Главная страница

Ыбырай Алтынсарин. растырушылардан


Скачать 307.37 Kb.
Названиерастырушылардан
Дата22.08.2022
Размер307.37 Kb.
Формат файлаdocx
Имя файлаЫбырай Алтынсарин.docx
ТипДокументы
#650787
страница22 из 35
1   ...   18   19   20   21   22   23   24   25   ...   35

ШЕТЕЛДІКТЕР ЫБЫРАЙ ТУРАЛЫ



Ыбырайды өзіміз ғана білмей, өзге елдерге де та- нытуымыз керек. Мысалы, түрік халқы білмейді. Биыл ұлы ұстаз жайында түрік тілінде еңбек жарыққа шығарамыз ба деген ойымыз бар.

Ə.Қара«Ыбырайбабамыздытүркідүниесітанукерек»//

Қостанайтаңы,22шілде,2014.–5 б.


  1. Сəтпаева Ш. Абай мен Ыбырай дүниежүзі əдебиетінде /Ш. Сəтпаева// Қазақ əдебиеті. 1966. 3 июнь.

  2. Сейфуллаев А. (Тəжікстан) Тəжік жəне Қазақ əдеби байланыстары- ның тарихы //А. Сейфуллаев/ «Паеми барадари» (Достық хабаршысы),–Душан- бе, 1972.–136 б.

Энциклопедиян советии тожик 8 т. Душанбе, 1976. 268 б.

Қазақстанға арналған мақалада Алтынсариннің ағартушылық қызметі, жаз- ған оқулықтары, шығармашылығы жəне оның тəжік–парсы классикалық əде- биетін жақсы білетіндігі туралы қысқаша мəлімет берілген.

  1. Əбдікəрім А. (Моңғол Халық Республикасы) Алтынсариннің педаго- гикалық ілімдерін МХР қазақ мектептерінде насихаттау барысы / А.Əбдікəрім //

«Ы. Алтынсариннің тəлім–тəрбиелік мұрасы жəне қазіргі мектеп мəселелері» атты республикалық ғылыми–практикалық конференцияның баяндамалары мен хабарламаларының тезистері – Алматы: Рауан, 1991. 17–18 б.б.

Монғолияда алғаш қазақтың ұлттық аймағы орнап, ұлттық қазақ мектепте- рі қалыптаса бастаған 1940 жылдары қазақ жастарын білімге, өнерге құштар етіп тəрбиелеу мақсатын айқындауда Ы. Алтынсариннің педагогикалық көзқа- растары игі əсерін тигізгені, оқу жоспарын, жеке пəндердің бағдарламаларын жасап, соған сəйкес оқулықтар дайындауда да Ы. Алтынсарин ілімдеріне сүйен- гендері айтылады.

  1. Ташмұрадова К.А. (Ташкент) Ы.Алтынсарин мен Хамза Хакімзада Ниязидің педагогикалық идеялары / К.А.Ташмұрадова (Ташкент), Алтынсарин идеяларының Өзбекстанда жүзеге асуы // «Ы. Алтынсариннің тəлім–тəрбиелік мұрасы жəне қазіргі мектеп мəселелері» атты республикалық ғылыми–практи- калық конференцияның баяндамалары мен хабарламаларының тезистері Алматы: Рауан, 1991. 88–89 б.б.

Ы.Алтынсарин мен Хамза Хакимзада Ниязидің педагогикалық идеялары- ның бір–бірімен үндестігі жайында. Өзбекстанда, əсіресе оның қазақтар тұра- тын елді мекендеріндегі мектептерде Ыбырайдың педагогикалық идеяларын басшылыққа алғаны сөз болады.

  1. Килчева К.Ю. (Ташкент) «Ы.Алтынсарин–өңірдегі алғашқы халық- тық орыс–қазақ мектептерінің негізін қалаушы / К.Ю. Килчева // «Ы. Алтынса- риннің тəлім–тəрбиелік мұрасы жəне қазіргі мектеп мəселелері» атты республи- калық ғылыми–практикалық конференцияның баяндамалары мен хабарламала- рының тезистері – Алматы: Рауан, 1991. 80–83 б.б.

Өзбекстанда, əсіресе оның қазақтар тұратын елді мекендеріндегі мектеп- терде Ыбырайдың педагогикалық идеяларын басшылыққа алғаны сөз болады.

  1. Станчиц М.А. (Белоруссия) Ы. Алтынсариннің Белоруссия жаңа мек- тептеріндегі білімді ізгілендіру (гуманизация) туралы идеясының жүзеге асы- рылуы // М.А. Станчиц /«Ы. Алтынсариннің тəлім–тəрбиелік мұрасы жəне қа- зіргі мектеп мəселелері» атты республикалық ғылыми–практикалық конферен- цияның баяндамалары мен хабарламаларының тезистері – Алматы: Рауан, 1991. 101–102 б.б.

Беларус республикасында «Қырғыз хрестоматиясы» мен «Қазақтарға орыс тілін үйретудің бастауыш құралы» еңбектерінің авторы ретінде Ы. Алтынса- риннің педагогикалық тəжірибесіне ерекше көңіл бөлінетіні əңгімеленеді.

  1. Катович Н.К. (Минск) Қазіргі педагогикалық ғылым мен тəжірибенің дамуында Ы.Алтынсариннің педагогикалық идеясының өзектілігі // Н.К. Като- вич /«Ы. Алтынсариннің тəлім–тəрбиелік мұрасы жəне қазіргі мектеп мəселе- лері» атты республикалық ғылыми–практикалық конференцияның баяндамала- ры мен хабарламаларының тезистері Алматы: Рауан, 1991. 134–135 б.б.

  2. Артамонова Е.Р. (Ресей, Владимир қаласы) Кеңістік жас ерекшілік жəне педагогикалық, психологиялық – педагогикалық мұрасының сабақтасты- ғы // Е.Р Артамонова / «Ы. Алтынсариннің тəлім–тəрбиелік мұрасы жəне қазіргі мектеп мəселелері» атты республикалық ғылыми–практикалық конференция- ның баяндамалары мен хабарламаларының тезистері – Алматы: Рауан, 1991. 127–129 б.б.

  3. Ы.Алтынсарин заманында Көрғұлы қазақтар арасында кең тарағаны, А.Құнанбаев, Ы.Алтынсарин шығармаларында Шахнаменің негізгі кейіпкер- лері – Жəмшид, Ескендір, Анушерван, Рустем, Бахрам ж.б. ерекше құрметпен аталатыны баяндалады.

Энциклопедиян Адабиетва сангати Тожик Душанбе, 2004. 24 б.

Бұл «Тəжік əдебиеті мен өнерінің энциклопедиясында» Алтынсарин есімі құрметпен аталып, оның аудармашылығы, жазған хрестоматиясына Тəжіктің классикалық əдебиетінен өзі аударған өлең, хикаяларды да енгізгені айтылады.

Алтынсариннің тəжік – парсы əдебиетімен байланысы, шығыстық сарын Ыбырай өлеңдері мен хикаяларынан, үгіт–насихаттық сарынын күшейте түске- ні жайында əңгіме болады.

  1. Нұралиев А. (Тəжікстан) «Ыбырай Алтынсарин», «Қазақ жəне Тəжік əдеби байланыстары», «ХІХ жəне ХХ ғасырлардағы тəжік–қазақ мəдени–əдеби байланысы // А.Нұралиев /Ыбырай Алтынсарин. «Энцикопедиян Адебиет» ва сагати тожик.–Душанбе,2004, 24 б.

  2. Оспанұлы С. Ыбырай Алтынсарин жəне тəжік–парсы əдебиеті /С. Ос- панұлы // Қостанай таңы, 2014. 28 наурыз.

  3. Тұрысбек Р. Қазақ–татар халықтары əдебиетінің байланысы / Р. Тұрысбек // Қазақ тілі мен əдебиеті. 2015. №2 – 35–39 б.б.

Ш.Уəлиханов, Ы. Алтынсарин, А. Құнанбаевтардың татар ағартушылары- мен үндестігі, қоғамдық–саяси көзқарастары, өзара қарым–қатынастары əңгіме болады.
1   ...   18   19   20   21   22   23   24   25   ...   35


написать администратору сайта