С
| 180
| Вища пізнавальна здатність мислення, яка принципово відрізняється творчим, активним характером від пасивно чуттєвих форм пізнання, позначається терміном:
| Мислення
| Рефлексія
| Інтуїція
| інтелект
| розсудок
| D
|
181
| Багато дослідників називають сучасну західну цивілізацію:
| Новітнім суспільством
| Капіталістичним суспільством
| Індустріальним суспільством
| Постіндустріальним суспільством
| Модерним суспільством
| D
|
182
| У філософсько-релігійних системах та в релігіях центральна світоглядна позиція і водночас певна психологічна установка, що включає: прийняття певних тверджень і рішимість додержуватись їх всупереч сумнівам, „спокусам” і т.п.; особисту довіру до бога як до керівника, помічника і спасителя, що посилаючи страждання, ставить високі вимоги до життя віруючого; особисту вірність богу -
| віра
| відчуження
| догма
| молитва
| культ
| А
|
183
| Як називається процес звільнення суспільства і культури від панування релігії і церкви:
| відродження
| політизація
| реформація
| соціалізація
| секуляризація
| Е
|
184
| Політеїзм виник у:
| первісних релігіях
| етнічних релігіях;
| світових релігіях;
| нетрадиційних релігіях.
| Національних релігіях
| А
|
185
| Яка з первісних релігій була вірою в існування духовних істот, душ і духів?
| тотемізм;
| магія;
| фетишизм;
| мантика
| анімізм
| Е
|
186
| Тотемізм – це:
| віра в існування душі і духів;
| віра в надприродну силу, що править світом;
| віра у надприродну спорідненість людей із рослинами і тваринами
| віра у надприродні можливості матеріальних предметів.
| Вид первісного мистецтва
| С
|
187
| Фетишизм – це:
| віра у надприродні можливості матеріальних предметів;
| віра у надприродну спорідненість людей із рослинами і тваринами;
| віра в надприродну силу, що править світом,
| віра в існування душі і духів.
| Заперечення віри
| В
|
188
| Політеїзм – це:
| віра в духів;
| віра в єдиного бога;
| віра в багатьох богів;
| віра в надприродну силу, що править світом.
| Заперечення віри
| С
|
189
| Хто є засновником буддизму?
| Лао-цзи
| Будда;
| Конфуцій
| Сіддхартха Гаутама.
| Заратустра
| D
|
190
| Ідея тотожності між буттям і стражданням характерна для:
| ісламу.
| Православного християнства
| католицизму
| протестантизму
| буддизму
| Е
|
191
| Культ мучеників, суворо централізована ієрархічна організація, широке екзальтоване шанування Богородиці і вчення про її тілесне вознесіння характерно для
| католицького різновиду християнства
| православного різновиду християнства
| протестантизму
| взагалі не є характерним для християнства
| Правильні варіанти А, В, С
| А
|
1192
| Догма – це:
| термін, що позначає вищу пізнавальну здатність мислення, яка принципово відрізняється творчим, активним характером від пасивно чуттєвих форм пізнання.
| доктрина або окремі її положення, що приймаються за істинні без доведення, а лише на засадах віри або сліпого підкорення авторитету;
| Система обґрунтування віровчення та опису об'єкта християнської релігії за допомогою позитивних тверджень
| Поняття, яким у брахманізмі, буддизмі та індуїзмі позначається своєрідна містична сила або автоматично діючий закон відплати
| форма і щабель пізнання, коли розум знаходиться у полоні відчуттів і видимості;
| В
|
1193
| Священним текстом християнства є:
| Старий Заповіт
| Новий Заповіт
| Біблія
| Євангеліє
| Апокаліпсис
| С
|
194
| Християнство виникло в:
| І ст. до н.е.;
| І ст. .н.е.;
| ІІ ст.н.е.;
| ІІІ ст. н.е.
| IV ст
| В
|
195
| Символ віри християн складається з:
| 12 членів;
| 11 членів;
| 19 членів;
| 5 членів
| 7 членів
| А
|
196
| Православна традиція ісихазму бере свій початок ще у
| І-ІІ Ст
| ІІ-ІІІ ст
| ІV-V ст.;
| VІ-VІІ ст
| VІІІ-Х ст
| С
|
197
| Чернецтво існує в:
| католицизмі і протестантизмі;
| католицизмі і православ’ї
| православ’ї та протестантизмі;
| тільки у православ’ї
| Тільки у католицизмі
| В
|
198
| До основних напрямів раннього протестантизму належать:
| лютеранство, англіканство, кальвінізм;
| баптизм, лютеранство, методизм
| лютеранство, англіканство, баптизм;
| п’ятидесятництво, мормони, адвентизм
| Мормони, свідки Ієгови, квакери
| А
|
199
| Іслам виник у:
| І ст.
| ІІІ ст
| ІV ст.;
| VІІ ст.;
| Х ст.;
| D
|
200
| Основні принципи буддизму викладені у
| вченні про «чотири благородні істини»;
| у канонічній літературі за назвою «Трипітака»;
| у неканонічній літературі.
| У «Ведах»
| У «Корані»
| А
|