Главная страница
Навигация по странице:

  • Режиссер ретінде өзіңізді қалай бағалайсыз Сіздің бойыңызда режиссерлік қасиет басым ба, әлде кинодраматург ретінде мықтысыз ба

  • Оқу сауаттылығы 100 ВАР 2017-1. Оу сауаттылыЫ 1НСа зайсан клін ертеде монолша ХуноХутоНор оыраулы кл


    Скачать 1.08 Mb.
    НазваниеОу сауаттылыЫ 1НСа зайсан клін ертеде монолша ХуноХутоНор оыраулы кл
    Дата30.12.2021
    Размер1.08 Mb.
    Формат файлаdocx
    Имя файлаОқу сауаттылығы 100 ВАР 2017-1.docx
    ТипДокументы
    #322368
    страница28 из 59
    1   ...   24   25   26   27   28   29   30   31   ...   59

    Бұдан кейін кино түсірем бе, білмеймін...

    Кино әлеміндегі алғашқы қадамдарыңыз қандай болды?

    1.–1992-93 жылдары Америкада жүргенімде режиссер ретінде алғашқы дебютім болды. АҚШ-тың Юта штатында Солт-Лейк-Сити деген қала бар. Сол жердегі кино мамандарына бірнеше сценарий жазып бергенмін. Бір күні кино түсіру алаңына келсем, режиссер жоқ екен. Стив деген продюсер бар еді, материалды өзімнен артық ешкім білмейтінін алға тартып, фильмді қолға алуымды сұрады. Қысқасы, кино алаңына итергендей етіп шығарды. Бұл кездейсоқ жағдай. Мен режиссер емеспін, негізгі мамандығым – кинодраматург. Сөйтіп басталып кетті. Бірнеше бейнеролик түсірдім. Олардың тапсырысымен әлеуметтік жарнама түріндегі екі фильм түсірдім. Алматыға қайтып келгеннен кейін де сценарий жазуды тоқтатқан жоқпын. «Мұстафа Шоқайды» жаздым. «Қазақфильмнің» президентінің орнына Анар Қашағанова келгенде Ақтан Арым Құбат деген қырғыз режиссеріне берген «Келін» сценарийі бойынша түсіруді «Материалды өзіңнен артық ешкім білмейді, әрі бастағаннан кейін аяғына жеткізу керек» дегенді айтып, кино түсіру алаңына итергендей етіп шығарды. Кейбіреулер режиссерлік үшін күресіп жүрсе, мен мәжбүрліктен қолға алдым. Сөйтіп аяқ астынан режиссер болып шыға келдім.

    Режиссер ретінде өзіңізді қалай бағалайсыз? Сіздің бойыңызда режиссерлік қасиет басым ба, әлде кинодраматург ретінде мықтысыз ба?

    2. – Драматург бола жүріп, көптеген сценарий жаздым. Режиссерге бересің. Кейін кино шыққанда қарасаң, көңілің толмайды. «Әттеген-ай!» дейтін тұстары көп болады. Сценарийді жазғанда бір киноны көз алдыңа елестетіп отырасың. Кино шыққанда қарасаң, сенің алдындағы суретіңмен сабақтаспайды, мүлдем басқа жаққа кетіп қалады. Ештеңе айта алмайсың. Өйткені, режиссердің көзқарасы басқа. Бірнеше рет сценарийлерім ойлағанымдай емес, мүлдем басқа кино болып шыққанда ішімнен өкініп жүрдім. Жалпы, режиссер ретінде біреудің жазған сценарийін түсіре алмаймын. Тек қана өзімдікін түсіремін. Егер бір жерден қате кетсе, тек өзіңнен көресің. Ең бастысы – жауапкершілік. Өзіңе, өз ісіңе деген жауапкершілік. Ешқандай тапсырыспен жұмыс істемеу керек. Жұмысты қолға алдың ба, оны жоғары кәсіби дәрежеде істеу керек. Өз шығармашылығыма баға бере алмаймын. Бірақ, кәсіби дайындықпен келгенім анық.

    3. Жауапкершілік дегеннен туады, бір киноға шамамен екі жылдай уақыт кетеді. Бұл аз уақыт емес. Ал менің досым Тимур Бекмамбетов жылына төрт кино түсіреді. Тимурды жақсы көремін. Мәскеуде жүргенде жақын араласатынбыз. Өте дарынды, мықты жігіт. Бірақ, оның кинолары жеңілтек. Көбінесе компьютерге сүйене отырып жасалады. Бұл адамның интеллектісіне байланысты нәрсе емес. Мұнда техникалық, технологиялық интеллект басымдыққа ие болып тұр.

    4. Қазір кино түсіру еріккеннің ермегіне айналып кетті. Жақсы кино көргенде адам қуануы керек. Ал қазіргі біздің киноларды көргенде қуана алмайсың. Өйткені, деңгей түсіп кетті. Еліктеу көп. Өз ойымыз жоқ. Жұртты күлдіргіміз келеді. Күлкінің өзі де түкке тұрмайтын болып шығады. Ойсыз. Күлкінің өзінің ар жағында ой болуы керек. Ал қазіргі кинолардағы күлкі – «аха-ха, иха-ха». Бұл дүниелер, яғни соңғы жылдары кино деп түсіріліп, кино ретінде көрсетіліп жүрген дүниелер – кино емес. Баян Есентаева, Нұртас Адамбайлардың түсіріп жүргендері кино деуге келмейді. Мейлі ғой, түсіре берсін. Бірақ, басын ашып алу керек, олардікі ешқандай да кино емес. Басқа нәрсе. Жанрын өзгерту керек шығар, бәлкім. Бұлардың ең басты ойы – ақша жинау. Ал нағыз өнер адамы ақша үшін жазбайды. Мұхтар Әуезов Абайды ақша үшін жазған жоқ. Шәкен Айманов, Сұлтан Қожықовтар ақшаның құнын білетін, бірақ ақша үшін жазбайтын. Ал қазіргілер о бастан-ақ ақшаны бірінші орынға қояды. Қазіргі кинолардың кино дегеннен гөрі бизнес жобаға келетіні сондықтан болса керек. Киноның аты да өзгерді қазір. Кино түсіруге бел будың ба, бүкіл жан-дүниеңмен соған берілесің, үлкен дайындықпен кірісесің. Басында қорқасың. Ылғи сол. Ал кино біткеннен кейін ауырасың. Өзім әр кинодан кейін 3-4 айдай ауырамын.

     

    13.Отандық кино жағдайы туралы қай бөлімде ой қозғайды:

    A)Барлығы

    B)Төртінші

    C)Бірінші

    D)Екінші

    E)Үшінші

    14.Сұхбат қандай мақсатпен алынды?

    A)Ермек Тұрсыновтың фильдерін жарнамалау үшін

    B)Баян Есентаева мен Нұртас Адамбайға сын айтқызу үшін

    C)Ермек Тұрсыновтың кино туралы ойын білу үшін

    D)Отандық фильмдерге талдау жасау үшін

    E)Ермек Тұрсыновты таныстыру үшін

    15.Ермек Тұрсыновтың адами қасиеттері туралы қандай ой түюге болады?

    A)Ол – Америкада тәжірибе жинақтаған режиссер.

    B)Ол – өз сценарийлеріне кино түсіріп жүрген танымал режиссер.

    C)Ол – білімі мен тәжірибесін ұштастыра білген адам.

    D)Ол – жауапкершілігі жоғары және өз ісіне адал адам.

    E)Ол –отандық киноиндустрия саласын дамытуға күш салған адам.

    16.Ермек Тұрсыновтың айтуынша, неге кинодраматургтың дайын фильмге көңілі толмайды?

    A)Бар атақ режиссерге тиеселі болғандықтан

    B)Кинода режиссердің көзқарасы басым болғандықтан

    C)Драматургтің жауапкершілігі басым болғандықтан

    D)Режиссер жұмысын өте жоғары бағалағандықтан

    E)Актерлердің ойыны ұнамағандақтан

    17.Қай жауап 1-бөліміннің мазмұнына сәйкес келіп тұр.

    1.  Ермектің режиссер болуына сценарийді өзі жазуы септік болды.

    2.  Ермектің режиссер болуына кездейсоқ жағдай себепкер болды.

    3.  Ермек Тұрсынов еркінен тыс режиссер атанды.

    A)Үшеуі де дұрыс

    B)Біріншісі

    C)Екіншісі

    D)Үшіншісі

    E)Үшеуі де бұрыс

    18.3-бөлімде Ермек Тұрсынов Тимур Бекмамбетовке қатысты не айтады?

    A)алаңдау

    B)күмән

    C)мақтау

    D)сын

    E)ой-пікір

    19.Берілген мақал-мәтелдердің қайсысы Ермек Тұрсыновтың айтқан сын сөзіне сәйкес келеді?

    A)Михнат болмай, рахат болмас.

    B)Қорыққан мен қуанған бірдей.

    C)Ер сыншысы – елі.

    D)Көз – қорқақ, қол – батыр.

    E)Жылтырдың бәрі күміс емес.

    20.4-бөлімде автор кімге кино туралы ойын өзгерту керек деп кеңес береді?

    A)Ақтан Арым Құбатқа

    B)Тимур Бекмамбетовке

    C)Нұртас Адамбаевқа

    D)Американдық Стивке

    E)Анар Қашағановаға

    49-НҰСҚА

    Зайсан көлін ертеде монғолша Хуно-Хуто-Нор – «Қоңыраулы көл» деп атапты. Бұл атау алыстан көк толқынның қоңырауша сылдырлап естілуіне байланысты айтылған болар.

    Зайсан көлі, әсіресе жаздыгүні өте әдемі болады. Ол жаздың тымық күнінде шексіз теңізге ұқсайды. Көл өте үлкен, жағалай біткен көк құрақ.

    Құсы көп, әсіресе жазғытұрым қаз қаптап кетеді. Жұмыртқаларын қамыс құраққа салады. Қайықпен аралап жүріп қаптап алуға болатын. Қамыстарда шағала, үйрек, қаз, бірқазан, әупілдектер, суында құндыз, ондатрлар мекен етеді. Мұнда шабақ балық көп, одан кейін шортан, қарабалық, сазан, алабұға. Міне, Зайсан көлі бұрын осындай еді.

    1. Екінші абзацта не туралы айтылған?

    A)Қамысты құрақтағы құстар туралы

    B)Көлді мекендейтін жәндіктер туралы

    C)Көлдегі балықтар туралы

    D)Көл атауы туралы

    E)Көлдің көлемі туралы

    2. Көлдің «Қоңыраулы көл» аталуының себебі неде?

    A)Көл толқындарының бұйралығына байланысты

    B)Көлдің әдемілігіне байланысты

    C)Көк толқындардың жылдамдығына  байланысты

    D)Көлден шыққан ерекше дыбысқа байланысты

    E)Көлде жүзген құс үнінің жағымдылығына байланысты.

    1.Айдостың туфлиі жыртылып қалды. Ертесі сабаққа киіп баратын туфли табыла қоймады. Ауылдағылар ауданға себепсіз бара бермейді. Әкесі жыртылған туфлиінің табанын алып, басқа табаны тозған аяқ киімге тігіп берді. Көзге қораш көрінеді. Оны қарап тұрған әкесі жоқ. «Тамаша емес пе?» деп қояды.

    2.Ертесіне еріксіз әлгі аяқ киіммен мектепке барды. Галош секілді бірдеме өзі. Әшейінде партаның үстімен жүгіріп жүретін Айдос осы жолы тыныш отырды. Сұрағандарға «ауырып отырмын» дей салды. Аяғына бәрі қарап отырғандай. Партаның астына тығып әлектенді. Мұғалімдер сабақ сұрайды, бұл дайын емеспін дей салады. Олар да журналға тиісті бағаларын қонжитып жатыр.Тақтаға да шықпады. Өзін қор санады. Тамағына өксік тығылды. 4 сабақ біткенше орнынан тапжылмай отырды.

    3.Сабақ аяқталысымен мектептен жүгіре шықты. Еңіреп жылап үйге келді.Үйге кірсе, жаңа туфли әкеліп қойыпты.

    3. 1-бөлім бойынша Айдос қандай әрекетке ыза болды?

    A)Әкесі Айдостың пікірін сұрамағанына

    B)Әкесінің басқа табан тігіп бергеніне

    C)Ертең сабаққа баратынына

    D)Туфлиінің жыртылғанына

    E)Ауданға баратын адамның болмағанына

    4. Айдос неліктен жылап жіберді?

    A)Сабақты айтпай, тисті баға алғанына.

    B)Жаңа туфли әпергеніне қуанып.

    C)Ата-анасына сенбегеніне ренжіп.

    D)Туфлисіз қалғанына ренжіп.

    E)Бүгін басынан өткен жағдайға төзгеніне.

    5. 2-бөлімде қандай жағдай туралы айтылды?

    1. Айдос келеңсіз жағдайға тап болды.

    2. Сыныптастарының барлығы Айдостың аяқ киіміне күлді.

    3. Айдос бүгінгі сабағын әдеттегідей оқыды.

    A)Екінші

    B)Үшінші

    C)Бірінші

    D)Барлығы теріс

    E)Барлығы дұрыс

    6. Қандай мақал-мәтел Айдостың қылығына сәйкес келеді?

    A)Жылай-жылай жар қазсаң, күле-күле су ішерсің.

    B)Базарда бәрі бар, ақшасыз ешкім бермейді.

    C)Қырсыққан жігіт мал таппас.

    D)Өтірік айтқаннан өлген артық.

    E)Қалауын тапса қар жанар.

    І.Еліміздің әр қаласында театр бар. Бір Алматының өзінде 10 мемлекеттік және он шақты жекеменшік театр бар екен. Ал осы мәдениет ошақтарына оқушыларымыз барып жүр ме? Қазір театрға көрерменді көбіне әкімшілік жолмен жинайтыны жасырын емес. Ал егер балаларға арналған қойылымдарға көрерменді арнайы жинап әкелмесе ше? Қанша адам келер екен?

    Театрдағы көрермен мәселесі төңірегінде Астана қалалық «Жастар» театрының әдеби қызметкері Назерке Жұмабайды әңгімеге тартқан едік.

    − Қазір театрға балалар өз еріктерімен келеді дей алмаймын. Әрдайым ұйымдастырумен жинаймыз. Әсіресе, қуыршақ театрларына қазақ балаларының қызыққанын көрмеппін.

    ІІ. Баланың таным-түйсігін кеңейтуде қуыршақ театрларының алар орны үлкен. Бізде де, өзге елдерде де балабақша жасынан бастап, бүлдіршіндерге қуыршақтармен көрініс қою бағдарламаға енгізіледі. Аты солай аталып тұрған соң, бұл театрларда тек қуыршақтармен жұмыс жасайды деп ойлайтындар бар. Олай емес.  Бұл өнер ошақтары балалардың санасына отбасына деген сүйіспеншілікті, еліне, жеріне патриоттық сезімді қалыптастыратын қойылымдарды да сахналайды. Бірақ осы қуыршақтар әлеміне қазақ балаларының көптеп ағылып жатқанын байқай алмадық. Мысалы, Алматыдағы Мемлекеттік қуыршақ театрының 200 адамдық орны бар. Қойылымдары екі тілде де қойылады. Орысша қойылымдарында залдың кем дегенде жартысы толып отырады. Ең қызығы, алдыңғы қымбат билеттер бірінші сатылып кетеді. Ал қазақша қойылымдарға ары кетсе 30 адам келеді. Оның өзінде де ата-аналар ең арзан билеттерді алуға тырысады. «Арзан билетті алып, алдыңғы бос орындарға отыра саламыз» деген түсінік қалыптасқан.

    ІІІ. Бүгінде қазақтар шетелге жиі саяхаттайды. Біріккен Араб Әмірліктерінен Алматыға қарай ұшаққа отырарда қасымдағы жеткіншек қазақ баланы сөзге тарттым. «Ал, арабтардың әмірліктерінен не көріп қайттың?» деп сұрадым. Сол кезде 12-13 жас шамасындағы баланың жауабына көңілім толмай қалған еді. Бар айтқаны – ана шетіндегі жағажай, мына шетіндегі жағажай, биік-биік ғимараттар, дүкендер… Өзім танысқан бірнеше мұражайды атап едім, «бармадық» деп басын шайқады. «Сонда бұл халық туралы не біліп қайттың?» деп сұрадым. Тағы да мардымды жауап бере алмады. Сонда бір елге барып тұрып, мәдениеті мен тарихымен танысуға қызықпағандары қалай? Тіпті, тілін түсінбейтін болсаң да, шетелдің театрына бас сұғып қайтсаң, көп жайды аңғарып қайтуға болады. Мәселен, Сеулде фольклорлық «Nanta» атты театр бар. Билетінің бағасы біздің театрлардан он есе қымбат тұрады. Алматыдағы балалар спектакльдерінің билет құны – 400-600 теңге, Астананың Жастар театрында балалар билеті – 300 теңге. Ал «Nanta» билеті шамамен 5000 теңге көлемінде. Соның өзінде, екі барғанымда да үлкен залда бос орын болмады. Атауы «ретсіз дыбыстар» деген мағынаны беретін бұл театрға кәрістер үш жасар баласын да ертіп келеді. Ал бізде актер болуды армандайтын кей бала театр көрмей өседі…

    IY. Шыны сол, қазақтар бала тәрбиесіне мәдени ошақтарға бару мәселесін қоса бермейді. Күнделікті күйбең тірлікпен жүріп, ұл-қыздарын анда-санда болса да, театрға ертіп баруды ойластырмайды. Қажет көрмейтіндері де бар.

    7. Мәтіннің негізгі ойы қай сөйлеммен сәйкес келеді?

    A)Қуыршақ театрының қойылымдары сапасыз.

    B)Шетелде демалудың өзі – бір бақыт

    C)Елімізде театр санын арттыру керек

    D)Театр билетінің құнын өсіру керек

    E)Бала тәрбиесіне мәдени ошақтарға бару мәселесін қою керек.

    8. Автордың мақаласына түрткі болған жағдай

    A)Өнер ошақтарының санының аздығы туралы

    B)Өнер ордасына балалардың сирек баруы

    C)Театр қызметкерін таныту

    D)Ата-аналардың қамқорлығын көрсету

    E)Театрдың ішкі тіршілігімен танысу

    9. «Арзан билетті алып, алдыңғы бос орындарға отыра саламыз» деген түсініктің орын алуына не себеп?

    Ата-аналардың...

    A)Мәдени орынды сыйламауынан

    B)Бағасы бір деп ойлауынан

    C)Өресінің таяздығынан

    D)Немқұрайлық танытуынан

    E)Қаражатының жоқтығынан

    10. Екінші азатжолдың үшінші азатжолға қатысы қандай?

    A)Суреттейді

    B)Сипаттайды

    C)Дәлелдейді

    D)Зерттейді

    E)Нақтылайды

    11.  «Ал бізде актер болуды армандайтын кей бала театр көрмей өседі…» Автордың айтпақ ойы қандай?

    A)Актер болу үшін театрға бару міндет емес.

    B)Кез келген арманға қол жеткізуге болады.

    C)Кішкентай балаға театр қызық емес.

    D)Өнер ошағына үлкейген кезде бару керек.

    E)Баланы жасынан мәдениетке үйрету керек.

    12. Үшінші азатжолда автордың қандай  көңіл күйі берілген

    A)Алаңдаушылық

    B)Дегбірсізденеді

    C)Күмәнданады

    D)Немқұрайлық

    E)Таңқалушылық

    Аптап ыстықта саялайтын жер іздеп саябақтағы отырғыштардың біріне бұрылдым. Орындыққа отырмақ болып беттегенімде, көзім сұмдық жағдайдың куәгері болды. 3-4 жасар ұл бала қоқыс тастағыш жәшікті тіміскілеп жүр. «Бұл кім? Не қылған бала?» деген сауалдарға жауап іздеу мақсатында баланы бақылап біраз отырдым. Қарасам, бұл бала жалғыз емес екен. Әр-әр жерде орналасқан қоқыс жәшігін ақтарып, азық іздеп жүрген тағы да екі ұл бала мен кішкентай қызға көзім түсті. Киген киімнің олпы-солпысы шыққан, кір қожалақ. Көкейде маза бермей тұрған сансыз сұрақ мені бір орында отырғызбады. Қолыма бір-екі нәрсе алған соң, аяңдап біреуінің қасына бардым. Жемге келген көгершіндей қалған үшеуі де қасыма жетіп келді. Қастарында тұрып асқазандарының шұрылын естуге болады. Қолымдағыны ұсынған соң, бұл балалардың ата-анасының қайда жүргенін білгім келді. Сұрасам, «Білмеймін...» деп күмілжіп мұңды дауыспен жауап қатты. Осыдан соң жағдайдың бәрін түсіндім. Басымды еріксіз изедім де орындыққа қайта отырып, ары қарай бақыладым. Төртеуі азды-көпті алған азықтарын көк шөптің үстіне отыра сап, жапа-тармағай жеуге кірісті. Кішкентай қыз тоғын арықтағы сумен басты. Іштеріне сәл де болса бірдене барған соң, қайтадан «жұмыстарына» кірісті.

    Мұндай оқиғаны алғаш көруім. Бұдан кейін не ойларыңды да білмейді екенсің. Ата-анасы ащы судың жетегіне еріп, балаларды ақша табуға, азық табуға мәжбүрлейді екен, бұл – сол жерде жүрген қала тұрғынының сөзі. Айтуынша, бұл жер балалардың тұрақты мекеніне айналған. Күнделікті елдің қалған-құтқанын жеп, қарындарын тойдыратын көрінеді.

    Бұған дейін көшедегі бомждарды көріп, осындай өмірді таңдаған өзі, енді өзінен көрсін деуші едік. Ал енді мына балаларға не айтуға болады?! Адам ата-ананы таңдап алмайды. Сол бір жауапсыз жандардың кесірінен бақытты шақтарын көшеден азық іздеумен алмастырып жүргендері өте өкінішті-ақ... Оқушы біткен жазғы демалыстың аяқталмауын тілеуде. Ал, мына балалардың екеуі мектептерін аңсап жүр. Арнаулы мектепке баратындардың ол жерде киер киімі ұқыпты, тамақтары тоқ, жатар орны таза. Мектеп жасына толмаған қалған екеуі ше? Олар не күн көреді? Жазда, жарайды, әрбір қарағаш оларға сая, кез-келген шүберек киім. Қыста ше? Қақаған аязда үсіп өлсе, бұларды іздейтін жан бар ма? Жоқ әлде, көмусіз аң-құстың азығына айналар ма екен? Бұл тұста қылышты кімге сілтерімді де білмеймін. Бала тәрбиесіне қарамайтын ата-анаға ма, жоқ әлде тек екеуді қамқорлығына алған үкіметке ме? Ата-анадан енді қайыр жоқ, ол белгілі жайт! Үкімет енді мына екеуді де далаға қаңғытпай қарамағына алса екен. Мендегі жалыз тілек осы!

    13. Мәтіндегі «жауапсыз жандар» тіркесі кімдерге бағытталған?

    A)Балалардың әке-шешелеріне

    B)Қоғамдық ұйым басшыларына

    C)Мектеп мұғалімдеріне

    D)Әлеуметтік орталық өкілдеріне

    E)Үкімет басындағы азаматтарға

    14. Мәтіннің үшінші абзац мазмұнына сай келетін тақырыпты көрсетіңіз

    A)Шынайы тілек

    B)Саябақ

    C)Жолы болмаған балалар

    D)Күнкөріс

    E)Тұрақты мекен

    15. Мәтіннен кейіпкердің ой толғамын білдіретін сөйлемді көрсетіңіз.

    A)Бұл жер балалардың тұрақты мекеніне айналған.

    B)Қастарында тұрып асқазандарының шұрылын естуге болады.

    C)Қақаған аязда үсіп өлсе, бұларды іздейтін жан бар ма?

    D)Іштеріне бірдене барған соң, қайтадан «жұмыстарына» кірісті.

    E)Кішкентай қыз тоғын арықтағы сумен басты.

    16.  «Төртеуі азды-көпті алған азықтарын көк шөптің үстіне отыра сап, жапа -тармағай жеуге кірісті. Кішкентай қыз тоғын арықтағы сумен басты» деген сөйлем кішкентай қыздың қандай әрекетін көрсететінін болжаңыз.

    A)Жек көрушілігі

    B)Жиіркеніші

    C)Өкініші

    D)Сенімділігі

    E)Шарасыздығы

    17. Мәтіннің екінші абзацына қандай тақырып сәйкес келеді?

    A)Саябақтағы оқиға

    B)Азық іздеген төртеу

    C)Қараусыз қалған балалар

    D)Мейірімсіз ана

    E)Жас балалар

    18.  «Үкімет енді мына екеуді де далаға қаңғытпай қарамағына алса екен. Мендегі жалыз тілек осы!» деген сөйлем автордың қандай сезімін көрсетеді?

    A)Балаларға жақсы тілек айту

    B)Балаларға қол ұшын беру

    C)Үкіметке үміт арту

    D)Балалардың өміріне алаңдау

    E)Балалардың тағдырын шешу

    19. Кейіпкер не себептен балаларды бақылап отырды?

    A)Балалардың кім екендігін анықтау үшін

    B)Балалар әрекеттеріне қызыққандықтан

    C)Балаларға қол ұшын беру үшін

    D)Балалар әрекеттерінен жиіркенгендіктен

    E)Балалардың әрекеттерін құптағандықтан

    20. Саябақ балалардың өмір сүру мекеніне айналғандығы туралы көзқарас кімнің атынан айтылады?

    A)Саябақтың күзетшісі айтады

    B)Демалушылардан естиді

    C)Өздері қатарлас балалар айтады

    D)Қаңғыбас адамдар айтады

    E)Жергілікті тұрғындар айтады
    1   ...   24   25   26   27   28   29   30   31   ...   59


    написать администратору сайта