Главная страница
Навигация по странице:

  • Діоніс — Бог родючих сил землі, рослинності і виноробства Діоніс

  • «Давньогрецька міфологія». Міфи. Давньогрецька міфологія Що таке міфологія, історичні етапи її формування, суспільні функції


    Скачать 81.95 Kb.
    НазваниеДавньогрецька міфологія Що таке міфологія, історичні етапи її формування, суспільні функції
    Анкор«Давньогрецька міфологія
    Дата23.03.2022
    Размер81.95 Kb.
    Формат файлаdocx
    Имя файлаМіфи.docx
    ТипДокументы
    #411355
    страница2 из 4
    1   2   3   4

    10. Бог Гермес, його функції та пов’язані з ним міфи.

    Гермес (Меркурій) — син Зевса, вісник Зевса і богів, покровитель мандрівників, купців, торгівців, шахраїв та злочинців. Атрибут — кадукей (жехі із двома зміями). Його зображували в шоломі й сандаліях із крильцями.

    Гермес В гроті гори Кіллени в Аркадії народився син Зевса і Майї, бог Гермес, посланець богів. 3 швидкістю думки переноситься він з Олімпу на найдальший край світу в своїх крилатих сандаліях, із жезлом-кадуцеєм у руках. Гермес охороняє шляхи, і присвячені йому герми можна бачити поставленими край доріг, на перехрестях і біля входів у будинки всюди в Стародавній Греції. Він допомагає мандрівникам у подорожах за життя, він же веде душі померлих в їх останню путь — до сумного царства Аїда. Своїм чарівним жезлом склепляє він очі людей і навіває на них сон. Гермес — богпокровитель шляхів та мандрівників і бог торгових зносин і торгівлі. Він дає в торгівлі бариші і посилає людям багатство. Гермес винайшов і міри, і числа, і азбуку, він навчив усього цього людей. Він же і бог красномовства, а разом з тим спритності і обману. Ніхто не може перевершити його в спритності, хитрощах і навіть у злодійстві, бо він незвичайно спритний злодій. Це він одного разу жартома викрав у Зевса його скіпетр, у Посейдона — тризубець, в Аполлона — золоті стріли і лук, а в Ареса — меч. Гермес викрадає корів Аполлона Ледве народився Гермес у прохолодному гроті Кіллени, як він уже замислив першу свою витівку. Він вирішив викрасти корів у срібнолукого Аполлона, який пас на той час череди богів у долині Піерії, в Македонії. Тихенько, щоб не помітила мати, вибрався Гермес з пелюшок, виплигнув з колиски і прокрався до виходу з грота. Біля самого грота він побачив черепаху, зловив її і з щита черепахи й трьох гілок зробив першу ліру, натягнувши на неї солодкозвучні струни. Потай повернувся Гермес у грот, сховав ліру в своїй колисці, a сам знову пішов і швидко, неначе вітер, понісся в Піерію. Там він викрав з череди Аполлона п'ятнадцять корів, прив'язав до їхніх ніг очерет і гілля, щоб замести слід, і швидко погнав корів у напрямі до Пелопоннесу. Коли Гермес уже пізно ввечері гнав корів через Беотію, він зустрів старого діда, який працював у своєму винограднику. — Візьми собі одну з цих корів, — сказав йому Гермес, — тільки нікому не розповідай, що бачив, як я прогнав тут корів. Старий, зрадівши щедрому подарунку, дав слово Гермесові мовчати і не показувати нікому, куди той погнав корів. Гермес пішов далі. Але він відійшов ще недалеко, як йому захотілося випробувати старого, — чи додержить він даного слова. Сховавши корів і змінив-ши свій вигляд, повернувся він назад і спитав діда: — Скажи, чи не проганяв тут хлопчик корів? Якщо ти мені покажеш, куди він їх прогнав, я дам тобі бика й корову Недовго вагався старий, сказати чи ні, дуже вже хотілося йому дістати ще бика й корову, і він показав Гермесу, куди погнав хлопчик корів. Страшенно розгнівався Гермес на старого за те, що він не додержав слова, і в гніві обернув його в німу скелю, щоб вічно мовчав він і пам'ятав, що треба додержувати даного слова. Після цього вернувся Гермес до корів і швидко погнав їх далі. Нарешті, пригнав він їх у Пілос. Двох корів приніс він у жертву богам, потім знищив усі сліди жертвоприношення, а корів, що лишилися, сховав у печері, вводячи їх до неї задом, щоб сліди корів вели не в печеру, а з неї. Зробивши все це, Гермес спокійно повернувся в грот до матері своєї Майї і ліг тихенько в колиску, загорнувшись у пелюшки. Але Майя помітила відсутність свого сина. Вона з докором сказала йому: — Погане замислив ти діло. Навіщо викрав ти корів Аполлона? Розгнівається він. Адже ти знаєш, який грізний у гніві своєму Аполлон. Хіба ти не боїшся його стріл, що б'ють без промаху? — He боюся я Аполлона, — відповів матері Гермес, — нехай собі гнівається. Якщо він надумає скривдити тебе або мене, то я, щоб відомстити йому, розграбую все його святилище в Дельфах, викраду всі його триноги, золото, срібло і одяг А Аполлон уже помітив, що пропали корови, і подався їх розшукувати. Він ніде не міг їх знайти. Нарешті віщий птах привів його в Пілос, але й там не знайшов своїх корів золоточубий Аполлон. В печеру ж, де були сховані корови, він не ввійшов, — адже сліди вели не в печеру, а з неї. Нарешті, після довгого марного шукання, прийшов він до грота Майї. Зачувши наближення Аполлона, Гермес ще глибше забрався в свою колиску і щільніше загорнувся в пелюшки. Розгніваний Аполлон ввійшов у грот Майї і побачив, що Гермес з невинним виглядом лежить у своїй колисці. Він почав докоряти Гермесові за крадіжку корів і вимагати, щоб він повернув їх йому, але Гермес від усього відрікався. Він запевняв Аполлона, що й не думав красти в нього корів і зовсім не знає, де вони. — Послухай, хлопчику! — скрикнув у гніві Аполлон— Я скину тебе в похмурий Тартар, і не врятує тебе ні батько, ні мати, якщо ти не повернеш мені моїх корів. — О сину Латони, — відповів Гермес, — не бачив я, не знаю і від інших не чув про твоїх корів. Хіба цим я займаюся — інша тепер у мене справа, інший клопіт. Я дбаю лише про сон, молоко матері та свої пелюшки. Hi, присягаюсь, я навіть не бачив злодія. Хоч як сердився Аполлон, він нічого не міг добитися від хитрого, спритного Гермеса. Нарешті золоточубий бог витяг з колиски Гермеса і примусив його іти в пелюшках до батька їхнього, Зевса, щоб той розв'язав їхню суперечку. Прийшли обидва боги на Олімп. Хоч як викручувався Гермес, хоч як хитрував, усе ж Зевс звелів йому віддати Аполлону вкрадених корів. 3 Олімпу повів Гермес Аполлона в Пілос, узявши по дорозі зроблену ним з щита черепахи ліру. В Пілосі він показав, де сховані корови. Поки Аполлон виганяв корів з печери, Гермес сів коло неї на камені і заграв на лірі. Чудові звуки сповнили долину. Здивований Аполлон з захопленням слухав гру Гермеса. Він віддав Гермесу за його ліру вкрадених корів, — так полонили його звуки ліри. А Гермес, щоб бавитися на пасовиську, винайшов собі сопілку, яку так люблять пастухи Греції. Меткий, спритний, прекрасний син Майї і Зевса, що носиться по світу з швидкістю думки і уже в ранньому дитинстві своєму довів свою хитрість і спритність, був також і втіленням юнацької сили. Скрізь у палестрах стояли його статуї. Він бог молодих атлетів. Його закликали вони перед боротьбою і змаганнями в швидкому бігу. Хто тільки не шанував Гермеса в Стародавній Греції: і мандрівник, і оратор, і купець, і атлет, і навіть злодій.

    11. Бог Аполлон, його функції та пов’язані з ним міфи.

    Аполлон, або Феб (ці імена збереглися і в Римі) — син Зевса. покровитель медицини і музичного мистецтва, захисник лікарів і пастухів, переселенців, охоронець худоби.

    Атрибут — ліра або кіфара. Центр культу і найголовніше святилище протягом тисячоліття — м. Дельфи.

    По всій Греції шанували бога Аполлона. Греки вшановували його як бога світла,
    бога, який очищає людину від скверни пролитої крові, бога, що прорікає волю батька
    його Зевса, бога, що карає, насилає хвороби і зціляє їх. Його шанували грецькі юнаки
    як свого покровителя. Аполлон — покровитель мореплавства, він допомагає
    заснуванню нових колоній і міст. Художники, поети, співці та музиканти перебувають
    під особливим покровительством проводиря хору муз, Аполлона-кіфареда. Аполлон
    рівний самому Зевсу-громовержцю по тому поклонінню, яке віддавали йому греки.

    Міфи про Аполлона: Народження Аполлона, Боротьба Аполлона з Піфоном і заснування Дельфійського оракула, Дафна, Аполлон в Адмета, Аполлон і Музи, Сини Алоея, Марсій, Асклепій (Ескулап), Кипарис.
    12. Богиня Артеміда, її функції та пов’язані з нею міфи.

    Артеміда (Діана) — дочка Зевса, сестра-близнюк Аполлона. Богиня полювання, природи, рослин і звірів, охоронниця непорочності, дітородіння. покровителька мисливства. Зображувалася з сагайдаком, повним стріл, у супроводі оленя або мисливських собак.

    Всім дає життя Артеміда. Вона піклується про все, що живе на землі і росте в лісі
    та в полі. Піклується вона про диких звірів, про стада свійської худоби та про людей.
    Вона викликає ріст трав, квітів і дерев, вона благословляє народження, весілля та
    шлюб. Багаті жертви приносять грецькі жінки славетній дочці Зевса Артеміді, яка
    благословляє і дає щастя в шлюбі і зцілює та насилає хвороби.

    Міфи про Артеміду: Актеон
    13. Богиня Афіна Паллада, її функції та пов’язані з нею міфи.

    Афіна (Мінерва) — дочка Зевса, яка народилася з його голови. Богиня мудрості, військових наук, оборонної війни, справедливості. Зображувалася у бойовому вбранні зі списом, у супроводі сови або Ніки, богині перемоги. Центр культу — місто Афіни

    Афіна — покровителька героїв Греції, дає їм свої сповнені мудрості поради і
    допомагає їм, непереможна, під час небезпеки. Вона охороняє міста, фортеці та їх
    мури. Вона дає мудрість і знання, вчить людей мистецтв і ремесел. I дівчата Греції
    шанують Афіну за те, що вона вчить їх рукоділля. Ніхто з смертних і богинь не може
    перевищити Афіну в умінні ткати.
    Арахна

    На всю Лідію славилась Арахна своїм мистецтвом. Часто збиралися німфи з схилів Тмолу і з берегів золотоносного Пактолу милуватися її роботою. Арахна пряла з ниток, подібних до туману, тканини, прозорі, як повітря. Пишалась вона, що немає їй рівної в світі в умінні ткати. Якось вигукнула вона:

    — Нехай приходить сама Афіна Паллада змагатися зі мною! Не переможе вона мене; не боюсь я цього.

    І от, набравши вигляду сивої, згорбленої бабусі, яка спиралася на палицю, стала перед Арахною богиня Афіна і сказала їй:

    — Не саме зло несе з собою, Арахно, старість; роки несуть з собою досвід. Послухайся моєї поради: прагни перевершити лише смертних у своєму мистецтві. Не викликай богиню на змагання. Смиренно благай її простити тобі за гордовиті слова. Благаючих прощає богиня.

    Арахна випустила з рук тонку пряжу; гнівом спалахнули її очі. Впевнена у своєму мистецтві, сміливо відповіла вона:

    — Ти нерозумна, стара! Старість позбавила тебе розуму. Повчай так своїх невісток і дочок, а мені дай спокій. Я зумію й сама дати собі раду. Що я сказала, так хай і буде. Чому ж не йде Афіна, чого не хоче вона змагатися зі мною?

    — Я тут, Арахно! — вигукнула богиня, набравши свого справжнього вигляду.

    Німфи і лідійські жінки низько схилилися перед улюбленою дочкою Зевса і славили її. Одна лише Арахна мовчала. Подібно до того, як червоною загравою займається рано-вранці небосхил, коли злітає в небо на своїх блискучих крилах рожевоперста Зоря-Еос, так спалахнуло гнівом обличчя Афіни. Стоїть на своєму Арахна, як і раніше, палко бажає вона змагатися з Афіною. Вона не передчуває, що загрожує їй швидка загибель.

    Почалося змагання. Велика богиня Афіна виткала на своєму покривалі посередині величний афінський Акрополь, а на ньому зобразила свою суперечку з Посейдоном за владу над Аттикою. Дванадцять світлих богів Олімпу, а серед них батько її, Зевс-громовержець, сидять як судді в цій суперечці. Підняв землетрясець Посейдон свій тризубець, ударив ним об скелю, і ринуло солоне джерело з безплідної скелі. А Афіна в шоломі, з щитом і в егіді потрясла своїм списом і глибоко встромила його в землю. З землі виросла священна олива. Боги присудили перемогу Афіні, визнавши її дар Аттиці за більш цінний. По кутах зобразила богиня, як карають боги людей за непокірність, а навколо віткала вінок оливи. Арахна ж зобразила на своєму покривалі багато сцен з життя богів, в яких боги виявляють себе слабкими, з людськими пристрастями. Наволо ж виткала Арахна вінок з квітів, перевитих плющем. Найвищої досконалості була робота Арахни, вона не поступалася в красі роботі Афіни, але в зображеннях її було видно неповагу до богів, навіть призирство. Страшенно розгнівалась Афіна, вона розірвала роботу Арахни і вдарила її човником. Нещасна Арахна не знесла ганьби: вона зсукала вірьовку, зробила петлю і повісилася. Афіна звільнила з петлі Арахну і сказала їй:

     - Живи, непокірна. Але ти вічно висітимеш і вічно катимеш, і буде тривати ця кара і в твоїх нащадках.

    Афіна окропила Арахну соком чарівного зілля, і зараз же тіло її стислося, густе волосся впало з голови, і обернулася вона в паука. З того часу висить павук-Арахна в своїй павутині і вічно тче її, як ткала за життя.
    14. Богиня Афродіта, її функції та пов’язані з нею міфи.

    Афродіта (Венера) — дочка Зевса (за іншим варіантом міфу народжена з морської піни біля острова Кіпр), бегиня кохання і вроди, любовного зачарування, покровителька закоханих. Центр культу — о. Кіпр.

    He зніженій, легковажній богині Афродіті втручатися в криваві битви. Вона пробуджує в серцях богів і смертних любов. Завдяки цій владі вона панує над усім
    світом. Ніхто не може втекти від її влади, навіть боги. Тільки войовниця Афіна, Гестія та
    Артеміда не підкоряються її могутності. Висока, струнка, з ніжними рисами обличчя, м'якою хвилею золотого волосся, що, як вінець, лежить на її прекрасній голові, Афродіта — втілення божественної краси і нев'янучої юності.

    Міфи про Афродіту: Пігмаліон, Нарцис, Адоніс, Ерот, Гименей

    ЕРОТ

    Прекрасна Афродіта панує над світом. У неї, як і в Зевса-громовержця, є посланець;
    через нього виконує вона свою волю. Цей посланець Афродіти — син її Ерот, веселий,
    жвавий, пустотливий, підступний, а часом і жорстокий хлопчик. Ерот носиться на своїх
    блискучих золотих крилах над землями і морями, швидкий і легкий, як подув вітерця. В
    руках його маленький золотий лук, за плечима — сагайдак із стрілами. Ніхто не
    захищений від цих золотих стріл. Без промаху влучає в ціль Ерот, він як стрілець не
    поступається навіть перед самим стріловержцем золоточубим Аполлоном. Коли влучає
    в ціль Ерот, очі його світяться радістю, він з тріумфом закидає свою кучеряву голівку і
    голосно сміється. Стріли Ерота несуть з собою радість і щастя, але часто приносять
    вони страждання, муки кохання і навіть загибель. Самому золоточубому Аполлонові,
    самому хмарогонцеві Зевсу немало страждань завдали ці стріли.
    Зевс знав, як багато горя і лиха приносить з собою у світ син золотосяйної
    Афродіти. Він хотів, щоб умертвили його ще при народженні. Але хіба могла допустити
    це мати? Вона сховала Ерота в непрохідному лісі, і там у лісових нетрях вигодували
    маленького Ерота молоком своїм дві люті левиці. Виріс Ерот, і от носиться він по
    всьому світу, юний, прекрасний, і сіє своїми стрілами в світі то щастя, то горе, то добро,
    то зло.
    15. Бог Діоніс, його функції та пов’язані з ним міфи.

    Діоніс — Бог родючих сил землі, рослинності і виноробства

    Діоніс (рим. Вакх, Бахус) (за грецькою міфологією) — вічно юний Бог родючих сил землі, рослинності, виноградарства і виноробства, відомий як «Бог з бичачими рогами», оскільки любив обирати вигляд цієї могутньої тварини. 

    Міфи про Діоніса: Гефест, Народження і виховання Діоніса, Діоніс і його почет, Дочки Мінія, Тірренські морські розбійники, Мідас, Подорож Тесея на Кріт.

    Народження і виховання Діоніса
    Зевс-громовержець кохав прекрасну Семелу, дочку фіванського царя Кадма. Одного разу він обіцяв їй виконати будь-яке її прохання, яке б воно не було, і заприсягся їй в цьому незламною клятвою богів, священними водами підземної ріки Стіксу. Але зненавиділа Семелу велика богиня Гера і захотіла її згубити. Вона сказала Семелі:
    — Проси Зевса з'явитися тобі в усій величі бога-громовержця, царя Олімпу. Якщо він тебе справді любить, то не відмовить у цій просьбі.
    Переконала Гера Семелу, і та попросила Зевса виконати саме це прохання. Зевсже не міг ні в чому відмовити Семелі, адже він клявся водами Стіксу. Громовержець з'явився їй в усій величі царя богів і людей, в усьому сяйві своєї слави. Вогненна блискавка блищала в руках Зевса; удари грому потрясали палац Кадма. Спалахнуло все навколо від блискавки Зевса. Вогонь охопив палац, все кругом хиталося і валилося. Пройнята жахом, упала Семела на землю, полум'я палило її. Вона бачила, що немає їй рятунку, що згубила їі просьба, на яку намовила її Гера. I народився в умираючої Семели син Діоніс, квола, нездатна до життя дитина. Здавалося, він теж приречений був на загибель у вогні. Але хіба міг загинути син
    великого Зевса? Із землі з усіх боків, немов від помаху чарівного жезла, виріс густий
    зелений плющ. Він прикрив від вогню своєю зеленню нещасну дитину і врятував її від
    смерті. Зевс узяв врятованого сина, а через те що він був ще такий малий і кволий, що не
    міг би жити, то зашив його Зевс собі у стегно. В тілі батька свого, Зевса, Діоніс зміцнів
    і, зміцнівши, вдруге народився з стегна громовержця Зевса. Тоді цар богів і людей
    покликав сина свого, меткого посланця богів, Гермеса, і наказав йому віднести
    маленького Діоніса до сестри Семели, Іно, та її чоловіка Атаманта, царя Орхомена, —
    вони мали виховати його. Богиня Гера розгнівалась на Іно і Атаманта за те, що вони взяли на виховання сина ненависної їй Семели, і вирішила їх покарати. Наслала вона на Атаманта божевілля. В нападі божевілля вбив Атамант свого сина Леарха. Ледве встигла втечею врятуватися від смерті Іно з другим сином, Мелікертом. Чоловік погнався за нею і вже наздоганяв її. Попереду крутий, скелястий морський берег, внизу шумить море, позаду настигає божевільний чоловік. — порятунку нема в Іно. У відчаї кинулась вона разом з сином у море з прибережних скель. Прийняли в морі Іно і Мелікерта нереїди. Вихователька
    Діоніса і її син були обернені в морські божества, і живуть вони з того часу в морській
    безодні. А Діоніса врятував від божевільного Атаманта Гермес. Він переніс його миттю в
    Нісейську долину і там віддав на виховання німфам. Діоніс виріс прекрасним, могутнім
    богом вина, богом, який дає людям сили і радощі, богом, що дає родючість.
    Виховательки Діоніса, німфи, були взяті Зевсом у нагороду на небо, і світять вони в
    темну зоряну ніч, під назвою Гіад, серед інших сузір'їв.

    16. Народження і виховання Геракла. Подвиги Геракла.

    Від Зевса та Амфітріона мали народитися в Алкмени два сини-близнята.
    Того дня, коли повинен був народитися великий син Зевса і Алкмени, зібрались боги на високому Олімпі. Радіючи, що скоро народиться в нього син
    Але дружина Зевса, царствена Гера, яка гнівалася, що Зевс одружився зі смертною Алкменою, вирішила хитрощами позбавити влади над усіма персеїдами сина Алкмени— вона вже перед народженням ненавиділа Зевсового сина. Тому, заховавши в глибині
    серця свою хитрість, Гера сказала Зевсові:
    — Ти говориш неправду, великий громовержцю! Ніколи не виконаєш ти свого
    слова!
    Дай мені велику, незламну клятву богів, що той, який народиться сьогодні першим
    у роді персеїдів, буде панувати над своїми родичами.
    Опанувала розумом Зевса богиня обману Ата, і, не підозрюючи хитрощів Гери, громовержець дав незламну клятву. Зараз же покинула Гера світлий Олімп і на своїй золотій колісниці понеслася в Аргос. Там прискорила вона народження сина у богорівної дружини персеїда Сфенела, і з'явилася на світ цього дня в роді Персея квола, хвора дитина, син Сфенела, Еврісфей. Швидко повернулася Гера на світлий Олімп і сказала великому хмарогонцеві Зевсу:
    — О Зевсе-отче, що кидаєшся блискавицями, вислухай мене! Зараз народився в
    славному Аргосі у персеїда Сфенела син Еврісфей. Він першим народився сьогодні і
    повинен панувати над усіма нащадками Персея.
    Засмутився великий Зевс, тільки тепер зрозумів він усю підступність Гери. Він розгнівався на богиню обману Ату, що оволоділа його розумом; у гніві схопив її Зевс за волосся і скинув із світлого Олімпу. Повелитель богів і людей заборонив їй з'являтися на Олімп. 3 того часу богиня обману Ата живе серед людей. Зевс полегшив долю свого сина. Він уклав з Герою непорушний договір, що син його не все своє життя перебуватиме під владою Еврісфея. Лише дванадцять великих подвигів зробить він за дорученням Еврісфея, а потім не тільки звільниться з-під його влади, а навіть дістане безсмертя. Громовержець знав, що багато великих небезпек доведеться подолати його синові, тому він наказав своїй улюбленій дочці Афіні-Палладі допомагати синові Алкмени. Часто доводилося потім сумувати Зевсові, коли він бачив, як син його несе великі труди на службі у кволого і боягузливого Еврісфея, але не міг він порушити даної Гері клятви.
    В один день із народженням сина Сфенела народились і в Алкмени близнята: старший — син Зевса, названий при народженні Алкідом, і молодший — син Амфітріона, названий Іфіклом. Алкід і був найбільшим героєм Греції. Його назвала пізніш віщунка піфія Гераклом. Під цим ім'ям прославився він, дістав безсмертя і був прийнятий у сонм світлих богів Олімпу
    Гера почала переслідувати Геракла з першого дня його життя. Дізнавшись, що Геракл народився і лежить, сповитий у пелюшки, з братом своїм Іфіклом, вона, щоб згубити новонародженого героя, послала дві змії. Була вже ніч, коли вповзли, блискаючи очима, до покою Алкмени змії. Тихо підповзли вони до колиски, де лежали близнята, і вже хотіли, обвившись навколо тіла маленького Геракла, задушити його, як прокинувся син Зевса. Він простяг свої маленькі рученята до змій, схопив їх за шиї і здавив з такою силою, що відразу задушив їх. Вжахнувшись, скочила Алкмена зі свого ложа; побачивши змій у колисці, голосно закричали жінки, що були в покоях. Всі кинулись до колиски Алкіда. На крик жінок з видобутим мечем прибіг Амфітріон.
    Обступили всі колиску, й побачили надзвичайне чудо: маленький новонароджений Геракл держав двох величезних задушених змій, які ще слабо звивалися в його малюсіньких ручках. Вражений силою свого прийомного сина, Амфітріон покликав віщуна Тіресія і запитав його про долю новонародженого. Тоді віщий старець повідав, скільки великих подвигів зробить Геракл, і провістив, що він стане в кінці свого життя безсмертним.
    Дізнавшись, яка велика слава чекає старшого сина Алкмени, Амфітріон дав йому виховання, гідне героя. He тільки про розвиток сили Геракла дбав Амфітріон, він клопотався і про його освіту. Його вчили читати, писати, співати та грати на кіфарі. Та далеко не такі успіхи мав у науках і музиці Геракл, яких досягав він у боротьбі, стрільбі з лука і вмінні володіти зброєю. Часто доводилось вчителеві музики, брату Орфея Лінові, гніватися на свого учня і навіть карати його. Одного разу під час уроку Лін ударив Геракла, роздратований тим, що він не хоче вчитися. Розгніваний Геракл схопив кіфару і вдарив нею Ліна по голові. He розрахував сили удару юний Геракл.
    Удар кіфари був такий сильний, що Лін упав мертвий на місці. Покликали до суду Геракла за це вбивство. Виправдовуючись, сказав син Алкмени:
    — Адже ж каже найсправедливіший із суддів Радаманф, що кожний, кого вдарять,
    може відповісти ударом на удар.
    Виправдали судді Геракла, але вітчим його Амфітріон, боячись, щоб не сталося ще чогось подібного, послав Геракла в лісистий Кіферон пасти стада.
    1   2   3   4


    написать администратору сайта