Главная страница
Навигация по странице:

  • САЛЫСТЫРУ РЕЖИМДЕРІ

  • Лекция 9. «Роботрек» бағдарлама ортасында жұмыс істеу.

  • Лекция 10. «Адам өміріндегі роботтар»: әлеуметтік жобаларды дамыту.

  • 1. Arduino IDE деген не

  • 2. Arduino IDE Орнату

  • 3. Arduino IDE интерфейсы

  • Бірінші блок

  • Үшінші блок

  • Бесінші блок

  • 4. Бірінші бағдарламаның жүктелуі

  • Лекция 11. Ардуино микроконтроллері

  • лего. Лекция lego mindstorms ev3 education робот техникасы. Лекция lego mindstorms ev3 education робот техникасы


    Скачать 1.08 Mb.
    НазваниеЛекция lego mindstorms ev3 education робот техникасы
    Дата03.06.2022
    Размер1.08 Mb.
    Формат файлаdocx
    Имя файлаЛекция lego mindstorms ev3 education робот техникасы.docx
    ТипЛекция
    #566779
    страница6 из 8
    1   2   3   4   5   6   7   8

    Салыстыру блогы



    Салыстыру блогы екі затты тепе-теңдікке немесе үлкен санды анықтау үшін салыстырады. Сіз әр түрлі алты салыстырулардың біреуін таңдап ала аласыз. Бейнеленетін нәтиже ақиқат немесе өтірік болып табылады.


    САЛЫСТЫРУ РЕЖИМДЕРІ





    Режимді таңдау









    Кірістер









    Шығыс


    Режимді таңдау арқылы пайдаланғыңыз келетін салыстыру түрін таңдаңыз. Кестеде көрсетілгендей блок «Нәтиже» шығысын, А және В екі кірісін салыстырып, есептеп береді.


    Режимі

    Қолданылатын кірістер

    Бейнелетін нәтиже



    Тең

    A, B

    Ақиқат, егер А = В болса, керісінше болған жағдайда - өтірік.



    Тең емес

    A, B

    Ақиқат, егер А ≠ В болса, керісінше болған жағдайда - өтірік.



    Көп

    A, B

    Ақиқат, егер А > В болса, керісінше болған жағдайда - өтірік.



    Аз

    A, B

    Ақиқат, егер А< В болса, керісінше болған жағдайда - өтірік.



    Көп немесе тең

    A, B

    Ақиқат, егер А ≥ В болса, керісінше болған жағдайда - өтірік.



    Кем немесе тең

    A, B

    Ақиқат, егер А ≤ В болса, керісінше болған жағдайда - өтірік.


    Мысал

    Бұл блоктардың бірізділігі, ауыспалы мәннің «қуаттылығы» 100-ден артық па екендігін тексереді, егер солай болса, оны 100-ге баптайды. Салыстыру блогы, ауыспалы мәнді 100-бен салыстырады, «Егер...онда» логикалық нәтижесі ауыспалы мәннің өзгеру қажеттілігін анықтау үшін қолданылады.
    КІРІСТЕР МЕН ШЫҒЫСТАР
    Салыстыру блогының Кірістер - салыстырылатын екі сан. Сіз тура блоктың өзінде кірістің мәндерін енгізе аласыз. Немесе, нұсқау ретінде, кіріс мәндерін басқа бағдарламалық блоктардың қорытындыларынан деректердің шиналары бойынша беруге болады.


    Кіріс

    Түр

    Ескертпелер

    A

    Сандық мән

    Салыстыру үшін бірінші сан

    B

    Сандық мән

    Салыстыру үшін екінші сан


    Блоктың шығысы салыстырудың нәтижесін шығарады. Шығыстарды қолдану үшін оны басқа бағдарламалық блоктарға қосу үшін деректер шиналарын қолданыңыз.


    Шығыс

    Түр

    Ескертпелер

    Нәтиже

    Логикалық мән

    Салыстыру нәтижесі (ақиқат немесе өтірік)


    Лекция 9. «Роботрек» бағдарлама ортасында жұмыс істеу.

    РОБОТРЕК-бұл сондай-ақ Ресей мен Қазақстандағы франшиз бойынша ашылған 100-ден астам лицензиялық балалар клубы, сондай-ақ еліміздің мемлекеттік және мемлекеттік емес білім беру мекемелерінде оқитын 40 мыңнан астам бала.
    РОБОТРЕК-бұл балаларға арналған Бүкілресейлік робототехника фестивалін өткізу жөніндегі Басқарушы компания, Ресей мен ТМД-дағы IYRA Халықаралық балалар робототехника қауымдастығының және IYRC халықаралық жарыстарының өкілетті өкілі.
    РОБОТТРЕК-бұл ресейлік инженер-әзірлеушілер мен IT мамандарының, әдіскерлердің, оқытушылардың, нейрофизиологтардың, әлеуметтік Бизнестің қауымдастығы, олардың мақсаты-НТИ Жол картасына сәйкес жаңа нарықтарда талап етілетін балаларды жаңа мамандықтарға дайындау бойынша ерте кәсіптік бағдар беру мақсатында білім беру робототехника және нейрофизиология саласында оқу жабдықтарын, білім беру бағдарламаларын құру.

    "Роботрек малыш-1" білім беру роботты техникасы бойынша конструктор. Робототехника негіздерін және 5-6 жастағы балалармен құрастыру бойынша сабақтарға арналған. Конструктор екі деңгейден тұрады - бағдарламаланған және бағдарламаланған.

    Кіші оқушылар техносфераның негізгі компоненттерін іске асыру шеңберінде құрастыру және үлгілеудің практикалық дағдыларын игереді, алгоритмика негіздерін игереді және жалпы бастауыш білім берудің ФГОС қарастырылған қарапайым конструкциялары мен механизмдері туралы алғашқы білім алады.
    Лекция 10. «Адам өміріндегі роботтар»: әлеуметтік жобаларды дамыту.

    Arduino алғаш қолдарына алған, барлық жаңадан келгендерде, көп ретте бірдей сұрақтар туындап жатады: «Arduino бағдарламасын қалай жүктеу керек? Бұл үшін бағдарламалаушы қажет пе? Arduino IDE деген не?». Осы аздаған сабақта біз бұл сұрақтарды түбегейлі шешетін боламыз.

    Екінші сұрақтан бастайық, оның жауабы қарапайым: ешқандай бағдарламалаушы қажет емес. Arduino контроллері «жалаң» микроконтроллерден, ол бағдарламаларды компьютердің қарапайым USB-порты арқылы жүктеуге бейімделгендігімен ерекшеленеді! Arduino Pro Mini нұсқасы өзгешелік болып табылады, арнайы сыртқы USB-UART көпір құрылғысы қажет болады, дегенмен, барлығы оп-оңай USB бойынша қосылады.

    1. Arduino IDE деген не?

    Arduino IDE - бұл, ыңғайлы мәтіндік редакторда бағдарламалар құруға, оларды машиндық кодқа компирлей алатын және барлық нұсқаларды Arduino-ға жүктеуге мүмкіндік беретін қосымша. Қосымша толығымен тегін болып табылады, ал оны Arduino ресми сайтынан жүктеп алуға болады:

    https://www.arduino.cc/en/Main/Software
    Arduino IDE кезкелген операционды жүйеге орнатуға болады: Windows, Linux, Mac OS X. Қажет нұсқаны жүктеп алу үшін оны оң бағаннан таңдап алу керек, және кейінгі формада «JUST DOWNLOAD» басу қажет.

    2. Arduino IDE Орнату

    Бағдарламаның дистрибутивы сайттан сәтті жүктелгеннен кейін, Arduino IDE компьютерге орнатып көрейік. Windows-қа арналған нұсқасының мысалында орнатуды қарастырып көрейік. Кез келген басқа қосымшалар сияқты, орнату бірнеше қадамдардан тұрады. Бірінші қадам — лицензиялық келісім. «I Agree» басамыз.



    Екінші қадам — орнату опцияларын таңдау. Егер сіз Arduino IDE бірінші рет орнатып жатсаңыз, барлық қойып және «Next» басамыз.



    Келесі қадам – мақсатты буманы таңдау. Сіз сондай-ақ барлығын әдеттегідей қалдыра аласыз.



    Arduino IDE барлық негізгі құрамдары көшіріліп болған кезде, жүктеуші сізге Arduino үшін драйверді орнатуды ұсынады. Келісеміз.



    Жалпы, драйверлер орнатылғаннан кейін, жүктеуші Arduino IDE орнату үдерісінің аяқталғандығы туралы хабарлама береді. Редактордың мүмкіндіктерін зерттеуге кірісуге болады және контролерге бағдарламаларды жүктеп көруге болады.
    3. Arduino IDE интерфейсы

    Редактор терезесін шартты түрде, суреттегідей 6 блокқа бөлуге болады:



    Бірінші блок  — бұл бағдарлама мәзірі. Мәзір арқылы Arduino IDE барлық қызметтеріне қол жеткізе аламыз.

    Екінші блок - белгішелер тақтасы, онда жиі қолданылатын қызметтер орналастырылған. Солдан оңға қарай:

    • құсша белгі - бағдарламаны қателерге тексеру;

    • оңға бағыттауыш - Arduino- ға бағдарлама жүктеу;

    • бет - жаңа бағдарлама құру;

    • жоғарға бағыттауыш - бұрын сақталған бағдарламаны ашу;

    • төменге бағыттауыш — бағдарламаны компьютерде сақтау;

    • ұлғайтқыш — порт мониторы терезесін ашу.

    Үшінші блок - жоба файлдары. Әрбір бетбелгі жобаның әрбір файлын білдіреді. Ең қарапайым бағдарламалар бір ғана файлдан тұруы мүмкін.

    Төртінші блок - мәтін редакторының алаңы. Мұнда бағдарламаның коды құрылады.

    Бесінші блок - қызметтік хабарламалардың көріну алаңы. Мысалы, бағдарламаның сәтті жүктелгені туралы хабарлама.

    Ең соңғы, алтыншы блок - бағдарламадағы компиляциялардың жүруі және қателіктері туралы ақпараттың көріну терезесі.

    4. Бірінші бағдарламаның жүктелуі

    Arduino жарық диодымен жыпылықтауға мәжбүрлейтін бағдарламаның дайын мысалын ашып көрейік. Бұл үшін мәзірді таңдаймыз:

    Файл/ Мысалдар/ Basics.01/ Blink

    Нәтижесінде, редактордың тағы бір көшірмесі пайда болады, шамамен мынадай бағдарламамен:



    Келесі, Arduino бос USB порты арқылы қосу қажеттілігі тұр. Әдетте, компьютерге жаңа Arduino-ға қосылғаннан кейін, құрылғы автоматты түрде анықталуы үшін бірнеше минут өтуі керек. Құрылғының сәтті орнатылғандығы туралы хабарлама көрінуі тиіс.

    Содан кейін Arduino IDE-дегі дұрыс тақта түірн баптаймыз. Бұл үшін мәзірдегі мына пунктты таңдаймыз:

    Құралдар / Тақта / ...

    Arduino алуан түрі пайда болады, соның ішінен қажеттісін таңдаймыз. Бұл сабақ Arduino Uno туралы, сондықтан осы нұсқаны таңдаймыз. Айтпақшы, Arduino IDE жаңа нұсқаларында классикалық Arduino Uno үшін атауы өзгерді, енді ол былай бейнеленеді: Arduino/Genuino Uno

    Енді портты таңдаймыз. Жаңа Arduino-ны әрбір компьютерге қосқан сайын сіз, Windows оған жеке нөмерімен COM-порт бөлетін болады. Дұрыс портты таңдау үшін мәзір пунктын ашамыз:

    Құралдар / Порт / ...

    Егер жаңа үйренуші болсаңыз, перифериялық құрылғыларды виртуалды COM-порт арқылы қосуды тәжірибелеп жүрмеген болсаңыз, онда бұл тізімде бір ғана жазба шығады. Бұл «COM1» немесе «COM3», немесе кез келген басқа нөмір болуы мүмкін.

    Соңғы қадам - бағдарламаны Arduino-ға жүктейміз. Бұл әрекетті орындау үшін, оңға бағыттағышы бар белгішесін басамыз. Осы рәсім аяқталғаннан кейін, хабарлама жолында жазба пайда болады: «Жүктеу аяқталды» (одан ерте шыққан нұсқаларда — «Жүктелді»).

    Қорытынды

    Біз бағдарламаны Arduino-ға жүктегеннен кейін, ол өзінің дербес өмір сүруін бастайды. Біз контроллерге әр бір қуат берген сайын, бұл контроллер автоматты түрде басынан бастап қосылатын болады.

    Лекция 11. Ардуино микроконтроллері



    Arduino - бұл, виртуалдылық аясынан шыға алмайтын, стандартты дербес компьютерлерге қарағанда, физикалық қоршаған ортамен неғұрлым тығыз қатынасатын электронды құрылғыларды (электронды құрылымдаушы) жобалауға арналған құрал. Бұл платформа, ашық бағдарламалық кодымен «physical computing» арналған, заманауи бағдарламаны қамтамасыз етуге арналған ортамен қарапайым басу тақтасында құрылған.

    Arduino түрлі оған қосылуы мүмкін, және түрлі орындаушы құрылғыларды басқару, сандық және ұқсас тетіктерден белгілерді қабылдау мүмкіндігімен электронды құрылғыларды құруға арналған. Arduino-ға негізделген құрылғылардың жобалары, өз бетімен немесе компьютердегі бағдарламалық қамтамасыз етулермен қатынаста бола алады (мысалы: Flash, Processing, MaxMSP). Тақталар қолданушымен өз бетінше жинақталуы мүмкін немесе жинақта сатып алуға болады. Бағдарламаны әзірлеу ортасы алғашқы ашық мәтінмен егін жүктеу үшін қол жетімді.

    Arduino бағдарламалау тілі «physical computing» үшін ұқсас платформа, Processing бағдарламалаудың мультимедиялық ортасына негізделген, Wiring жүзеге асыру болып табылады. 
    Неге Arduino?



    «Physical computing» жүзеге асыру үшін көптеген микроконтроллер мен платформалар бар.  Parallax Basic Stamp, Netmedia's BX-24, Phidgets, MIT's Handyboard және көптеген басқалары ұқсас қызметтерді ұсынады. Бұл құрылғылар бағдарламалау туралы шашыраңқы ақпаратты біріктіреді және оны пайдалануда жеңіл жинаққа қорытындылайды.  Arduino, өз кезегінде, микроконтроллер жұмыс үрдісін жеңілдетеді, дегенмен ұстаздар, студенттер және әуесқойлар үшін бір қатар артықшылықтарға ие:

    Бағасы төмен - Arduino тақталар басқа платформалармен салыстырғанда біршама арзан. Arduino модулінің ең арзан нұсқасын қолдан жинап алуға болады, ал кейбіреулері тіпті дайын модульдері 50 доллардан төмен тұрады.

    Кросс-платформалы – Arduino бағдарламалық қамтамасыз ету ОС Windows, Macintosh OSX және Linux астында жұмыс істейді. Көптеген микроконтроллер ОС Windows-пен шектеледі.

    Бағдарламалаудың қарапайым және түсінікті ортасы – Arduino ортасы үйренушілерге де, сондай-ақ тәжірибелі қолданушылар үшін келеді. Arduino Processing бағдарламалау ортасына негізделген, бұл ұстаздар үшін өте қолайлы, себебі осы ортада жұмыс істейтін студенттер Arduino-мен таныс болады.

    Кеңею және ашық алғашқы мәтінімен бағдарламалық қамтамасыз ету – БҚЕ Arduino тәжірибелі қолданушылармен толықтырылуы мүмкін құрал ретінде шығарылады. Тіл кітапханалармен толықтырылуы мүмкін C++. Техникалық аз ғана өзгешеліктерді түсінгісі келетін қолданушылардың, AVR C тіліне көшу мүмкіндігі бар, онда C++ негізделген. Сәйкесінше, Arduino бағдарламасына AVR-C ортасынан код қосып алу мүмкіндігі бар.

    Кеңею мүмкіндігімен және ашық қағидалы сызбаларымен апаратты құрылғылар – ATMEGA8 және ATMEGA168 микроконтроллерлері Arduino негізі болып табылады.  Модульдер сызбасы Creative Commons лицензиясымен шығарылады, ал ол деген, тәжірибелі инженерлер модульдердің жеке нұсқасын, кеңейтіп және толықтырып шығара алады. Тіпті қарапайым қолданушылар қаражатты үнемдеу және жұмысты түсіну үшін тәжірибелі нұсқаларды әзірлей алады.
    1   2   3   4   5   6   7   8


    написать администратору сайта