Главная страница
Навигация по странице:

  • "Шабеҳ - баръакс"

  • Агар ногаҳон"

  • "Танҳо суханони шодмонӣ"

  • Гузаронидани семинари бозӣ

  • Кайфияти дигар"

  • Диплом на тему_ Сотрудничество дошкольной образовательной органи. Вазорати маориф, илм ва сиёсати авонон Вилояти Нижний Новгород


    Скачать 92.89 Kb.
    НазваниеВазорати маориф, илм ва сиёсати авонон Вилояти Нижний Новгород
    Дата16.12.2022
    Размер92.89 Kb.
    Формат файлаdocx
    Имя файлаДиплом на тему_ Сотрудничество дошкольной образовательной органи.docx
    ТипДокументы
    #848273
    страница4 из 4
    1   2   3   4

    Ф.И. кӯдак - Артем, синну сол - 6,5 сол.

    Вақти омӯзиш 1 ноябри соли 2020 мебошад.

    Натиҷаҳои ташхис (мувофиқи мундариҷаи сӯҳбат)

    1. Бале ман мехоҳам. 3 хол;

    2. Барои ёд гирифтани навиштан ва хондан. 3 хол;

    3. Дар мактаб. 3 хол;

    4. Дар тирамоҳ. 3 хол;

    5. Ман ба мактаби омодагӣ меравам. Ҳатто дар хона ман хондан, навиштан ва ҳисоб карданро меомӯзам. 3 хол;

    6. Медонад. 3 хол;

    7. Нависед, хонед, ҳисоб кунед, варзиш кунед, расмҳои зебо созед. 3 хол;

    8. Бо дӯстон дар ҳавлӣ бозӣ кунед. Ба ҳама ҷо рафтан ғайриимкон буд, ки пештар имконнопазир буд, зеро ман аллакай мактаббача мешавам. 1 хол;

    9. Падару модар. 3 хол;

    10. Намедонам. 0 хол;

    11. Бале. 3 хол;

    12. Модар, падар, муаллим. 3 хол;

    13. Дар мактаб хуб бошед. 2 хол;

    14. Хуб. 3 хол;

    15. Хуб. 2 хол.

    Шумораи умумии холҳо 38 хол (дараҷаи дуюми омодагии ҳавасмандӣ ба мактаб) мебошад.

    ЗАМИМАИ 3

    САВОЛ БАРОИ ПАДАРУ МОДАРОН

    «ТАЪЛИМИ ОЯНДАИ ХОНАНДАГОНИ СИНФИ ЯКУМ ДАР ШАРОИТ ОИЛА»


    1. Хайати оила, касбу хунар, дарачаи маълумоти падару модар, дигар аъзоёни болиги оила, ки ба тарбияи кудак машгуланд.

    2. Намудҳои асосии бозиҳо ва фаъолиятҳо дар хона барои кӯдак.

    3. Таваҷҷӯҳ ва маҳфилҳои кӯдак дар оила:

    - бозичаҳои дӯстдошта

    — китобхо, афсонахо

    - муносибат ба расмкашӣ, моделсозӣ, тарҳрезӣ

    - манфиатҳо ва ниёзҳои маърифатӣ

    4. Оё шумо дар хона бо фарзандатон дар бораи таҳсили дарпешистода сӯҳбат мекунед?

    5. Дар кадом кружокхо ва секцияхо иштирок мекунад, оё дар хона машгулиятхои инкишоф мавчуданд?

    6. Оё кӯдак дар хона гӯшаи (ҳуҷраи) шахсии худро дорад?

    7. Нишон диҳед, ки муҳити ин гӯша (ҳуҷра) бо чӣ пур аст.

    8. Оё шумо ва фарзандатон зуд-зуд ба ҷое ва ба куҷо меравед?

    9. Кӯдак бо ҳамсолон чӣ гуна муносибат дорад, ягон мушкилот вуҷуд дорад ва чӣ?

    10. Шуморо дар бораи кӯдак чӣ нигарон мекунад?

    11. Шумо дар бораи омода кардани фарзандатон ба мактаб дар оила чиро донистан мехоҳед ва чӣ маслиҳат додан мехоҳед?

    ЗАМИМАИ 4

    МАШВАРАТИИ МАВЗУЙ БАРОИ ПАДАРУ МОДАРОН

    «ҚОИДАҲОИ ВОЛИДАЙН БАРОИ БА МАКТАБ ТАЙЁР КАРДАНИ КӮДАКОН»


    1. Татбиқи қоидаҳои оддии дар поён овардашуда ба волидон кӯмак мекунад, ки раванди омодагӣ ба мактаб ҳам барои калонсолон ва ҳам барои кӯдак лаззатбахш гардонанд.

    2. Мутахассисон — психологхо хангоми ба мактаб тайёрй дидан ба кудакро бо дониш «аз хад зиёд нахурондан», балки ба кадри дарк кардани вай маълумот доданро тавсия медиханд.

    3. Ба ахамияти муайян кардани давраи кобилияти мехнатии кудак (барои баъзе бачахо ин субх ва барои дигарон бегохй) ва дар ин давра ташкили машгулиятхо низ диккат дода мешавад.

    4. Муҳим аст, ки ба фарзандатон кӯмак кунед, ки тавоноии онҳоро дарк кунад. Ин ба вай на танхо дар хониш, балки ба хаёт хам боварй мебахшад. Шумо бояд ба ҷиҳатҳои тавонои кӯдак дар раванди омӯзиш такя кунед (барои яке ин вокуниши фаврӣ ба савол ва барои дигаре қобилияти гузаштан аз объект ба объект ва ғ.).

    5. Шумо набояд ба фарзандатон ваъда надиҳед, ки синфҳои томактабӣ ҳамеша шавқовар ва шавқовар хоҳанд буд. Ӯро ба он омода созед, ки таҳсил корест, ки на ҳамеша натиҷа медиҳад.

    6. Оҳиста-оҳиста кӯдакро ба чунин ақида одат кунед, ки ҳангоми баҳо додан ба сифати кори ӯ шумо на танҳо таъриф мекунед, балки инчунин шарҳҳо медиҳед. Ҳангоми шарҳу эзоҳ набояд шахсияти кӯдакро тавсиф кард, балки танҳо камбудиҳои мушаххасро қайд кард (масалан, на "шумо беҳудаед", балки "ин ҳарф нобаробар аст ё не" шумо аблаҳ ҳастед ", аммо ин ҷавоб аст. "нодуруст" ва монанди инҳо). Инчунин муҳим аст, ки аз овехтани "тамга", ҳарфҳои таҳқиромез худдорӣ кард. Кӯшиш кунед, ки "Шумо ҳамеша танбал ҳастед" ё "хайр, боз, мисли ҳамеша, ман фаромӯш кардаам .." -ро умумӣ накунед. Волидайн бояд фаҳманд, ки нокомии кӯдак метавонад бо сабаби шароити муваққатӣ бошад (масалан, ӯ дар боғча хаста шуда буд, ба ӯ иҷозат надоданд, ки мультфильми дӯстдоштаашро тамошо кунад ва ғ.), аммо пеш аз ин ӯ кӯшиш мекард, ки дастурҳои шуморо иҷро кунад ва шояд аз беадолатии эрод хафа шуданд.

    7. Пас аз дарс бо фарзандатон сӯҳбат кунед ва бипурсед, ки чӣ ба ӯ бештар писанд омад ва чӣ мушкилиҳо овард (ғазаб, кина).

    8. Волидони азиз, кӯдакро ҳамон тавре қабул кунед, ки ҳаст. Ӯро бо кӯдакони дигар муқоиса накунед, ӯро маҷбур накунед, ки чизе омӯзад, зеро писари ҳамсоя аллакай инро медонад.

    9. Боварии худро нишон диҳед, ки кӯдак муваффақ хоҳад шуд. Ба фарзандатон таълим диҳед, ки мусбат фикр кунад: "То ҳол ин рақам барои ман чандон зебо нест, аммо фардо ман кӯшиш мекунам, ки онро беҳтар созам."



    МАВЗУЙ БАРОИ ПАДАРУ МОДАРОН

    «ШАРОИТИ ИНКИШОФИ ДОНИШ».

    Дар инкишоф ва таълим додани кӯдак, пеш аз ҳама, ба синну соли ӯ, инчунин хусусиятҳои инфиродӣ диққат додан лозим аст. Инкишофи зеҳнии кӯдак гарчанде шарти муҳими омодагии ӯ ба таҳсил дар мактаб аст, аммо ҳеҷ гоҳ шарти ягонаи бомуваффақияти таҳсил нест.

    Вазифаи хеле муҳим барои волидон ташаккули худбаҳодиҳии мувофиқ дар кӯдак, муносибати мусбӣ ба қобилиятҳои ӯ, қобилияти бартараф кардани мушкилот ва натарсидани хатогиҳо мебошад. Тарс аз анҷом додани кори нодуруст, тавре ки волидон мепурсанд, аксар вақт ба он оварда мерасонад, ки кӯдак умуман аз иҷрои ягон вазифаи маърифатӣ, ҳатто имконпазир аст, рад мекунад. Ба фарзандатон нишон диҳед, ки ӯ чӣ ба даст овардааст, чӣ омӯхтааст. Имконият диҳед, ки шодӣ ва ифтихорро аз амалҳои муваффақи мустақил эҳсос кунед. Муваффақиятҳо ва дастовардҳои кӯдакро дар оила муҳокима кунед ва оҳиста-оҳиста худи кӯдак мехоҳад аз дастовардҳои худ ба шумо нақл кунад ва муваффақияти дигаронро шод кунад; Агар вай шавқу рағбати шумо ва муносибати ҷиддии шуморо ба фаъолияти илмӣ-тадқиқотии худ бубинад, ба гирифтани маълумоти нав, омӯхтани чизи ҷолиб ниёз пайдо мекунад.

    Тавсия дода мешавад, ки бо кӯдак ҳар як мавзӯъеро, ки ба ҳаёти ӯ, бо таваҷҷӯҳи ӯ алоқаманд аст, муҳокима кунед: ба фарзанди шумо чӣ маъқул аст ва чӣ нописанд аст, чиро омӯхтан мехоҳад, чӣ орзу дорад ва ғайра. Шумо метавонед на танҳо ин мавзӯъҳоро муҳокима кунед, балки якҷоя расмҳои оилавӣ, альбомҳо (бо расмҳо ва аксҳо), коллажҳо эҷод кунед.

    Зиндагии оилаи ӯро мушоҳида карда, дӯстонаш ба кӯдак кӯмак мекунанд, ки бо вазъиятҳои гуногуни эмотсионалии одамони дигар шинос шаванд. Дар ин дониши одамони дигар, сӯҳбат бо волидайн, аксҳо ва ҳатто бозӣ кардани ҳолатҳои ҳаётӣ, ки барои кӯдак ҷолиб ё нофаҳмо мебошанд, низ кӯмак хоҳад кард. Маҳорати худшиносӣ ба кӯдак кӯмак мекунад, ки ба қувваҳо ва қобилиятҳои худ бовар кунад, шавқу рағбат ба омӯхтани мустақилонаи ҷаҳони атрофро инкишоф диҳад. Эҳтироми кӯдак ба худ ҳамчун шахсият ба ӯ барои барқарор кардани муносибат бо ҳамсолон ва калонсолон кӯмак мекунад: рушди децентратсия, яъне қобилияти фаҳмидан ва қабул кардани нуқтаи назари дигар, шарти дигари дарки ҷаҳон, ҷаҳони одамон аст. , ва гайр аз ин, яке аз омилхои тайёрии чамъиятй ба мактаб .


    ЗАМИМАИ 5

    БОЗӢ ВА машқҳои БОЗӢ ДАР «КИТОБХОНАИ БОЗИИ ОИЛА» ДОХИЛ ШУДААСТ

    Падару модарони азиз! Ба шумо бозиҳо пешниҳод карда мешаванд, то ба фарзандатон ба мактаб омода шаванд.

    Ин бозиҳо метавонанд барои ҳамаи аъзоёни оила ҷолиб ва муфид бошанд. Онҳоро дар рӯзҳои истироҳат ва ид, инчунин дар шомҳои рӯзи корӣ, вақте ки калонсолон ва кӯдакон пас аз рӯзи дигари корӣ ҷамъ меоянд, бозӣ кардан мумкин аст.

    Ҳангоми интихоби бозӣ, рӯҳияи кӯдак, қобилиятҳо, қобилиятҳои ӯро ба назар гиред. Бо фарзанди худ дар заминаи баробар бозӣ кунед, ҷавобҳои ӯро рӯҳбаланд кунед, аз муваффақиятҳо ва ғалабаҳои хурд шод шавед!

    "Тугмаҳо"

    Мақсад: Ташаккули малакаҳои худсарӣ, ҳавасмандии тарбиявӣ.

    Намоиш:

    Кӯдак бояд ҷойгиршавии тугмаҳои майдони бозии шашҳуҷайраи калонсолонро дар хотир дошта, ҷойгиршавии онҳоро дар майдони худ дубора тавлид кунад. Барои беҳтар кор кардан, тавсифи тугма ва ҷойгиршавии он бо овози баланд дода мешавад. Дар марҳилаи навбатӣ барои «духтани тугмаҳо» мӯҳлатҳои вақт ҷорӣ карда мешаванд ва шарти иловагӣ: тугмаро барои худ тавсиф кунед. Вақте ки майдони бозӣ ва шумораи тугмаҳо зиёд мешавад, нақши кӯдак тағйир меёбад ва аз рӯи схема иҷро карда мешавад, супориш метавонад душвортар шавад.

    "Шабеҳ - баръакс"

    Мақсад: ба кӯдакон таълим додани муқоисаи ашё, пайдо кардани аломатҳои фарқият, шабоҳат дар онҳо, шинохти ашё бо тавсиф.

    Пешравии бозӣ: пешниҳод карда мешавад, ки дар бораи ду ашё фикр кунед, дар хотир доред, ки онҳо аз ҳамдигар чӣ гуна фарқ мекунанд ва чӣ гуна онҳо ба ҳам монанданд ва ба дигар бозигарон бигӯянд ва бозигарони дигар бояд ин ашёро тахмин кунанд.

    Агар иштирокчиёни бозӣ зиёд бошанд, пас барои муайян кардани иштирокчӣ, ки муаммо месозад, шумо метавонед ягон ашёро гиред, масалан, сангча ё ангуштарин.

    " Агар ногаҳон"

    Мақсад: фаъолсозии фаъолияти маърифатӣ, амалҳои равонӣ.

    Тавсифи: Ба кӯдак як вазъияти ғайриоддӣ пешниҳод карда мешавад, ки ӯ бояд роҳи халосиро пайдо кунад, нуқтаи назари худро баён кунад.

    Масалан, агар ногаҳон дар рӯи замин нопадид шавад:

    - Ҳама тугмаҳо;

    - ҳама кайчи;

    - Ҳама китобҳои дарсӣ ё китобҳо ва ғайра.

    "Танҳо суханони шодмонӣ"

    Мақсад: фаъолсозии тафаккури шифоҳӣ-мантиқӣ, худсарии равандҳои равонӣ.

    Тавсифи: Дар доира беҳтар бозӣ кунед. Яке аз бозигарон мавзӯъро муайян мекунад. Дар навбати худ, масалан, танҳо суханони хандаоварро даъват кардан лозим аст. Бозингари якум «Масхарабоз», дуюм — «Шодӣ», сеюм — «Ханда» ва ғайра мегӯяд. Бозӣ то тамом шудани калимаҳо ҳаракат мекунад.
    Ба шумо ва фарзандонатон барори кор орзу мекунем!


    ЗАМИМАИ 6

    ПЛАНИ РУЗИ КУШОДА

    давраи субҳ

    Гузаронидани семинари бозӣ

    Мақсад: ташаккули таваҷҷӯҳи маърифатӣ; рушди ҳавасмандии таълимӣ; фаъолсозии равандҳои маърифатӣ

    Инсулт:

    1. Бозии "Тугмаҳо"

    Мақсад: Ташаккули малакаҳои худсарӣ, ҳавасмандии тарбиявӣ.

    (тавсиф дар "Игротека");

    2. Бозии «Агар ногаҳон »

    Мақсад: фаъолсозии фаъолияти маърифатӣ, амалҳои равонӣ.

    (тавсиф дар "Игротека");

    3. Машқи бозӣ барои рушди соҳаи эмотсионалӣ.

    Этюди " Кайфияти дигар"

    Писарбача Марк

    Ӯро ба поён наандозед.

    Вай лахзае табассум мекунад

    Чеҳраи офтоб дурахшон хоҳад шуд. (Н. Померанцева)

    Дар рафти бозӣ кӯдакон бо навбат бо ифодаи чеҳра ҳолати эмотсионалии писарбача Маркро нишон медоданд.

    Ҳолатҳои эмотсионалии зерин нишон дода шуданд:

    Кайфияти инҷиқӣ: абрӯвони поин ва ҳаракат, лабон ним кушода, кунҷҳои лабҳо поин, сар каме ба поён, китфҳо поин. Майдони инҷиқӣ дар рӯи рӯй бо ҳаракатҳои сабук бо навбат бо ҳарду китфҳо ба пеш ва бозгашт пурра карда мешавад.

    4. Бозии «Номаҳои зинда»

    Мақсад: рушди малакаҳои муошират ва қобилияти ҳамкорӣ.

    Тавсиф: кӯдакон бояд ба зудӣ шакли мактуберо гиранд, ки муаллим ҳамчун як гурӯҳ даъват кардааст.

    Алгоритми зерини амалҳо пешниҳод шудааст: Ман ҳама ҳарфҳоро номбар мекунам, масалан, "L". Шумо, ҳамаи шумо, бояд ҳарчи зудтар аз ҷой бархезед, то гурӯҳи шумо, вақте ки аз боло дида мешавад, ин нома дар рӯи фарш навишта шавад. Ҳар як кӯдаки гурӯҳи шумо бояд дар супориш иштирок кунад.

    Кайфияти хуб: абрӯвони баланд, лабон бо табассум. Китфҳо ҷойгир карда шудаанд.

    5. Барои инкишоф додани ќобилияти њамкории кўдак ва падару модар бозии «Расмро давом дињед» ташкил карда шуд. Мо усули ба фаъолияти муштарак бо кӯдак ҷалб намудани волидонро истифода бурдем.

    Тавсиф: кӯдакон ва волидони онҳо якҷоя вазифаҳои гуногунро иҷро карданд, масалан, онҳо ҷузъиёти ҳайвонро пайдо карданд, онҳоро дар коғаз пешниҳод карданд ва бо навбат тасвирро пурра карданд.

    Нимаи нисфирӯзӣ

    1. Ташкили шинондани пиёзе, ки кӯдакон аз хона овардаанд - пур кардани боғи сабз. Сухбати маърифатй, саволхои маърифатй шавку хавасро ба машгулиятхо пурзур намуда, дониши бачагонро оид ба проблема ошкор намуд.

    2. Ташкили альбом дар бораи қоидаҳои нигоҳубини пиёз (кор дар зергурӯҳҳо анҷом дода шуд) - усули ҷалби волидон ба фаъолияти муштарак бо кӯдак истифода шуд.

    ЗАМИМАИ 7

    СХЕМАИ ТАЙЁРИИ ПСИХОЛОГИИ КУДАК

    БА МАКТАБ

    Дар диаграмма, шартан, дар шакли блокҳо, мо соҳаҳои гуногуни фаъолияти равонии инсонро нишон дода, соҳаҳои маърифатӣ, ҳавасмандкунӣ, ихтиёрӣ ва эҳсосиро нишон додем.

    Максад аз ташкили ин схема таъмини инкишофи мутаносиби кудаки 6—7-сола дар давраи тайёрй ба мактаб; волидайнро бовар кунондан ба аҳамияти ҳамаи ҷузъҳои камолоти мактаб, ки дар диаграмма оварда шудаанд, эътироф мекунанд.

    Тайёрии психологии кӯдак ба таҳсил дар мактаб




    соҳаи маърифатӣ




    С оҳаи ҳавасмандкунӣ




    Сфера хоҳад кард




    соҳаи эмотсионалӣ

    Натичаи кор бо схема ин аст, ки падару модарон ба он фахманд, ки тайёрй ба мактаб барои падару модарон кори душвор ва масъулиятнок аст ва самараи ин кор, пеш аз хама, бо инкишофи муназзам ва комплексии тамоми сохахои равонй муайян карда мешавад. .
    1   2   3   4


    написать администратору сайта