Главная страница
Навигация по странице:

  • Бұдан кейін кино түсірем бе, білмеймін... -Кино әлеміндегі алғашқы қадамдарыңыз қандай болды

  • Режиссер ретінде өзіңізді қалай бағалайсыз Сіздің бойыңызда режиссерлік қасиет басым ба, әлде кинодраматург ретінде мықтысыз ба

  • Геннадий Головкиннің сұхбатынан

  • Оқу сауаттылығы 100 ВАР 2017-1. Оу сауаттылыЫ 1НСа зайсан клін ертеде монолша ХуноХутоНор оыраулы кл


    Скачать 1.08 Mb.
    НазваниеОу сауаттылыЫ 1НСа зайсан клін ертеде монолша ХуноХутоНор оыраулы кл
    Дата30.12.2021
    Размер1.08 Mb.
    Формат файлаdocx
    Имя файлаОқу сауаттылығы 100 ВАР 2017-1.docx
    ТипДокументы
    #322368
    страница41 из 59
    1   ...   37   38   39   40   41   42   43   44   ...   59

    P.S. Фильмді көргеніме бір аптадай уақыт өтсе де рецензия жазуға деген шабытым қазір ғана ашылды. Шындығында бұған бүгін желіге шыққан Арман Дүйсеновтің «Сен жайлы» туындысы әсер етті. (288 сөз)

    Керек Инфо. Киностан.

    7.Нұрланның пікірінен нені білуге болады?

    A)«Абайлаңыз, сиыр!» атты фильмі көп көрермен жинай алғанын

    B)«Абайлаңыз, сиыр!» атты фильмінің көрерменнің көңілінен шыққанын

    C)«Абайлаңыз, сиыр!» атты фильміне жиналған қауымның риза болғанын

    D)«Абайлаңыз, сиыр!» атты фильмінің өте сәтті көрсетілім болғанын

    E)«Абайлаңыз, сиыр!» атты фильмінің жарнамасынан да мықты болғанын

    8.Қазақ киноиндустриясының қандай жағдайы туралы сөз қозғалды?

    A)Киноның сапасынан гөрі желілердегі жарнамаға көп көңіл бөлу

    B)Қазіргі қазақ фильмдерінің өзекті мәселелерді көтергені

    C)Отандық кинолардың шетелдік туындылардан кем еместігі

    D)Салаға бөлінетін қаржының дұрыс игерілмейтіні

    E)Кино саласының қажетті деңгейде дамып келе жатқанын

    9.Қандай жауап Жанеркенің берген бағасымен сәйкес келеді?

    1.                Баян Есентаеваның бұл картинасы сәтті шыққаны - сөзсіз.

    2.                Фильмге түскен актерлер өз кейіпкерлерін жеткізе алды.

    3.                «Абайлаңыз, сиыр!» атты фильмі тіл мәселесін көтерді.

    A)Тек бірінші

    B)Барлығы теріс

    C)Тек үшінші

    D)Барлығы дұрыс

    E)Бірінші мен үшінші

    10.Берілген мәтіндер не туралы?

    A)Баян Есентаеваның жетістігі туралы

    B)Отандық киноиндустриясының бүгінгі жағдайы туралы

    C)«Абайлаңыз, сиыр» фильміне берілген баға

    D)«Абайлаңыз, сиыр» тұсаукесерінің сәтті өтуі туралы

    E)«Қазақфильм» киностудиясының жетістігі туралы

    11.Үшінші пікірден Гүлмайраны қалай сипаттауға болады?

    A)Гүлмайра – отандық киноның жанашыры.

    B)Гүлмайраның «Абайлаңыз, сиыр!» атты фильміне көңілі толды.

    C)Гүлмайра – кино майталманы.

    D)Гүлмайра «Абайлаңыз, сиыр!» фильмін мүлде көрген жоқ.

    E)Гүлмайра – қазақстандық фильмдер туралы бейхабар.

    12.Қай көрермен жаңа кинофильмге оң баға берді?

    A)Нұрлан мен Жанерке

    B)Нұрлан мен Гүлмайра

    C)Нұрлан

    D)Жанерке

    E)Гүлмайра

    Қазақтың кино сүйер қауымына танымал кинодраматург, режиссер Ермек Тұрсыновтың телеарнаға берген сұхбаты ұсынылады

    Бұдан кейін кино түсірем бе, білмеймін...

    -Кино әлеміндегі алғашқы қадамдарыңыз қандай болды?

    1.-1992-93 жылдары Америкада жүргенімде режиссер ретінде алғашқы дебютім болды. АҚШ-тың Юта штатында Солт-Лейк-Сити деген қала бар. Сол жердегі кино мамандарына бірнеше сценарий жазып бергенмін. Бір күні кино түсіру алаңына келсем, режиссер жоқ екен. Стив деген продюсер бар еді, материалды өзімнен артық ешкім білмейтінін алға тартып, фильмді қолға алуымды сұрады. Қысқасы, кино алаңына итергендей етіп шығарды. Бұл кездейсоқ жағдай. Мен режиссер емеспін, негізгі мамандығым – кинодраматург. Сөйтіп басталып кетті. Бірнеше бейнеролик түсірдім. Олардың тапсырысымен әлеуметтік жарнама түріндегі екі фильм түсірдім. Алматыға қайтып келгеннен кейін де сценарий жазуды тоқтатқан жоқпын. «Мұстафа Шоқайды» жаздым. «Қазақфильмнің» президентінің орнына Анар Қашағанова келгенде Ақтан Арым Құбат деген қырғыз режиссеріне берген «Келін» сценарийі бойынша түсіруді «Материалды өзіңнен артық ешкім білмейді, әрі бастағаннан кейін аяғына жеткізу керек» дегенді айтып, кино түсіру алаңына итергендей етіп шығарды. Кейбіреулер режиссерлік үшін күресіп жүрсе, мен мәжбүрліктен қолға алдым. Сөйтіп аяқ астынан режиссер болып шыға келдім.

    Режиссер ретінде өзіңізді қалай бағалайсыз? Сіздің бойыңызда режиссерлік қасиет басым ба, әлде кинодраматург ретінде мықтысыз ба?

    2. –Драматург бола жүріп, көптеген сценарий жаздым. Режиссерге бересің. Кейін кино шыққанда қарасаң, көңілің толмайды. «Әттеген-ай!» дейтін тұстары көп болады. Сценарийді жазғанда бір киноны көз алдыңа елестетіп отырасың. Кино шыққанда қарасаң, сенің алдындағы суретіңмен сабақтаспайды, мүлдем басқа жаққа кетіп қалады. Ештеңе айта алмайсың. Өйткені, режиссердің көзқарасы басқа. Бірнеше рет сценарийлерім ойлағанымдай емес, мүлдем басқа кино болып шыққанда ішімнен өкініп жүрдім. Жалпы, режиссер ретінде біреудің жазған сценарийін түсіре алмаймын. Тек қана өзімдікін түсіремін. Егер бір жерден қате кетсе, тек өзіңнен көресің. Ең бастысы – жауапкершілік. Өзіңе, өз ісіңе деген жауапкершілік. Ешқандай тапсырыспен жұмыс істемеу керек. Жұмысты қолға алдың ба, оны жоғары кәсіби дәрежеде істеу керек. Өз шығармашылығыма баға бере алмаймын. Бірақ, кәсіби дайындықпен келгенім анық.

    3. Жауапкершілік дегеннен туады, бір киноға шамамен екі жылдай уақыт кетеді. Бұл аз уақыт емес. Ал менің досым Тимур Бекмамбетов жылына төрт кино түсіреді. Тимурды жақсы көремін. Мәскеуде жүргенде жақын араласатынбыз. Өте дарынды, мықты жігіт. Бірақ, оның кинолары жеңілтек. Көбінесе компьютерге сүйене отырып жасалады. Бұл адамның интеллектісіне байланысты нәрсе емес. Мұнда техникалық, технологиялық интеллект басымдыққа ие болып тұр.

    4. Қазір кино түсіру еріккеннің ермегіне айналып кетті. Жақсы кино көргенде адам қуануы керек. Ал қазіргі біздің киноларды көргенде қуана алмайсың. Өйткені, деңгей түсіп кетті. Еліктеу көп. Өз ойымыз жоқ. Жұртты күлдіргіміз келеді. Күлкінің өзі де түкке тұрмайтын болып шығады. Ойсыз. Күлкінің өзінің ар жағында ой болуы керек. Ал қазіргі кинолардағы күлкі – «аха-ха, иха-ха». Бұл дүниелер, яғни соңғы жылдары кино деп түсіріліп, кино ретінде көрсетіліп жүрген дүниелер – кино емес. Баян Есентаева, Нұртас Адамбайлардың түсіріп жүргендері кино деуге келмейді. Мейлі ғой, түсіре берсін. Бірақ, басын ашып алу керек, олардікі ешқандай да кино емес. Басқа нәрсе. Жанрын өзгерту керек шығар, бәлкім. Бұлардың ең басты ойы – ақша жинау. Ал нағыз өнер адамы ақша үшін жазбайды. Мұхтар Әуезов Абайды ақша үшін жазған жоқ. Шәкен Айманов, Сұлтан Қожықовтар ақшаның құнын білетін, бірақ ақша үшін жазбайтын. Ал қазіргілер о бастан-ақ ақшаны бірінші орынға қояды. Қазіргі кинолардың кино дегеннен гөрі бизнес жобаға келетіні сондықтан болса керек. Киноның аты да өзгерді қазір. Кино түсіруге бел будың ба, бүкіл жан-дүниеңмен соған берілесің, үлкен дайындықпен кірісесің. Басында қорқасың. Ылғи сол. Ал кино біткеннен кейін ауырасың. Өзім әр кинодан кейін 3-4 айдай ауырамын. (500 сөз)

    13.Отандық кино жағдайы туралы қай бөлімде ой қозғайды:

    A)Төртінші

    B)Екінші

    C)Бірінші

    D)Барлығы

    E)Үшінші

    14.4-бөлімде автор кімге кино туралы ойын өзгерту керек деп кеңес береді?

    A)Нұртасқа

    B)Шәкенге

    C)Сұлтанға

    D)Абайға

    E)Мұхтарға

    15.Ермек Тұрсыновтың адами қасиеттері туралы қандай ой түюге болады?

    A)Ол –отандық киноиндустрия саласын дамытуға күш салған адам.

    B)Ол – жауапкершілігі жоғары және өз ісіне адал адам.

    C)Ол – Америкада тәжірибе жинақтаған режиссер.

    D)Ол – өз сценарийлеріне кино түсіріп жүрген танымал режиссер.

    E)Ол – білімі мен тәжірибесін ұштастыра білген адам.

    16.Қай жауап 1-бөліміннің мазмұнына сәйкес келіп тұр.

    1.  Ермектің режиссер болуына сценарийді өзі жазуы септік болды.

    2.  Ермектің режиссер болуына кездейсоқ жағдай себепкер болды.

    3.  Ермек Тұрсынов еркінен тыс режиссер атанды.

    A)Үшіншісі

    B)Екіншісі

    C)Үшеуі де бұрыс

    D)Үшеуі де дұрыс

    E)Біріншісі

    17.Ермек Тұрсыновтың айтуынша, неге кинодраматургтың дайын фильмге көңілі толмайды?

    A)Себебі бар атақ режиссерге тиеселі болады

    B)Себебі режиссер жұмысын өте жоғары бағалайды.

    C)Себебі кинода режиссердің көзқарасы басым болады.

    D)Себебі актерлердің ойыны ұнамайды.

    E)Себебі драматургтің жауапкершілігі басым болады.

    18.Сұхбат қандай мақсатпен алынды?

    A)Ермек Тұрсыновтың кино туралы ойын білу үшін

    B)Ермек Тұрсыновтың фильдерін жарнамалау үшін

    C)Ермек Тұрсыновты таныстыру үшін

    D)Отандық фильмдерге талдау жасау үшін

    E)Баян Есентаева мен Нұртас Адамбайға сын айтқызу үшін

    19.Берілген мақал-мәтелдердің қайсысы Ермек Тұрсыновтың айтқан сын сөзіне сәйкес келеді?

    A)Жылтырдың бәрі күміс емес.

    B)Ер сыншысы – елі.

    C)Қорыққан мен қуанған бірдей.

    D)Михнат болмай, рахат болмас.

    E)Көз – қорқақ, қол – батыр.

    20.3-бөлімде Ермек Тұрсынов Тимур Бекмамбетовке қатысты не айтады?

    A)алаңдау

    B)күмән

    C)мақтау

    D)сын

    E)ой-пікір
    70-НҰСҚА

    Жиһанкез өзінің қыпшағын еш уақыт тастаған емес. Қыпшағының қос ішегі алыста қалған туған жердің шерменді үнін қозғап, өткен күндерді, албырт жас шағын, от басында тұрып ән салған қыпшақтың жас сұлуларының әсем әндерін, айлы түндердегі жер солқылдатқан сарбаздар биін еске салатын. Сондайда ол музыка жайлы кітабын бітірсе, туған жерін есіне түсірер осынау сұлу сезімді мұңлы саздардан айырылып қалатындай боп қорқатын.

    Туған жерін еске алғанда оның көңілін ылғи жабырқау мұң басатын. Әсіресе соңғы жылдарда мүлде торлап алды. Туған жеріне бір қиялмен шарлап келмей көңілі орнына түспейді. Әрине, жер ортасынан асқан шақта ғұмырының жартысын білім қуып жат өлкеде тентіреумен өткізген жанның көкірегінде болар табиғи сағыныш еді бұл.

    1. Мәтіннің 1-ші бөлімінде не туралы айтылған.

    A)аспап туралы

    B)би туралы

    C)қыздар туралы

    D)кітап туралы

    E)ән туралы

    2. Мәтіндегі ойға сәйкес келетін мақал-мәтелді табыңыз.

    A)Туған жердей жер болмас.

    B)Жамандық қөрмей жақсы болмас.

    C)Мың асауға бір тосу.

    D)Көшерін жел, қонарын сай біледі.

    E)Ерді ел теңгерер.

    Гүл ‒ жер бетіндегі ең сұлу жаратылыс. Гүлдердің ешкімге зияны жоқ,  керісінше, айналасындағыларға шаттық пен қуаныш, көтеріңкі көңіл күй сыйлап, адам жанын жадыратып жіберетін қасиетке ие.

             Есте жоқ ерте замандарда, яғни көркемсөз өнері дамымаған, хат жазу дәстүрі кең тарамаған кезде адамдар өздерінің сезімдерін гүл арқылы жеткізетін болған деседі. Одан бері қанша ғасыр өтсе де, бұл дәстүр сақталып келеді. Гүлдердің сырына үңіліп көрейік.

             Мысалы, қызғалдақ ‒ дүние жүзінде кең тараған әдемі гүлдердің бірі. Қызғалдақтың отаны туралы пікірталастар өте көп. Шын мәнінде, қызғалдақтың отаны ‒ Қазақстан!

             Сакура ‒ Жапонияның символы болып табылатын гүл. Оның гүлдеуі адамның сана-сезімін еріктен тыс әдемі нәрселерді ойлауға жетелейді.

             Раушан гүлінің отаны ‒ Иран, ол ертеректе Персия елі болып есептелетін. Өз тілдерінде оны «гюл» деп атайды. Сонымен бірге елінде оны «гюлистан» дейді, аударғанда «раушандар бағы» деген мағынаны білдіреді. Ал Үнді еліне раушан гүлі Бабуру басшысының арқасында жерсіндірілген. Грекияға гүлді батыс елдерден келгендер әкелген, кейін гүл махаббат пен әдеміліктің символы саналады.

              Дицентра ‒ Германияда «жүрек гүлі» ретінде танымал болса, поляктар оны «Құдай-Ананың туфлиі» деп атайды, ал француздар «Жаннетта жүрекшесі» деп атаса, орыстар «жаралы жүрек» деп атайды. Ал барлық ағылшын тілділер оны «қанды жүрек» деп атайтын көрінеді. Қалай атаса да, әр елдің осы гүлмен байланысты өз тарихтары бар.

              Орхидеялар әлемнің ең әдемі гүлі болып табылады. Адамдар орхидеяға өте ертеден-ақ қызығушылық танытып келеді. Бұл гүл туралы тарихи әңгімелер мен жазбалар өте көп. Чарлз Дарвиннің өзі бұл гүлдің құпиясы мол гүл деп сипаттап жазған болатын.

    3. Француздар «Жаннетта жүрекшесі» деп атаған гүл

    A)Дицентра

    B)Раушан

    C)Қызғалдақ

    D)Орхидея

    E)Сакура

    4.  «Раушандар бағы» атауының шыққан жері

    A)Персия

    B)Қазақстан

    C)Жапония

    D)Үндістан

    E)Германия

    5. «Құпиясы мол гүл» деген сипатқа лайық

    A)Қызғалдақ

    B)Раушан

    C)Дицентра

    D)Сакура

    E)Орхидея

    6. Қызғалдақтың отаны

    A)Жапония

    B)Ресей

    C)Франция

    D)Германия

    E)Қазақстан

    І. Еліміздің әр қаласында театр бар. Бір Алматының өзінде 10 мемлекеттік және он шақты жекеменшік театр бар екен. Ал осы мәдениет ошақтарына оқушыларымыз барып жүр ме? Қазір театрға көрерменді көбіне әкімшілік жолмен жинайтыны жасырын емес. Ал егер балаларға арналған қойылымдарға көрерменді арнайы жинап әкелмесе ше? Қанша адам келер екен?

    Театрдағы көрермен мәселесі төңірегінде Астана қалалық «Жастар» театрының әдеби қызметкері Назерке Жұмабайды әңгімеге тартқан едік.

    − Қазір театрға балалар өз еріктерімен келеді дей алмаймын. Әрдайым ұйымдастырумен жинаймыз. Әсіресе, қуыршақ театрларына қазақ балаларының қызыққанын көрмеппін.

    ІІ. Баланың таным-түйсігін кеңейтуде қуыршақ театрларының алар орны үлкен. Бізде де, өзге елдерде де балабақша жасынан бастап, бүлдіршіндерге қуыршақтармен көрініс қою бағдарламаға енгізіледі. Аты солай аталып тұрған соң, бұл театрларда тек қуыршақтармен жұмыс жасайды деп ойлайтындар бар. Олай емес.  Бұл өнер ошақтары балалардың санасына отбасына деген сүйіспеншілікті, еліне, жеріне патриоттық сезімді қалыптастыратын қойылымдарды да сахналайды. Бірақ осы қуыршақтар әлеміне қазақ балаларының көптеп ағылып жатқанын байқай алмадық. Мысалы, Алматыдағы Мемлекеттік қуыршақ театрының 200 адамдық орны бар. Қойылымдары екі тілде де қойылады. Орысша қойылымдарында залдың кем дегенде жартысы толып отырады. Ең қызығы, алдыңғы қымбат билеттер бірінші сатылып кетеді. Ал қазақша қойылымдарға ары кетсе 30 адам келеді. Оның өзінде де ата-аналар ең арзан билеттерді алуға тырысады. «Арзан билетті алып, алдыңғы бос орындарға отыра саламыз» деген түсінік қалыптасқан.

    ІІІ. Бүгінде қазақтар шетелге жиі саяхаттайды. Біріккен Араб Әмірліктерінен Алматыға қарай ұшаққа отырарда қасымдағы жеткіншек қазақ баланы сөзге тарттым. «Ал, арабтардың әмірліктерінен не көріп қайттың?» деп сұрадым. Сол кезде 12-13 жас шамасындағы баланың жауабына көңілім толмай қалған еді. Бар айтқаны – ана шетіндегі жағажай, мына шетіндегі жағажай, биік-биік ғимараттар, дүкендер… Өзім танысқан бірнеше мұражайды атап едім, «бармадық» деп басын шайқады. «Сонда бұл халық туралы не біліп қайттың?» деп сұрадым. Тағы да мардымды жауап бере алмады. Сонда бір елге барып тұрып, мәдениеті мен тарихымен танысуға қызықпағандары қалай? Тіпті, тілін түсінбейтін болсаң да, шетелдің театрына бас сұғып қайтсаң, көп жайды аңғарып қайтуға болады. Мәселен, Сеулде фольклорлық «Nanta» атты театр бар. Билетінің бағасы біздің театрлардан он есе қымбат тұрады. Алматыдағы балалар спектакльдерінің билет құны – 400-600 теңге, Астананың Жастар театрында балалар билеті – 300 теңге. Ал «Nanta» билеті шамамен 5000 теңге көлемінде. Соның өзінде, екі барғанымда да үлкен залда бос орын болмады. Атауы «ретсіз дыбыстар» деген мағынаны беретін бұл театрға кәрістер үш жасар баласын да ертіп келеді. Ал бізде актер болуды армандайтын кей бала театр көрмей өседі…

    IY. Шыны сол, қазақтар бала тәрбиесіне мәдени ошақтарға бару мәселесін қоса бермейді. Күнделікті күйбең тірлікпен жүріп, ұл-қыздарын анда-санда болса да, театрға ертіп баруды ойластырмайды. Қажет көрмейтіндері де бар.

    7. Мәтіннің негізгі ойы қай сөйлеммен сәйкес келеді?

     

    A)Бала тәрбиесіне мәдени ошақтарға бару мәселесін қою керек.

    B)Шетелде демалудың өзі – бір бақыт

    C)Елімізде театр санын арттыру керек

    D)Қуыршақ театрының қойылымдары сапасыз.

    E)Театр билетінің құнын өсіру керек

    8. Үшінші азатжолда автордың қандай  көңіл күйі берілген

    A)Немқұрайлық

    B)Күмәнданады

    C)Алаңдаушылық

    D)Таңқалушылық

    E)Дегбірсізденеді

    9. Екінші азатжолдың үшінші азатжолға қатысы қандай?

    A)Суреттейді

    B)Дәлелдейді

    C)Зерттейді

    D)Нақтылайды

    E)Сипаттайды

    10. «Арзан билетті алып, алдыңғы бос орындарға отыра саламыз» деген түсініктің орын алуына не себеп?

    Ата-аналардың...

    A)Қаражатының жоқтығынан

    B)Немқұрайлық танытуынан

    C)Мәдени орынды сыйламауынан

    D)Бағасы бір деп ойлауынан

    E)Өресінің таяздығынан

    11. Автордың мақаласына түрткі болған жағдай

    A)Өнер ошақтарының санының аздығы туралы

    B)Театрдың ішкі тіршілігімен танысу

    C)Ата-аналардың қамқорлығын көрсету

    D)Өнер ордасына балалардың сирек баруы

    E)Театр қызметкерін таныту

    12.  «Ал бізде актер болуды армандайтын кей бала театр көрмей өседі…» Автордың айтпақ ойы қандай?

    A)Кез келген арманға қол жеткізуге болады.

    B)Кішкентай балаға театр қызық емес.

    C)Өнер ошағына үлкейген кезде бару керек.

    D)Актер болу үшін театрға бару міндет емес.

    E)Баланы жасынан мәдениетке үйрету керек.

     

    Сіздің назарыңызға 2 мәтін ұсынылады. Бірінші мәтін – әлем чемпионы, қазақстандық Геннадий Головкиннің журналистерге берген сұхбаты. Екіншісі – Геннадий туралы танымал спортшылардың айтқан пікірлері.

    Геннадий Головкиннің сұхбатынан

    (1)«Рингтен тыс жерде менің басқа өмірім бар. (2)Рингтен басқа жерде мен жай ғана қарапайым жігітпін. (3)Ал, спорт менің жұмысым, сондықтан мен оған өте жауапкершілікпен қараймын. (4)Мәселен, мен кеңседе қызмет етсем, ол жерде де дәл солай істер едім. (5)Шаршы алаңға шығу – бұл ойын емес. (6)Мен өз жұмысымда 100 пайыз қырағы болуым керек. (7)Өзімді осы 34 жасымда 25 жасымдағыдай сезінемін. (8)Ал 40 жасымда осы спортта қала алам ба? (9)Мен Құдай емеспін. (10)Мүмкін, мен осы кездесуден кейін спорттық мансабымды аяқтайтын шығармын. (11)Бұл – бокс. (12)Ал дәл қазір мен өзімді өте жайлы әрі сергек сезінемін», – деген боксшының сөздерін Daily Mail басылымы келтірді.
    1   ...   37   38   39   40   41   42   43   44   ...   59


    написать администратору сайта