Пп Текст завдання
Скачать 394 Kb.
|
чуттєве пізнання | наукове пізнання | буденне пізнання | Ірраціональне пізнання | В | |||
145 | Напрямок у теорії пізнання, що визнавав чуттєвий досвід джерелом знання і вважав, що зміст знання може бути поданим або як опис цього досвіду, або зведений до нього має назву: | раціоналізм | емпіризм | сенсуалізм | агностицизм | скептицизм | В |
146 | Представниками якого напрямку розглядалася проблема співвідношення сутності людини та її буття: | тейярдизму | екзистенціалізму | неотомізму | структуралізму | соціобіології | В |
147 | Позиція щодо природи субстанції за якою існує дві відмінні остаточні реальності (субстанції), ніяка з яких не залежить від іншої для свого існування називається: | монізм | дуалізм | плюралізм | атомізм | позитивізм | В |
148 | Позиція згідно якої всі субстанції є духовними і те що ми називаємо фізичною реальністю складається лише з ідей, що належить духовній субстанції чи багатьом духовним субстанціям називається: | суб’єктивізм | релятивізм | абсолютизм | матеріалізм | ідеалізм | Е |
149 | Хто з мислителів найбільш ґрунтовно показав, що становлення і розвиток істоти «людина розумна» є переходом до соціальних законів буття? | Чарльз Дарвін; | Р. Декарт і Ш.Л. Монтеск’є; | К. Маркс і Ф. Енгельс. | Т.Гоббс і Дж.Локк | Т.Мор і Т.Кампанелла | С |
150 | Що означає філософська категорія «індивідуальність»? | прагнення відокремитись від інших людей; | індивідуальність – це та специфічна сукупність рис, що відрізняє одну людину від усіх інших, включаючи як природні, так і придбані властивості – пам’ять, уява,характер, погляди, судження і т. ін.; | це риси, яких немає у інших людей | Те ж саме, що й особистість | Буквальний переклад homo sapiens | В |
151 | Яке з суджень правильно визначає людину? | «Людина – це найвищий ступінь розвитку тварин на Землі»; | «Сутність людини полягає у розумі, у суб’єктивних усвідомлених спрямуваннях»; | «Вищий ступінь живих організмів на Землі, суб’єкт суспільно-історичної діяльності і культури, здатний у процесі праці перетворювати навколишній світ». | homo sapiens | Сутність людини полягає у наявності свідомості | С |
152 | Яке поняття, введене Л. Гумільовим, означає пристрасне, непоборне прагнення людей до здійснення своїх ідей, цілей, ідеалів; те, що є основою всіх історичних діянь: | синкретизм; | пасіонарність; | харизма; | пантеїзм | соціоцентризм | В |
153 | Яка функція культури проявляється у здатності об’єднувати людей незалежно від їх світоглядної орієнтації, національної чи расової приналежності, а народи – у світову цивілізацію: | Комунікативна | Аксіологічна | Інтеграційна | Регуляторна | виховна | С |
154 | Завжди вірогідна, об’єктивна інформація, яка отримана за допомогою спостереження та експерименту, завдяки перевірці, раціональній обробці й інтерпретації з точки зору теорії: | ідея | факт | проблема | гіпотеза | концепція | В |
155 | Те, що усвідомлюється суб’єктом як непізнане, але може і має бути в даних умовах, має назву:: | заблудження | ідея | проблема | факт | гіпотеза |
|
156 | У науковому пізнанні розрізняють: |
| три рівні | Чотири рівні | п’ять рівнів | Шість рівнів | А |
157 | Визначте, якому з філософських напрямків, належать дане визначення свідомості: «свідомість – такий же матеріальний продукт діяльності мозку, як жовч-продукт печінки» | Об’єктивний ідеалізм | Суб’єктивний ідеалізм | Антропологічний матеріалізм | Вульгарний матеріалізм | Діалектичний матеріалізм | D |
158 | Виберіть правильне твердження: | матерія може існувати без руху; | рух може існувати без матерії; | матерія не може існувати без руху, як і рух без матерії | Матерія взагалі не існує | Матерія може існувати без руху у стані спокою | C |
159 | Визначте, якому з філософських напрямків, належать дане визначення свідомості: «свідомість є функція головного мозку» | Об’єктивний ідеалізм | Суб’єктивний ідеалізм | Антропологічний матеріалізм | Вульгарний матеріалізм | Діалектичний матеріалізм | E |
160 | Дійсність соціального буття людини, яка поєднує в собі минулий, сьогоднішній та майбутній стани всіх суспільних проявів діяльності людини має назву: | об’єктивна реальність | суб’єктивна реальність | історична реальність | соціальна реальність | Віртуальна реальність | D |
161 | Поняттям індивід позначається: | окремий представник людського роду | соціальна група | особистість | Homo sapiens | людина | А |
162 | Розуміння буття у Парменіда: | буття множинне і ділиме; | буття і мислення тотожні; | буттям є те, що сприймається чуттями; | буття – абстрактне поняття; | буття нема, а є небуття. | В |
163 | Антропосоціогенез – це | процес розвитку суспільно-економічних формацій; | процес розвитку неживої природи; | процес розвитку homo sapiens. | процес розвитку живої природи; | процес розвитку матеріального світу | С |
164 | Визначте, якому з філософських напрямків, належать дане визначення свідомості: «свідомість – це етап в розвитку абсолютної ідеї, на якому вона наближується до самої себе» | об’єктивний ідеалізм Гегеля | вульгарний матеріалізм | діалектичний матеріалізм К.Маркса | Суб’єктивний ідеалізм | Механістичний матеріалізм | А |
165 | Як можна охарактеризувати наступний ряд: подразнення, збудження, психіка, свідомість? | атрибути людського мозку; | етапи в розвитку відображення в живій матерії; | властивість будь-яких живих істот | структура свідомості | елементи антропосоціогенезу | В |
166 | Певний рівень психічного відображення дійсності, який характеризується мимовільністю виникнення і перебігу, відсутності явної причини, свідомого контролю і регулювання: |
|
|
|
| уява | А |
167 | Що є психічне відображення? | підвищення збудження; | емоції та воля | поняття, судження, умовивід; | акт мислення | відчуття, сприйняття, уявлення. | Е |
168 | Питання про співвідношення матерії та свідомості розглядаються в рамках: | діалектики як методу пізнання; | логіки; | основного питання філософії; | етики | Функцій філософії | С |
169 | Сферу несвідомого вивчали: | З.Фрейд, Е.Фромм, К.Юнг; | З.Фрейд, О.Конт, Д.Юм; | З.Фрейд, Е.Дюркгейм, Е.Фромм. | З.Фрейд М.Фуко А.Камю | З.Фрейд П.Адлер Г.Спенсер | А |
170 | Виберіть правильне твердження: | Свідомість зводиться до психіки людини; | Поняття свідомості більш вузьке порівняно з поняттям «психіка людини»; | Поняття свідомості більш широке порівняно з поняттям «психіка людини». | Свідомість не пов’язана з психікою | Свідомість і психіка – поняття взаємототожні | В |
171 | Найелементарнішою формою відображення у живій природі є: | рефлекс | інстинкт | подразливість | відчуття | сприйняття | С |
172 | Інтуїція – це: | робота свідомості на безсвідомому рівні, прорив підсвідомого у свідомість | процедура пізнання, яка передбачає використання правил та символів на основі домовленості суб’єктів у процесі пізнання. | | продукт мозку, суб'єктивний образ об'єктивного світу | розв’язання протиріч у практично-перетворюючій діяльності конкретної людини | А |
173 | Виберіть правильне твердження: | об'єктом пізнання є вся об'єктивна реальність; | об'єктом пізнання є лиш та частина об'єктивної реальності, що вже введена в практику людства і становить коло його пізнавальних інтересів | об'єкт пізнання завжди співпадає з суб'єктом пізнання. | об’єкт пізнання може бути відсутнім у процесі пізнання | об’єкт пізнання завжди залежить від суб’єкта пізнання | В |
174 | Філософський напрямок, який заперечує пізнаванність світу, називається | емпіризм | сенсуалізм | агностицизм | скептицизм | монізм | С |
175 | Система вихідних основоположних принципів, що визначають спосіб підходу до аналізу й оцінки явищ, характер ставлення до них, направленість пізнавальної і практичної діяльності має назву: | гносеологія | онтологія | логіка | метафізика | методологія | Е |
176 | Об'єктивність істини означає: | Істинне знання має своїм змістом певний об'єкт, фрагмент об'єктивної реальності | Зміст істинного знання не залежить ні від людини, ні від людства | Істинне знання не може базуватися на вірі | Спрямованість істини на відтворення сутності, закономірностей об'єкта. | Істинне знання завжди залежить від об’єкта пізнання | В |
177 | Визнає тільки відносну істину і заперечує абсолютну: | релятивізм; | догматизм; | абсолютизм; | софістика. | метафізика | А |
178 | Як називається істина, зміст якої не залежить від людини | суб’єктивна істина | об’єктивна істина | абсолютна істина | інтуїтивна істина | відносна істина | В |
179 | Як називається істина, яка відображає предмет в повному об’ємі: | суб’єктивна істина | об’єктивна істина | абсолютна істина | інтуїтивна істина | відносна істина |