Анотация. «повернуло на літо» анотация. Повернуло на літо
Скачать 19.3 Kb.
|
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ УКРАЇНИ ВІДОКРЕМЛЕНИЙ ПІДРОЗДІЛ «МИКОЛАЇВСЬКА ФІЛІЯ КИЇВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВ» Факультет мистецтв Кафедра музичного мистецтва АНАЛІЗ ТВОРУ Муз. Г. Ляшенка Сл. О. Бердника «Повернуло на літо» Виконала: Студентка 3 курсу групи ТДН – 59М Краснобородько Марія Керівник: Левченко А. В. Миколаїв – 2021 Генадій Іванович Ляшенко (1938-2017) Український радянський композитор, педагог і музикознавець, музично-громадський діяч. Народний артист України (1996). ОлесьПавлович Бердник (1926-2003) Український письменник-фантаст, футурист і глобаліст, філософ і богослов, громадський діяч, червоноармієць в часи Другої світової війни, політв’язень радянських таборів. Автор понад 20 романів і повістей які були перекладені на багато мов у тому числі англійську, німецьку, французьку, російську та угорську. Член-засновник Української Гельсінської групи, провідник українського гуманістичного об'єднання «Україна духовна республіка». Автор понад 20 романів і повістей які були перекладені на багато мов у тому числі англійську, німецьку, французьку, російську та угорську. Характер твору : Мелодія плавна, рухлива, є стрибки характерні для даного твору. Музична форма : Форма куплетна. Фактура музичного твору : Смішана фактура : гомофонна-гармонічна. Динаміка : Динаміка різноманітна від P-mf. Метроритм : Присутній перемінний, складний розмір : 6/8 та 9/8.. Часто зустрічається сінкопа. У останньому такті є знімаюча фермата. Присутня реприза.Композиція у темпі вальсу. Вокально-хоровий аналіз : Тип хору – жіночій Вид хору – двоголосий Тональність – d moll Діапазон хору : Діапазон всього хору – a-c2 Діапазон сопрано – cis1-c2 Діапазон альтів – a-a2 Дихання : У цьому творі присутнє повне дихання (перед початком співу або на паузах), напівдихання (дихання яким користуються між музичними фразами де немає пауз) та ланцюгове дихання. Ланцюгове дихання – це такий хоровий виконавський прийом, що полягає в не одночасній зміні та поповненні дихання хористами, що через що виникає враження безперервності звучання хору. Ланцюгове дихання є засобом хорової виразності та дає можливість виконувати тривалі фрази і навіть цілі твор без цензур для взяття повітря. Звуковедення Звуковедення в творі Legato, наспівно, співучо, протяжно. Виконавські труднощі диригента Найголовнішим у роботі диригента є створення художнього образу твору Всі музично-виражальні засоби в їх взаємозв'язку: темп, динаміка, ритм і ін., передати своє відношення до даної теми, щоб хор міг, завдяки диригентському жесту, передати слухачеві зміст та настрій твору. Тим більш для багатьох людей лірико-драматична тематика дуже близька і знайома. Загальна драматургія композиції підкреслюється поступовим насиченням хорової фактури, підсиленої різноманітним нюансуванням. Ускладнюючим чинником для налагодження строю також буде досить повільний темп пісні. Хормейстер має навчити співаків брати звук у правильній позиції, не стискаючи його. Показ вступів, зняття, поліфонії, канону, затриманих звуків (друга доля), фермат, підголосків (розмежування функцій рук ). Динаміка твору різноманітна від p(піано) – до f (форте), тому диригент повинен звернути на це увагу, забувати чітко показувати хору всі динамічні нюанси. Повинна бути відповідна амплітуда, виходячи з динамічних відтінків. Не забувати про перемінний розмір та про те, що жест повинен бути на legato, а диригент має вести своєю рукою весь хор. Для диригента, у цьому творі важливим є показ динамічних відтінків, вміння показати кульмінаційний момент, відкрити перед слухачами ту мету, яка криється в творчому задумі композитора. Динаміка в партитурі не розписана, тому диригент аналізуючи текст та гармонію проводить динаміку на власне бачення. |