Главная страница
Навигация по странице:

  • 8 – Develop and conduct formative evaluation

  • 9 – Develop and conduct summative evaluation

  • 10 – Ongoing Revision

  • Specific, Measurable, Attainable, Relevant and Time-bound

  • Specific

  • Agile Learning Design)

  • A, attention

  • C, confidence

  • Удовлетворенность

  • Done The Scientific Heritage of an Eminent Psychologist done


    Скачать 0.97 Mb.
    НазваниеDone The Scientific Heritage of an Eminent Psychologist done
    Дата26.01.2022
    Размер0.97 Mb.
    Формат файлаdocx
    Имя файлаTopics for the Professionally Oriented English exam.docx
    ТипДокументы
    #342729
    страница13 из 13
    1   ...   5   6   7   8   9   10   11   12   13

    7 – Develop and select instructional materials


    Materials, tools, exercises and delivery media should be decided once you have defined your learning strategy. These may include face to face, group based, facilitated or online learning materials.

    7 – Разработка и отбор учебных материалов Материалы, инструменты, упражнения и средства доставки должны быть определены после того, как вы определили свою стратегию обучения. Они могут включать личные, групповые, облегченные или онлайн-учебные материалы.

    8 – Develop and conduct formative evaluation


    The penultimate stage of the the Dick and Carey Instructional Design Model is to develop and conduct formative evaluation. Formative evaluation involves assessing how effectively you have formulated your learning initiative. This can be obtained through review, focus groups, testing of segments and piloting your learning program. Feedback obtained should be used to iterate the initiative.

    8 – Разработать и провести формирующую оценку. Предпоследним этапом модели учебного проектирования Дика и Кэри является разработка и проведение формирующей оценки. Формирующая оценка включает оценку того, насколько эффективно вы сформулировали свою учебную инициативу. Это можно получить с помощью анализа, фокус-групп, тестирования сегментов и пилотирования вашей учебной программы. Полученную обратную связь следует использовать для повторения инициативы.

    9 – Develop and conduct summative evaluation


    Summative evaluation takes place once you have delivered your initiative and is used to asses how effective it as has been. Are your participants satisfied with the program? Have knowledge and skills increased because of it? Has the business noticed any benefits due to it? It’s always essential to review results and evaluate performance.

    9 – Разработать и провести итоговую оценку Итоговая оценка проводится после того, как вы реализовали свою инициативу, и используется для оценки того, насколько она была эффективной. Довольны ли ваши участники программой? Повысились ли из-за этого знания и навыки? Заметил ли бизнес какие-либо преимущества благодаря этому? Всегда важно анализировать результаты и оценивать производительность.

    10 – Ongoing Revision


    You should continually review and revise throughout your instructional design and development process. Regularly seeking feedback, testing outcomes and iterating through stages of your learning products will help you ensure you deliver the best possible outcomes.

    10 – Текущий пересмотр Вы должны постоянно пересматривать и пересматривать свой учебный дизайн и процесс разработки. Регулярный поиск обратной связи, результаты тестирования и повторение этапов ваших обучающих продуктов помогут вам обеспечить наилучшие возможные результаты.

    19. SAM: Brief History of Development, Main Stages and Peculiarities.

    This model created by Allen Interactions


    Модель создана компанией Allen Interactions.
    Its essence is not in the planned linear development of the project, but in the combination of the implementation of small content, constantly recurring development cycles. Each of them gradually brings closer to the fulfillment of a common task due to an increasing concentration of efforts as the cycles pass. This allows you to create even very large-scale projects in "small steps", developing each component as quickly and simply as possible, gradually developing elements of mutual binding in the process. However, even here a logical chain of development is necessarily used, and the whole process is divided into four main stages:

    Её суть не в планомерном линейном развитии проекта, а в сочетании выполнения небольших по содержимому, по постоянно повторяющихся циклов разработки. Каждый из них постепенно приближает к выполнению общей задачи за счет все большей концентрации усилий по мере прохождения циклов. Это позволяет создать даже очень масштабные проекты «малыми шагами», разрабатывая каждый компонент максимально быстро и просто, поэтапно нарабатывая элементы взаимной привязки в процессе. Однако и здесь обязательно используется логичная цепочка развития, а весь процесс делится на четыре основные стадии:

    Preparation is the collection of information and the creation of a primary database for the entire volume of material that will be studied through the final product. It is implied that this stage should be very fast, although in practice this is far from the case.

    Подготовка (Preparation) – сбор информации и создание первичной базы данных по всему объему материала, который будет изучаться посредством итогового продукта. Подразумевается, что эта стадия должна быть очень быстрой, хотя на практике это далеко не так.

    Cyclic development (Iterative Design) is essentially a brainstorming of all project participants, which allows you to quickly work out the basis first, and then by creating more and more logical blocks to increase the total amount of material.

    Цикличная разработка (Iterative Design) – по сути мозговой штурм всех участников проекта, позволяющий быстро наработать сначала основу, а затем за счет создания все новых и новых логических блоков нарастить общий объем материала.

    Cyclical development (Iterative Development) is the constant expansion of the material due to new blocks, embedding it into the overall structure and evaluating the results obtained.

    Цикличное развитие (Iterative Development) – постоянное расширение материала за счет новых блоков, встраивание его в общую структуру и оценка полученных результатов.

    Action Mapping is a fast and effective visual way of designing. This is a simulation of human actions in the learning process, studying his actions in an unfamiliar environment. Its main tools are the search for the best way to solve the problem, the creation of stimulating rather than informational materials, the inclusion of intuition in the process of studying and expert evaluation of the results. The pedagogical designer does not create a "map" on his own, from the very beginning both the student (still within the framework of the model) and the expert are working on it. Therefore, a thorough analysis is also necessary at this stage, as well as during the preliminary study of the project.

    Карта действия (Action Mapping) – быстрый и эффективный визуальный способ проектирования. Это моделирование действий человека в процессе обучения, изучающее его действия в незнакомой среде. Её главными инструментами являются поиск наилучшего пути решения проблемы, создание стимулирующих, а не информационных материалов, включение в процесс изучения интуиции и экспертная оценка итогов. Педагогический дизайнер не создает «карту» самостоятельно, с самого начала над ней работают и обучающийся (пока еще в рамках модели), и эксперт. Поэтому на данном этапе также необходим тщательный анализ, как и во время предварительной проработки проекта.

    This methodology is clearly focused not so much on the academic environment as on vocational education and the corporate segment, where it is relatively easy to set a measurable goal and analyze the degree of its achievement. The process focuses specifically on specific skills, and not on the total amount of knowledge, which places increased demands on the practical experience of the developers themselves. All elements of the final product must strictly justify their existence by performing directly assigned tasks and cutting off all unnecessary.

    Такая методика явно ориентирована не столько на академическую среду, сколько на профессионально-техническое образование и корпоративный сегмент, где относительно легко установить измеримую цель и проанализировать степень её достижения. Процесс сосредотачивается именно на конкретных навыках, а не на общем объеме знаний, что предъявляет повышенные требования к практическому опыту самих разработчиков. Все элементы итогового продукта должны строго оправдывать свое существование, выполняя непосредственно поставленные задачи и отсекая все лишнее.

    20. Other Models: SMART, ALD, MOM, ARCS.


    SMART

    SMART is a project management system based on clearly defined and measurable goals. Specific,_Measurable,_Attainable,_Relevant_and_Time-bound'>Specific, Measurable, Attainable, Relevant and Time-bound, together - SMART (Smart). That is, the goal must necessarily be specific, measurable, achievable, meaningful and correlated with a specific deadline. And the speed and efficiency of the task depends on its correct formulation. This can be a gradual and systematic increase in results due to many small steps, and immediately focus on the maximum possible result - the main thing is that it should be specifically and objectively measurable.

    SMARTсистема проектного управления, базирующаяся на четко сформулированных и измеримых целях. Specific (Конкретный), Measurable (Измеримый), Attainable (Достижимый), Relevant (Актуальный) и Time-bound (Ограниченный во времени), вместе — SMART (Умный). То есть цель непременно должна быть конкретной, измеримой, достижимой, значимой и соотноситься с конкретным сроком. А скорость и эффективность выполнения задачи зависит от правильной её формулировки. Это может быть и поэтапное и планомерное повышение результатов за счёт множества небольших шагов, и сразу ориентация на максимально возможный результат — главное, чтобы он был конкретно и объективно измерим.

    ALD

    The ALD (Agile Learning Design) methodology focuses on speed, flexibility and cooperative development. The model helps in creating distance learning and retraining systems, where intensive transfer of material and the use of the active interest of the student is necessary.

    Basic principles of the ALD methodology:

    • Interactive presentation of the material with constant re-elaboration of key points for consolidation.

    • Use templates and other standard tools for fast and efficient task execution.

    • Active use of the student's interest and its stimulation.

    • Priority of presenting key points over secondary ones.

    • Active involvement of experts in narrow fields of knowledge.

    • Creation of interactive databases with all reference material both on the topic itself and on related disciplines.

    • Focus on the learning process and the material itself, not on planning.

    • Systematic assessment of the learning process and the needs of the student at each stage.

    Методика ALD (Agile Learning Design) делает акцент на скорости, гибкости и кооперативности разработки. Модель помогает в создании систем дистанционного обучения и переподготовки, где необходима интенсивная передача материала и использование активного интереса самого обучающегося.

    Основные принципы методики ALD:

    • · Диалоговая подача материала с постоянной повторной проработкой ключевых моментов для закрепления.

    • · Применение шаблонов и других стандартных инструментов для быстрого и эффективного выполнения задачи.

    • · Активное использование интереса обучающегося и его стимулирование.

    • · Приоритет подачи ключевых моментов над второстепенными.

    • · Активное привлечение экспертов в узких областях знаний.

    • · Создание интерактивных баз данных со всем справочным материалом как по самой теме, так и по близким дисциплинам.

    • · Концентрация на самом процессе обучения и материале, а не на планировании.

    • · Систематическая оценка процесса обучения и потребностей ученика на каждом этапе.

    ARCS

    ARCS includes 4 most important categories of motivation.

    A, attention, it is important to attract and retain the interests and attention of students, but not to overdo it.

    R, relevance, the learning process should show the usefulness and importance of the material for students so that they can bridge the gap between the educational content and the real world, link what they are learning with their own experience.

    C, confidence, it is necessary to form students' expectation of success, remove internal blocks, and also transfer to them, if not all control over their own success, then at least partially do it. Expectations of success allow students to control their learning processes.

    ARCS включает 4 важнейших категории мотивации.

    Внимание (A, attention), важно привлечь и удержать интересы и внимание учащихся, но не переусердствовать.

    Значимость (R, relevance), процесс обучения должен показывать полезность и важность материала для учеников, чтобы они могли преодолеть разрыв между учебным контентом и реальным миром, связать изучаемое с собственным опытом.

    Уверенность (C, confidence), необходимо формировать у обучающихся ожидание ими успеха, снять внутренние блоки, а также передать им если не весь контроль над собственными успехами, то хотя бы делать это частично. Ожидания успеха позволяют учащимся контролировать свои учебные процессы.

    Удовлетворенность (S, satisfaction), Учащиеся должны быть довольны тем, чего они достигли в процессе обучения и получать от него удовольствие.
    1   ...   5   6   7   8   9   10   11   12   13


    написать администратору сайта