Главная страница

КОРАН баш. билли миншшйтанирражиим. Бисмиллиррахмниррахиим


Скачать 3.18 Mb.
Название билли миншшйтанирражиим. Бисмиллиррахмниррахиим
Дата04.02.2022
Размер3.18 Mb.
Формат файлаdoc
Имя файлаКОРАН баш.doc
ТипДокументы
#351235
страница53 из 64
1   ...   49   50   51   52   53   54   55   56   ...   64

20. Һәм улар:

— Аллаһ ихтыяр итһә, беҙ (боттарға) табынмаҫ инек, — тип әйтәләр. Был хаҡта уларҙың хәбәре юҡ. Улар бары тик ялған ғына һөйләй. (21) Әллә һуң Аллаһ уларға электән үк (Аллаһтан башҡа нәмәләргә табынығыҙ тип) китап бирҙеме? Һәм улар шул (ялған) китапҡа йәбешеп яталармы?

22. Юҡ! (Ундай китап уларға бирелмәне).

— Беҙ ата-бабаларыбыҙҙың бер дин (һындарға табыныу, хрис­тианлыҡ, мәжүсилек) тотҡанын күрҙек, беҙ ҙә улар тотҡан юлдан барасаҡбыҙ, — тип әйтәләр.

23. Һинән алда ла нисә халыҡтарға киҫәтеүсе пәйғәм­бәрҙәр ебәрҙек, ләкин шундағы муллыҡта йәшәгән кешеләр:

— Ата-бабаларыбыҙҙың бер дин тотҡанын күрҙек, беҙ ҙә улар тотҡан юлдан барасаҡбыҙ, — тинеләр. (24) — Мин һеҙгә ата-бабаларығыҙ тотҡан диндән дә яҡшырағын килтерҙем, — тип әйткәс, улар:

— Дөрөҫөн генә әйткәндә, беҙ уға (һин килтергәнгә) ышан­майбыҙ! — тинеләр.

25. Беҙ уларға яза бирҙек. Ҡара! Ялғансыларҙың яҙ­мышы нимә менән бөттө?

26, 27. Бер ваҡыт Ибраһим атаһына һәм ҡәүеменә әйтте:

— Мин һеҙ табынған нәмәләргә табынмаясаҡмын, — тине. — Мин фәҡәт мине яралтҡанға (Аллаһҡа) ғына ғи­бәҙәт ҡыласаҡмын. Сөнки Ул мине тура юлға күндереүсе.

28. Был һүҙҙәрҙе ул үҙенән һуң киләсәк быуындарға (Аллаһтың диненә күсһендәр өсөн), васыят итеп ҡалдырҙы.

29. Хаҡтыр, быларҙы һәм аталарын үҙҙәренә Хәҡиҡәт өръән) менән Пәйғәмбәр килгәнсегә саҡлы Беҙ уларҙы ниғмәт эсендә йәшәттек.

30. Ләкин улар үҙҙәренә Хәҡиҡәт килгәс:

— Был бер сихыр. Беҙ уны танымайбыҙ, — тинеләр.

31. Һәм әйттеләр:

— Был Ҡөръән ике шәһәрҙең берәй олуғ әҙәменә индерелһә, яҡшы булыр ине, — тинеләр.

32. Раббының рәхмәтен улар бүлешергә баҙнат итәме? Донъялағы тормошта уларға дәрәжәләрҙе Беҙ бүлеп бирҙек. Береһе икенсеһенә хеҙмәт итһен тип, Беҙ уларҙы береһен икенсеһенән өҫтөн ҡылдыҡ. Раббының рәхмәте улар туплаған байлыҡтан хәйерлерәк.

33. Әгәр барлыҡ кешеләр (кәферҙәрҙең бай тормошона ҡыҙығып, кәферлеккә күсеп) бер кәфер өммәте хасил итер, тигән ҡурҡыныс булмаһа, Рахмәәнды инҡар итеүселәрҙең өйҙәрендәге түбәләрен һәм шул түбәгә менә торған баҫҡыстарын көмөштән яһап, бөтөн ерен йыһазлап, биҙәр инек. (34) Ишектәрен дә, ҡырын ятып истирәхәт ҡыла (ял итә) тор­ған ятаҡтарын да (көмөштән яһар инек). (35) Уларҙы зиннәт-алтынға күмәр инек. Быларҙың барыһы ла ваҡытлыса ғына булып, тиҙ генә уҙып китә торған нәмәләр, әлбиттә.

(Мәңгелек байлығы булған) Әхирәт иһә Аллаһҡа һыйынған­дарға аталған.

36. Кем Рахмәәнды зикер итеүҙән уаз кисһә, уның янына шайтанды ҡуйырбыҙ, шайтан гел уның артынан тағылып (ҡотортоп) йөрөр. (37) Әлбиттә, шайтандар уларҙы тура юлдан яҙҙырыр һәм кешеләр үҙҙәрен: беҙ тура юлда, тип уйлар. (38) Ниһайәт, ахырҙа Минең хозурыма килгәс, юл­дан яҙған кеше дуҫы шайтанға әйтер:

— Их, һинең менән минең ара Көнсығыш менән Көнба­йыш араһы кеүек йыраҡ булған булһа ине. Һинән дә яман юлдаш юҡ икән.

39. Һеҙҙең бөгөнгө (Ҡиәмәттәге) үкенеүҙәрегеҙ бер файҙа ла бирмәҫ, сөнки һеҙ (фани донъяла) ғәҙелһеҙлектәр ҡылды­ғыҙ. Һеҙ язаны бер тигеҙ аласаҡһығыҙ.

40. (Эй, Рәсүлем Мөхәммәд) һаңғырауҙарға һин (Ҡөръәнде) ишеттерә алырһыңмы икән йәки (күңел күҙе) һуҡырҙарға (Ҡөръән күрһәтеп) асыҡтан-асыҡ аҙғындарҙы тура юлға баҫтыра алырһыңмы икән?

41. Беҙ һине уларҙан айырһаҡ (улар һине язалап үлтергәнсе һинең йәнеңде алып, хозурыбыҙға мендерһәк), барыбер уларҙы язаға тартасаҡбыҙ. (42) Йәки уларға вәғәҙә иткән ғазабы­быҙҙы һин дә күреп торорһың. Был эштәрҙе башҡарырға ҡөҙ­рәтебеҙ етә.

43. Һиңә уахи ителгәнде (Ҡөръән күрһәткән юлды) ныҡ тот. Әлбиттә, һин тура юлдағы кеше. (44) Хаҡтыр, Ҡөръән һиңә һәм халҡыңа өгөт булараҡ индерелде. Ахырҙа һеҙ (Аллаһ хозурында) имтихан тотасаҡһығыҙ.

45. Үҙеңдән алда килгән пәйғәмбәрҙәрҙән һорап ҡара: Рахмәәндан башҡа (тәңреләр уйлап сығарығыҙ ҙа шулар)ғата­бынығыҙ, тип әмер бирҙемме икән?

46. Хаҡтыр, Беҙ Мусаны аяттарыбыҙ менән бергә Фирғәүенгә һәм уның янындағы олуғтарына күндерҙек. Муса әйтте:

— Мин ғәләмдәрҙең Раббыһы — Аллаһтың илсеһе була­м, — тине.

47. Уларға аяттарыбыҙҙы килтергәс, уны мыҫҡыл итеп көлдөләр. (48) Уларға береһенән-береһе әһәмиәтле аяттары­быҙҙы индерә барҙыҡ. Тура юлды күрһендәр тип, уларҙы ғазапҡа дусар иттек.

49. Һәм, ниһайәт, улар былай тине:

— Әй, сихырсы, күҙ буяусы! Һинең аша Аллаһ беҙгә биргән антын тормошҡа ашырһын, тип һин Уға ялбар. Беҙ ҙә тура юлға керергә булабыҙ.

50. Ләкин ғазаптан ҡотолғандан һуң, улар һүҙҙәрендә тормай.

51. 52, 53. Фирғәүен үҙ ҡәүеменә былай тине:

— Әй, халҡым, Мысыр мөлкәте һәм аяҡ аҫтымдан ағып ятыусы ошо йылғалар минеке түгелме ни? Шуны ла күрмәйһегеҙме ни? Әллә һуң мин үҙе меҫкен, әйтеп һүҙен аңлата алмаған ошо (һаҡау) әҙәмдән дә түбәнерәк булып сыҡтыммы ни? Әгәр ҙә инде уның алтын беләҙектәре һәм янында ярҙамсы фәрештәләре булһа (беҙ уға ышаныр инек).

(Фирғәүен Мусаның тотлоғоп һөйләшкәненә, фәҡирлегенә төрттөрөп әйтә. Йәғни, Фирғәүендең байлығы ла бар, ул тот­лоҡмай ҙа, ләкин Аллаһ пәйғәмбәрлекте уға түгел, Мусаға биргәненә ул ғауға ҡуптара.)

54. Фирғәүен үҙ халҡын алданы; халҡы уға буйһонды. Улар тура юлдан яҙған ҡәүем булды. (55) Шулай итеп, улар Беҙҙе асыуландырҙы. Беҙ уларға тейешле язаһын бирҙек. Барыһын да һыуға батырҙыҡ. (56) Һуңынан килгән быуындар өсөн уларҙың яҙмышын ғибрәт итеп һаҡланыҡ.

57. Мәрйәмдең улы Ғайсаның яҙмышын миҫал итеп килтергәс, һинең халҡың аҡырыша (буҙа ҡуптара) башланы.

58. — Беҙҙең тәңреләребеҙ яҡшыраҡмы, әллә улмы (Ғайсамы)? — тинеләр. Һинең менән бәхәсләшер өсөн шулай һора­нылар. Дөрөҫөн генә әйткәндә, улар ғауғалы халыҡ.

59. Ул (Ғайса) үҙенә ниғмәт бирелгән һәм Исраил тоҡомона үрнәк ителгән бер бәндәбеҙҙер. (60) Әгәр ихтыяр итһәк, Беҙ, киләсәк быуындарға мираҫ итеп, һеҙҙең урынға Ер йөҙөндә фәрештәләрҙе яралтҡан булыр инек.

61. Шөбһәһеҙҙер, ул (Ғайса) Ҡиәмәт (тең ҡасан була­сағының) ғәләмәтелер. Быға һис тә шикләнмәгеҙ һәм Миңә йүнәлегеҙ. Аллаһ юлы — иң тура юл.

62. Һаҡ булығыҙ, шайтан һеҙҙе тура юлдан яҙҙырма­һын. Ул һеҙгә хәтәр дошман.

63. Ғайса ҡәтғи дәлилдәр менән килгәс әйтте:

— Мин һеҙгә хикмәт алып килдем һәм ҡаршылыҡлы бәхәстәрегеҙҙең бер өлөшөн һеҙгә аңлатып бирер өсөн кил­дем. Шулай булғас, Аллаһтан (язаһынан) ҡурҡығыҙ һәм миңә эйәрегеҙ.

64. — Аллаһ — минең Раббым, һеҙҙең дә Раббығыҙ. Уға ғибәҙәт ҡылығыҙ. Тура юл бына шул булыр.

65. Әммә улар төрлө фирҡәләргә бүленеп, ғауға ҡуптар­ҙылар. Хәтәр көндөң ғазабына килеп терәлгәс, ул кәферҙәрҙең хәле, һай, яман буласаҡ.

66. Улар Ҡиәмәт көнөнөң үҙ баштарына абайламаҫтан киләсәге тураһында уйлап та ҡарамай.

67. Ул Көндө үҙ-ара (эскерле) дуҫ булғандар бер-береһенең дошманына әүерелер. Аллаһҡа ҡаршы кәфер итмәгәндәрҙән башҡалар.

68, 69. Һәй, аяттарыбыҙға инанған мосолмандарым! Ул Көндө иәмәттә) һеҙгә ҡурҡыныс булмаҫ. Һеҙгә, аяттарыма инанып, мөьмин булғандарға ҡайғы иңмәҫ, (70) шатлык урыны - йәннәткә һөйөнөшөп, ҡатындарығыҙ менән бергә керерһегеҙ.

71. Уларға алтын һауыттар (менән татлы ризыҡ) һәм алтын касалар (менән татлы эсемлектәр) таратылыр. Күңелдәре нимә теләһә, күҙҙәренә (зәүҡи) ләззәт биреүсе нимә булһа, барыһы ла шунда булыр. Һеҙ йәннәттә мәңгегә ҡаласаҡһығыҙ. (72) Ҡылған изгелектәрегеҙгә күрә, һеҙгә мираҫ итеп ҡалдырыл­ған йәннәттер ул. (73) Шунда һеҙҙең өсөн төрлө-төрлө емештәр бар. Улар һеҙгә ризыҡ булыр.

74. Шик юҡтыр, гөнаһлылар йәһәннәм ғазабында мәңге ҡаласаҡ. (75) Был ғазап еңеләйтелмәйәсәк. Улар ут эсендә өмөтһөҙ килеш ҡала бирәсәк. (76) Беҙ уларға ғәҙелһеҙ булманыҡ. Ләкин улар үҙҙәре ғәҙелһеҙ залим булды. (77) (Йәһәннәмдә яныусылар зобаниға) әйтер:

— Әй, Мәлик, Раббың беҙҙең йәнебеҙҙе алһын ине, — тип ялбарырҙар. Мәлик:

— Һеҙ, һис шикһеҙ, ғазап эсендә ҡаласаҡһығыҙ,—тип әйтер. (78) Хаҡтыр, Беҙ һеҙгә дөрөҫлөк алып килдек. Ләкин күбе­геҙ шул дөрөҫлөктө яратмаҫ булды.

79. Әллә һуң улар (Мәккә кәферҙәре, мөшриктәр берәй мәкер­ле) эш эшләргә ҡарар ҡылдымы? Улайһа, Беҙ ҙә, ысынлап та, (тик ятмайбыҙ) ҡарар ҡылырбыҙ.

80. (Мөслимдәргә ҡарата) уларҙың эскерлектәрен һәм (Аллаһ динен хурлап) үҙ-ара йәшертен кәңәштәрен Аллаһ ишетмәй-белмәй, тип уйлайҙар. (Яңғылышалар. Барыһын да) ише­теп торабыҙ. Улар янында илселәребеҙ ҙә бар, бөтөн ҡылмыштарығыҙҙы яҙып баралар.

81. (Эй, Мөхәммәд) әйт:

— Әгәр ҙә ул (Ғайса) мәрхәмәтле ярлыҡаусы (Аллаһ)тыңулы булһа ине, уға табынғандарҙың иң беренсеһе мин бу­лыр инем, — тип.

82. Күктәрҙең һәм Ерҙең Раббыһы, Ғәрештең Раббыһы улар (мөшриктәр, йәһүдтәр, христиандар) һылтағандарҙан өҫтөн һәм азат. Аллаһү әкбәр!

(Һылтағандар — ата булыу, ҡатын тотоу кеүек ер кешеһенә хас булған эштәрҙән Аллаһ азат һәм паҡ килеш ҡала.)

83. Инде һин уларҙан айырыл, (нәжес эсендә) ҡалһындар шунда. Вәғәҙә ителгән ғазап менән ҡауышаһы Көнгә иәмәткә) саҡлы улар шулай (ялған һөйләп) донъяла күңел асһындар.

84. Күктең дә Тәңреһе, Ерҙең дә Тәңреһе — бер Аллаһ. Ул — берҙән-бер хөкөмдар һәм (аҡыл-зиһен) хикмәттәренең хужаһы. Ул — ысын асылы менән бөтөнөһөн белеп тороусы.

85. Күктәрҙәге, Ерҙәге һәм улар араһындағы бөтөн нәмәләрҙе милек булараҡ барлыҡҡа килтергән (Аллаһ) ни ҡәҙәр бөйөк. Һуғасаҡ Сәғәттең иәмәттең ҡасан буласағы тураһындағы) мәғлүмәте Уның хозурындалыр. Бөтөнөгөҙ ҙә Уның хозурына килтереләсәкһегеҙ.

86. Аллаһты инҡар итеп, табына торған нәмәләре (боттары) улар өсөн шәһәдәт итерлек ҡөҙрәткә эйә түгел. Хәҡиҡәтте ысын күңелдән таныған-белгәндәр шәфәғәт итеүҙән мәхрүм түгел.

87. Хаҡтыр, уларҙан:

— Һеҙҙе кем яралтты? — тип һораһаң:

- Аллаһ! - тип яуап бирерҙәр. Шулай булғас, ни өсөн һуң улар (Аллаһҡа) ғибәҙәт ҡылмай, Хаҡтан йөҙ сөйөрә? (88) Ул (Пәйғәмбәр):

- Йә, Раббым, былар иман килтермәҫ бер ҡәүемдер, - тине (89) (Аллаһ бойорҙо):

- (Эй, Мөхәммәд) инде һин: һеҙгә сәләм, тип әйт тә, улар­ҙан айырылып кит. Оҙаҡламай белерҙәр.
44 — Духан (Төтөн) сүрәһе

(Духан сүрәһе 59 аяттан тора. «Духан» — төтөн, томан мәғәнәләрендәге һүҙ. Унынсы аяттағы духан кәлимәһенән алынған исем).

Бисмилләһир-рахмәәнир-рахиим.

1. Ха. Мим. (2, 3) (Хәләл менән харамды) ап-асыҡ аңлатыусы Китап өръән) исеме менән әйтәм: әлбиттә, Беҙ уны мөбәрәк бер кисәлә әҙер кисәһендә) индерҙек. Ысынлыҡта иһә, Беҙ (уның менән кәферҙәр башына төшәсәк ғазап тураһында) хәбәр биреп, киҫәтәбеҙ.

4, 5, 6. Бер әмеребеҙ менән һәр хикмәтле эш шул кисәлә хәл ителер. Сөнки Беҙ, Раббының рәхмәте булараҡ, пәйғәм­бәрҙәр күндерәбеҙ. Аллаһ ишетеп-белеп тора.

7. Әгәр ҙә һеҙ ысынлап иман килтерер булһағыҙ, (белегеҙ): Күктәрҙәге, Ерҙәге һәм улар араһындағы бөтөн нәмә Раббынан. (8) Унан башҡа (Илаһи ҡөҙрәткә эйә һәм) Тәңре бу­лырҙай һис бер кем юҡ. Һәм терелтер һәм үлтерер, Ул һеҙҙең дә, мәрхүм аталарығыҙҙың да Раббыһылыр.

9. Эйе, иманһыҙҙар (яңынан терелеүгә) һаман шик менән ҡарай һәм (Әхирәттәге терелеште инҡар итеп) шунан (үҙҙәренә) тәм табалар.

10. (Мөхәммәд) Күктең күрәләтә төтөн менән ҡапланғанын күҙәтеп тор. (11) Был (төтөн) кешеләрҙе һырып аласаҡ. Был (төтөн) яман бер ғазап ғәләмәтеҙер. (12)

— Йә, Раббыбыҙ, беҙҙән был ғазапты ал, зинһар. Беҙ иман килтерәсәкбеҙ, — тип ялбарырҙар.

(«Был төтөн тураһында бер-береһенә оҡшамаған ике төрлө шәрехләү бар. Төтөн — ҡытлыҡ, ҡоролоҡ. Ғәрәбстандағы ҡотосҡос был ҡо­ролоҡ, аслыҡ заманында Ҡурайш кешеләре хәҙрәти Мөхәммәдкә баш эйҙе. Икенсе аңлатма былайыраҡ, был төтөн Ҡиәмәт ғәләмә­те булараҡ, Күкте ҡаплай. Риүәйәттәргә ҡарағанда, Ҡиәмәт баш­ланыр алдынан көнсығыштан көнбайышҡаса булған араны шундай төтөн ҡаплаясаҡ икән». Али Тургут тәфсиренән )

13. Ҡайҙа инде ул уларға фекерләп, ғибрәт алыу! Уларға дөрөҫлөктө асып һалыусы Пәйғәмбәр килгән ине бит инде.

14. Һуңынан унан (Пәйғәмбәрҙән) йөҙ сөйөрҙөләр һәм:

— Был (башҡалар тарафынан ҡотортоп ебәрелгән) бер тиле, — тинеләр.

15. Беҙ был ғазаптың бер аҙын кәметәсәкбеҙ, әммә һеҙ (ба­рыбер кәферлегегеҙгә) ҡайтасаҡһығыҙ.

16. Беҙ ул иәмәт) Көндө һеҙҙе дәһшәт менән тотасаҡ­быҙ һәм үс ҡайтарасаҡбыҙ.

17. Хаҡтыр, был кәферҙәрҙән алда Беҙ Фирғәүен тоҡомон (күп мал биреп) һынап ҡараныҡ. Уларға бик тә шәрәфле илсе (Мусаны) күндерҙек.

18. 19, 20, 21. Уларға әйтте:

— Аллаһтың бәндәләре, миңә эйәрегеҙ! Сөнки мин һеҙгә (Аллаһ тарафынан күндерелгән) ышаныслы бер илсе булып килдем, — тине. - (Илсеһе алдында үҙегеҙҙе) Аллаһтан ҙурға ҡуймағыҙ. Сөнки мин һеҙгә (Уның илсеһе икәнлегемә) асыҡ дәлилдәр (мөғжизәләр) килтерҙем. Миңә таш бәрһәгеҙ, мин һеҙҙең дә Раббығыҙ булған Раббыма һыйынасаҡмын. Әгәр миңә ышанмаһағыҙ, һис юғында, янымда тормағыҙ.

22. Шунан һуң Муса доға ҡылып Аллаһҡа:

— Былар гөнаһлы-енәйәтсе бер өйөр, — тине.

23. — Улайһа, һин бәндәләремде төндә юлға алып сығып кит. Һеҙҙең (юҡлыҡты белеп, улар) артығыҙҙан ҡыуа сығасаҡтар, — тине Аллаһ.

24. (Диңгеҙ икегә айырылып, һеҙгә юл һалыр, шул юлдан иҫән-һау сығып ҡотолғандан һуң) диңгеҙ һуҡмағын шул килеш ҡал­дыр (Шул юлға алданып кереп) улар һыу аҫтында ҡалып, ба­тып һәләк буласаҡ.

25, 26, 27. Уларҙан ни ҡәҙәр баҡсалар, сылтырап аҡҡан шишмәләр, игендәр, мөһәбәт һарайҙар, татлы-ләззәтле ни ­ҡәҙәр ризыҡтар ҡалды. (28) Бына эш шулай, беҙ әйткәнсә булды. Шул байлыҡты мираҫ итеп, башҡа халыҡҡа ҡалдыр­ҙыҡ. (29) Күк менән Ер (Фирғәүен тоҡомоноң батып үлгәненә) илап ҡалманы. Уларҙың язаһы кисектерелмәне.

30, 31. Ысынлап та, Беҙ Исраил тоҡомон рисуайлыҡ ға­забынан — Фирғәүендән ҡотҡарып ҡалдыҡ. Хаҡтыр, ул (Фирғәүен) тәкәбберлектә хаттин ашҡан рәхимһеҙ залим ине.

32. Хаҡтыр, Беҙ уларҙың (Исраил тоҡомоноң) ниндәй хәлдә икәнен белеп, заманында башҡа белемле халыҡтар­ҙан өҫтөн ҡылдыҡ.

33. Беҙ уларҙы һынап ҡарар өсөн, асыҡ мәғәнәле һәм сағыштырмалы аяттар, мөғжизәләр индерҙек.

34, 35, 36. Хаҡтыр, улар (Мәккә кәферҙәре) ҡәтғи әйтә:

— Үлем бер генә тапҡыр була. Беҙ бер ҡасан да яңынан терелмәйәсәкбеҙ. Әгәр, ысындан да, һеҙ дөрөҫ һөйләйһегеҙ икән, аталарыбыҙҙы яңынан терелтеп ҡайтарығыҙ (шунан һуң беҙ һеҙҙең хаҡлы икәнегеҙгә ышанырбыҙ), — тип әйтәләр.

37. Былар хәйерлерәкме, әллә Тубба халҡымы йәки уларҙан әүәлге (гөнаһлы) ҡәүемдәр яҡшыраҡмы? Беҙ уларҙы ла һәләк иттек. Улар ҙа гөнаһлылар ине.

(«Йәмән илендәге хаким Тубба исемле була. Африканың көнсығы­шынан алып бөтөн Ғәрәбстанды биләгән дәүләт. Был хөкөмдар яҡшы әхләҡле була. Ләкин халҡы аҙғынлыҡ менән дан ҡаҙана». Али Тургуг тәфсиренән )

38. Күктәрҙе, Ерҙе һәм икеһе араһындағыларҙы Беҙ (тик торғанда ғына, эс бошҡандан) күңел асыу өсөн генә яралтманыҡ. (39) Бөтөнөһөн дә бары тик бер сәбәп менән (Аллаһтың Хәҡиҡәте өсөн) яралттыҡ. Ләкин кешеләрҙең күбеһе быны аңламай. (40) Шөбһә юҡтыр, айырыу (Әхирәт) Көнө барыһы өсөн дә билгеләнгән.

41. Ул Көндө дуҫ дуҫҡа һис нисек тә файҙа итә алмаҫ. Уларға (башҡаларҙан да) ярҙам булмаҫ.

42. Аллаһ ярлыҡаясаҡ әҙәмдәр былар хәлендә түгел. Аллаһ (кәферҙәргә яза бирерлек) ҡөҙрәтле. Аллаһ — (мөьминдәрҙе ярлыҡаусы) миһырбан эйәһе.

43. 44. Шик юҡ, зәҡҡум ағасы — гөнаһҡа батҡан ке­шенең ризығылыр. (45, 46) (Зәҡҡум ағыуы) эретелгән баҡыр кеүек, ашҡаҙандарында ҡайнап торасаҡ.

47, 48, 49, 50. Шул миҙгелдә ауаз яңғырар:

— Һәй, уны тотоп алығыҙ! Тотоғоҙ ҙа йәһәннәмдең ур­таһына ташлағыҙ. Башына ҡайнар яза һыуы ҡойоғоҙ. Та­тып ҡара, «тәҡсир!» Һин бит үҙеңсә ниндәй ҡөҙрәтле, дан­лыҡлы инең! Һин ышанмаған, һин шикләнгән яза бына ошо булыр!
1   ...   49   50   51   52   53   54   55   56   ...   64


написать администратору сайта