Серік Лина Дипломдық жұмыс 1. Дипломды жмыс Таырыбы ытайды азіргі заман жазушысы Юй Хуа жне оны Тіршілік
Скачать 127.73 Kb.
|
ҚОРЫТЫНДЫ ⅩⅩ ғасырдың 80-жылдары Юй Хуа ізашар әдебиет толқынында ең көзге түскен жазушы болды. Ол қазіргі қытай әдебиетінде ықпалы зор жазушы ретінде, өзінің шығармашылық кезеңінің әр кезеңінде әдебиет әлемге үнемі жаңа өзгерістерді алып келеді, ал оның шығармашылығының бастапқы және соңғы кезеңдерінде оның стилі өзгереді. ⅩⅩ ғасырдың 80 жылдардың басында жас Юй Хуа әдебиетке құштарлығымен және әлемге деген қыйялымен көптеген шығармаларды жарыққа шығарды. Бұл туындылар оқырмандарға ерекше сезім береді. Осы кезеңдегі Юй Хуа жазушылығын енді ғана бастағандықтан, оның шығармаларында басқа жазушыларға еліктеу белгілері болған, сондықтанда жалпы шығармалар салыстырмалы түрде жетілмеген, бірақ бұл туындылар Юй Хуаның шығармашылық үдерісісінің бастамасы болып табылады.Тоқтаусыз шыңдалып және ойлаудан кейін Юй Хуаның шығармашылық стильі біртіндеп пайда болды. Тоқтаусыз ізденістен Юй Хуа өзіне лайықты келетін шығармашылық жолын тапты. Кейін келе 80-жылдардың ортасы мен аяғында көп ұзамай Юй Хуа авангардтық әдебиет әлемінде өз орының нығайтып, сонымен қатар көптеген көз тартарлық және оқырманды ойландыратын авангардтық романдарды дүниеге әкелді. Юй Хуа шығармашылық стильін сәтті өзгертті және оның авангардтық романның шығармашылық стилі де қалыптасты. Бірінші тарауда ⅩⅩ ғасырдың 80-90 жылдардағы қытай қазіргі заман әдебиетінде «Аванград әдебиет» пайда болды. Ал сол кезде аванградтық әдебиеттің өкілдері Ма Юань, Су Тонг, Ге Фей, Хун Фэн қатарлы жазушылар болды, ал олардың ішінде Юй Хуа да бар. Юй Хуа осы «Тіршілік» атты романында, қытайдың ерекше бір дәуірі мен тарихи атмесфорасын ашты. Романда байдың баласы Фугуй жас кезінде ойын-күлкі, құмар ойнауға әуес болып, соңында бүкіл мал-мүлкінен ұтылады. Оның әкесі ызадан өледі. Ол жазылмас ауыруға шалдығып төсек тартып жатқан анасынан үмітін үзбей ем-шипа іздеп жүргенінде, Гоминдан партиясы тұтқындап алып кетеді. Кейін келе қытай халық азаттық армиясы қолға түсіреді. Ішкі соғыс, үшке қарсы беске қарсы, үлкен қадам жасап алға ілгерлеу және мәдени зор төңкеріс сияқты қоғамдық саяси өзгерістер Фугуйдың өмірі мен отбасына көптеген азап пен қиындықтарды алып келді. Кейін оның бүкіл жанашыр жақындары арт-артынан көз жұмады. Ең соңында, тек Фугуй мен кәрі сиыр бір-біріне сүйеніш болады. Тіршілік романы арқылы автор бізге сол дәуірдегі Қытайдың аумалы төкпелі болып жатқан қоғамын ашып көрсетеді. Мысалы ұлы азаттық соғысы, жер реформасы, зор секіріп алдыға ілгерлеу, болат құю қозғалысы, мәдениет зор тоңкерісі қатарлы саясаттың аумалы-төкпелі болып тұрған кездегі Фугуй отбасының өмірін баяндайды. Бұл романда кейіпкерлер тарихи көнтекстте шынайы өмірмен үнсіз диалог құрып, жан дүниесінің тыныштығын терең шайқап, жуады. Әсіресе, автордың бас кейіпкер Фугуйдың өміріне сипаттамасы романның басындағыдай әдемі емес. Біз бұл шығарманы мазмұны жағынан қарасақ, Романның басында автор Юй Хуа оқырмандарға бір шат-шадыман, қам-қайғысыз тұрмысты бейнелеп көрсетеді. Ерлер егін егіп, әйелдер кездеме тоқыған, ал балалар көл жағасында асыр салып ойнап жүрген қарапайым ауыл тұрмысын бейнелейді. Дәл осындай көріністің астарында “мен” бір қартқа кездейсоқ кезігіп қаламын, қарт Қытайдың көне халық әнін жырлап, күннұрының астында жерін жыртуда. Алайда, осындай әдемі көріністе қарт өзінің трагедиялық өмірін авторға баяндап береді. Осындай үлкен алшақтық шығарманың тіпті де шынайы көрсетіп, оқырмандардың жүрегінен тіпті де орын алады. Романда, автор жеті реткі өлмді суреетеу арқылы, кейіпкерлерді тағдырдың төтенше жағдайына итермелеп, олардың тағдырмен арпалысып, дәрменсіз болған күйлерін көрсетеді. Бұл романда Қытайдың сол дәуірдегі қоғамдық жағдайын ашып көрсетұмен қатар, халықтың сол заманда қиындықта өмір сүріп келе жатқаның баяндап береді. Бас кейіпкер Фугуйдың өмірі арқылы автор бізге өмірде бақыт немесе бақытсыздық жоқ екенін бейнелейді. Сол заманда өмір сүру қиын, аол өмірді жалғастыру оданда қиын. Өйткені өмірдің мәні өте зор, өмір сүруден артық ештеңе жоқ, ал өмір сүруден қиын ештеңе жоқ. Өмір сүру - үміт, ал үміт - өмір сүрудің күші. өмірге деген сағыныш Фугуйдің көз жасына малынған шәкірттерінде күшейе түседі. бір-бірлеп алыста, ал ол әлі күнге дейін тірі еді, күн шуағында ән шырқады ... Бұл оқиға өте ащы болып көрінгенімен, өмірде қайсарлық пен мейірімділікке ие болды. Демалу қиын болды. Бұл романда романның өзінен әлдеқайда маңызды нәрсе бар, ол өмірдің күйін және өмір формасын көрсетеді. Біз адамдардың, уақыт пен тағдырдың орасан зор күшін барлық жерде, дәл өмірдің қаншалықты қиын екендігінің арқасында сезіне аламыз. Чуншэн сияқты сәтсіздіктерге кезіккенде өз-өзіне қол жұмсамай, азапты отбасымызға тапсырамыз. «Тіршілік» романда өткен ғасырда қытай халқының өмір сүруге деген қарапайым арманы болған, және бұл адамзаттың тіршілік етудің ең негізгі талабы. Бірақ «өмір сүрудің» артында өмірге деген ризашылықтың айқын түрі бар және бұл тағдырға табиғи төзімділіктің түрін де көрсетеді. Сондықтан, ең қарапайым сөз ретінде, «тіршілік» болып көрінетін өте түзу сөз тіршілік етудің кең және шексіз мағынасын жиі қамтиды, сонымен бірге ол табиғи өмірдің табандылығын, ерекше потенциалды күшімен көрсетеді, өмірдің табанды санасын ашады. Юй Хуа «Тірішілік» арқылы өзінің «азап шегу» тақырыбында «адамдардың азапқа төзімділігі мен әлемге деген оптимизмі» деп атап, «өмір сүру - өмір талабы» екенін азапқа толы екенін жеткізді. Болмыстың мәні. Әр заман адамдардың тағдырына әр түрлі өзгерістерді алып келді. Әр қайсымыздың тағдырымыз жіпке тізген маржандай сатымен бола бермейді. Ол сан түрлі сынақтар мен өзгерістерге толы болады. Сол себепті де, біз өмірде күтпеген сансыз қайшылықтарға жолығамыз. Сонда осы шығармадағы әрбір кейіпкерлердің бастан кешкен оқиғаларына ой жүгіртсек біз сірә не үшін өмір сүреміз деген ой теңізіне батамыз. Жалпы, бұл романнан алған әсер екіұшты. Бұл бір жағынан қиындықтар мен қайғылы оқиғаларға толы отбасылық оқиға. Екінші жағынан, тарихи оқиғалардың отбасы мен оның мүшелерінің нәтижесіне әсері айтарлықтай және оны жоққа шығаруға болмайды. Осыдан Фугуй отбасынан қарапайым қытай отбасының ұжымдық бейнесі екенін көрсетеді. Бұл отбасының бірнеше ұрпағы өзгермелі уақытта өмір сүруі керек және уақытқа бейімделу үшін өздерін өзгертуі керек. Роман сол кездегі оқиғалардың дәлелі болып табылады және оқырманға кейіпкерлер басынан кешіруі керек таңдаулар мен шешімдердің дұрыстығын бағалау еркіндігін береді. ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ Юй Хуа шығармаларының жетістіктері(余华作品获奖情况) https://zhidao.baidu.com/question/22563555.html Хуң Жыгаң. Юй Хуа туралы баяндама. – Жынжоу:Жынжоу университетбаспасы, 2005. (洪治刚. 余华评传. 郑州:郑州大学出版社,2005年). Хуң Жыгаң. Жанашырлықтың күші. Қазіргі заманғы жазушыларға шолу. 2004. (洪治刚. 悲悯的力量. 当代作家评论,2004年). Юй Хуа романдарына қалай қарау керек (如何看待余华小说)https://xw.qq.com/cmsid/20200610A0E04Z00 Гао Юанбао. 1990 жылдардағы қытай әдебиетінің көрінісі. Қазіргі заманғы жазушыларға шолу. 2002. 5б. (郜元宝. 九十年代中国文学之一瞥. 当代作家评论,2002年 – 5页). Пионер бес жолбарыс (先锋五虎). http://www.360doc.com content19/0225/08/27794381_817346043.shtml Юй Хуаның өмір кестесі (余华生平年表).http://www.chinawriter.com.cn/2007/2007-01-09/48007.html Юй Хуа. Мен не үшін шығарма жазамын. ∕ Қазіргі әдеби жаңалықтар. 2016ж. 5-6 сан. (余华. 我为何写作. 余华原载《当代文坛报》2016 年第5——6期). Ли Шуе. Шығу тегі ретінде «Он сегіз жасында ұзақ сапарға шығу». /Қытайдың қазіргі заманғы әдебиетін зерттеу сериясы. 2012,12(李雪.作为原点的《十八岁出门远行》. 中国现代文学研究丛刊.2012年12期). Ван Дамин. Юй Хуа туралы. – Шанхай: Шанхай халық баспасы, 2006ж. – б. (王达敏. 余华论. 上海:上海人民出版社,2006 年 –334 页). Ву Сюмин. Қытайдың Алпыс жылдық қазіргі заманғы әдебиеті. –Ханчжоу: Чжэцзян әдебиеті мен өнері баспасы, 2009. – 82б. (吴秀明. 当代中国文学六十年. 杭州:浙江文艺出版社,2009 年 – 361页). Жазушы Юй Хуа - Венадағы Конфуций институтында қонақта. / Қытай мәдениет газеті, 2009. (作家余华做客维也纳孔子学院, 中国文化报,2009). Юй Хуа романдарының жазу стилі бойынша талдау (浅析余华小说创作风格)https://wenku.baidu.com/view/2fb6b5712d60ddccda38376baf1ffc4fff47e26b.html Тон Чинбин. Әдебиетке кіріспе. – Пекин: Пекин Педагогикалық Университетінің Баспасы, 1995. – 122б. (童庆炳. 文学概论新编. 北京:北京师范大学出版社, 1995年 – 592页). Юй Хуа. Он сегіз жастағы ұзақ сапар. – Пекин: Жазушылар баспасы1989. – 8б. (余华.十八岁出门远行.北京:作家出版社,1989年﹣8页). Юй Хуа. Шүй Сангуанның қан тапсыруы. – Нанхай: Нанхай баспасы, 1998.– 269б. (余华.许三观卖血记:南海出版公司,1998年 – 269). Юй Хуа. Тіршілік. – Фу Шән: Нән Хай баспасы, 1998. – 191б. (余华.活着.佛山:南海出版社,1998年﹣191页). Юй Хуа. Өлім туралы әңгіме (余华. 死亡叙述) https://www.douban.com/ group/topic/45694904/ Жоу Хонг. Бахтиннің роман теориясы туралы. 2016. – 56б. (周红. 巴赫金小说理论浅谈,2016年 – 56页). Юй Хуа. Жұлдыз. – Пекин: Пекин әдебиеті журналы, 1984. – 221б. (余华.星星. 北京文学杂志社,1984年 – 221页). Юй Хуа, Ван Яо. Адамның есте сақауы оның жазу бағытын белгілейді. Қазіргі заман жазушылар пікірі, 2002. – 12б. (余华,王尧。一个人的记忆决定他的写作方向. 当代作家评论,2002年 –12页). Юй Хуа. Мейірім және алуан сезімнің саяхаты. – Шанхай:Шанхай әдебиеті және өнері баспасы, 2004ж. – 149б. (余华. 温暖和百感交集的旅程. 上海:上海文艺出版社,2004年 – 149页). Юй Хуа.Мен өзіме сене аламын ба: Юй Хуаның таңдаулы очерктері. – Пекин:Қытай халық газет баспасы, 1998. – 258б. (余华.我能否相信自己:余华随笔选. 北京:中国人民日报出版社,1998年 – 258页). Юй Хуа. Тіршілік. ﹣Фу Шән: Нән Хай баспасы, 1998. – 191б. (余华.活着.佛山:南海出版社,1998年﹣191页). Фугуй кейіпкер обыразына талдау (评论富贵人物形象) https://zhidao.baidu.com/question/84221149.html Юй Хуа. Тіршілік. – Фу Шән: Нән Хай баспасы, 1998. – 191б. (余华.活着.佛山:南海出版社,1998年﹣191页). Юй Хуа дәйексөздері(余华经典语录)https://wenku.baidu.com/view/263afdca24c52cc58bd63186bceb19e8b8f6ecba.html Юй Хуа. Тіршілік. ﹣Фу Шән: Нән Хай баспасы, 1998. – 191б. (余华.活着.佛山:南海出版社,1998年﹣191页). Ли Анг. «Тіршілік» тәжірибесі - Юй Хуаның «Тіршілік» романы туралы. – Чанчун: Жазушы, 2010ж. – 3б. (李昂.《活着》的经历——论余华长篇小说《活着.长春:作家,2010年 – 3页). Юй Хуа. Тіршілік. – Фу Шән: Нән Хай баспасы, 1998. – 180б. (余华.活着.佛山:南海出版社,1998年﹣180页). Юй Хуа. Тіршілік. ﹣Фу Шән: Нән Хай баспасы, 1998. – 191б. (余华.活着.佛山:南海出版社,1998年﹣191页). Ци Хонг. Азаптың трансценденттілігі мен сублимациясы - Юй Хуаның романдарындағы «Азап тақырыбы» туралы. Чэнду: / Қазіргі әдеби үйірмелер, 1999ж. (齐红.苦难的超越与升华——论余华小说的“苦难主题”.成都:当代文坛,1999). Сян Футин. Өмірдің жеңілдігін көтеру – Юй Хуаның «Тіршілік» интерпретациясы. Шедеврлерді бағалау, 2002ж. 1-шығарылым. 15б.(相福庭.承受生命之轻—余华《活着》解读.名作欣赏,2002年第1期. 15页). Хун Цзичэн. Қазіргі заманғы қытай әдебиетінің тарихы. – Пекин: Пекин Университетінің баспасы, 2007ж. – 402б. (洪子诚. 中国当代文学史. 北京:北京大学出版社,2007年 – 402页). Юй Хуа. Тіршілік. – Фу Шән: Нән Хай баспасы, 1998. – 191б. (余华.活着.佛山:南海出版社,1998年﹣191页). Юй Хуа. Тіршілік. – Фу Шән: Нән Хай баспасы, 1998. – 191б. (余华.活着.佛山:南海出版社,1998年﹣191页). Юй Хуа. Тіршілік. – Фу Шән: Нән Хай баспасы, 1998. – 191б. (余华.活着.佛山:南海出版社,1998年﹣191页). Ся Бин. Юй Хуаның «Тірішілік» экзистенциялық философиясы туралы. Аньхуэй аграрлық университетінің журналы. 2006. (夏冰,论余华《活着》的生存哲学,安徽农业大学学报, 2006). |