Главная страница

Пп Текст завдання


Скачать 394 Kb.
НазваниеПп Текст завдання
Дата30.05.2018
Размер394 Kb.
Формат файлаdoc
Имя файлаtesti_2013_filosofiya.doc
ТипДокументы
#45438
страница4 из 6
1   2   3   4   5   6
1   2   3   4   5   6

Філософська антропологія

структуралізм

позитивізм

тейярдизм

соціобіологія

Е

110

Здатність людини критично оцінювати свої вчинки, думки, бажання, усвідомлюючи свою невідповідність вимогам обов'язку та ідеалу

самосвідомість

інтелект

воля

віра

совість

Е

111

Процес і результат духовного освоєння дійсності, коли зовнішні об’єкти залучаються до осмислення людської діяльності, виступають її предметним змістом

розуміння

розум

інтелект

рефлексія

культура

А

112

Методологічний принцип наукового, культурологічного, філософського мислення, світоглядно-філософська позиція, що виявляється в абсолютизації відносності смислу і значення феноменів духовної культури та соціального життя (знань, норм, цінностей), в абсолютизації їх залежності від суб’єкту, різних умов та ситуацій

концептуалізм

релятивізм

холізм

синергетика

фундаменталізм

В

113

Філософський напрямок, що визнавав розум основою пізнання і поведінки людей

ірраціоналізм

раціоналізм

реалізм

емпіризм

сенсуалізм

В

114

Позначення специфіки світоглядних установок новітньої, “постсучасної» культури в цілому, пов'язаної перш за все з поліваріантним сприйняттям світу, а також з акцентованою проблемою самоідентифікації культури

модерн

позитивізм

парадигма

постмодерн

постпозитивізм

D

115

Поняття, яке використовувалось в античних і середньовічних філософських дискурсах для характеристики відношення між фізичними та надфізичними світами. У сучасному дискурсі означає прийняту певним науковим співтовариством модель постановки та вирішення проблем, яка забезпечує існування наукової традиції.

концепція

теорія

парадигма

метафізика

діалетика

С

116

Такий стан світу людини, коли науковий розум та практична діяльність стають планетарною силою, сумірною з силами природи

синергетика

віталізм

ноосфера

парадигма

рефлексія

С

117

Впливова течія у філософії католицизму, напрямок некласичної філософії, представники якого спираються на вчення середньовічного філософа Фоми Аквінського, котрий розробив концепцію природної теології, згідно з якою буття Бога може бути обґрунтованим, виходячи з природи, і закликав використовувати «світ розуму» для обґрунтування віри

тейярдизм

лютеранство

персоналізм

неотомізм

герменевтика

D

118

Спосіб, за допомогою якого встановлюється істинність знання і відрізняється істина від помилкових суджень


Експеримент

Критерій істини

дедукція

умовивід

судження

В

119

Антинаукове вчення про виникнення органічного й неорганічного світу внаслідок акту „божественного творіння», заперечує зміну видів в їх історичному розвиткові

теодицея

антроподицея

есхатологія

синкретизм

креаціонізм

Е

120

Система моральних поглядів, де моральна мотивація і сенс життя людини, а також загальна перспектива еволюції живого розглядається у зв'язку з ідеєю перетворення космосу в результаті оволодіння людиною космічним простором, у деяких концепціях – збагачення людського духовного життя силою космічного розуму

утопізм

соціалізм

космізм

деїзм

космоцентризм

С

121

Проміжна позиція у вирішенні питань про форми існування загального між реалізмом і номіналізмом

сенсуалізм

інтуїтивізм

концептуалізм

схоластика

апологетика

С

122

Універсальний концепт, що позначає життєву сутність переважно людини, що відрізняється від тіла (дихотомія) та духу (трихотомія); внутрішній психічний світ людини чи божества


думка

доля

душа

рефлексія

субстанція

С

123

Уявлення, відповідно до якого для будь-якого явища існують причини, за наявності яких це явище з необхідністю має місце. Тлумачиться як вчення про існування об'єктивного закономірного зв'язку і взаємообумовленості явищ

емпіризм

гносеологія

діалектика

детермінізм

синергетика

D

124

Принцип побудови етичної теорії, де стверджується, що основне прагнення людини складає її прагнення до щастя

конкордизм

евдемонізм

віталізм

панлогізм

гуманізм

В

125

Відтворення цілісного образу предмета чи явища дійсності при відсутній безпосередній дії їх на органи чуття людини:


Відчуття

Сприйняття

уявлення

мислення

память

С

126

Яка концепція істини зводить її до самоузгодженості, несуперечливості знань і визначається як властивість самоузгодженності знань:


Когерентна


Прагматична


Позитивістська

конвенціоналістська


плюралістична

А

127

Форма та засіб наукового пізнання, яка є способом розуміння, пояснення, тлумачення основної ідеї теорії, це науково обгрунтований та в основному доведений вираз основного змісту теорії, але на відміну від теорії він ще не може бути втіленим у струнку логічну систему точних наукових понять:


Факт


Ідея


Гіпотеза


Концепція


закон

D

128

Головний критерій суспільного прогресу з погляду
марксизму:


Рівень розвитку техніки і технології


Тип виробничих відносин (форми власності)


Рівень споживання


Ступінь свободи особи


Щастя людини


В

129

Яке пізнання базується на відчуттях?



чуттєве пізнання

Теоретичне пізнання

Наукове пізнання

Ідеальне пізнання

Моральне пізнання

А

130

Стан руху, що не порушує якісну специфіку предмета має назву:

Абсолютний рух


Відносний рух


Спокій


Перервний рух


Об’єктивний рух

С

131

Що означає термін «метод»?



це «шлях до чого-небудь»;

це спосіб побудови системи знань, сукупність прийомів і операцій практичного і теоретичного освоєння дійсності

це форма наукового знання

це засіб практики

Це один із основоположних принципів пізнання

В

132

Специфічна форма відношення людини до навколишнього світу та самої себе, що виявляється у цілеспрямованій зміні та перетворенні світу і людської свідомості має назву:


світогляд;

діяльність;

соціалізація ;

практика.

життя

D

133

Сучасна наука виділяє:


два головні рівні структурної організації матерії;

три головні рівні структурної організації матерії;

чотири головні рівні структурної організації матерії;

п'ять головних рівнів структурної організації матерії.

шість головних рівнів структурної організації матерії.

В

134

Назвіть одну з основних властивостей руху:


універсальність;

послідовність;

стабільність;

суб’єктивність.

сталість

А

135

Що характеризує простір як філософську категорію?


для простору як форми буття матерії притаманні такі властивості як протяжність, структурність, що існується в взаємодії;


простір не реальність світу речей, а спосіб, яким ми сприймаємо речі;

простір не відноситься до числа фундаментальних категорій, так як не володіє їх основними властивостями – проходить через всі шари реального світу.

Простір – це протяжність матерії у думці

це спосіб існування матерії, що вказує на тривалість і послідовність перебігу процесів та явищ

А

136

Що означає час як філософська категорія?


час існує не в самих речах, а тільки в мисленні;

час є спосіб руху, тому що ми зображуємо в русі те, що відбувається

раніше чи пізніше, чи послідовність;

час відображає координацію змінюючих один одного об’єктів в одному й тому ж місці просторів.


Час – це спосіб існування матерії, що вказує на тривалість і послідовність перебігу процесів та явищ

Е

137

Що лежить в основі існування матерії?


атом

апейрон

рух у просторі і часі

плазма

кварк

С

138

Що означає поняття „матерія”?


Матерія є постійна можливість відчуття;

Матерія – фундаментальна похідна категорія філософії для визначення об’єктивної реальності, яка дана нам в відчуттях;

Матерія є лише символ, що відображає відчуття різних почуттів;

Матерія є абсолютно незмінна субстанція.

Матерія – абстракція для позначення всього існуючого

В

139

Філософські вчення, у яких людина розглядається як частина космосу, природи, певного єдиного надчасового світопорядку, який головним чином визначає людське буття. – це:


натурфілософія

антопологізм

космоцентризм

антропоцентризм;

теоцентризм

С

140

Оберіть найбільш правильну відповідь:


особистість –розвинута людина

головною рисою особистості є те, що вона має світогляд і самосвідомість;

людина стає особистістю, коли вона оволодіває культурою і мораллю;

людина – це антропологічне поняття, а особистість – соціальне;

людина і особистість – тотожні поняття;

D

141

З якого етапу розвитку історії філософії розпочався розгляд проблеми буття?


з античної філософії;

з середньовічної філософії

з філософії епохи Відродження;

з філософії Нового часу;

з некласичної філософії ХХ ст..


А

142

Пізнання можливе лише як знання про власні відчуття:

Кантівський агностицизм


Юмівський агностицизм


Гегелівський агностицизм

Декартівський агностицизм

Беконівський агностицизм

В

143

Відтворення цілісного образу предмета чи явища дійсності при безпосередній дії їх на органи чуття людини

відчуття

сприйняття

уява

пам’ять

мислення

В

144

Забезпечує безпосередній зв’язок людини з навко­лишнім середовищем та надає нам свідчення про зв’язки й закономірності зовнішнього світу:


раціональне пізнання




написать администратору сайта