиденциализм, сенім ақылдан жоғары: 1. қайта өрлеу 2. +Орта ғасыр 3. антика 4. ағартушылық 5. жаңа заман 289. «Жаңа органон » шығармасының авторы : 1. +Ф.Бекон 2. Р.Декарт 3. Г.Лейбниц 4. Б.Спиноза 5. И.Кант 290. Танымның индуктивті әдісін жасаған кім ? 1. +Ф.Бекон 2. Р.Декарт 3. Г.Лейбниц 4. Б.Спиноза 5. И.Кант 291. «Ру идолдары» ілімі туралы кімдікі ? 1. +Ф.Бекон 2. Р.Декарт 3. Г.Лейбниц 4. Б.Спиноза 5. И.Кант 292. «Рух феноменологиясы », «Ғылым философиясы», «Құқық философиясы » шығармаларының авторы : 1. И.Кант 2.+ Г.Гегель 3. Ф.Шеллинг 4. И.Фихте 5. Л.Фейербах 293. И.Кант бойынша ойлау қызметін және танымды жүзеге асыратын сана: 1. абстрактiлi идея 2. абсолюттiк идея 3. пайымдауға деген қабiлет 4. "практикалық ақыл" 5. +«Таза ақыл» 294. «Левиафан» шығармасының авторы кім ? 1. Ф.Ницше 2. А.Камю 3. Р.Декарт 4. Ж.Ж.Руссо 5. +Т.Гоббс 295. ХХ ғасырда философияның көрнекті жаңа контекстіде танымның ғылыми әдістерінің мәселесін қалай қарастырды ? 1. неотомизм 2.+ Неопозитивизм 3. ницшеандық 4. экзистенциализм 5. гуманизм 296. Философиялық онтологияның іргелі алғы қатарында көрсетілуі керек ұғымды келесілердің ішінен көрсетіңіз? 1. субстрат 2. +Болмыс 3. логос 4. энергия 5. бостандыі 297. Антик дәуірінде кім алғашқы рет филосрфияға болмыс ұғымын егізеді? 1. Анаксимандр 2. Зенон 3. Аристотель 4.+ Парменид 5. Гераклит 298. Неміс классикалық философияның негізін салушы: 1. К.Маркс 2. Л.Фейербах 3.+ И.Кант 4. Г.Гегель 5. И.Гете 299. И.Канттың абсолюттік, жалпы ортақ, қажетті адамгершілік заңы : 1. априори 2. +Категориялық императив 3. апостериори 4. трансцендентальдi абсолютизм 5. өзiндiк зат |